Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden kutsumisesta - kumpi meistä on kohtuuton, minä vai mies?

Vierailija
16.07.2021 |

Mies tykkää kutsua meille vieraita ja myös yökylään. Nykyään pariskuntina/perheinä.

Ongelmana minun kannaltani on se, ettei mies siivoa eikä tee ruokaa. Ei arkena eikä silloinkaan, kun vieraita tulee. Kaikki on siis minun vastuullani. Miehen mielestä ei tarvitse siivota eikä tarjota juuri mitään. Mielestäni taa pitäisi olla perussiistiä ja kyllähän ainakin yövieraille tulee olla muutakin kuin jäätelöpuikko.

Minulle olisi se ja sama, jos miehen kaverit tulisivat yksin. Mutta usein kyseessä on yön yli kestävä koko perheen vierailu, jossa minun tulee olla paikalla. En kehtaa olla tekemättä mitään.

Miehen mielestä olen niuho ja tapan hänen sosiaalisen elämänsä.

Itsekin kutsun välillä vieraita (en usein yökylään) ja silloin kyllä hoidan paikat ja tarjoilut kuntoon enkä odota mieheltä mitään.

Mitä tässä tulisi tehdä?

Kommentit (284)

Vierailija
141/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset miesten työt on sellaisia, että ne helpompia ja halvempia teettää ulkopuolisella mitä ns naisten työt.

ja koetko tämän tarkoittavan, ettei pariskunnan miehen tarvitse tehdä kotitöitä? 

Ei tietenkään, miehelle kuuluu puolet kotitöistä. Pari voi yhdessä päättää, miten jako suoritetaan.

Vierailija
142/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keskustelimme tuon(kin) asian läpi ennen yhteenmuuttoa. Yhteisiä vieraita ei kutsuta ellei siivota. Yövieraat ja miehen vieraat, joita emme yhdessä tapaa, majoittuvat piharakennuksessa ja kokkaavat siellä itse. Silloin on ihan sama onko sisällä siivottu vai ei. Sama pätee minun kutsumiini vieraisiin mutta heitä ei käy yökylässä edes joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa nyt ihan suoraan marttyyyrimammat, että millä perusteilla ja motiiveilla te olette nämä maailman paskimmat miehenne valinneet? Kun ne ei tee, maksa, osaa tai ymmärrä mistään mitään? 

Mies on fiksu ja mukava. Se, että siivouksesta joutuu pitämään puolensa, on vain yksi osa elämää. Kaikissa parisuhteissa on varmasti jotain, mistä joutuu neuvottelemaan.

Ai nytkö se onkin vain neuvottelukysymys, eikä miehesi olekaan maailman paskin, joka ei tee koskaan mitään? 

Miksi sinusta ihmisen yksi ärsyttävä piirre tekee hänestä maailman paskimman tyypin? Onko oma puolisosi täydellisyys, joka ei tee ikinä mitään väärin?

Miksi sitten haukut miestäsi ja miehiä tällaisessa ketjussa? 

Ei se ole haukkumista, jos sanon, että mies jättää likaisia astioita jälkeensä olohuoneeseen eikä laita niitä suoraan tiskikoneeseen. Kyllä, asia ärsyttää minua, mutta en viitsi hänelle aiheesta joka päivä nalkuttaa. Tänne on hyvä purkaa höyryjä. Älä lue näitä, täällä ei keskustella sinusta.

päästää höyryjä = luoda mahdollisimman paskaa kuvaa miehistä miesvihapalstalla. 

Kuvitteletko, että naiset eivät tunne irl miehiä ollenkaan? Mieskuva luodaan jotenkin palstan kautta? Oikeastihan miehiä ja naisia on todella monenlaisia, on lähinnä outoa ja pelottavaa, jos joku kuvittelee kaiken olevan samanlaisia.

palstan ulinaisten kirjoituksista paistaa kyllä juurikin se viha miehiä kohtaan. ja halveksunta. 

onneksi en omassa elämässäni tunne yhtään niin säälittävää naista 

Kyllä se viha - tai oikeammin ärsyyntyminen - taitaa kohdistua lähinnä tähän yhteen jankkaajaan, joka tässäkin ketjussa meuhkaa.

Kyllä, just siihen, joka hokee paska sitä ja paska tätä. Sen lisäksi se ei osaa kirjoittaa kuin kysymyslauseita.

Ja vetää hirveät kilarit joka ketjussa. Jonain kauniina päivänä sillä katkeaa ihan taatusti verisuoni päästä.

Vierailija
144/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta jos kotityöt ovat naisten juttu, ja miehet eivät niitä tee, niin kyllä ne miehet silloin ovat ihan turhia ja turhuusongelma itse aiheutettu. Mitään "miesten juttuja" ei nimittäin kaupungissa ja kerrostalossa ole.

Näinhän se nykyaika on eli ei todellisuudessa ole miesten tai naisten töitä. Kummallakaan sukupuolella ei ole mitään todellista syytä miksei voisi vaihtaa renkaita,  käydä ruokakaupassa, imuroida, leipoa tai korjata jotain. Kyse on halusta, osaamisesta ja mahdollisuuksista. Sukupuolensa takia kukaan ei voi jättää jotain tekemättä.

Ne perinteiset miesten työt on sellaisia, että ne helpompia ja halvempia teettää ulkopuolisella mitä ns naisten työt.

mitä nämä naisten työt ovat?

sinäkö väität että miehet eivät siivoa, laita ruokaa tai tee muita kotihommia? 

-eri 

Osa ei ilmeisesti tee niin. Niistä miehistähän tässä keskustellaan.

Onko sinun miehesi tällainen? Miksi olet valinnut sellaisen miehen itsellesi? 

Miksi sinä olet kiinnostunut minun miehestäni? Voin kuule kertoa, että se kiinnostus ei ole molemminpuolista.

Vierailija
145/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan turhaa keskustelua, jos tuollaista miestä ei keskusteluun löydy kertomaan kantaansa, eikö? Minua enemmän kiinnostaisi, jos ihminen kokee ettei parisuhteessaan työnjako mene reilusti, niin mitä kyseinen ihminen on asialle koittanut tehdä. En ymmärrä tilannetta, jossa joko vain hiljaa hyväksytään nykytilanne tai onko kumppani niin avuton, ettei hän kykene toimimaan toisin.  Vaikka nyt ap:n tapauksessa. Ellei vieraille tarjota mitään syötävää, niin miten tilanne menisi? Vieraat tulevat keskellä päivää ja ovatko kaikki hiljaa iltaan asti vaikkei itsestään pöytään ilmesty mitään syötävää? 

Vierailija
146/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa nyt ihan suoraan marttyyyrimammat, että millä perusteilla ja motiiveilla te olette nämä maailman paskimmat miehenne valinneet? Kun ne ei tee, maksa, osaa tai ymmärrä mistään mitään? 

Mies on fiksu ja mukava. Se, että siivouksesta joutuu pitämään puolensa, on vain yksi osa elämää. Kaikissa parisuhteissa on varmasti jotain, mistä joutuu neuvottelemaan.

Ai nytkö se onkin vain neuvottelukysymys, eikä miehesi olekaan maailman paskin, joka ei tee koskaan mitään? 

Kuka on tuollaista edes väittänyt? En ole aloittaja, eikä hänkään ole. Mutta kyseessä on yksi asia, joka on hoidettu aloittajan kohdalla väärin, ja samaa on joissakin muissakin parisuhteissa. Ja tässä naisen pitää olla jämäkkä, eikä se tarkoita mitään sen kummempaa.

Jotenkin häiriintynyt on tapasi ajatella, että jos johonkin asiaan tarvitaan muutosta, heittäydytään itkupotkuraivareihin kun ollaan ’maailman paskin’. En haluaisi olla kanssasi parisuhteessa, koska terve ihminen tietää, että meissä kaikissa on jotain korjattavaa.

Vierailija
147/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja koetko tämän tarkoittavan, ettei pariskunnan miehen tarvitse tehdä kotitöitä? 

Ei tietenkään, miehelle kuuluu puolet kotitöistä. Pari voi yhdessä päättää, miten jako suoritetaan.

