Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy petti, mutta tyttöystävä haluaa pitää lapsen

Vierailija
19.07.2014 |

Käytimme siis pillereitä, luotan että hän otti ne sovitusti. Olen vaimokkeelleni aiemmin sanonut, että jos hän tulee raskaaksi, toivon hänen ottavan abortin. En työ- ja opiskelukiireiltäni todellakaan pysty nyt alkamaan kenenkään täysipainoiseksi ja tasapainoiseksi isäksi, eikä kyllä kiinnostakaan. Noh, naiseni sitten päätti että haluaa pitää lapsen. En tiedä mitä tehdä, tuntuu julmalta sanoa että suhteemme päättyy, jos hän lapsen synnyttää, mutta se on kuitenkin järkevintä. Parempi että hän sitten etsii miehen joka haluaa ottaa isän roolin lapsen elämässä, kuin että minä roikkuisin siinä ollen joko välinpitämätön isä tai valheellisesti "joku setä". Onko ketään joka olisi

Kommentit (424)

Vierailija
361/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:43"]Olen nainen itse ja päättänyt, etten koskaan halua lapsia.. En voi ymmärtää näitä naisia, jotka syyllistää miestä siitä, että ehkäisy petti ja mies ei olekaan valmis isäksi vaikka asia on aiemmin jo puhuttu selväksi. Onneksi kukaan mies ei voi koskaan minun puolesta päättää, että minun onkin nyt vaan väkisin alettava äidiksi, halusin sitä tai en.Tsemppiä ap, en osaa mitään neuvoja tähän kyllä antaa.

[/quote]

Sama asiahan tuo on. Jos tulet raskaaksi ja mies haluaa pitää lapsen, SINÄ saat päättää, että teet abortin.

Vierailija
362/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan seurustelisi kaltaisesi miehen kanssa. Siinä vaiheessa, kun seksi on tullut kuvioihin, olen myös kysynyt miten mies suhtautuisi, jos ehkäisy syystä tai toisesta pettäisi. Jos mies on abortin kannalla, en näe mitään syytä edes antaa seksiä tuollaiselle. Vastuu pitää kantaa, kannattaa laittaa piuhat poikki jos ei lapsia ole valmis saamaan. Seksi kun voi siihen johtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:17"]

Mikäli nainen sinulle raskaaksi tulee ja päättää pitää lapsen, sinusta tulee isä. Sille et voi yhtään mitään. Tietysti täydellisessä maailmassa ehkäisy toimisi 100%, naiset eivät hankkiutuisi miehen selän takana raskaaksi, vahinkoraskauden tapauksessa nainen, joka ei ennen halunnut lapsia, ei nytkään muuttaisi mieltään vaan tekisi abortin... Kuitenkin sillä syntyvällä lapsella on oikeus myös toiseen vanhempaan ja tämän rakkauteen ja huolenpitoon. Ja ei huolta, maailmassa tuskin kovin moni nainen haluaisi tulla sinulle raskaaksi, itse asiassa valtaosa ei varmasti koskisi sinuun pitkällä tikullakaan. Lisääntymismahdollisuutesi tulevat varmasti olemaan huonot silloinkin, kun haluaisit lapsia.

[/quote]

No ensin naisella pitää olla itsellään 100 % looginen ja reilu suhtautuminen siihen, miten lapsia hankitaan. Monella ei ole ja tuskin on silloin pokkaa myöskään miehen asenteita moralisoida. Jos nainen esim. ottaa itselleen oikeuden abortoida lapsen "koska ei nyt vaan nappaa", niin ei ole miehenkään asenteeseen mitään sanomista.

Vierailija
364/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin raskaaksi, vaikka pillereitä söin tunnollisesti. Kyseessä oli vielä vanhanaikainen Diane Nova-merkkinen ehkäisyvalmiste, josta useampi läheinen sittemmin valitellut lähinnä lapsettomuutta ( nämä aloittivat teininä sen käytön), tein abortin ja pistin välit poikki siihen poikaystävään. Kyllä me siitä lapsesta keskusteltiinkin, itse olin silloin 20v. ja opiskelut kesken, mutta tuntui tosi pahalta tehdä se abortti, vaikka se järkipäätös olikin.

Niin kauan kun miehet eivät itse osallistu siihen ehkäisyyn, on se ei-toivottu lapsi pelkkää naisten kieroilua, siksikin kannattaa vaatia sitä kortsua, se on kannanotto ja merkki siitä, ettei halua lasta, tähän kun lisää ne e-pillerit, niin raskauden riski on olematon. Elaritkin voisi ehkä välttää sillä, että on todistetusti osallistunut itse ehkäisyyn: eli tehnyt sterilisaation, kondomin käyttöä hankala toki todentaa, mutta riskit tuplaehkäisyllä sitä luokkaa, ettei vahinkoja juuri satu ja miehen kanta asiaan jo selvä naiselle alusta asti. ehkäisyn vapaamatkustajilla käy kuten ap:lla, turha syyttää naista siitä, ettei tapa sun lasta, kun sun vastuuttomat halut on sen kuitenkin tehneet jo ja nyt syytät siitä muita. Katse peiliin nyt ap, miksi et itse osallistunut ehkäisyyn?

Vierailija
365/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:17"]

Ja ei huolta, maailmassa tuskin kovin moni nainen haluaisi tulla sinulle raskaaksi, itse asiassa valtaosa ei varmasti koskisi sinuun pitkällä tikullakaan. Lisääntymismahdollisuutesi tulevat varmasti olemaan huonot silloinkin, kun haluaisit lapsia.

[/quote]

Monet naisethan nimenomaan tykkäävät kaikenmaailman ihmisperseistäkin. Voitte käydä katsomassa kuinka paljon Tauskilla on naiset kommentoimassa kuvia facebookissa ja hehkuttamassa miestä. Esim. Suomessa Natural Born Killers -jengilläkin pyörii nuoret ja hoikat "bändärit" jaloissa, vaikka kaverit on useimmat ylipainosia. Aina näitä vaan jaksetaan jauhaa, miten naisille kelpaa vaan kunnon miehet, vaikka oikeasti kun alkaisi vaikka kunnon rikolliseksi, alkaisi naista tulla varmaan ihan eri tahtia kun nykyään.

Vierailija
366/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:27"]

Mä tulin raskaaksi, vaikka pillereitä söin tunnollisesti. Kyseessä oli vielä vanhanaikainen Diane Nova-merkkinen ehkäisyvalmiste, josta useampi läheinen sittemmin valitellut lähinnä lapsettomuutta ( nämä aloittivat teininä sen käytön), tein abortin ja pistin välit poikki siihen poikaystävään. Kyllä me siitä lapsesta keskusteltiinkin, itse olin silloin 20v. ja opiskelut kesken, mutta tuntui tosi pahalta tehdä se abortti, vaikka se järkipäätös olikin.

Niin kauan kun miehet eivät itse osallistu siihen ehkäisyyn, on se ei-toivottu lapsi pelkkää naisten kieroilua, siksikin kannattaa vaatia sitä kortsua, se on kannanotto ja merkki siitä, ettei halua lasta, tähän kun lisää ne e-pillerit, niin raskauden riski on olematon. Elaritkin voisi ehkä välttää sillä, että on todistetusti osallistunut itse ehkäisyyn: eli tehnyt sterilisaation, kondomin käyttöä hankala toki todentaa, mutta riskit tuplaehkäisyllä sitä luokkaa, ettei vahinkoja juuri satu ja miehen kanta asiaan jo selvä naiselle alusta asti. ehkäisyn vapaamatkustajilla käy kuten ap:lla, turha syyttää naista siitä, ettei tapa sun lasta, kun sun vastuuttomat halut on sen kuitenkin tehneet jo ja nyt syytät siitä muita. Katse peiliin nyt ap, miksi et itse osallistunut ehkäisyyn?

[/quote]

Mikä ihme vapaamatkustaja? Puolet maksoin pillereistä? Eikö samalla logiikalla naisilta pidä sitten kieltää abortti, jos ovat käyttäneet vain yksinkertaista ehkäisyä?

ap

Vierailija
367/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voisi seurustella ap:n kaltaisen kanssa. Abortti ei ole ehkäisykeino eikä vaihtoehto ehkäisyn pettämiseen. Se on keino ainoastaan silloin, kun äidin fyysinen tai henkinen terveys ei raskautta kestä.

Olemme aina seurustelun alussa käyttäneet kondomia ja puhuttu sitten pillereistä (käytän niitäkin mutta en kerro, että käytän, koska haluan suojautua sukupuolitaudeiltakin), kun suhdetta on kestänyt riittämiin ja sukupuolitaudit selvitetty. Tuolloin myös ihan aina kysyn, jatketaanko tuplaehkäisyllä vai jättääkö mies ehkäisyn minun harteilleni. Jos jättää, ottaa vastaan kaiken vahingon syyttelemättä. Pakko ei ole jättää ehkäisyä vain minun kontolleni mutta syyttelyä en ota vastaan, jos vahinko sattuu eikä abortti ole minulle vaihtoehto tuossa vaiheessa.

Minusta mies, joka oikeasti ei huolehdi itse ehkäisystä, ei voi syytellä, jos nainen ilmoittaa vahingon sattuneen. On helppo epäillä huijausta, ja jo pelkkä epäily on epäreilu. Suurin osa naisista ei huijaa itseään raskaaksi, mutta aika moni ei vahingon sattuessa halukaan aborttia. En minäkään luota pelkästään kondomeihin. Mies voi laittaa ne väärin tai jos on hänen hankkimastaan kondomista kyse, mistäs sitä tietää, vaikka olisi reikiä pistänyt siihen. Parisuhde perustuu luottamukselle ja tällöin on vain hyväksyttävä se, että vahinkoja sattuu ilman että niistä voi syytellä ketään ja niiden seurauksista voi oikeasti sopia vasta sitten, kun tilanne on päällä. Etukäteen ei voi tehdä päätöksiä asioista, joissa on monta muuttujaa.

Kertoo paljon ap:stä, kun hän on heti valmis syyttelemään. Mielestäni tuossa on käynyt vahinko, joka on  yhtä paljon ap:n mokaa kuin myös naisensakin mokaa. Siitä on vain lähdettävä eteenpäin omien voimavarojen mukaan. Jos ap ei halua isäksi, hänen kannattaa todeta se heti alkuun ja ryhtyä vain maksajaksi. Ei ongelmaa.

Vierailija
368/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ilmeisesti ap:n tapauksessa ole luvannut hankkia aborttia, vaan ap on vain itse sanonut naiselle sellaista toivovansa. "Harmi" kyllä miehen toive ei ole naiselle laki enää nykyään.

Vierailija
369/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:32"]

[/quote]

Mikä ihme vapaamatkustaja? Puolet maksoin pillereistä? Eikö samalla logiikalla naisilta pidä sitten kieltää abortti, jos ovat käyttäneet vain yksinkertaista ehkäisyä?

ap

[/quote]

Et kokenut ehkäisyä ruumiissasi, ainoastaan kukkarossasi.

Vierailija
370/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Muistutithan myös aina pillerin ottamisaikaan asiasta? 

Vierailija
371/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:33"]

Minäkään en voisi seurustella ap:n kaltaisen kanssa. Abortti ei ole ehkäisykeino eikä vaihtoehto ehkäisyn pettämiseen. Se on keino ainoastaan silloin, kun äidin fyysinen tai henkinen terveys ei raskautta kestä.

Olemme aina seurustelun alussa käyttäneet kondomia ja puhuttu sitten pillereistä (käytän niitäkin mutta en kerro, että käytän, koska haluan suojautua sukupuolitaudeiltakin), kun suhdetta on kestänyt riittämiin ja sukupuolitaudit selvitetty. Tuolloin myös ihan aina kysyn, jatketaanko tuplaehkäisyllä vai jättääkö mies ehkäisyn minun harteilleni. Jos jättää, ottaa vastaan kaiken vahingon syyttelemättä. Pakko ei ole jättää ehkäisyä vain minun kontolleni mutta syyttelyä en ota vastaan, jos vahinko sattuu eikä abortti ole minulle vaihtoehto tuossa vaiheessa.

Minusta mies, joka oikeasti ei huolehdi itse ehkäisystä, ei voi syytellä, jos nainen ilmoittaa vahingon sattuneen. On helppo epäillä huijausta, ja jo pelkkä epäily on epäreilu. Suurin osa naisista ei huijaa itseään raskaaksi, mutta aika moni ei vahingon sattuessa halukaan aborttia. En minäkään luota pelkästään kondomeihin. Mies voi laittaa ne väärin tai jos on hänen hankkimastaan kondomista kyse, mistäs sitä tietää, vaikka olisi reikiä pistänyt siihen. Parisuhde perustuu luottamukselle ja tällöin on vain hyväksyttävä se, että vahinkoja sattuu ilman että niistä voi syytellä ketään ja niiden seurauksista voi oikeasti sopia vasta sitten, kun tilanne on päällä. Etukäteen ei voi tehdä päätöksiä asioista, joissa on monta muuttujaa.

Kertoo paljon ap:stä, kun hän on heti valmis syyttelemään. Mielestäni tuossa on käynyt vahinko, joka on  yhtä paljon ap:n mokaa kuin myös naisensakin mokaa. Siitä on vain lähdettävä eteenpäin omien voimavarojen mukaan. Jos ap ei halua isäksi, hänen kannattaa todeta se heti alkuun ja ryhtyä vain maksajaksi. Ei ongelmaa.

[/quote]

Ketä mä nyt olen syytellyt?

Vierailija
372/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:39"]

[/quote]

ap

[/quote]

Et kokenut ehkäisyä ruumiissasi, ainoastaan kukkarossasi.

[/quote]

No siinä tapauksessa minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla "vapaamatkustaja", koska miesten hormonaalista ehkäisyä ei ole olemassakaan.

Vierailija
373/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Muistutithan myös aina pillerin ottamisaikaan asiasta? 

[/quote]

En, eikä ole naiset muuten koskaan multa kyselleet että onko kondomissa vielä päiväystä jäljellä. Monestiko olet itse varmistanut, ettei kortsut ole vanhoja?

Vierailija
374/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:26"]

Ette te ihan oikeasti ole tosissanne 2000-luvulla tuon "pippeli pimpissä on vääjäämättömän raskauden ja vanhemmuuden riski joka on pakko hyväksyä, jos haluaa seksiä harrastaa" -sontanne kanssa. Niinkuin sanoisi, että hypätessä auton rattiin liukkailla keleillä ottaa aina halvaantumisen tai raajarikon riskin, joten turha käyttää kainalosauvaa tai pyörätuolia jos neliraajahalvaus osuu kohdalle vastaantulijan suistuttua sun kaistalle.

[/quote]

No se nyt on asia joka pätee. Mikään ehkäisy ei edelleenkään ole 100% varma eikä edelleenkään voi sekä tehdä aborttia että pitää lasta. Joten joo, kyllä me edelleen ollaan sitä mieltä, että se joka leikkiin ryhtyy sen myös kestäköön. Vai onko sulla parempia vaihtoehtoja? 

[/quote]

Kestäköön, kestäköön, totta kai. Mutta se, että on joskus harrastanut 99,9%:sti ehkäistyä seksiä, ei minkään järjen mukaan tässä adoptioiden, aborttien, yksinhuoltajien ja jälkiehkäisypillereiden maailmassa tarkoita, että automaattisesti on sitouduttava perheenisäksi. Sikäli nimittäin kun kahdella ihmisellä on kyky keskustella ja suunnitella tulevaa, sitoudutaan perheenisäksi ihan muilla menetelmin kuin harrastamalla seksiä, ja minusta naistenkin tulisi tajuta tämä - eihän seksi naistakaan sido äitiyteen.

[/quote]

Yleensähän naiset ovat sitä mieltä, että miehen pitää kantaa vastuu ja käyttää vähintään tuplaehkäisyä jos ei lasta halua. Mutta sitten jos kysytään, että kielletäänkö abortit kaikilta naisilta, jotka ovat käyttäneet vain yhtä ehkäisyä ja onko heidänkin siis kannettava vastuunsa, seuraa hiljaisuus. Sen jälkeen ei enää kehdata syyllistää miehiä.

[/quote]

No, tässähän mies EI käyttänyt edes sitä yhtä ehkäisyä. Hän kuitenkin on sitä mieltä ettei hän halua isäksi. Miksi mies joka tietää ettei halua lasta ei käytä ehkäisyä? Nainen käytti yhtä ehkäisyä ja on valmis kantamaan vastuunsa. Ja sitten mies kehtaa vielä ruikuttaa että ehkäisyä käyttänyt tyttöystävä tässä on se paha osapuoli. Jos ap:lle se lapsi tosiaan on täysin mahdoton asia niin sitten hän pistää kumin päälle. Yrittää minimoida mahdollisuuden raskauteen ihan itse, eikä jätä sitä vain toisen harteille. Mutta ei, tässä ap ja hänen silunkumppaninsa vaan ruikuttaa että naisen pitäis käyttää kymmentä eri ehkäisyä, että ap sais vedellä paljaalla. Jos ei ehkäise on ihan turha ruikuttaa.

Vierailija
375/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ihan oikeasti ole tosissanne 2000-luvulla tuon "pippeli pimpissä on vääjäämättömän raskauden ja vanhemmuuden riski joka on pakko hyväksyä, jos haluaa seksiä harrastaa" -sontanne kanssa. Niinkuin sanoisi, että hypätessä auton rattiin liukkailla keleillä ottaa aina halvaantumisen tai raajarikon riskin, joten turha käyttää kainalosauvaa tai pyörätuolia jos neliraajahalvaus osuu kohdalle vastaantulijan suistuttua sun kaistalle.

[/quote]

Mitä yrität sanoa? Etten ole oikeutettu käyttämään kainalosauvoja tai pyörätuolia tilanteessa, jossa ajan kolarin liukkaan kelin takia? Sitäpaitsi neliraajahalvaantunut ei välttämättä voi käyttää kumpaakaan apuvälinettä.

En ole puhumassa ehkäisyä ja aborttia vastaan tms. uskonnollista bullshitiä, vaan yksinkertaisesti toteamassa että miehen ja naisen välisestä yhdynnästä voi seurata raskaus vielä 2000-luvullakin. Kunnollisen ehkäisyn kanssa minimaalinen riski, mutta kuitenkin. Tällaisessa tilanteessa molemmilla osapuolilla on yhtäläinen vastuu tapahtuneesta. Ei se emätin ole ainoa ruumiinosa johon voi penetroitua, tai penetroituminen vaginaan ainoa tapa saada molemmat tyytyväiseksi. Seksuaalinen vapaus on molemminpuolista, ei sitä, että miehellä on lupa painostaa nainen aborttiin tai jättää lapsi koska ei huvita ottaa vastuuta tekojensa seurauksista.

Vierailija
376/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Panit paljaalla, etkä siis ehkäissyt yhtään mitään.

Vierailija
377/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:48"]

[/quote]

No se nyt on asia joka pätee. Mikään ehkäisy ei edelleenkään ole 100% varma eikä edelleenkään voi sekä tehdä aborttia että pitää lasta. Joten joo, kyllä me edelleen ollaan sitä mieltä, että se joka leikkiin ryhtyy sen myös kestäköön. Vai onko sulla parempia vaihtoehtoja? 

[/quote]

Kestäköön, kestäköön, totta kai. Mutta se, että on joskus harrastanut 99,9%:sti ehkäistyä seksiä, ei minkään järjen mukaan tässä adoptioiden, aborttien, yksinhuoltajien ja jälkiehkäisypillereiden maailmassa tarkoita, että automaattisesti on sitouduttava perheenisäksi. Sikäli nimittäin kun kahdella ihmisellä on kyky keskustella ja suunnitella tulevaa, sitoudutaan perheenisäksi ihan muilla menetelmin kuin harrastamalla seksiä, ja minusta naistenkin tulisi tajuta tämä - eihän seksi naistakaan sido äitiyteen.

[/quote]

Yleensähän naiset ovat sitä mieltä, että miehen pitää kantaa vastuu ja käyttää vähintään tuplaehkäisyä jos ei lasta halua. Mutta sitten jos kysytään, että kielletäänkö abortit kaikilta naisilta, jotka ovat käyttäneet vain yhtä ehkäisyä ja onko heidänkin siis kannettava vastuunsa, seuraa hiljaisuus. Sen jälkeen ei enää kehdata syyllistää miehiä.

[/quote]

No, tässähän mies EI käyttänyt edes sitä yhtä ehkäisyä. Hän kuitenkin on sitä mieltä ettei hän halua isäksi. Miksi mies joka tietää ettei halua lasta ei käytä ehkäisyä? Nainen käytti yhtä ehkäisyä ja on valmis kantamaan vastuunsa. Ja sitten mies kehtaa vielä ruikuttaa että ehkäisyä käyttänyt tyttöystävä tässä on se paha osapuoli. Jos ap:lle se lapsi tosiaan on täysin mahdoton asia niin sitten hän pistää kumin päälle. Yrittää minimoida mahdollisuuden raskauteen ihan itse, eikä jätä sitä vain toisen harteille. Mutta ei, tässä ap ja hänen silunkumppaninsa vaan ruikuttaa että naisen pitäis käyttää kymmentä eri ehkäisyä, että ap sais vedellä paljaalla. Jos ei ehkäise on ihan turha ruikuttaa.

[/quote]

Eli yrität tässä sanoa, että jos käytetään pelkkää miehen ostamaa kondomia, ei naisella ole oikeutta tehdä aborttia, vaan pitää kasvattaa lasta 18 vuotta?

Vierailija
378/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:15"]

Sellasta se on. Naisilla on aina takaporttina abortti ja naiset sen päätöksen lapsen pitämisestä viimekädessä tekevät. Epäreiluahan se miehiä kohtaan on, mutta minkäs teet.

[/quote]

Miehillä on takaporttina vaihtoehtona olla vaan ottamatta vastuuta, mutta naisen kroppa on se, joka kirjaimellisesti kantaa vastuun, oli sitten abortti tai lapsi. Epäreiluahan se on naisia kohtaan, mutta minkäs teet.

Vierailija
379/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät pillerit ei riitä, nehän ehkäisee vain 98% raskauksista, mutta jos tähän lisätään kortsu, ehkäisyn teho kasvaa. Ainakin 100 000 naista syö pillereitä ja 2000 näistä tulee raskaaksi siitä huolimatta, mutta kuinka monta vahinkoraskausta ja aborttia ehkäistäisiin sillä, että mies käyttäisi aina kortsua, jos se lapsi on katastrofi.

Ap, se että olet maksanut osan niistä pillereistä ei paranna niiden tehoa. Sun olisi pitänyt itse tehdä jtkn sen eteen, ettei sitä sun lasta nyt tarvisi tappaa. Eli vetää edes se kalu ulos ajoissa tai käyttää sitä kortsua, viimeksi mainittu varmempi tapa, kun niitä siittiöitä saattaa tulla sisään ennen siemensyöksyäkin. Pillerit yksistään eivät ehkäise raskautta 100%, se lukee ihan niiden pakkausselosteessakin.

Nyt tietty kivempi syyttää sitä naista, kun katsoa sinne peiliin. Sen vika, sen moka, sen pitää tappaa sun lapsi, vaikka naikkosesi sitä yritti edes etukäteen välttää, sinä et. Mitenkään. Siksi olet vapaamatkustaja ja siksi myös, että aiot nyt lähteä livohkaan ja jättää vastuuttomuutesi jäjet muiden korjattaviksi. Paljaalla pano maksaa enemmän kuin about 5-8e/kk. Tingi edes jatkossa siitä omasta mukavuudestasi, jos haluat välttää isommta laskut, mitä lapsesta tulee.

Vierailija
380/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:29"]

Miettikääpä tilanne jossa pariskunta on käyttänyt ehkäisynä kondomia ja se on pettänyt. Nainen on sanonut aikaisemmin ettei halua lasta ja tekee abortin jos raskautuu. Sitten mies ilmoittaakin että haluaisi pitää lapsen, mutta naisella on tässä asiassa täysi päätösvalta ja miehet ovat asiassa tyhjän päällä.

Kukaan ei syyttäisi naista siitä ettei käyttänyt e- pillereitä jos ei halua raskaaksi, kukaan ei kertoisi naiselle että hänen ei pitäisi harrastaa seksiä jos ei pysty kantamaan sitä kuuluisaa vastuuta. Seksistä kun voi aina tulla raskaaksi ja sitä kuuluisaa vastuuta kun aina korostetaan niin sittenhän se aborttikin pitäisi kieltää tällä logiikalla.

Siinäpä vastuuta kerrakseen. Molemmille sukupuolille pitäisi olla samat pelisäännöt.

[/quote]

Voihan vinkuti vinkuti. Jos molemmilla olisi samat pelisäännöt, olisi varmaan reilua, että miehet myös synnyttäisivät puolet lapsista, eikä naisten yksin tarvitsisi kokea niitä raskauden vaivoja ( ja iloja toki myös)?

Vaan kun BIOLOGIA ei ole reilua. Ihan turha siinä on hakata päätään seinään, se nyt vaan on just ja tasan niin, että kun on kysymyksessä oma keho ja oma jälkeläinen, siinä ei mikään reilus ja tehdyt sopimukset paina. Päätös on aina sen, joka sitä lasta sisällään kantaa.

Jos tämä ei millään mene miehillä jakeluun, niin sitten ei mene, ja sitten itketään av-palstoilla. Jos sen taas sisäistää, silloin varmana toimii järkevämmin.

[/quote]

Vinkuti vinkuti, naisillakaan ei pitäisi olla oikeutta aborttiin. Jos ei ole vamis lasta pitämään, voi jumalauta käyttää sitä tuplaehkäisyä tai pitää haarat kiinni. Mutta harvapa naisilta on tätä kieltämässä, vaan ihan ok vedota siihen, että lapsi ei ole haluttu. Vastuunkantoa toivotaan myös naisilta, eikä näitä itsekkäistä syistä tehtyjä abortteja, joita sitten siskot tulee palstoilla puolustelemaan! Naisten pitää ymmärtää vastuunsa seksiin liittyen eikä panna ensin ja mennä sitten aborttiklinikalle kun "oli huono aika". Vinkuvinku vaan. 

AP on saanut paskamyrskyn niskaansa, mutta katsokaapa omaa toimintaanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan