Työnantalta tuli viesti. "Tervetuloa takaisin toimistolle rokotettuna." WTF!!! Jäänkö etätöihin koko lopullisesti?
Muut hurraa että kiva palata. Itse en ota rokotetta joten joudunko jäämään etätöihin?
Kommentit (360)
Huono provo tämä vain on.
Ei suomessa ole rokotepakkoa, ei suomessa edes ollut maskipakkoa.
Suosituksia vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja. On oma asiasi, otatko rokotetta, mutta sinulla ei ole myöskään oikeutta uhata toisten terveyttä.
Miten AP uhkaa kenenkään terveyttä, kun se rokote ei kuitenkaan suojaa koronalta?
Väärin. Rokotetut harvemmin saavat tartunnan ja epätodennäköisemmin levittelevät yhtään mitään, vaikka olisivat tartunnan saaneetkin. Ymmärrätkö, se immuunijärjestelmä toimii. Toimii siinäkin tapauksessa, ettei 100%sti estäisi tartunnan saamista. Se taistelee virusta vastaan siinä määrin loistavasti, että sairaalareissu, tehohoito ja kuolema ovat hyvin epätodennäköisiä.
Sen sijaan rokottamattomassa virus riehuu rajattomasti ja rokottamaton on kovempi tartuttamaan.
Viestin mukaan työnantaja on kunnioittanut jokaisen omaa vapaaehtoista valintaa, joko rokottautua tai olla rokottautumatta. Kummaa tämä rokottamattomien jatkuva valittaminen siitä yksinkertaisesta asiasta, että rokotettu ja rokottamaton on kaksi eri asiaa, ja jokainen on saanut oman mielensä mukaan pohdinnan jälkeen valita mihin ryhmään haluaa kuulua. Jostain syystä nämä rokottamattomat kauheasti kadehtivat rokotettuja, vaikka kaiken aikaa mölöttävät, miten heidän oma valintansa on muka parempi. Lapsellisesti vaativat "kaikki mulle kanssa heti ja ilman omaa vastuuta tai muista välittämistä".
Kyse nyt vaan tässä tilanteessa on nimenomaan omasta valinnasta ja sen seurauksista vastuun kantamisesta.
Olen rokotemyönteinen, ja silti muistutan, että työntekijöitä ei saa asettaa millään tavalla eriarvoiseen asemaan rokotteeseen vedoten.
Työnantajalla on kuitenkin oikeus ja velvollisuus suojata työntekijöitään niin, että he pääsevät töistä terveenä kotiin. Myös sairauslomat maksavat työnantajalle aina jotain, joten on erittäin järkevää pyrkiä estämään herkästi tarttuvien tautien sairastaminen työntekijöiden keskuudessa. Monilla tuotantolaitoksilla on myös huoltoseisokkeja, jolloin paikalla on paljon väkeä eri puolilta maata ja mahdollisesti ulkomailtakin. Tuollaisen huoltoseisokin aikana jos edes joku herkästi leviävä flunssa lähtee siellä leviämään, niin tuotantolaitos pahimmillaan seisoo pitkänkin aikaa "turhaan" ja tuottaa vain tappiota. Tällaisen seurauksena pahimmillaan joudutaan lomauttamaan tai irtisanomaan väkeä.
Eli kyllä, työnantajalla on oikeus vaatia, että työntekijät tekevät osuutensa suojautuakseen tartuntataudeilta.
Tosin eipä ole näkynyt kiinnostusta sitä kohtaan, että mitä muita rokotteita työntekijät ovat tai eivät ole saaneet. Influenssakin voi olla paha tauti, mutta influenssarokotteista muistutetaan laiskasti yhdellä sähköpostilla per vuosi. Puhumattakaan muista taudeista.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että oma työnantaja on huolissaan lähinnä koronan aiheuttamista karanteeneista ja sitä myötä tuotannon seisokeista.
Seisokki... tirsk...
Tuohan on hyvä tapa päästä eroon paskoista työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
OIkeastiko? Vaikka kyllä mäkin koin hiukan painostusta työhöntulotarkastuksessa. Kysyttiin olenko jo saanut rokotteet, painotettiin, että firmassa myönteinen suhtaututuminen rokotukseen ja että sitä nopeammin päästään eroon maskeista mitä enemmän ja nopeammin ollaan rokotettuja.
Painostusta? Tervettä puhetta tuo oli, jokaiselle pitäisi olla itsestäänselvää ottaa rokotteet!! Toivottavasti et ole sairaiden kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei voi pakottaa sinua. Voit tehdä kantelun tarvittaessa, jos painostaa. Koronarealistit -sivulta ohjeita.
Ei voi, mikä on sääli. Kukaan ei kuvittele rokotteen antavan täyttä suojaa, mutta jokainen täysjärkinen sen ottaa.
nimittelystä kirjoitti:
Tuon "antivaxxer" -nimittelyn käyttö eri mieltä olevista on perusteetonta leimaamista ja pyrit sillä vähättelemään keskustelukumppaneitasi ja johtamaan keskustelua pois aiheesta. Mitä tulee tohtori Mike Yeadoniin, olen katsonut hänen haastattelunsa englanniksi ja suomeksi, ja hän on rokotusmyönteinen lääkäri ja tutkija, suhtautuu tosin kriittisesti kokeellisiin koronarokotteisiin. Hän on yksi Doctors for Covid Ethics -järjestön perustajista.
Itse olen rokotusmyönteinen tavallinen kansalainen, mutta en missään tapauksessa ottaisi kehooni tätä kokeellista geeniteknologista injektiota, jonka riskeistä varoittavat monet erikoislääkäritkin. Myös omaa järkeäni konsultoin asiassa.
Erityisen huolissani olen lapsista ja nuorista.
Näinpä. Me olemme ottaneet kaikki rokotusohjelman rokotteet, lisäksi influenssarokotteita epäsäännöllisesti, hepatiittirokotteet ja lapsi sai vesirokkorokotteen (se on kai nykyään ohjelmassa?). Tästä huolimatta leimataan antivaxxeriksi, jos ei ole ensimmäisenä juoksemassa hakemaan koronarokotetta. Vähän erikoista ottaen huomioon, että moni vastustaa esimerkiksi edellämainittua vesirokkorokotetta...
Onneksi suomalaiset ovat pääasiassa fiksua kansaa ja ymmärtävät katsoa omaa napaansakin pidemmälle. Täällä muutama YouTuben sokaisema foliohattu huutelee, kuinka koronarokote on salaliitto. Kai arvon denialistit olette tietoisia, että valtaosan näiden koronaan liittyvien salaliittoteorioiden takana on 12 amerikkalaista vaikuttajaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos et noudata työnantajan järkeviä ohjeita, sinut pannaan työkykyselvitykseen ja/tai asennevamman takia maantielle.
Etätyöoikeus ei ole subjektiivinen, vaikka sinulla onkin oikeus olla tyhmä. Sinulla ei myöskään ole oikeus vaarantaa muita toimimalla virushautomona.
Näistä tullaan vääntämään oikeudessa, mutta lähtökohtaisesti työtoveriesi oikeus elämään ja työnantajan oikeus määrätä työn suorittamispaikka ajavat sinun harhaluulojesi ohi.
Rokottamattomuuteen on oikeus, mutta siitä on myös seuraamuksia.
Sinä se et ole tainnut työelämää nähdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ulkomaille rokottamattomat ei tule pääsemään.
Jos asuu metsässä yksin niin voi varmaan elää ilman rokotetta.Tulee pääsemään, rajoitteet matkustamisesta poistuu pian. Hysteerinen Eu rokotepasseineen viedään kohta tuomioistuimeen koska rajoitaa eritoten köyhistä maista tulevien matkaamista. Afrikan mailla ei ole varaa rokotteisiin ja heidän kansalaisten matkailun estely on vähintään rasismia.
Jopa WHO on tuominnut koronapassit yms syrjivinä. Syksyllä viimeistään poistuvat
Lähde: foliohattuyhdistys.com
Eipä ole ne väittämänne aiemmatkaan kanteet edistyneet silppuria pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei voi pakottaa sinua. Voit tehdä kantelun tarvittaessa, jos painostaa. Koronarealistit -sivulta ohjeita.
Mitä? Ei ap:n työnantaja pakota ottamaan rokotetta, mutta hän voi aivan hyvin asettaa sen ehdoksi toimistolle palaamista ajatellen. Ei siinä ole mitään epäselvää.
Ja työn suorittamispaikasta päättää työnantaja.
Irtisanominen on mahdollinen seuraus määräyksen rikkomisesta.
Rokotusasiassa pätee sama kuin vaikka sananvapaudessa: voi toimia oman päänsä mukaan, mutta seuraamuksia tulee lakia rikkoville.
Vierailija kirjoitti:
Mä jäisin mieluusti etätöihin ainiaan. Meillä myös työnantaja puhuu siihen tyyliin, että kaikki tottakai ottavat rokotteen. Myös tykypäivästä tuli viesti tyyliin että tulethan vain rokotettuna.
Muuten ihan hyvä, mutta ilmoittauduin rokotejonoon kesäkuun alussa (heti kun pystyi) eikä ole mitään kuulunut... Sieltä pitäisi tulla automaattisesti aika. Työterveydestä pitäisi myös saada rokotteita, mutta heidän sivuiltaan ei löydy ainuttkaan vapaata aikaa. Joten mihis menet rokotettavaksi??
Eikö ole nettivaraus mahdollista? Itse varasin kummatkin netistä ja sai valita itselleen sopivan ajan
Työpaikallamme ei käytetä maskeja, mutta henkilökunta ei liiku toimipisteuden välillä.
nimittelystä kirjoitti:
Tuon "antivaxxer" -nimittelyn käyttö eri mieltä olevista on perusteetonta leimaamista ja pyrit sillä vähättelemään keskustelukumppaneitasi ja johtamaan keskustelua pois aiheesta. Mitä tulee tohtori Mike Yeadoniin, olen katsonut hänen haastattelunsa englanniksi ja suomeksi, ja hän on rokotusmyönteinen lääkäri ja tutkija, suhtautuu tosin kriittisesti kokeellisiin koronarokotteisiin. Hän on yksi Doctors for Covid Ethics -järjestön perustajista.
Itse olen rokotusmyönteinen tavallinen kansalainen, mutta en missään tapauksessa ottaisi kehooni tätä kokeellista geeniteknologista injektiota, jonka riskeistä varoittavat monet erikoislääkäritkin. Myös omaa järkeäni konsultoin asiassa.
Erityisen huolissani olen lapsista ja nuorista.
Olet rokotevastaisen provokaation uhri. Jenkkilän trollitehdas suoltaa näitä "tutkimustuloksia " ja "erikoislääkärien" lausuntoja. En tunne yhtään lääkäriä, joka ei olisi rokotetta ottanut, mutta he ovatkin ihan oikeita lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja. On oma asiasi, otatko rokotetta, mutta sinulla ei ole myöskään oikeutta uhata toisten terveyttä.
Miten AP uhkaa kenenkään terveyttä, kun se rokote ei kuitenkaan suojaa koronalta?
Väärin. Rokotetut harvemmin saavat tartunnan ja epätodennäköisemmin levittelevät yhtään mitään, vaikka olisivat tartunnan saaneetkin. Ymmärrätkö, se immuunijärjestelmä toimii. Toimii siinäkin tapauksessa, ettei 100%sti estäisi tartunnan saamista. Se taistelee virusta vastaan siinä määrin loistavasti, että sairaalareissu, tehohoito ja kuolema ovat hyvin epätodennäköisiä.
Sen sijaan rokottamattomassa virus riehuu rajattomasti ja rokottamaton on kovempi tartuttamaan.
Viestin mukaan työnantaja on kunnioittanut jokaisen omaa vapaaehtoista valintaa, joko rokottautua tai olla rokottautumatta. Kummaa tämä rokottamattomien jatkuva valittaminen siitä yksinkertaisesta asiasta, että rokotettu ja rokottamaton on kaksi eri asiaa, ja jokainen on saanut oman mielensä mukaan pohdinnan jälkeen valita mihin ryhmään haluaa kuulua. Jostain syystä nämä rokottamattomat kauheasti kadehtivat rokotettuja, vaikka kaiken aikaa mölöttävät, miten heidän oma valintansa on muka parempi. Lapsellisesti vaativat "kaikki mulle kanssa heti ja ilman omaa vastuuta tai muista välittämistä".
Kyse nyt vaan tässä tilanteessa on nimenomaan omasta valinnasta ja sen seurauksista vastuun kantamisesta.
Siis... joku tässä logiikassa ei nyt täsmää! Otat rokotteen, jotta olet turvassa. Sinun ei siis pitäisi sairastua. Se rokottamaton piruparka siinä on vaarassa. Tämä on se tapa, millä rokotteet toimii, ainakin ennen on toimineet.
Muutenhan ei ole mitään järkeä ottaa rokotetta.
Siis, myös täysin rokotettu voi sairastua ja levittää koronaa, vaikka ei pitäisi, niin tämä on nyt sitten jollain ihmelogiikalla rokottamattoman syytä.
Itse en voi ottaa rokotetta koska on tiettyjä terveysrasitteita suvun puolelta. En kuitenkaan painosta muita ottamaan sitä "jotta minä pysyisin turvassa".
Lääkärini sanoi, että huomattava ylipaino on selkeä uhka sekä koronataudissa että rokotteiden haittavaikutuksissa.
Varsinkin metabolinen syndrooma- eli vyötärölihavuus ja 2-tyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Suosituksia vain.
Ei ole pakkoa, mutta työnantaja voi asettaa omat ehtonsa. Irtisanoa ei voi, mutta voi kyllä määrätä että toimistolle ei ole asiaa. Etätyö siis jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on valintasi, eikä tule jäämään ainoaksi esteeksi jonka tulet kohtaamaan tuon takia.
Miten joku voi uskoa tähän :'D
kyllähän nytkin vaaditaan todistus, jos johonkin sellaiseen, jossa se vaaditaan, mennä haluat.
Harmi kun ap ei voi paljastaa työnantajaansa. Olisin voinut boikotoida sitä firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosituksia vain.
Ei ole pakkoa, mutta työnantaja voi asettaa omat ehtonsa. Irtisanoa ei voi, mutta voi kyllä määrätä että toimistolle ei ole asiaa. Etätyö siis jatkuu.
Voi määrätä mitä turvavarusteita, esimerkiksi maskeja, työpaikalla käytetään. Jos niitä ei käytä, voidaan heittää ulos. Etätöitä ei ole pakko sallia.
En usko liitokseen. Mutta saahan työnantaja vaatia kaikkia suoritettuja kursseja tms eli miksei rokotuksiakin
Mitä? Ei ap:n työnantaja pakota ottamaan rokotetta, mutta hän voi aivan hyvin asettaa sen ehdoksi toimistolle palaamista ajatellen. Ei siinä ole mitään epäselvää.