Mikä merkitys sitten on, että ns. perinteiset miesten työt on halvempi ja helpompi ulkoistaa? Mikäli ns. perinteiset naiset työt tehdään sitten yhdessä? Ihmettelin alkuperäistä kommenttiasi, mikä tuntui kovin irralliselta.

Vierailija
148/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan turhaa keskustelua, jos tuollaista miestä ei keskusteluun löydy kertomaan kantaansa, eikö? Minua enemmän kiinnostaisi, jos ihminen kokee ettei parisuhteessaan työnjako mene reilusti, niin mitä kyseinen ihminen on asialle koittanut tehdä. En ymmärrä tilannetta, jossa joko vain hiljaa hyväksytään nykytilanne tai onko kumppani niin avuton, ettei hän kykene toimimaan toisin.  Vaikka nyt ap:n tapauksessa. Ellei vieraille tarjota mitään syötävää, niin miten tilanne menisi? Vieraat tulevat keskellä päivää ja ovatko kaikki hiljaa iltaan asti vaikkei itsestään pöytään ilmesty mitään syötävää? 

Tilanne on vieraile ihan hirveä. Aloittajan pitää saada vaikka huutamalla mies tajuamaan, että hänen homma on passata vieraat. Olen varma, että nainen on ollut liian kiltti tähän asti.

Vierailija
149/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä keskustelu on mielestäsi turha, niin siirry seuraavaan keskusteluun. Joku toinen voi tästäkin saada vertaistukea ja pystyy sitten ottamaan uusia tapoja käyttöönsä omassa parisuhteessaan.

Vierailija
150/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vieraile ihan hirveä. Aloittajan pitää saada vaikka huutamalla mies tajuamaan, että hänen homma on passata vieraat. Olen varma, että nainen on ollut liian kiltti tähän asti.

Miksi ihmeessä huutaminen auttaisi tässä yhtään mitään? Outo ajatus. Minä poistuisin paikalta, jos joutuisin häpeämään ettei ole tarjoiluja. 

Vierailija
151/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta jos kotityöt ovat naisten juttu, ja miehet eivät niitä tee, niin kyllä ne miehet silloin ovat ihan turhia ja turhuusongelma itse aiheutettu. Mitään "miesten juttuja" ei nimittäin kaupungissa ja kerrostalossa ole.

Näinhän se nykyaika on eli ei todellisuudessa ole miesten tai naisten töitä. Kummallakaan sukupuolella ei ole mitään todellista syytä miksei voisi vaihtaa renkaita,  käydä ruokakaupassa, imuroida, leipoa tai korjata jotain. Kyse on halusta, osaamisesta ja mahdollisuuksista. Sukupuolensa takia kukaan ei voi jättää jotain tekemättä.

mitä nämä naisten työt ovat?

sinäkö väität että miehet eivät siivoa, laita ruokaa tai tee muita kotihommia? 

-eri 

Onko sinun miehesi tällainen? Miksi olet valinnut sellaisen miehen itsellesi? 

Miksi sinä olet kiinnostunut minun miehestäni? Voin kuule kertoa, että se kiinnostus ei ole molemminpuolista.

eli sinulla ei edes ole miestä, kokemusta miehistä tai miehesi ei ole tällainen?

mutta silti sinä olet haukkumassa miehiä ja tekemässä täällä paskayleistyksiä miehistä? 

Vierailija
152/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tulevat keskellä päivää ja ovatko kaikki hiljaa iltaan asti vaikkei itsestään pöytään ilmesty mitään syötävää? 

Miksi vieraat tulisivat jos olisivat iltaan asti hiljaa? Luulatavasti kävisi niin että siihen asti kun nälkä ei liiaksi vaivaa rupattelu jatkuisi ehkä joku voisi jossakin välissä sanoa olevansa nälkäinen tai haluavansa jotakin syömistä tai sitten joku toteaisi että pitäisikö lähteä syömään jonnekin.

Vierailija
153/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä keskustelu on mielestäsi turha, niin siirry seuraavaan keskusteluun. Joku toinen voi tästäkin saada vertaistukea ja pystyy sitten ottamaan uusia tapoja käyttöönsä omassa parisuhteessaan.

miksi te kaikki palstanaiset olette parisuhteessa sen paskimman mahdollisen miehen kanssa? -eri 

Vierailija
154/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, I feel you. Meilläkin on juuri noin. Nyt mies taas ehdotti, että jos/kun me lähdetään lomareissulle niin tänne meille voi siks aikaa tulla miehen tutut oleilee. EI! Ei ymmärrä, että ensin pitäis siivota kunnolla, enkä yksin jaksa kun vasta alkoi pitkään odotettu loma ja haluun hetken vaan levätä. Eikä näillä helteillä jaksa muutenkaan mitään. Mies ei nää sotkua missään vaikka seisoo sen keskellä . Mies pyytelee kylään tuttujaan kertomatta mulle ja sit soittaa kotimatkallaan ja kyselee että mitä tuo kaupasta. Sit suuttuu jos sanon että hänen pitää itse päättää mitä vierailleen tarjoaa. Joskus vieraat on jo meillä ennen miestä. Mut mä kuulemma nipotan turhasta.

Hui kamala. Otan osaa. Oletko yrittänyt puhua miehesi kanssa ihan rauhassa ja kunnolla, ettei voi toimia noin?

Vierailija
155/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys sitten on, että ns. perinteiset miesten työt on halvempi ja helpompi ulkoistaa? Mikäli ns. perinteiset naiset työt tehdään sitten yhdessä? Ihmettelin alkuperäistä kommenttiasi, mikä tuntui kovin irralliselta.

Minulle sopisi se, että minä vaihdan autoon renkaat ja mies pesee saunan ja kylppärin vaikka vuoden ajan. Toinen tehdään kaksi kertaa vuodessa, toisessa sama määrä ei riitä, jos pesutilojen käyttäjiä on neljä. Minä voin viedä auton rengasliikkeeseen ja maksaa vuodessa noin 150 e rengassäilytyksen kanssa, mies ei saa samalla summalla edes yhtä pesukertaa. Ehdotin tätä miehelle, ei oikein innostunut.

Vierailija
156/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tuollaista edes väittänyt? En ole aloittaja, eikä hänkään ole. Mutta kyseessä on yksi asia, joka on hoidettu aloittajan kohdalla väärin, ja samaa on joissakin muissakin parisuhteissa. Ja tässä naisen pitää olla jämäkkä, eikä se tarkoita mitään sen kummempaa.

Jotenkin häiriintynyt on tapasi ajatella, että jos johonkin asiaan tarvitaan muutosta, heittäydytään itkupotkuraivareihin kun ollaan ’maailman paskin’. En haluaisi olla kanssasi parisuhteessa, koska terve ihminen tietää, että meissä kaikissa on jotain korjattavaa.

Miksi te valitsette näitä miehiä itsellenne? Jos sinun miehesi on kerran hyvä, niin miksi haukut miehiä palstalla? 

Vierailija
157/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle ei kuulu yhtään mitään mitä ei halua tehdä. Kokonaan toinen asia on, haluaako nainen tätä. Mutta kukaan nainen ei määrää mitä mies tekee.

Vierailija
158/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua saat, jos kerron mieheni olevan patalaiska?

Vierailija
159/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi se, että minä vaihdan autoon renkaat ja mies pesee saunan ja kylppärin vaikka vuoden ajan. Toinen tehdään kaksi kertaa vuodessa, toisessa sama määrä ei riitä, jos pesutilojen käyttäjiä on neljä. Minä voin viedä auton rengasliikkeeseen ja maksaa vuodessa noin 150 e rengassäilytyksen kanssa, mies ei saa samalla summalla edes yhtä pesukertaa. Ehdotin tätä miehelle, ei oikein innostunut.

millä perusteilla olet valinnut sen miehesi? kun kerran tasa-arvon perään itket, mutta olet valinnut täysin kädettömän sovinistin? -eri 

Vierailija
160/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vieraita pitää passata?

Itse sanoisin tossa tilanteessa että koska x ei näköjään ole varautunut vierailuunne mitenkään eiköhän lähdetä koko porukka jonnekin syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi