Rakastan entistä mutta olen naimisissa
Erosin pitkästä avoliitosta (ensimmäisestäni) 2,5 vuotta sitten. Itse lähdin suhteesta miehen alkonkäytön, ja erilaisten tulevaisuudensuunnitelmien vuoksi, mutta rakkaus jäi, se oli puhdas "järkiero" ja sattui minuun varmasti yhtä paljon kuin mieheen.
Rakastuin nopeasti työkaveriini, hirvittävän voimakas alkuhuuma (olisiko ollut tapa unohtaa edellinen suhde?). Menimme maistraatissa naimisiin 8kk seurustelun jlkn (liian nopeaa, tiedän!)
Olemme olleet vasta vuoden naimisissa, mutta entinen on palannut ajatuksiini, ja ikävä on raastava! Asiaa ei helpottanut, kun hän laittoi minulle viestin, jossa toivoo minun olevan onnellinen, on ikävöinyt minua koko tämän ajan, ja katuu kaikkea ikävää mitä on tuottanut...
Mitähän minä nyt tekisin? Lisäkysymyksiä saa esittää...
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:16"]Kyllä niitä avioeroja olisi paljon, jos jokainen avoliitto olisi avioliitto. Ennen ei erottu, mutta ei myöskään asuttu yhdessä ilman papin aamenta. Ajat muuttuu.
[/quote]
Juurikin näin. Ja avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset, sehän ei missään tapauksessa ollut soveliasta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]Puhuin nyksälle tänään. Että olisiko molemmille parempi, jos erottaisiin. Että eihän tässä kummankaan ole hyvä olla. Oli eri mieltä!? Sanoin, että minulla on ollut kuukausia niin paha olla, että fyysisesti oksettaa. Käski mennä terapiaan.
-ap
[/quote]
Mahtaakohan siitä kovin helposti edes päästä eroon.. Tuli vaan mieleen, että jos se alkaakin hankalaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]
Puhuin nyksälle tänään. Että olisiko molemmille parempi, jos erottaisiin. Että eihän tässä kummankaan ole hyvä olla. Oli eri mieltä!? Sanoin, että minulla on ollut kuukausia niin paha olla, että fyysisesti oksettaa. Käski mennä terapiaan.
-ap
[/quote]
Ap kuule, olet kyllä nyt hieman liian veltto. Ei sinun nyksän lupaa, suostumusta ja samaa mielipidettä pidä pyytää, riittää, kun itse tunnet mitä tunnet. Voit lähteä suhteesta, eikä siinä muuta tarvita kuin oma päätöksesi, ei sinun tarvitse kysellä, olisko parempi jne. Tottakai olisi koska voit huonosti. Sano hänelle kauniisti, että olet pahoillasi, mutta näin asiat ovat sinun näkökulmastasi, vaikka hän kokisi ne toisin. Ei sinun tarvitse mitään juupas eipäs-peliä pelata. Ei sinun tarvitse odottaa, kunnes hänkin näkee asiat niin. Harvoin erotaan täydessä yhteisymmärryksessä eron tarpeellisuudesta.
Ilmeisesti et osaa nyt ajatella itse. Saan sinusta älykkään kuvan, mutta jotain on nyt hukassa.
Mun mies on samanlainen. Nyt kun odotan meidän esikoista, on alkanut rauhoittua pikkuhiljaa, luultavasti jättää juoksunsa kun lapsi syntyy :) Ihmiset muuttuu! Sinuna jättäisin nykyisen ja aloittaisin varovasti sen entisen tapailun. Rakkaus on kuitenkin loppujen lopuksi aikamoinen rikkaus, ei sitä joka oksalla kasva :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]
Puhuin nyksälle tänään. Että olisiko molemmille parempi, jos erottaisiin. Että eihän tässä kummankaan ole hyvä olla. Oli eri mieltä!? Sanoin, että minulla on ollut kuukausia niin paha olla, että fyysisesti oksettaa. Käski mennä terapiaan.
-ap
[/quote]
Ap kuule, olet kyllä nyt hieman liian veltto. Ei sinun nyksän lupaa, suostumusta ja samaa mielipidettä pidä pyytää, riittää, kun itse tunnet mitä tunnet. Voit lähteä suhteesta, eikä siinä muuta tarvita kuin oma päätöksesi, ei sinun tarvitse kysellä, olisko parempi jne. Tottakai olisi koska voit huonosti. Sano hänelle kauniisti, että olet pahoillasi, mutta näin asiat ovat sinun näkökulmastasi, vaikka hän kokisi ne toisin. Ei sinun tarvitse mitään juupas eipäs-peliä pelata. Ei sinun tarvitse odottaa, kunnes hänkin näkee asiat niin. Harvoin erotaan täydessä yhteisymmärryksessä eron tarpeellisuudesta.
Ilmeisesti et osaa nyt ajatella itse. Saan sinusta älykkään kuvan, mutta jotain on nyt hukassa.
[/quote]
Hukassa, se on oikea sana. En ole tyhjäpää, mutta todella sekaisin tästä tilanteesta. Nyt ymmärtää, miksi jotkut käyttäytyvät kuten käyttäytyvät kriisin/vaikean elämäntilanteen keskellä. Nyt täytyy saada joku voimapotku. Oikeaa aikaa ja paikkaa kun ei ole, vain vahvempia ja vähemmän vahvempia selkärankoja.
-ap
Ehkä nyksän idea terapiasta ei olekaan hullumpi? Enkä tarkoita että se saisi sinut "järkiisi", vaan että pääsisit jaloillesi. Ehkä et ole oikein ollut jaloillasi sen jälkeen kun jätit exäsi? Nyt olisi aika päästä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:39"]Ehkä nyksän idea terapiasta ei olekaan hullumpi? Enkä tarkoita että se saisi sinut "järkiisi", vaan että pääsisit jaloillesi. Ehkä et ole oikein ollut jaloillasi sen jälkeen kun jätit exäsi? Nyt olisi aika päästä.
[/quote]
Ei ole lainkaan hullumpi ajatus. Mutta hän sanoi sen vain solvatakseen. Sen hän osaa :)
Mutta siis kyllä, voisi se terapia solmuja avata, ja antaa näkökulmaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]Puhuin nyksälle tänään. Että olisiko molemmille parempi, jos erottaisiin. Että eihän tässä kummankaan ole hyvä olla. Oli eri mieltä!? Sanoin, että minulla on ollut kuukausia niin paha olla, että fyysisesti oksettaa. Käski mennä terapiaan.
-ap
[/quote]
Mahtaakohan siitä kovin helposti edes päästä eroon.. Tuli vaan mieleen, että jos se alkaakin hankalaksi.
[/quote]
Aina eroon pääsee, mutta on eri asia, tapahtuuko se helposti. Tiedän jo etukäteen, että ei. Vasta nyt tajunnut, miten epätervettä hänen silmitön vihansa ex-vaimojaan kohtaan on. Ja hän on äärimmäisen impulsiivinen, vaikka joissain asioissa onkin hyvin hyytelömäinen (kuten minä nyt)
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]
-ap
[/quote]
[/quote]
Hukassa, se on oikea sana. En ole tyhjäpää, mutta todella sekaisin tästä tilanteesta. Nyt ymmärtää, miksi jotkut käyttäytyvät kuten käyttäytyvät kriisin/vaikean elämäntilanteen keskellä. Nyt täytyy saada joku voimapotku. Oikeaa aikaa ja paikkaa kun ei ole, vain vahvempia ja vähemmän vahvempia selkärankoja.
-ap
[/quote]
Veikkaan, että se oikea hetki kyllä tulee ja sanat vain tulee suusta ilman suurempaa pohdintaa ja voimien keräämistä! Ja sitten ihnetteley sitä miten helppoo olikaan :-)
Itselläni rohkeus päätöksentekoon tuli yllättäen :-) Ehkä sinullakin. Tsemppiä!!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:07"]Itselläni rohkeus päätöksentekoon tuli yllättäen :-) Ehkä sinullakin. Tsemppiä!!
[/quote]
Kiitos. Oli muuten ensimmäinen kerta, kun kirjoitin tälle palstalle. Yllätyin positiivisesti.
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:19"]Puhuin nyksälle tänään. Että olisiko molemmille parempi, jos erottaisiin. Että eihän tässä kummankaan ole hyvä olla. Oli eri mieltä!? Sanoin, että minulla on ollut kuukausia niin paha olla, että fyysisesti oksettaa. Käski mennä terapiaan.
-ap
[/quote]
[/quote]
Aina eroon pääsee, mutta on eri asia, tapahtuuko se helposti. Tiedän jo etukäteen, että ei. Vasta nyt tajunnut, miten epätervettä hänen silmitön vihansa ex-vaimojaan kohtaan on. Ja hän on äärimmäisen impulsiivinen, vaikka joissain asioissa onkin hyvin hyytelömäinen (kuten minä nyt)
-ap
[/quote]
Alkaa hahmottua tuo tilanteesi. Ongelmana onkin tosiaan tuo exäsi. Onko hän pelottava tyyppi? Sinua ilmeisesti paljon vanhempikin? Omistushaluinen?
Olisiko parempi, ettet hirveästi avautuisi miehellesi tunteistasi, kun tuntuu, että hän väheksyy sinua ja hänellä on aika ahdistava suhtautuminen liittoonne.
Oletko turvassa?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:51"]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
Alkaa hahmottua tuo tilanteesi. Ongelmana onkin tosiaan tuo exäsi. Onko hän pelottava tyyppi? Sinua ilmeisesti paljon vanhempikin? Omistushaluinen?
Olisiko parempi, ettet hirveästi avautuisi miehellesi tunteistasi, kun tuntuu, että hän väheksyy sinua ja hänellä on aika ahdistava suhtautuminen liittoonne.
Oletko turvassa?
[/quote]
Ei kun siis piti kirjoittaa "ongelmana onkin tosiaan tuo nyksäsi".
-ap