Olen niin innoissani meikittömyydestäni. Miten sinun meikkaus?
Etätyön ja kuuman kesän myötä ovat jääneet kaikki meikit pois. Ei yli vuoteen meikkivoidetta, ei ripsiväriä, ei kulmia. Tämä on niin helppoa ja ihanaa kasvoille. Tämä jatkuu ainakin osittain. Osaatko sinä olla ilman meikkiä? Tai uskallatko edes olla tai mennä jonnekin ilman?
Kommentit (71)
Sinä olet pienestä onnellinen tyttöseni.
En ole meikannut 20 vuoteen. Kaikki kehuvat nuoren näköiseksi :)
Minä en meikkaa koskaan, mutta minulta kysytään hämmentävän usein, miten meikkaan kulmani :D
No hyvä juttu sinulle. Minä nautin meikkaamisestani entiseen malliin. Kesällä meikkaan tosi kevyesti.
Viime vuoden kevään jälkeen olen meikannut kaksi kertaa, ennen sitä lähes joka päivä. On ikävä meikkipuuteria, huulikiiltoa ja ripsiväriä. Mutta onhan tämä helpompaa. Ja tosi vähän näkee meikkejä enää naisilla, etätyöt+maskit+helle tekee tepposensa. Josko syksyllä tokan rokotteen ja ilman viilenemisen jälkeen saisi taas joskus kulkea meikattuna.
Joskus 20 v sitten lukiossa meikkasi, totesin turhaksi.
Ei meikkiä mulle.
Teen kulmat ja ripset. Meikkivoidetta laitan punoittaviin kohtiin.
Nykyään värivoiteissakin on suojakertoimet (15-50) joten suojaa auringolta. Meikit kehittyneet muutenkin.
Mä meikkasin säännöllisesti about 12-17 -vuotiaana, sen jälkeen yksittäisiin tilaisuuksiin (mutta en esim. häihini). Nykyään saatan pari kertaa vuodessa käyttää bb-voidetta. Huulipunaa ja huulikiiltoa käytän välillä, jos kaipaan jotain extraa.
En ole meikannut ollenkaan pariin vuoteen, sitä ennenkin vaan tipan levitin meikkivoidetta etten ois niin punanen.. Mutta onneksi sekin jäi pois. Miksi en saisi olla sen värinen kuin kulloinkin olen, jos naama punottaa, niin punottaa, elävän merkkihän se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kesän olen ollut lähes kokonaan ilman meikkiä. Kerran laitoin meikkivoiteen, kulmat ja ripsivärin ja näytin mielestäni 10 vuotta vanhemmalta. Sen jälkeen en olekaan meikannut ja on ollut ihanaa. Kasvot näyttää ruskettuneena terveeltä eivätkä kaipaa muuta kuin aurinkovoidetta. Myös kuiva iho on voinut todella hyvin tänä kesänä.
Sama. Näytin vanhemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan korkeintaan 25.
Nuorena on helppo olla meikittä. Ei ole valahtamusta, kurttuja eikä luomet tippuneet!
Viidenkympin jälkeen sitä lakkaa välittämästä.
Siinä välissä ollaan nelikymppisiä ja on muiden kunnioittamista hieman parannella ulkonäköään silloin.
On muiden kunnioittamista olle välittämättä siitä miltä he näyttävät, jakeskittyä omaan suoritukseen.
Meikkivoidetta ja huulipunaa en ole oikeastaan käyttänyt lainkaan kun sen jälkeen kun korona ja maskit tulivat ja aloin tehdä töitä kotitoimistossa.
Jos palaisin takaisin töihin, alkaisin taas meikata aina sinne. En osaa mennä töihin kokonaan ilman meikkiä, olen tosi valjun näköinen valkoisine ripsineni ja kulmakarvoineni. Kauppaan ja lenkille en meikkaa koskaan.
Aina satunnaisesti ehkä kerran kuussa tulee hetkiä että on vaan laitettava vähän kulma- ja ripsiväriä naamaan ja laitettava hiukset vakkka olen koko päivän kotona, koska näytän niin epänaiselliselta ja rumalta kotivaatteissa. Olisipa tummat ripset ja kulmat.. Kaipaan sosiaalista elämää ja mekoissa ja korkokengissä kävelyä sekä hajuvesien käyttöä, tuntuu että olen rupsahtanut ihan täysin tämän kotona nysväämisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on helppo olla meikittä. Ei ole valahtamusta, kurttuja eikä luomet tippuneet!
Siinä välissä ollaan nelikymppisiä ja on muiden kunnioittamista hieman parannella ulkonäköään silloin.
Ihmisessä ei saa näkyä täysin luonnolliset vanhentumisen merkit? Nyt on sairasta ajattelua. Miksi tämä peittely koskee sitä paitsi vain naisia? Miehetkin vanhenevat yhtä lailla?
Onneksi olit saanut enemmän ala- kuin yläpeukkuja, muuten olisi mennyt usko ihmiskuntaan. Sinun kaltaisesti ajattelevia ihmisiä kuitenkin on ja teille sanon, että tehän tässä ette kunnioita toisia, kun vaaditte heitä olemaan tietynlaisia.
Jos hoitaa hygieniansa ja pukeutuu siististi niin se on aivan tarpeeksi. Meikkaaminen ei todellakaan ole pakollista. Rypyissä ei ole mitään vikaa tai hävettävää. Kamalaa, jos pitäisi hävetä itsessään jotain täysin luonnollista asiaa oli se sitten rypyt tai ihonväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä ei saa näkyä täysin luonnolliset vanhentumisen merkit? Nyt on sairasta ajattelua. Miksi tämä peittely koskee sitä paitsi vain naisia? Miehetkin vanhenevat yhtä lailla?
Onneksi olit saanut enemmän ala- kuin yläpeukkuja, muuten olisi mennyt usko ihmiskuntaan. Sinun kaltaisesti ajattelevia ihmisiä kuitenkin on ja teille sanon, että tehän tässä ette kunnioita toisia, kun vaaditte heitä olemaan tietynlaisia.
Jos hoitaa hygieniansa ja pukeutuu siististi niin se on aivan tarpeeksi. Meikkaaminen ei todellakaan ole pakollista. Rypyissä ei ole mitään vikaa tai hävettävää. Kamalaa, jos pitäisi hävetä itsessään jotain täysin luonnollista asiaa oli se sitten rypyt tai ihonväri.
Uskoisin että valtaosa naisista meikkaa ainoastaan oman itsensä takia. Jos joku ei pidä omista vanhenemisen merkeistään, hän yrittää meikata niitä pois. Ei kai ketään oikeasti kiinnosta kenenkään muun kuin itsensä rypyt ja naaman valahtamiset? En itse edes huomaa muiden epätäydellisyyksiä. Itsekeskeinen varmaan olrn.
Miesten mekkkaamattomuus lienee kultuurillinen trendi. Jos meikkaaminen miesten kesken yleistyisi niin ettei meikkaavia miehiä pidettäisi mitenkään outona, uskoisin että osa heistäkin laittaisi kulmia tummemmiksi ja meikkivoidetta peittämään kasvojen punoitusta. Siihen on vielä kuitenkin aika paljon matkaa. Mutta varmasti tulevaisuudessa miehet alkavat taas meikata, eihän siitä ole kuin muutama sata vuotta kun molemmat sukupuolet meikkasivat yhtä lailla. Trendit elävät
Tietysti osaisin, tietysti uskaltaisin. Mutta en halua.
Suomalaiseksi minulla on tummat hiukset ja kulmakarvat. Riittää, kun nyppii hajanaiset karvat. Huuletkaan ei kaipaa punaa ja iho on hyvä.
Mulla huono iho, pisamia ja pigmenttimuutoksia. Laitan kevyen BB voiteen kesällä, puuteria hiukan ja voide maista poskipunaa. Silmiin pakko laittaa ripsiväriäja rajaukset, silmät pienet. Huuliin joku kiilto.
En ole koskaan meikannut, ei vaan kiinnosta. Pystyn hyvin menemään ihmisten ilmoille näin. Jos jotain ärsyttää meikittömyyteni, niin se on sitten voi voi. 😄 Mulle itselleni on ihan sama miten muut tekevät, meikkaavatko vai ei.
Tämän kesän olen ollut lähes kokonaan ilman meikkiä. Kerran laitoin meikkivoiteen, kulmat ja ripsivärin ja näytin mielestäni 10 vuotta vanhemmalta. Sen jälkeen en olekaan meikannut ja on ollut ihanaa. Kasvot näyttää ruskettuneena terveeltä eivätkä kaipaa muuta kuin aurinkovoidetta. Myös kuiva iho on voinut todella hyvin tänä kesänä.