Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden kutsumisesta - kumpi meistä on kohtuuton, minä vai mies?

Vierailija
16.07.2021 |

Mies tykkää kutsua meille vieraita ja myös yökylään. Nykyään pariskuntina/perheinä.

Ongelmana minun kannaltani on se, ettei mies siivoa eikä tee ruokaa. Ei arkena eikä silloinkaan, kun vieraita tulee. Kaikki on siis minun vastuullani. Miehen mielestä ei tarvitse siivota eikä tarjota juuri mitään. Mielestäni taa pitäisi olla perussiistiä ja kyllähän ainakin yövieraille tulee olla muutakin kuin jäätelöpuikko.

Minulle olisi se ja sama, jos miehen kaverit tulisivat yksin. Mutta usein kyseessä on yön yli kestävä koko perheen vierailu, jossa minun tulee olla paikalla. En kehtaa olla tekemättä mitään.

Miehen mielestä olen niuho ja tapan hänen sosiaalisen elämänsä.

Itsekin kutsun välillä vieraita (en usein yökylään) ja silloin kyllä hoidan paikat ja tarjoilut kuntoon enkä odota mieheltä mitään.

Mitä tässä tulisi tehdä?

Kommentit (284)

Vierailija
61/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies on pärjännyt vieraiden kanssa ennen kuin asuitte yhdessä?

Veikkaan, pelkkiä miehiä vieraana, tarjoilut kaljaa ja noutopizzaa.

Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?

Ai niin, eihän se sovi av-mammalle. 

Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.

Kylläpä av-mammoilla on jänniä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia. 

Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? [/quote

Taustana AP:n jutulle on miehen ja varsinkin kaikkien miesten haukkuminen. Posketon juttu kaiken kaikkiaan.

Koet siis että kaikkia miehiä haukutaan, kun joku tekee ketjun jossa kertoo miten miehellään(1 kpl) on tapana toimia. Mielensä pahoittaminen tuntemattomien jutuista on kyllä hieno harrastus.

Vierailija
62/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.

Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? 

En minä mikään emäntä ole. Siksi inhoankin noita stereotypioita, että naiset tykkäävät leipoa ja siivota. Ja siksi minä en hyväksykään, että mies kutsuu sukulaisiaan, mutta ei siivoa. Koska minut ne miehen sukulaiset kuitenkin haukkuvat. Koska olen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, vanhempanikin olivat korkeasti koulutettuja, ja kaikki tekemiseni ja laiskuuteni haukutaan selän takana. Tämän satun oikeasti tietämään. Heistä hyvä nainen ei nauti elämästään vaan touhuaa aina.

Eli heittelet ih täysin päättömiä olkiukkoja palstalle, vaikka itseäsi ne eivät koskekaan.

Ja en muuten usko sanaakaan tuosta haukkumisestasi. Vai miksi olet tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä? Ne on tietenkin sen paskan miehesi pahoja ystäviä ja sukulaisia? Vai miten tää menee? 

Mikä sinun lukutaidossasi on vikana? Siis tuossa lukee selvästi, että jos mies kutsuu vieraita, eikä siivoa, minua haukutaan. Haukkujat appivanhempia, joista en pidä, mutta koska rakastan miestäni, en pistä välejä poikki. Haukkuvat myös aikuisten lastemme koteja ja niiden siivoamista. Mies ei ole paska, mutta saa luvan siivota, jos vanhempansa käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan avioliitossa tämä ongelma. Minä en välitä jatkuvasta vieraiden tulvasta enkä kylässä juoksemisesta. Mies piti tällaisesta ja halusi kutsua vieraita, mutta sanoi, että "minä en tee akkojen hommia", kun otin esille, että jos vieraita kutsutaan, tarjoilut ja siivoaminen jaetaan, eivätkä ne lankea yksin minulle. Kun ei tapahtunut muutosta, erosin. En ole katunut.

Vierailija
64/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? [/quote

Taustana AP:n jutulle on miehen ja varsinkin kaikkien miesten haukkuminen. Posketon juttu kaiken kaikkiaan.

Koet siis että kaikkia miehiä haukutaan, kun joku tekee ketjun jossa kertoo miten miehellään(1 kpl) on tapana toimia. Mielensä pahoittaminen tuntemattomien jutuista on kyllä hieno harrastus.

sinun mielestäsi ketjussa ei ole yhtään paskayleistävää stereotypioivaa kommenttia miehistä?

luepas ketju uudelleen. -eri 

Vierailija
65/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillistä,että miehet tykkäävät seurustella vieraiden kanssa ja naiset joutuvat hoitamaan kaikki järjestelyt.Yövieraissa on paljon tekemistä,monet kahvit ja ruuat sekä nukkumapaikat petivaatteineen.On kohtuullista,että molemmat osallistuvat valmisteluihin ja jälkitöihin.

