Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden kutsumisesta - kumpi meistä on kohtuuton, minä vai mies?

Vierailija
16.07.2021 |

Mies tykkää kutsua meille vieraita ja myös yökylään. Nykyään pariskuntina/perheinä.

Ongelmana minun kannaltani on se, ettei mies siivoa eikä tee ruokaa. Ei arkena eikä silloinkaan, kun vieraita tulee. Kaikki on siis minun vastuullani. Miehen mielestä ei tarvitse siivota eikä tarjota juuri mitään. Mielestäni taa pitäisi olla perussiistiä ja kyllähän ainakin yövieraille tulee olla muutakin kuin jäätelöpuikko.

Minulle olisi se ja sama, jos miehen kaverit tulisivat yksin. Mutta usein kyseessä on yön yli kestävä koko perheen vierailu, jossa minun tulee olla paikalla. En kehtaa olla tekemättä mitään.

Miehen mielestä olen niuho ja tapan hänen sosiaalisen elämänsä.

Itsekin kutsun välillä vieraita (en usein yökylään) ja silloin kyllä hoidan paikat ja tarjoilut kuntoon enkä odota mieheltä mitään.

Mitä tässä tulisi tehdä?

Kommentit (284)

21/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin selvää, että miehesi on väärässä. Kommentoija 4 selitti miksi.

Erikoista ettei miehesi ei välitä, että vieraille tulee nälkä. Ehkä hän ajattelee, että tilaatte aina porukalla pizzat tms.?

Siivota silti täytyy, kun vieraita on tulossa.

Vierailija
22/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies mielellään kutsuisi vieraita mutta on myös sitä mieltä että ei kannata stressata siivoiluista ja tarjoiluista, eli odottaa niiden ilmestyvän itsestään ( eli vaimon tekeminä).

Raivolla muistelen kun siskonsa perhe oli tulossa kylään ja mies piti iltapäivän vapaata että siivoaisi. Tulin myöhään töistä eikä hän ollut eväänsä liikuttanut.

Sano suoraan että voit vähän siivoilla( paino sanalla vähän), mutta mies on

vastuussa tarjoiluista,mitäs meinaa pyöräyttää. Vai haluaako tilata pizzat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet miehelle sanonut asiasta? En minä ainakaan tuossa tapauksessa vaan hiljaa kiltisti alkaisi siivoamaan ja laittamaan ruokaa ja tulisi sitten kitisemään vauvapalstalle. Onneksi meillä ei ole koskaan tarvinnut asiasta sanoa mitään, koska mies on aina erittäin innoissaan suunnittelemassa mitä ruokia hommataan vieraille ja haluaa, että kotimme on siisti. Oli sitten hänen tai minun kutsumat vieraat, niin ihan yhteistuumin hoidetaan järjestelyt ja halutaan, että vieraat kokevat olonsa tervetulleeksi meille.

Vierailija
24/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.

Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.

Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.

Tunnetko montakin tuollaista pariskuntaa? Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia, mutta ilmiö tuntuu olevan yleinen palstamiesten keskuudessa.

No kun niitten muijat on niitä täysin ylöspidettäviä thai-importteja.

Vierailija
25/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies on pärjännyt vieraiden kanssa ennen kuin asuitte yhdessä?

Veikkaan, pelkkiä miehiä vieraana, tarjoilut kaljaa ja noutopizzaa.

Ja mikäs vika tässä olisi?

Vierailija
26/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.

Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.

Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.

No jos mies on niin typerä, että seksistä maksamalla luulee saavansa myös kodin ja perheen, niin oma on vikansa. Saatana soikoon, tyydy huorrriin, ne riittää sinulle kyllä. Siinäkin mielessä kivempi naisillekin, että huorrrat jaksaa sen minuutin, minkä sinä kestät, näytellä nautintoa, vaimo ei pitemmän päälle jaksa.

Sivumennen sanoen, sinä et ole mies, olet pelkkä rääpäle, mutta kyllähän sinä sen tiedätkin.

Vierailija
27/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se tyypillinen tilanne, missä mies ei yhtään ymmärrä, miten ruoka automaattisesti taikoutuu jääkaappiin ja sieltä tarjolle pöytään. Ja että miten se asunto pysyy siistinä.

Vai onko teillä ap tilanne yleensäkin niin, että sinä hoidat siivouksen, kaupassakäynnin ja ruoanlaiton?

Monenko miehen kokemuksella itse muuten puhut?

Vai eikö oma miehesi osaa käydä kaupassa? Mistä tämä sinun muinainen ajatustapasi kumpuaa? 

Puhuinko omasta parisuheestani?

Vierailija
28/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jos ja jos. Kyllä meillä ainakin on 2 työssäkäyvää aikuista ja jaetaan talouden kulut. Varmasti suurimmalla osalla on näin.

Vierailija
29/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko. 

Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.

Muuten vaan nämä samat vinkumiset toistuu palstalla jatkuvasti.

On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?

Kertooko se kenties omasta tasostanne? 

En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.

Vierailija
30/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen todellisuudessa on pariskunta, jossa mies kuluttaa naiseen tuhansia euroja kuussa, ja naisella ei ole yhtään tuloja? Ei tuollaisia parisuhteita Suomessa oikeasti ole.

Miten niin naisella ei ole tuloja? Tietty naisella on omat tulonsa, mutta ne rahat menee vain häneen. Miehen pitää parempituloisena maksaa asunto, auto, matkat, ruuat, vakuutukset jne., koska mies tienaa paremmin. Ja koska ollaan tasa-arvoisia, niin miehen pitää tehdä iso osa kotitöistä, koska se naiselle maksuton asunto on miehen. Palstahan on täynnä näitä tarinoita, joissa miehen kuuluu maksaa, koska mies saa kunnon palkkaa, naiselle ei kuulu mikään muu kuin valitus.

Vierailija
31/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs vika tässä olisi?

Harva haluaa alkoholisteja nurkkiinsa venymään. Nuo vierailut eivät ole mitään muutaman tunnin piipahduksia.

Vierailija
32/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?

Ai niin, eihän se sovi av-mammalle. 

Vierailija
33/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko montakin tuollaista pariskuntaa? Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia, mutta ilmiö tuntuu olevan yleinen palstamiesten keskuudessa.

No kun niitten muijat on niitä täysin ylöspidettäviä thai-importteja.

Kun eivät ole muita saaneet koska pieni pili, kuvottavan ulkonäkö ja käytös.

Vierailija
34/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poikamiehiltä vaadita sitä mitä naisilta. Omassa suvussakin on ollut näitä poikamiehiä, joilla koti on läävä, eivätkä mitään tarjoa.

Mieheni on myös ollut huono siivoamaan, mutta nykyään olen ottanut siinä ihan tiukan linjan, että kun kysyy, että sopiiko, että hänen vanhempansa tulevat viikonloppuna syömään, kysyn ensin, milloin hän aikoo siivota, jolloin hän osaa sen heti huomioida. Koska jos mies kutsuu vieraat eikä siivoa, minä olen se, josta puhutaan pahaa selän takana. Jos itse kutsun vieraita, mietin tietysti itse myös siivoamisen.

Vierailija
35/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jos ja jos. Kyllä meillä ainakin on 2 työssäkäyvää aikuista ja jaetaan talouden kulut. Varmasti suurimmalla osalla on näin.

Niin, jaetaan talouden kulut tulojen mukaisessa suhteessa, mies maksaa 90%, nainen 10% kaikista kuluista ja tasapuolisuuden vuoksi miehelle kuuluu 90% kotitöistä.

Vierailija
36/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Täysin selvää, että miehesi on väärässä. Kommentoija 4 selitti miksi.

Erikoista ettei miehesi ei välitä, että vieraille tulee nälkä. Ehkä hän ajattelee, että tilaatte aina porukalla pizzat tms.?

Siivota silti täytyy, kun vieraita on tulossa.

Minkälaisen paskan keskellä perus av-mammat oikein elää? 

Vierailija
37/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen todellisuudessa on pariskunta, jossa mies kuluttaa naiseen tuhansia euroja kuussa, ja naisella ei ole yhtään tuloja? Ei tuollaisia parisuhteita Suomessa oikeasti ole.

Miten niin naisella ei ole tuloja? Tietty naisella on omat tulonsa, mutta ne rahat menee vain häneen. Miehen pitää parempituloisena maksaa asunto, auto, matkat, ruuat, vakuutukset jne., koska mies tienaa paremmin. Ja koska ollaan tasa-arvoisia, niin miehen pitää tehdä iso osa kotitöistä, koska se naiselle maksuton asunto on miehen. Palstahan on täynnä näitä tarinoita, joissa miehen kuuluu maksaa, koska mies saa kunnon palkkaa, naiselle ei kuulu mikään muu kuin valitus.

Pikkupilin ainainen valitusvirsi. 😂

Vierailija
38/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?

Ai niin, eihän se sovi av-mammalle. 

Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.

Vierailija
39/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko. 

Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.

Muuten vaan nämä samat vinkumiset toistuu palstalla jatkuvasti.

On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?

Kertooko se kenties omasta tasostanne? 

En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.

Täällä käy harvemmin parisuhteessa olevia perheellisen miehiä. Heillä on ihan riittämiin vauvapalstaa irl.

Vierailija
40/284 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Työttömätkin osallistuvat perheen kuluihin, monet jopa niin suurella prosentilla tuloistaan, ettei omaan käyttöön rahaa jää välttämättä lainkaan. Mä en ainakaan tunne yhtään sellaista pariskuntaa, jossa toinen puolisoista maksaisi yksin kaikki kulut ja toinen lepäilisi vain laakereillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme