Taidan häipyä facebookista.
Päivitin minä ihan mitä vain niin saan maksimissaan 4 tykkäystä ja yleensä niistä kaksi on mieheni ja anopin. Mulla muutama lapsen päiväkotikaverin äitikin ja he tykkäilevät toistensa jutuista mutta eivät koskaan minun jutuista. Kun täytin 40v sain jotain 20 onnittelua kun eräs ihminen täytti 30v sai hän 100 onnittelua ja toinen täytti 24v ja hän sai reippaasti yli 100 onnittelua. Kun mulla on nimipäivä mua onnittelee maksimissaan yksi henkilö plus anoppi ja mies. Ehkä pitäisi vaan luovuttaa ja uskoa etttei mulla ole ystäviä enkä tule niitä koskaan saamaan. Niin ja minä onnittelen aina kaikkia keillä on synttärit usein myös nimipäiväsankareita plus tykkään kyllä vaikka kenen kirjoituksista.
Kommentit (78)
Facebook on aivan turhake monelle ihmiselle, ja lähinnä nuorten aikuisten juttu. Turha kaikille, jotka käyttää sitä velvollisuudentunnosta, ahdistuakseen tai muuten tottumuksesta. Joka saa siitä jotain oikeasti irti, niin ok. Todella hienoa! Nuoret aikuiset (20-30v) sitä taitaa eniten käyttää, keski-ikäiset innostuneet vasta viimeisen parin vuoden sisään vähän liiankin paljon. Toki siellä vanhemmatkin puuhailee mitä puuhailee ja ihan ok jos siitä aidosti saa jotain elämäänsä. Nuoret (13-20v) on aikaa sitten jo siirtyneet muille sivustoille rellestämään ja facebook profiili jäänyt vähemmälle käytölle. Jos facebook ahdistaa tai masentaa niin laita kiinni. Tai yksinkertaisesti jätä sinne, äläkä vieraile koko sivustolla. Mulla ollut facebook-tili kohta 8 vuotta ja mielenkiinto meni jossain kolmanen vuoden kohdalla. Joskus käyn tsekkaamassa mitä sieltä löytyy ja enimmäkseen aivan pölöä juttua siellä. En tykkäile mistään mistä en aidosti tykkää, sehän olisi aivan totaalisen urpoa toimintaa. Enkä jaksa kirjoitella mitään onnentoivotuksia puolitutuille. Omille sisaruksille ja paremmille tutuille kyllä, jos satun huomaamaan jonkun syntymäpäivät.
Minusta ikävintä on se, että facebook on saavuttanut ikistatuksen. Se kuuluu enemmän tai vähemmän yksittäisiin medioihin mainoskanavana jolloin tuotteissa, tv:ssä, radiossa ja internetissä törmää joka puolella puheeseen ja mainoksiin facebookista. Ihmisen mieli on sen verran heikko, että se alkaa kokea tunnetta "facebook on oltava, halusi sitä tai ei". Rohkeasti naamakirjat pois vaan ja elämänlaatu voi parantua. Jos ei niin sitten on syytä jatkaa käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:53"]
Sata on suurinpiirtein raja, joka ihmisellä voi olla facebookKAVEREITA. Sen yli menevät ovat jo jotain muuta, jos jollakin on yli tuhat kaveria, poistan itseni hänen kaverilistaltaan välittömästi. Mitä enemmän fb-kavereita, sitä epävarmempi ihminen.
[/quote]
Mä ajattelen ihan samoin!!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:48"]
56, jos se nainen ei pääse minnekään? Onko sillä kauhean omistava mies tai vaikka vaikea masennus, niin että kotiovesta on vaikea poistua?
[/quote]
Ei ole. Ihan terve aikuinen on, tosin kilpirauhasen vajaatoimintaansa myös valittelee koko ajan. Mutta eihän se estä esim. ulkoilua, pieniä reissuja ja retkiä, tapahtumissa käymistä, jne.
En oo ikinä ees kiinnittäny huomiota siihen kuinka moni mun jutuista tykkäilee. Enkä oo ikinä ees ajatellu että jotku facebookin tykkäykset on jollekki niin iso juttu. Voi hyvän tähen pitäskö lähtä sieltä koneen ääreltä vähä katteleen muutaki jos joku facebook aiheuttaa nuin mielipahaa..
Mä sain facessa noin 10 onnittelua synttäreinä. Varmaan jotakin tekemistä on sillä, että on alle 100 kaveria eikä koskaan tee siellä mitään. Parhaimmat kaveritkaan eivät onnitelleet fb:ssä.
Kai se on pitkälti myös tuurista kiinni, että millaisia fb-kavereita (ja tietysti myös niitä ihan oikeita kavereita) kenelläkin on. Mutta on selvää, että jos on 50 fb-kaveria niin saa huomattavasti vähemmän tykkäyksiä kuin jos on 150 kaveria.
Itseänikin välillä harmittaa kun minulla on aika vähän hyviä kavereita aktiivisina fb-käyttäjinä. Osa siis ei ole fb:ssä ollenkaan tai käyvät aika harvoin. En silti koe että tykkäyksien tai kommenttien määrä olisi se tärkein juttu fb:ssä. Minusta on hauska nimenomaan seurata muita. Itse postailen jotain ehkä n. kerran kahdessa viikossa. Tykkäilen ja kommentoin kyllä useammin muiden juttuja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:44"]ammattivalittaja?
[/quote]
Tuo ap:ko?
Minäkin poistan ihan reilusti vaan ne ihmiset, jotka eivät tykkää jutuistani. Jos ei voi iloita asioistani, ei tarvi tietää muutakaan.
Just lähti poistoon yks tyyppi, joka tykkää kaikkien jutuista ja on niin positiivinen jne., mutta ei kestä sitä, että olen hyvissä väleissä eksäni kanssa ja hehkutin sitä. Minusta se on ihan hitonmoisen mahtava asia ja ilmaisin sen. Hän on ilmeisesti katkera omalleen tms. Ja ihminen on jo yli 50 v. Miksi minun pitäisi pitää katkeria kavereita? Ei tarvitse. Poistoon vaan kateelliset ja taktikoijat.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:39"]Ymmärrän ap:ta. Kun itselläkin on yksinäinen olo, facebook vain pahentaa sitä tunnetta. "miksi tuo ei tykännyt, eikö se tykkää minusta" "taas nuo ystävät ovat tavanneet toisiaan mutta ei minua".
Itse taas ajattelen, että kaikista päivityksistä ei tartte edes hylätä.
Jos jotkut on tavanneet jossain, niin sehän kiva. Kuinka usein yrität itse sopia tapaamisia? Kieltäytyvätkö ihmiset seurastasi vai oletko sitä mieltä, että on muiden tehtävä pyytää sua esim. kahville.
Ihmiset on erilaisia. Ei se tee itsestä parempaa jos ei laske tykkäyksiä oli ikä mikä tahansa. Toiset ei välitä, toiset välittää. Varsinkin muutoinkin yksinäisestä voi tuntua pahalta jos ei saa mitään "vastakaikua" jutuilleen. Olen 30 vuotta ja en käytä facea. Luulisi yksinäisyyden olevan iso murhe ja sallitu sellainen iästä riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:34"]Mä teen välillä testejä siellä, katson kuka tykkää ja vastaa. Sit poistoon vaan ne jotka ei vastaa esim. kysymykseen :D nyt on enää joku 80 kaveria jäljellä, kaikilta tulee synttärionnittelut. Joo lapsellista, mut en halua huonoa energiaa elämääni.
[/quote]
Ya know, että facen lajitteluperuste etusivulle pääseviin postauksiin on muuttunut? Ettei välttämättä sun kaverilistan ihmiset sun postauksia ignooraa, face on vaan päättänyt laittaa näkyville suositumpia, jos nää ihmiset eivät oo muuttanu asetuksiaan.
Liity siellä keskusteluryhmiin, katso itseäsi kiinnostavia ryhmiä. Niidenkin kautta voi tutustua uusiin ihmisiin ihan oikeasti, ryhmissä järjestetään usein tapaamisia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:26"]Toki siellä vanhemmatkin puuhailee mitä puuhailee ja ihan ok jos siitä aidosti saa jotain elämäänsä. Nuoret (13-20v) on aikaa sitten jo siirtyneet muille sivustoille rellestämään ja facebook profiili jäänyt vähemmälle käytölle.
[/quote]
Mulle taas face on ainoa paikka, missä enää pyörin. Kirjotellut en ole oikeastaan mtn pariin vuoteen, en pahemmin vastaa kenellekkään tän kirjotuksiin, joskus tykkäilen jostain ja silti viimeisin profiilikuvani sai 25 tykkäystä. On muuten ennäri. Mut facessa olen pääasiassa messengerin vuoksi, tulee halvemmaksi kuin perus tekstiviestit.
t. 16-v
Elämä on facen ulkopuolella. Itse en ole sinne koskaan edes liittynyt.
En ymmärrä koko facebookia.
Ei meidän kaikkien tarvitse olla yltiösosiaalisia ollaksemme jotenkin parempia ihmisiä tai onnistuneempia.
Hyvään elämään riittää muutama hyvä ihmissuhde.
Ap, älä pahoita turhaan mieltäsi moisesta. Sillä ei oikeasti ole mitään väliä. Sulla on kiva mies ja mukava anoppi sekä omat lapset. Olet onnekas ihminen ja varmasti tykätty.
Anna rakkautta läheisillesi, se on kaikken tärkeintä. Ystävän löydät helpoiten oikeasta elämästä.
Onneksi en ole sinne faceen koskaan mennyt. Asun pienellä paikkakunnalla, ja ne kylän juorut kuulen kyllä, vaikkakin vähän viiveellä. Mielummin olen tekemisissä ystävieni kanssa face to face tai puhelimessa.
Up