Vierailija
66/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? 

En minä mikään emäntä ole. Siksi inhoankin noita stereotypioita, että naiset tykkäävät leipoa ja siivota. Ja siksi minä en hyväksykään, että mies kutsuu sukulaisiaan, mutta ei siivoa. Koska minut ne miehen sukulaiset kuitenkin haukkuvat. Koska olen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, vanhempanikin olivat korkeasti koulutettuja, ja kaikki tekemiseni ja laiskuuteni haukutaan selän takana. Tämän satun oikeasti tietämään. Heistä hyvä nainen ei nauti elämästään vaan touhuaa aina.

Eli heittelet ih täysin päättömiä olkiukkoja palstalle, vaikka itseäsi ne eivät koskekaan.

Ja en muuten usko sanaakaan tuosta haukkumisestasi. Vai miksi olet tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä? Ne on tietenkin sen paskan miehesi pahoja ystäviä ja sukulaisia? Vai miten tää menee? 

Mikä sinun lukutaidossasi on vikana? Siis tuossa lukee selvästi, että jos mies kutsuu vieraita, eikä siivoa, minua haukutaan. Haukkujat appivanhempia, joista en pidä, mutta koska rakastan miestäni, en pistä välejä poikki. Haukkuvat myös aikuisten lastemme koteja ja niiden siivoamista. Mies ei ole paska, mutta saa luvan siivota, jos vanhempansa käyvät.

ai nytkö ne ihan kaikki haukkujat typistyikin pahoihin appivanhempiin? juupajuu 

Vierailija
67/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinun mielestäsi ketjussa ei ole yhtään paskayleistävää stereotypioivaa kommenttia miehistä?

Etkö oikeasti usko, että on olemassa joukko miehiä, joiden mielestä siivoaminen ja ruuanlaitto kuuluu naisille?

Vierailija
68/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yksikään nainen suostuu toistuvasti yksipuolisesti siivoamaan, kokkaamaan ja leipomaan miehen vieraille??

Ei vaan ymmärrä.

Vierailija
69/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein, ei ap:n tapauksessa,  se viesti vain kirjoitetaan muotoon "miksi miehet..." kun todellisuudessa ihmetellää yhden tietyn miehen tapaa toimia. Toki toimii myös toisinpäin eli naisista kirjoitetaan samanlaisia yleistyksiä. 

Vierailija
70/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillistä,että miehet tykkäävät seurustella vieraiden kanssa ja naiset joutuvat hoitamaan kaikki järjestelyt.Yövieraissa on paljon tekemistä,monet kahvit ja ruuat sekä nukkumapaikat petivaatteineen.On kohtuullista,että molemmat osallistuvat valmisteluihin ja jälkitöihin.

On se tämä mielikuvituselämä rankkaa teille mammoille.

Itselläni ihan ne yövieraat kyllä osallistuu ihan oman majoittumisensa eteen vaadittavissa jutuissa.

Ja mitkä "monet kahvit"? Paljonko sulla on ikää? 90v? 

Vierailija
71/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko. 

Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.

Muuten vaan nämä samat vinkumiset toistuu palstalla jatkuvasti.

On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?

Kertooko se kenties omasta tasostanne? 

En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.

No onpa aivopierua taas. Tännehän juuri kirjoitetaan valituksia asioista. Kauanpa eläisi aloitus, "oi kuinka kiva kun meillä jaetaan kaikki kotityöt tasan". :DDD Mitä ruikuttamista naisen kutsumista vieraista sillä miehellä on, jos puoliso hoitaa kaikki järjestelyt?

Vierailija
72/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai nytkö ne ihan kaikki haukkujat typistyikin pahoihin appivanhempiin? juupajuu 

No minusta on kyllin paha huomata, että sellaisiakin ihmisiä on olemassa. Kiva, jos sinä et ole tavannut.

Aika moni nainen kuitenkin selvästi tuntee ilmiön, koska niin moni nainen selittelee puhdasta kotia esitellessään, että miten likaista täällä on. Naisilla on tuo arvostelun pelko ihan selkänahassa.

Vierailija
73/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä on iso suku ja siihen mahtuu monenlaista ihmistä. Jos minulle taivastellaan miten siellä ja tuolla oli sotkuista eikä kahviakaan Minna tai Virpi saanut keitettyä, niin ihan samoin minun tekemiset ja niiden puute moititaan Minnalle ja Virpille. Kun eihän se vieraiden passaaminen miehille kuulu.

Vierailija
74/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti usko, että on olemassa joukko miehiä, joiden mielestä siivoaminen ja ruuanlaitto kuuluu naisille?

Varmasti on, mutta onko tuon joukkion olemisesta merkittävä keskustella? Eikö ennemmin voisi lähestyä miten ihminen voisi ottaa oman kumppaninsa kanssa puheeksi työnjaon, jos kyseinen ihminen kokee työnjaon parisuhteessa ognelmaksi? Mitä saavutettavaa on kirjoittaa viestejä, joiden ainoa tarkoitus leimata miehet työtävieroksuviksi laiskureiksi, joilla ei ole mitään käytöstapoja? 

Vierailija
75/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko. 

Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.

Muuten vaan nämä samat vinkumiset toistuu palstalla jatkuvasti.

On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?

Kertooko se kenties omasta tasostanne? 

En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.

No onpa aivopierua taas. Tännehän juuri kirjoitetaan valituksia asioista. Kauanpa eläisi aloitus, "oi kuinka kiva kun meillä jaetaan kaikki kotityöt tasan". :DDD Mitä ruikuttamista naisen kutsumista vieraista sillä miehellä on, jos puoliso hoitaa kaikki järjestelyt?

Sinä siis väität, että kun nainen kutsuu vieraita, mies ainoastaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään?

Ja aivan täysin tosissasi väität niin? 

Vierailija
76/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en usko. 

Edes oma isäni joka on yli 70-vuotias, ei ole tällainen. 

Mistä te revitte nämä kaikkein paskimmat miehenne, joista jaksatte jauhaa netissä sitten päivästä toiseen? Kuka sen miehen on teille valinnut? 

Kiva jos ei ole, mutta isäsi on ikäistensä joukossa poikkeus.

Vierailija
77/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on iso suku ja siihen mahtuu monenlaista ihmistä. Jos minulle taivastellaan miten siellä ja tuolla oli sotkuista eikä kahviakaan Minna tai Virpi saanut keitettyä, niin ihan samoin minun tekemiset ja niiden puute moititaan Minnalle ja Virpille. Kun eihän se vieraiden passaaminen miehille kuulu.

se on täysin teidän naisten omaa toksisuuttanne ja oma ongelmanne. 

Vierailija
78/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.

Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.

Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.

Huonon talouskoneen olet ostanut, kun vaan pldee saat. Osta seuraavalla kerralla semmonen, joka myös siivoaa, kokkaa ja pyykkaa.

Vierailija
79/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole ap:llä muita mahdollisuuksia kuin lähetä paikalta ja jättää mies hoitamaan vieraat. Muutaman kerran kun sen tekee, niin joko mies alkaa huolehtia vieraistaan tai vieraat jättää tulemasta. Älkää alistuko kenenkään palvelijaksi vaan kasvattakaa paksumpi nahka. Te ette kuole siihen mitä muut ajattelevat teistä (vrt. miesten sukulaisten päivittely huonosta emännöinnistä), siinäpähän pähkäilkööt.

Vierailija
80/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en usko. 

Edes oma isäni joka on yli 70-vuotias, ei ole tällainen. 

Mistä te revitte nämä kaikkein paskimmat miehenne, joista jaksatte jauhaa netissä sitten päivästä toiseen? Kuka sen miehen on teille valinnut? 

Perhetuttu oli tälläinen eli hän jätti kaikki kotihommat vaimonsa harteille. Ongelmaksi tilanne hänelle tuli, kun vaimo kuoli tapaturmassa. Eläkeläismies joutui opettelemaan kaikki elämänperustaidot kotia koskien. Martat tai jokin muu järjestö pitänyt eläkeläismiehille kokkikouluja, kun se kotia pyörittänyt nainen menehtyykin. 

Uskon tässä olevan eroa sukuppolvienkin kesken. Itse olin kotoa muuttaessa todella taitamaton, koska äiti hoiti kotona kaiken. Ei hän edes pyytänyt mukaan tekemään tai opettanut mitään. Itse olen aloittanut lasteni opastamisen, kun he olivat 5 vuotiaita. Nyt 10 v poika osaa leipoa itse piirakan haettuaan lähimetsästä mustikat. Kumpikin lapsi on paljon osaavampi kuin minä oli pari kymppisenäkään. 13v tytön kanssa remppasimme yhdessä hänen huoneen ja kasasimme uudet huonekalut. Nyt tyttö osaa maalata, laittaa laminaattilattiaa, lukea Ikean ohjeita jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi