Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden kutsumisesta - kumpi meistä on kohtuuton, minä vai mies?

Vierailija
16.07.2021 |

Mies tykkää kutsua meille vieraita ja myös yökylään. Nykyään pariskuntina/perheinä.

Ongelmana minun kannaltani on se, ettei mies siivoa eikä tee ruokaa. Ei arkena eikä silloinkaan, kun vieraita tulee. Kaikki on siis minun vastuullani. Miehen mielestä ei tarvitse siivota eikä tarjota juuri mitään. Mielestäni taa pitäisi olla perussiistiä ja kyllähän ainakin yövieraille tulee olla muutakin kuin jäätelöpuikko.

Minulle olisi se ja sama, jos miehen kaverit tulisivat yksin. Mutta usein kyseessä on yön yli kestävä koko perheen vierailu, jossa minun tulee olla paikalla. En kehtaa olla tekemättä mitään.

Miehen mielestä olen niuho ja tapan hänen sosiaalisen elämänsä.

Itsekin kutsun välillä vieraita (en usein yökylään) ja silloin kyllä hoidan paikat ja tarjoilut kuntoon enkä odota mieheltä mitään.

Mitä tässä tulisi tehdä?

Kommentit (284)

Vierailija
81/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on iso suku ja siihen mahtuu monenlaista ihmistä. Jos minulle taivastellaan miten siellä ja tuolla oli sotkuista eikä kahviakaan Minna tai Virpi saanut keitettyä, niin ihan samoin minun tekemiset ja niiden puute moititaan Minnalle ja Virpille. Kun eihän se vieraiden passaaminen miehille kuulu.

Mun puolestani saavat ihan vapaasti puhua. Itse voi vasta jaa-a vai niin jos joku jaksaa jauhaa vastaavasta asiasta minulle.

Vierailija
82/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla minun näppäimistöltäni.

Meillä myös mies tykkää kutsua vieraita. Tosin ei laita juuri tikkua ristiin asian eteen, ilmestyy kyllä paikalle ja on hauska ja mukava. Hänen mielestään myös tarjottavaa pitää olla kaikenlaista, saattaa ihan viime hetkellä keksiä että olis muuten kiva jos pöydässä olis vielä sun itsetekemää perunasalaattia, eihän siinä ole edes iso työ =) 

Minä olen se kireä ja epäsosiaalinen joka jostain syystä ei niin välitä kutsua vieraita kovin usein. En myöskään välttämättä välittäisi seurustella kaikkien miehen kaverien puolisoiden kanssa, joidenkin kanssa se käy ihan työstä. 

Poistut vaan paikalta viettämään omaa laatuaikaasi silloin, kun mies kutsuu vieraita. Kun teet näin muutaman kerran, niin joko mies oppii kestitsemään itse omat vieraansa tai vieraita ei enää tule.

Tätä menetelmää olen tosiaan toteuttanut aika usein jos miehellä on kahvitettavia työn puolesta. Toki mies tykkäisi että  katan pöydän, hoidan tarjottavat, kutsun nätisti kahville ja vielä istun somana kahvipöydässä seurana. No, en todellakaan ala. Olen saattanut hoitaa tarjottavat ja kattaa pöydän mutta sitten lähden omiin töihini.

Aiemmin mies oli myös sitä mieltä että joka helvetin sähkömiehelle, putkimiehelle, rakennusmiehelle tai nokisutarille tarjotaan vähintään kahvit ja jos koko päivän töissä, myös ruoka. Siitä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä eroon.

Ai niin, tarvitseeko mainita että asumme maalla, olemme maanviljelijöitä ja minä olen kaupungista tullut = lähes automaattisesti outo =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies on pärjännyt vieraiden kanssa ennen kuin asuitte yhdessä?

Veikkaan, pelkkiä miehiä vieraana, tarjoilut kaljaa ja noutopizzaa.

Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?

Ai niin, eihän se sovi av-mammalle. 

Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.

Kylläpä av-mammoilla on jänniä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia. 

Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? [/quote

Taustana AP:n jutulle on miehen ja varsinkin kaikkien miesten haukkuminen. Posketon juttu kaiken kaikkiaan.

Koet siis että kaikkia miehiä haukutaan, kun joku tekee ketjun jossa kertoo miten miehellään(1 kpl) on tapana toimia. Mielensä pahoittaminen tuntemattomien jutuista on kyllä hieno harrastus.

sinun mielestäsi ketjussa ei ole yhtään paskayleistävää stereotypioivaa kommenttia miehistä?

luepas ketju uudelleen. -eri 

Etkö oikeasti usko, että on olemassa joukko miehiä, joiden mielestä siivoaminen ja ruuanlaitto kuuluu naisille?

Ei, en usko. 

Edes oma isäni joka on yli 70-vuotias, ei ole tällainen. 

Mistä te revitte nämä kaikkein paskimmat miehenne, joista jaksatte jauhaa netissä sitten päivästä toiseen? Kuka sen miehen on teille valinnut? 

Kiva jos ei ole, mutta isäsi on ikäistensä joukossa poikkeus.

Ja monestakohan yli 70-vuotiaasta miehestä sinä mahdat puhua ja tehdä yleistyksesi? 

Vierailija
84/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on iso suku ja siihen mahtuu monenlaista ihmistä. Jos minulle taivastellaan miten siellä ja tuolla oli sotkuista eikä kahviakaan Minna tai Virpi saanut keitettyä, niin ihan samoin minun tekemiset ja niiden puute moititaan Minnalle ja Virpille. Kun eihän se vieraiden passaaminen miehille kuulu.

se on täysin teidän naisten omaa toksisuuttanne ja oma ongelmanne. 

Ei vaan niitä palstalla peräänkuulutettuja perinteisiä arvoja, jossa nainen hoitaa kodin ja lapset eikä mies niihin koske. Onneksi nuoremmat on jo kasvatettu toisin.

En muuten kertonut mitään, onko arvostelijat miehiä vai naisia. Sinä vain itse väität heitä naisiksi.

Vierailija
85/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole ap:llä muita mahdollisuuksia kuin lähetä paikalta ja jättää mies hoitamaan vieraat. Muutaman kerran kun sen tekee, niin joko mies alkaa huolehtia vieraistaan tai vieraat jättää tulemasta. Älkää alistuko kenenkään palvelijaksi vaan kasvattakaa paksumpi nahka. Te ette kuole siihen mitä muut ajattelevat teistä (vrt. miesten sukulaisten päivittely huonosta emännöinnistä), siinäpähän pähkäilkööt.

Voiko mieskin häipyä aina omille teilleen, kun naiselle tulee ystäviä kylään?

Lähteä hotelliin tai Makelle viettämään poikien iltaa kaupan kautta pariskunnan yhteisillä rahoilla tietenkin ? 

Vierailija
86/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen päivittelyyn voi heittää että "jaa, eikö se Mikko osaa keittää kahvia tai siivota?" ja sitten jättää omaan arvoonsa. Ja tosiaan, ei kannata välittää mitä muut puhuu, kyllä tähän maailmaan puhetta mahtuu. Ja sitä paitsi, tuollaiset taivastelijat löytää aina sen aiheensa taivasteluun. Vaikka kuinka olisitte hoitaneet hienosti kestityksen, niin aina (siis ihan aina!) löytyy se negatiivinen asia, mitä puida kylillä ja toreilla. Niin miksi siis vaivautua?

Vierailija
87/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä hotelliin tai Makelle viettämään poikien iltaa kaupan kautta pariskunnan yhteisillä rahoilla tietenkin ? [/quote]

Tietenkin voi. Mikä tässä olisi ongelma? Jos minulle tulee ystäviä, en välttämättä halua miehen notkuvan porukassa kovin kauaa. Hetken voi toki seurustella.

Vierailija
88/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole ap:llä muita mahdollisuuksia kuin lähetä paikalta ja jättää mies hoitamaan vieraat. Muutaman kerran kun sen tekee, niin joko mies alkaa huolehtia vieraistaan tai vieraat jättää tulemasta. Älkää alistuko kenenkään palvelijaksi vaan kasvattakaa paksumpi nahka. Te ette kuole siihen mitä muut ajattelevat teistä (vrt. miesten sukulaisten päivittely huonosta emännöinnistä), siinäpähän pähkäilkööt.

Lähteä hotelliin tai Makelle viettämään poikien iltaa kaupan kautta pariskunnan yhteisillä rahoilla tietenkin ? 

Oikein mielellään pois kotoa. Sillä ei ole merkitystä meneekö kulut yhteisistä rahoista, kun kumpikin käyttää niitä yhtä paljon. Meillä kumpikin maksaa omistaan, kun meillä ei ole yhteisiä rahoja.

Vierailija
89/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimi meillä, jos ex-vaimo piti tyttöjen iltoja tai hänelle tuli työkaverit kylään. Jos pidimme pariskuntien miesten illan sitten jonkun toisen luona, kun naisväki oli jonkun kotona. 

Vierailija
90/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan, mutta sitten nainenkin voi lähteä Pirkon luo ja Pirkon kanssa baariin, ja sinä hoidat vieraat ja 5arjoilut.

Vierailija
91/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmaan puhetta mahtuu. Kaikesta puheesta ei tarvitse välittää. Toisaalta itse tuossa kohtaa haastaisin sanojan ajatusmaailmaa kysymällä eikö pariskunnan mies ole kykenevä hoitamaan siivoamista tai kahvinkeittoa.

Vierailija
92/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi? Mutta siis millä ihmeen yhteisillä rahoilla? Etkös sä väittänyt että se mies elättää kokonaan perheen ja naisella ei ole omaa rahaa. Koeta nyt pysyä tarinassasi.

Vierailija
93/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti usko, että on olemassa joukko miehiä, joiden mielestä siivoaminen ja ruuanlaitto kuuluu naisille?

Varmasti on, mutta onko tuon joukkion olemisesta merkittävä keskustella? Eikö ennemmin voisi lähestyä miten ihminen voisi ottaa oman kumppaninsa kanssa puheeksi työnjaon, jos kyseinen ihminen kokee työnjaon parisuhteessa ognelmaksi? Mitä saavutettavaa on kirjoittaa viestejä, joiden ainoa tarkoitus leimata miehet työtävieroksuviksi laiskureiksi, joilla ei ole mitään käytöstapoja? 

Tämä on keskustelupalsta. Jos käy noin tunteisiin, niin täältä voi myös pysyä poissa.

Vierailija
94/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.

Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.

Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.

Tätä se tasa-arvo nykyään tarkoittaa. Mies maksaa kaiken ja lisäksi pitää tehdä vähintään puolet kaikista kotitöistä. Jos taloon syntyy vauva niin miehen pitää ruokkia se joka yö että äitiyslomalla oleva vaimo saa nukkua

Ettekö Suomalainen mies maksaisi kaiken....

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
95/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on täysin teidän naisten omaa toksisuuttanne ja oma ongelmanne. 

Ei vaan niitä palstalla peräänkuulutettuja perinteisiä arvoja, jossa nainen hoitaa kodin ja lapset eikä mies niihin koske. Onneksi nuoremmat on jo kasvatettu toisin.

En muuten kertonut mitään, onko arvostelijat miehiä vai naisia. Sinä vain itse väität heitä naisiksi.

Miehiähän tunnetusti kiinnostaa millaiset servetit sulla on myrnakuppien kanssa ja onko se pöytäliina silitetty. ihan helvetisti kiinnostaa. 

paljonko sulla on ikää? kerro ihan suoraan 

58 vuotta, miten niin? Entä sinulla? Myrnaa minulla ei ole eikä pöydällä pöytäliinoja.

Vierailija
96/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se tasa-arvo nykyään tarkoittaa. Mies maksaa kaiken ja lisäksi pitää tehdä vähintään puolet kaikista kotitöistä. Jos taloon syntyy vauva niin miehen pitää ruokkia se joka yö että äitiyslomalla oleva vaimo saa nukkua

Mistä teet oletuksen, että mies maksaa kaiken? Useimmissa pariskunnissa kumpikin on töissä tai tarkoitus olla kummankin töissä. Mikäli sitten toinen jää työttömäksi tai vanhempainvapaalle, niin toki sillä vaikutus yhteiseen tulotasoon. Kotirouvat ovat suomalaisessa yhteiskunnassa äärimmäinen harvinainen ilmiö, joten kumpikin osallistuu niin rahapuoleen kuin kodin ylläpitoon.

Vierailija
97/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.

Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.

Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.

On se kamalaa, jos mies joutuu omaa lastaan hoitamaan. Milloin ajattelit osallistua siihen lapsen elämään? Sitten kun se lähtee armeijaan.

Vierailija
98/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teet oletuksen, että mies maksaa kaiken? Useimmissa pariskunnissa kumpikin on töissä tai tarkoitus olla kummankin töissä. Mikäli sitten toinen jää työttömäksi tai vanhempainvapaalle, niin toki sillä vaikutus yhteiseen tulotasoon. Kotirouvat ovat suomalaisessa yhteiskunnassa äärimmäinen harvinainen ilmiö, joten kumpikin osallistuu niin rahapuoleen kuin kodin ylläpitoon.

Ei näillä palstan úlisijatoilleilla ole mitään kokemusta perhe- elämästä, kunhan pllunpuutteessaan vinkuvat.

Vierailija
99/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies on pärjännyt vieraiden kanssa ennen kuin asuitte yhdessä?

Veikkaan, pelkkiä miehiä vieraana, tarjoilut kaljaa ja noutopizzaa.

Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?

Ai niin, eihän se sovi av-mammalle. 

Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.

Kylläpä av-mammoilla on jänniä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia. 

Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?

Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? [/quote

Taustana AP:n jutulle on miehen ja varsinkin kaikkien miesten haukkuminen. Posketon juttu kaiken kaikkiaan.

Koet siis että kaikkia miehiä haukutaan, kun joku tekee ketjun jossa kertoo miten miehellään(1 kpl) on tapana toimia. Mielensä pahoittaminen tuntemattomien jutuista on kyllä hieno harrastus.

sinun mielestäsi ketjussa ei ole yhtään paskayleistävää stereotypioivaa kommenttia miehistä?

luepas ketju uudelleen. -eri 

Ei, en usko. 

Edes oma isäni joka on yli 70-vuotias, ei ole tällainen. 

Mistä te revitte nämä kaikkein paskimmat miehenne, joista jaksatte jauhaa netissä sitten päivästä toiseen? Kuka sen miehen on teille valinnut? 

Kiva jos ei ole, mutta isäsi on ikäistensä joukossa poikkeus.

Ja monestakohan yli 70-vuotiaasta miehestä sinä mahdat puhua ja tehdä yleistyksesi? 

Tuntemistani, muutamasta kymmenestä?

Vierailija
100/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on, mutta onko tuon joukkion olemisesta merkittävä keskustella? Eikö ennemmin voisi lähestyä miten ihminen voisi ottaa oman kumppaninsa kanssa puheeksi työnjaon, jos kyseinen ihminen kokee työnjaon parisuhteessa ognelmaksi? Mitä saavutettavaa on kirjoittaa viestejä, joiden ainoa tarkoitus leimata miehet työtävieroksuviksi laiskureiksi, joilla ei ole mitään käytöstapoja? 

Tämä on keskustelupalsta. Jos käy noin tunteisiin, niin täältä voi myös pysyä poissa.

Ei käynyt ollenkaan tunteisiin ja kysyin miksi käydä keskustelua kuvitteellisesta joukkiosta? Jos nyt oletamme kaikkien miehiä olevan kyvyttömiä tekemään kotitöitä, niin entä sitten? Mihin tämä oletuksemme meitä vie? Koitammeko mitenkään parantaa tilannetta vai olemmeko tyytyväisiä, että näin asian kuuluukin olla? Kotityöt on naisten juttu ja miehillä on miesten jutut. Mikäli näin on, niin mitä ap edes valittaa kun hänellähän on sukupuolensa mukaan tullut rooli, joten hopi hopi ap keittiöön kokkkaamaan, vai? 

Itse koen hedelmällisempänä keskustelun, miten ihminen voisi oman kumppaninsa kanssa keskustella työnjaosta, jos kokee työnjaossa olevan ongelmia. Ehkä sinua viihdyttää keskustelu, johon vuorotellen kirjoitetaan miten kamalia miehet ovat. 

Miehet on ihan turhia ja mitään ne ei osaakaan. Jos yrittävätkin, niin väärintekevät, kun eivät kumminkaan osaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi