Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työkaveri tuoksuu vienosti parfyymille, esitätkö että saat kohtauksen?

Vierailija
16.07.2021 |

Siis että jos tuoksu on hyvin heikko, vain aavistus, ei päällekäyvä ollenkaan vaan pikemminkin sellainen pakeneva ja vaikeasti edes havaittava ellei mene liian lähelle, niin kun haistat aavistuksen tätä olematonta tuoksua, alatko hyperventiloida näyttävästi ja pidellä päätäsi toivoen ettei migreeni yllätä?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki on kaikkein kamalin haju.

Vierailija
62/128 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista taas huomaa että on ok haista hielle ja paskalle mutta ei puhtaalle ja hyvälle.

Puhtaus ei haise eikä tuoksu millekkään. Paskan hajuako itse peität hajusteilla? Miksi et peseydy?

Et vain enää haista omaa löyhkääsi.

Pesen itseni hajustamattomilla pesuaineilla. Deodorantti myös hajustamaton. En käytä mitään tuoksullisia kemikaaleja. Onko hajusteilla jokin oleellinen vaikutus puhtauteen? Oikeastikko joku peittää pahaa hajuaan ja likaisuuttaan hajusteilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käyttänyt murkkuikisestä lähtien hajuvesiä, joskin ainakin omasta mielestäni suht raikkaita, makeat myski tai vaniljapommit eivät ole koskaan olleet mun juttu. Harmikseni näin viisikymppisenä olen huomannut itsekin herkistyneeni, jotkut tuoksut aiheuttavat kielen turpoamista ja kutinaa kurkussa, tunnen tämän heti laittaessani epäsopivaa tuoksua.

En kuitenkaan ole lähtenyt tuoksuttomalle linjalla juurikin siedättymisen vuoksi, käytän edelleen tuoksullista saippuaa, sampoota ja deodoranttia, lisäksi olen löytänyt hajuveden, jota ajoittain käytän ilman ongelmia. Olen sitä mieltä, että mikäli siirryn hajuttomaan ympäristöön, vaivani hankaloituu. Ja maailmahan ei ole tuoksuton.

Omalla työpaikallani "allergikko" saa oireita muiden tuoksuista, itsellään pyykinpesu/huuhteluainetta, joka tuoksuu puolentoista metrin päähän.

Daa, jospa se ei ole allerginen just sille aineelle, joka hajustaa sen oman pyykin, mutta monille muille hajustekemikaaleille on? Itsekin myönsit, että vaan jotkut tuotteet saa sut itsesi oireilemaan, ja käytät sit sellaisia tuoksuja josta et oireita saa 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Daa, tai sitten asia on korvien välissä, allerginen asioille joista ei pidä. Vaikka saan oireita omalle iholleni laittamista tuoksuista, muiden en, eikä tulisi mieleenikään alkaa sanella muille millä tuotteilla itsensä tai pyykkinsä saavat pestä.

Vierailija
64/128 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, jolla on töissä käydessä migreeni noin 20pv/kk. Olen ollut kerran yhden päivän sairaslomalla migreenin vuoksi. Tottakai työteho ja työn laatu kärsivät, mieluiten olisin ilman migreeniä, mutta en todellakaan jaksa taistella näitä hajustettujen oikeuksia vastaan, vaikka ohjeiden mukaan meillä on hajusteeton työpaikka. En jaksa kytätä, kuka se on, joka suihkii ”vain vähän”. Olen vuoden aikana kokeillut kuusi estolääkitystä eikä niistä tule kuin sivuvaikutuksia.

Hajusteisiin ei siedäty. Päinvastoin. Mitä enemmän altistuu, sitä pahemmat oireet seuraavalla kerralla.

Mutta en ole se työpaikkasi ilkeä ihminen, joka valittaa. Enkä se, joka saikuttaa. Tykkään työstäni ja roikun siellä silläkin uhalla, että taas on joko tukehtuminen tai migreeni, hajusta riippuen.

Vierailija
65/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä, voiko päiväkodissa käyttää tuoksuja? Ei ole mikään terveydenhuollon yksikkö kuitenkaan, mutta pienissä tiloissa ollaan ahtaasti. Itse en ole lisännyt pullosta tuoksuja, mutta erityisopettajan perässä kulkee ns hajuvana…

Vierailija
66/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työntekijöiden pitäisi olla hajusteettomia eikä lapsille tulisi laittaa hajusteita, mutta todellisuus on toista.

Vierailija
67/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa työntekijöiden pitäisi olla hajusteettomia eikä lapsille tulisi laittaa hajusteita, mutta todellisuus on toista.

Kuka laittaa lapsille hajuvettä?!

Vierailija
68/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei osaa sanoa lapselle Ei.

Vierailija
69/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valita hajuista, mutta sairastun niistä siitä huolimatta ja aivan sama pidänkö tuoksusta vai en. Hengenahdustukseen auttaa astmalääkkeet, mutta migreeniin ei mikään. Töissä käydessä on migreeni noin 20pv/kk, lomalla 1-2 päivänä.

Mutta kiva että teillä on oikeus käyttää hajusteita. Toivon, että tekin saatte myöhemmin kokea tämän saman.

Pitäsköhän sun hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle? Kuulostaa sen verran pahalta.

Hyvänen aika, ei tuosta syystä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, koska tilanteen ratkaiseminen vaatii vain pieniä toimenpiteitä työnantajalta. Ne ei luultavasti maksa mitään. Ihmisillä on kyllä kummia käsityksiä eläkkeelle pääsemisen ehdoista.

Hyvänen aika, jos on 20 päivää kuussa työkyvytön migreenin vuoksi niin aivan varmasti pääsee.

Ellei sitten tosiaan ole ”migreeni” jota huudellaan töissä 20 päivänä kuussa, ihan vaan kiusatakseen.

Ei todellakaan pääse, kun niiden migreenikohtausten aiheuttaja on tiedossa ja se on vieläpä helppo poistaa. Työnantaja laistaa tuossa velvollisuutensa ja niin tuntuu tekevän myös työterveyshuolto.

Oletko sinä vakutuusyhtiön lääkäri, joka tekee päätöksiä työkyvyttömyyseläkkeistä? Jos olet, niin tiedät kyllä kriteerit, millä pääsee eläkkeelle.

Vierailija
70/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kanssa tuollainen työkaveri. Hän istui minua vastapäätä maisemakonttorissa ja eräänä päivänä aamupäivä sujui ilman draamaa, mutta toinen työkaverini tuli myöhempään vuoroon ja kun hän istui vireeni, hän kysyi mitä tuoksua minulla on kun oli niin hyvä tuoksu. Sillä hetkellä tämä toinen työkaveri jännittyi kuin viulunkieli ja kuulutti kovaan ääneen että hän ei voi sietää voimakkaita hajuja ja että hän on allerginen. Hän istui tuolillaan taaksepäin koettaessaan paeta sitä tuoksua jota ei edes ollut huomannut aiemmin.

Minulla oli hyvin mietoa tuoksua ja olin myös käyttänyt samaa tuoksua ennenkin. Kokonpäivän tämä draamailija valitteli että kohta on migreeni tulossa ja pitää avata ikkunat ja kyseli vielä että onko kellään mitään migreenilääkettä. Iltapäivällä piti mennä näyttävästi taukohuoneeseen lepäämään päätään pidellen.

Niin kauan kun tämä ihminen ei edes haistanut hajuveden tuoksua hänellä ei ollut mitään hätää, mutta jos vain joku mainitsikin jotain tuoksusta, hän alkoi esittää kovin sairasta.

Olipa osuvasti kirjoitettu, kiitos! Hyvät naurutkin sain, pristi vähän ankeaa aamuani.

Vierailija
71/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen samaa kun haistan hien. Olen erityisherkkä hien ja lian suhteen. Myös maakellarin haju työkaverin vaatteissa saa minut heti saikulle. En vain pysty.

etpä tainnut paljastaa tätä vikaasi työhönottajalle haastattelussa

Vierailija
72/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannican ja Nicon vanhemmat

Vierailija
73/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia käyttää hajuvettä vuonna 2021.

Vierailija
74/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannican ja Nicon vanhemmat

Eiköhän se tuoksu tartu vahempien vaatteista lapsiin.

Vierailija
75/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai missä? Pelkosenniemelläkö?

Vierailija
76/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Junttia on kuvitella että Suomi on koko maailma.

Vierailija
77/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa ihmiset jotka väittävät olevansa allergisia sekoittavat hajusteallergian ja tuoksuherkkyyden 🤔

Vierailija
78/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee vahvoista kukkaistuoksuista migreeni mutta hedelmäiset hajut on ok. Työpaikalle tuli eräs jonka huuhteluaine haisi vahvasti kukille, pari viikkoa kärsittyäni kysyin että voiko vaihtaa toiseen huuhteluaineeseen ja ongelma ratkesi sillä. Onneksi ei sattunut joitain tänne kirjottelevia työkaveriksi.

Vierailija
79/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käyttänyt murkkuikisestä lähtien hajuvesiä, joskin ainakin omasta mielestäni suht raikkaita, makeat myski tai vaniljapommit eivät ole koskaan olleet mun juttu. Harmikseni näin viisikymppisenä olen huomannut itsekin herkistyneeni, jotkut tuoksut aiheuttavat kielen turpoamista ja kutinaa kurkussa, tunnen tämän heti laittaessani epäsopivaa tuoksua.

En kuitenkaan ole lähtenyt tuoksuttomalle linjalla juurikin siedättymisen vuoksi, käytän edelleen tuoksullista saippuaa, sampoota ja deodoranttia, lisäksi olen löytänyt hajuveden, jota ajoittain käytän ilman ongelmia. Olen sitä mieltä, että mikäli siirryn hajuttomaan ympäristöön, vaivani hankaloituu. Ja maailmahan ei ole tuoksuton.

Omalla työpaikallani "allergikko" saa oireita muiden tuoksuista, itsellään pyykinpesu/huuhteluainetta, joka tuoksuu puolentoista metrin päähän.

Daa, jospa se ei ole allerginen just sille aineelle, joka hajustaa sen oman pyykin, mutta monille muille hajustekemikaaleille on? Itsekin myönsit, että vaan jotkut tuotteet saa sut itsesi oireilemaan, ja käytät sit sellaisia tuoksuja josta et oireita saa 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Vaan jos itse kärsii tuoksuista ja tuo tämän esille, miksi käyttää itse vahvoja huuhteluaineita, jotka  voivat aiheuttaa toisille reaktioita? Ei tuoksuton linja pitäisi sitten koskea kaikkia?

Vierailija
80/128 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan jos itse kärsii tuoksuista ja tuo tämän esille, miksi käyttää itse vahvoja huuhteluaineita, jotka  voivat aiheuttaa toisille reaktioita? Ei tuoksuton linja pitäisi sitten koskea kaikkia?

No esim. siksi, että kaikista itselle soveltuvista tuotteista ei ole olemassa hajusteetonta versiota. Jos on jo valmiiksi rajoitteita sen kanssa mitä oma iho ja nenä sietää, eikä kukaan lähipiirissä tai työpaikalla ole valittanut, niin miksi pitäisi rajoittaa valikoimaansa vielä lisää vain sen takia, että joku tuntematon henkilö jossain voi saada oireita jostain? Eri asia sitten, jos on tiedossa henkilö joka tietyistä aineista oireilee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi