Vieraiden kutsumisesta - kumpi meistä on kohtuuton, minä vai mies?
Mies tykkää kutsua meille vieraita ja myös yökylään. Nykyään pariskuntina/perheinä.
Ongelmana minun kannaltani on se, ettei mies siivoa eikä tee ruokaa. Ei arkena eikä silloinkaan, kun vieraita tulee. Kaikki on siis minun vastuullani. Miehen mielestä ei tarvitse siivota eikä tarjota juuri mitään. Mielestäni taa pitäisi olla perussiistiä ja kyllähän ainakin yövieraille tulee olla muutakin kuin jäätelöpuikko.
Minulle olisi se ja sama, jos miehen kaverit tulisivat yksin. Mutta usein kyseessä on yön yli kestävä koko perheen vierailu, jossa minun tulee olla paikalla. En kehtaa olla tekemättä mitään.
Miehen mielestä olen niuho ja tapan hänen sosiaalisen elämänsä.
Itsekin kutsun välillä vieraita (en usein yökylään) ja silloin kyllä hoidan paikat ja tarjoilut kuntoon enkä odota mieheltä mitään.
Mitä tässä tulisi tehdä?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.
Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.
Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.
Missä ihmeen todellisuudessa on pariskunta, jossa mies kuluttaa naiseen tuhansia euroja kuussa, ja naisella ei ole yhtään tuloja? Ei tuollaisia parisuhteita Suomessa oikeasti ole.
Miten niin naisella ei ole tuloja? Tietty naisella on omat tulonsa, mutta ne rahat menee vain häneen. Miehen pitää parempituloisena maksaa asunto, auto, matkat, ruuat, vakuutukset jne., koska mies tienaa paremmin. Ja koska ollaan tasa-arvoisia, niin miehen pitää tehdä iso osa kotitöistä, koska se naiselle maksuton asunto on miehen. Palstahan on täynnä näitä tarinoita, joissa miehen kuuluu maksaa, koska mies saa kunnon palkkaa, naiselle ei kuulu mikään muu kuin valitus.
Et ole tainnut ikinä olla oikean ihmisen kanssa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se tyypillinen tilanne, missä mies ei yhtään ymmärrä, miten ruoka automaattisesti taikoutuu jääkaappiin ja sieltä tarjolle pöytään. Ja että miten se asunto pysyy siistinä.
Vai onko teillä ap tilanne yleensäkin niin, että sinä hoidat siivouksen, kaupassakäynnin ja ruoanlaiton?
Monenko miehen kokemuksella itse muuten puhut?
Vai eikö oma miehesi osaa käydä kaupassa? Mistä tämä sinun muinainen ajatustapasi kumpuaa?
Puhuinko omasta parisuheestani?
No mistä sinä revit näitä paskayleistyksiäsi miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on väärässä. Ei vieraita voi kutsua kylään ja olettaa että elävät pelkällä vedellä jos ovat yökylässä. Vieraanvaraisuuteen kuuluu se, että vieraat ruokitaan, ellei ole etukäteen sovittu jotain muuta. Miehen ”sosiaalinen elämä” työllistää sinua kohtuuttomasti. Vähintä olisi, että mies osallistuu kotitöihin ja ruuanlaittoon, myös silloin kun ei ole vieraita.
Itse kyllä jyrähtäisin asiasta, ja saattaisin jopa muuttaa omaan asuntoon jos miehen vieraiden jatkuva ramppaaminen ja miehen osallistumattomuus kävisi itselleni liian rasittavaksi.
Entä jos mies maksaa kaikki talouden kulut, pitääkö silloinkin osallistua kotitöihin ja ruuanlaittoon, kun ei ole vieraita? Mietin vain, että miksi ihmeessä mies maksaisi kuukaudessa tuhansia euroja seksistä, kun halvemmallakin saa.
Jos jos ja jos. Kyllä meillä ainakin on 2 työssäkäyvää aikuista ja jaetaan talouden kulut. Varmasti suurimmalla osalla on näin.
Niin, jaetaan talouden kulut tulojen mukaisessa suhteessa, mies maksaa 90%, nainen 10% kaikista kuluista ja tasapuolisuuden vuoksi miehelle kuuluu 90% kotitöistä.
Sellasta se on, kirjoituksestasi huomaamme taas, että kun on pieni pili, on myös pienet aivot ja elämä kurjaa. Osanotot sinne, juttele nyrkkikyllikille, se tarjoaa avun joka asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko.
Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.
Muuten vaan nämä samat vinkumiset toistuu palstalla jatkuvasti.
On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?
Kertooko se kenties omasta tasostanne?
En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.
Kun nainen kutsuu vieraat, nainen kyllä myös siivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä käy harvemmin parisuhteessa olevia perheellisen miehiä. Heillä on ihan riittämiin vauvapalstaa irl.
Toisaalta jos käy parisuhteellisia perheellisiä naisia, niin miksei voisi käydä miehiäkin? Itse tutustuin palstaa aikoinaan, kun meille tuli Vauva-lehti. Vaikka lehden lukeminen jäi luonnollisista syistä, niin palsta jäi viihdykkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään. Eihän siitä sun edellisestä provostasi olekaan kuin alle viikko.
Jotenkin surullista että mehuissasi luet vauvapalstaa ja luulet bongaavasi sieltä samoja kirjoittajia.
On se jännää, miten te palstan naiset osaattekin valita ne kaikkein paskimmat miehet? Ja vielä joka ikinen?
En muista myös koskaan lukeneeni yhdenkään miehen ruikutuksia niistä naisten kutsumista vieraista.
En mä ainakaan, kyllä me siivotaan myös silloin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se mies on pärjännyt vieraiden kanssa ennen kuin asuitte yhdessä?
Veikkaan, pelkkiä miehiä vieraana, tarjoilut kaljaa ja noutopizzaa.
Ja miksi tämä ei toimisi edelleenkin?
Ai niin, eihän se sovi av-mammalle.
Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.
Kylläpä av-mammoilla on jänniä tuttuja, ystäviä ja sukulaisia.
Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?
Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkohan? Ja mies makaa sohvalla ja räkii kattoon? Kukaan ei usko näitä teidän houreitanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs vika tässä olisi?
Harva haluaa alkoholisteja nurkkiinsa venymään. Nuo vierailut eivät ole mitään muutaman tunnin piipahduksia.
Siis oliko AP:n mies alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen todellisuudessa on pariskunta, jossa mies kuluttaa naiseen tuhansia euroja kuussa, ja naisella ei ole yhtään tuloja? Ei tuollaisia parisuhteita Suomessa oikeasti ole.
Miten niin naisella ei ole tuloja? Tietty naisella on omat tulonsa, mutta ne rahat menee vain häneen. Miehen pitää parempituloisena maksaa asunto, auto, matkat, ruuat, vakuutukset jne., koska mies tienaa paremmin. Ja koska ollaan tasa-arvoisia, niin miehen pitää tehdä iso osa kotitöistä, koska se naiselle maksuton asunto on miehen. Palstahan on täynnä näitä tarinoita, joissa miehen kuuluu maksaa, koska mies saa kunnon palkkaa, naiselle ei kuulu mikään muu kuin valitus.
Montako tällaista pariskuntaa tunnet reaalitodellisuudessa? Minä en ole koskaan edes kuullut yhdestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei sovi vieraille. Ap haukuttaisiin sitten, miten epäsiisti emäntä ja ketju olisi siitä, miten emäntä tarjosi huonoa ruokaa.
Eikös sunkin pitäisi olla siellä kiillottamassa pöytähopeita ja leipomassa vehnästä?
Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi? [/quote
Taustana AP:n jutulle on miehen ja varsinkin kaikkien miesten haukkuminen. Posketon juttu kaiken kaikkiaan.
Tämä voisi olla minun näppäimistöltäni.
Meillä myös mies tykkää kutsua vieraita. Tosin ei laita juuri tikkua ristiin asian eteen, ilmestyy kyllä paikalle ja on hauska ja mukava. Hänen mielestään myös tarjottavaa pitää olla kaikenlaista, saattaa ihan viime hetkellä keksiä että olis muuten kiva jos pöydässä olis vielä sun itsetekemää perunasalaattia, eihän siinä ole edes iso työ =)
Minä olen se kireä ja epäsosiaalinen joka jostain syystä ei niin välitä kutsua vieraita kovin usein. En myöskään välttämättä välittäisi seurustella kaikkien miehen kaverien puolisoiden kanssa, joidenkin kanssa se käy ihan työstä.
Meillä käy vieratai koko perheen voimin enää hyvin harvoin, koska kaikilla alkaa olla lapset isoja. Yllätysvieraista en tykkää, sillä haluan, että asunto on suht siisti ja vieraille tarjottavaa. Ruokavieraita ei ole, vieraille leivon tai ostetaan valmista.
Mies hommaa omille vierailleen pullat kaupasta ja keittää kahvit, minä en passaa enkä siivoa. Tosin alussa mies kuvitteli, että minä leivon hetkessä jotain ja tarjoilen kahvit. Juuei.
Itse tapaan ystäviäni mieluiten kahvilassa tai ravintolassa, siellä saa seurustella rauhassa eikä aika mene hyppäämiseen ympäriinsä. Kotona kyläiltiin silloin, kun lapset oli pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet niin saatanan ehtoisa emäntä? Millaiset tarjoamiset sulla on omille ystävillesi?
En minä mikään emäntä ole. Siksi inhoankin noita stereotypioita, että naiset tykkäävät leipoa ja siivota. Ja siksi minä en hyväksykään, että mies kutsuu sukulaisiaan, mutta ei siivoa. Koska minut ne miehen sukulaiset kuitenkin haukkuvat. Koska olen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, vanhempanikin olivat korkeasti koulutettuja, ja kaikki tekemiseni ja laiskuuteni haukutaan selän takana. Tämän satun oikeasti tietämään. Heistä hyvä nainen ei nauti elämästään vaan touhuaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs vika tässä olisi?
Harva haluaa alkoholisteja nurkkiinsa venymään. Nuo vierailut eivät ole mitään muutaman tunnin piipahduksia.
Tällainenko sinun alkoholistimiehesi on?
Vai mistä sinä revit näitä olkiukkojasi ihan oluesta ja pitsasta?
Sinä et ole koskaan juonut olutta pitsan kanssa?
Hoitaako mies yleensäkään osuuttaan kotitöistä ja ruuanlaitosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkohan? Ja mies makaa sohvalla ja räkii kattoon? Kukaan ei usko näitä teidän houreitanne.
Tuikkis taas pelastamassa koko miessukupuolta pahojen naisten kynsistä. Valkoinen orhi on jo kiihdytetty laukkaan! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mikään emäntä ole. Siksi inhoankin noita stereotypioita, että naiset tykkäävät leipoa ja siivota. Ja siksi minä en hyväksykään, että mies kutsuu sukulaisiaan, mutta ei siivoa. Koska minut ne miehen sukulaiset kuitenkin haukkuvat. Koska olen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, vanhempanikin olivat korkeasti koulutettuja, ja kaikki tekemiseni ja laiskuuteni haukutaan selän takana. Tämän satun oikeasti tietämään. Heistä hyvä nainen ei nauti elämästään vaan touhuaa aina.
Eli heittelet ih täysin päättömiä olkiukkoja palstalle, vaikka itseäsi ne eivät koskekaan.
Ja en muuten usko sanaakaan tuosta haukkumisestasi. Vai miksi olet tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä? Ne on tietenkin sen paskan miehesi pahoja ystäviä ja sukulaisia? Vai miten tää menee?
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi olla minun näppäimistöltäni.
Meillä myös mies tykkää kutsua vieraita. Tosin ei laita juuri tikkua ristiin asian eteen, ilmestyy kyllä paikalle ja on hauska ja mukava. Hänen mielestään myös tarjottavaa pitää olla kaikenlaista, saattaa ihan viime hetkellä keksiä että olis muuten kiva jos pöydässä olis vielä sun itsetekemää perunasalaattia, eihän siinä ole edes iso työ =)
Minä olen se kireä ja epäsosiaalinen joka jostain syystä ei niin välitä kutsua vieraita kovin usein. En myöskään välttämättä välittäisi seurustella kaikkien miehen kaverien puolisoiden kanssa, joidenkin kanssa se käy ihan työstä.
Poistut vaan paikalta viettämään omaa laatuaikaasi silloin, kun mies kutsuu vieraita. Kun teet näin muutaman kerran, niin joko mies oppii kestitsemään itse omat vieraansa tai vieraita ei enää tule.
En hoitaisi vieraiden keskitystä yksin, en ymmärrä miksi kukaan hoitaisi. En ymmärrä parisuhdetta, missä kotityöt ylipäänsä olisivat vain toisen harteilla. Toki elämme vapaassa maassa ja jokainen voi valita mihin kaikkeen suostuu. Omalta osaltani tiedän mihin suostun ja mihin en.