Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy petti, mutta tyttöystävä haluaa pitää lapsen

Vierailija
19.07.2014 |

Käytimme siis pillereitä, luotan että hän otti ne sovitusti. Olen vaimokkeelleni aiemmin sanonut, että jos hän tulee raskaaksi, toivon hänen ottavan abortin. En työ- ja opiskelukiireiltäni todellakaan pysty nyt alkamaan kenenkään täysipainoiseksi ja tasapainoiseksi isäksi, eikä kyllä kiinnostakaan. Noh, naiseni sitten päätti että haluaa pitää lapsen. En tiedä mitä tehdä, tuntuu julmalta sanoa että suhteemme päättyy, jos hän lapsen synnyttää, mutta se on kuitenkin järkevintä. Parempi että hän sitten etsii miehen joka haluaa ottaa isän roolin lapsen elämässä, kuin että minä roikkuisin siinä ollen joko välinpitämätön isä tai valheellisesti "joku setä". Onko ketään joka olisi

Kommentit (424)

Vierailija
401/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon vaikuta valmistua, kun osa tienesteistä menee ruokkoihin. Kannattaa pysyä opiskelijana mahdollisimman pitkään ja osa töistä tehdä pimeänä

Vierailija
402/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 12:43"]

Abortti ei ole ehkäisykeino ja tulee kysymykseen vain silloin, kun se henkilö, jolle se tehdään, sitä haluaa. Jokaisen keho on loukkaamaton. Ei kukaan saa miehellekään tehdä vasektomiaa ilman tämän lupaa. Tämä on lähtökohta.

Mies, joka yrittää sopia/painostaa/vaatia mahdollisen ehkäisyn pettäessä aborttia, on yhtä lapsellinen kuin nainen, joka yrittää sopia, että miehen tulee tehdä ympärileikkaus, kun näyttää kauniimmalta se pippeli. Ehkäisy on molempien velvollisuus. On toki väärin, jos mies luottaa naiseen ehkäisyn suhteen ja nainen tahallaan tulee raskaaksi, mutta tämäkin vaihtoehto pitää ottaa huomioon tässä raadollisessa maailmassa. Jos ei missään nimessä halua isäksi, ei missään nimessä luota ulkopuoliseen. Ketään ei voi kuitenkaan vaatia tekemään keholle operaatioita, johon ei ole valmis. Abortti on iso riski naisen terveydelle.

Ehkäisyn pettäessä nähdään, ketkä oikeasti ovat niitä aikuisia, joilla olisi ihan oman kypsyysasteen mukaan oikeus harrastaa seksiä. Lapsetkin sitä harrastavat mutta lopputulos on ap:n kaltainen. Aikuinen ymmärtää oman osuutensa, ei vaadi eikä ruikuta eikä syyllistä toista vaan tajuaa, että moka tuli ja nyt siihen on sopeuduttava. Aikuinenkin voi toki päättää, ettei halua olla lapsen elämässä mukana. Tällaisia varsin itsekeskeisiä aikuisia on paljon olemassa, ja se on sekä isän että äidin oikeus. Sitten vain maksetaan se hinta. Naisen vaihtoehdot ovat aina kapeammat ja omaa kehoa rikkovia: abortti tai raskaus ja synnytys. Tässä ei ole helppoa tietä. Miehellä on helpoin osuus. Hän voi kadota lapsen elämästä jo ennen kuin lapsi on syntynytkään, hänen keholleen ei tapahdu mitään ja hän selviää asiasta pienellä rahallisella korvauksella, josta voi myös luistaa, jos on rahaton.

En edelleenkään käsitä, mitä ap itkee ja vinkuu. Hän on valintansa tehnyt eikä kukaan koske hänen kehoonsa eikä tee siinä muutoksia. Hänen täytyy vain hiukan avata kukkaroaan ja osallistua lapsen elatukseen. Naisen on kaikissa vaihtoehdoissa revittävä kehoaan rikki, joten kaikki sympatia on tasan tarkkaan naisen puolella, valitsi hän mitä tahansa.

[/quote]

Abortti ei ole ehkäisykeino ja se tulee tehdä vain kun nainen haluaa. No nyt ollaan oikein hyvällä pohjalla. AP on vastuuton nulikka, mutta naisella on aina oikeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein abortin, kun miestä ei kiinnostanut. Ei inspiroinut yh.n elämä. Miehen kanssa ollaan edelleen hyvissä väleissä. Abortista ei traumoja, vaan pelklästään siitä, että ehkäisyn kanssas hutiloimalla kännissä sain itseni siihen tilanteeseen

Vierailija
404/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:21"]

Minä tein abortin, kun miestä ei kiinnostanut. Ei inspiroinut yh.n elämä. Miehen kanssa ollaan edelleen hyvissä väleissä. Abortista ei traumoja, vaan pelklästään siitä, että ehkäisyn kanssas hutiloimalla kännissä sain itseni siihen tilanteeseen

[/quote]

Sikahan tuo mies oli kun ei kiinnostanut ja sinä olit uhri! Vain naisella on oikeus olla haluamatta lasta, miehen pitää vain sopeutua naisen päätökseen, koska kyseessä on naisen keho!

Vierailija
405/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:23"]

[/quote]

Sikahan tuo mies oli kun ei kiinnostanut ja sinä olit uhri! Vain naisella on oikeus olla haluamatta lasta, miehen pitää vain sopeutua naisen päätökseen, koska kyseessä on naisen keho!

[/quote]

Nyt ei ole ihan varmaa onko kyseessä trolli vai vihainen femakko :D

Vierailija
406/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt lapsia haluamatonta miestä dumattu oikein olan takaa vastuuttomaksi. Nyt ketjusta on tullut kuitenkin abortinvastustajien paratiisi, pääsevät kunnolla haukkumaan näitä jotka tätä nykyistä vapaamielistä (eli syyksi riittää että ei ole sopiva hetki lapsen syntymälle/ei ole toivottu lapsi) aborttikulttuuria kannattavat. Mutta näinhän se on, ei se oikein niinkään toimi että miehen pitää ottaa vastuu mutta nainen voi hunsvottina paneskella ja sitten tehdä abortin, kun on vielä opinnot kesken tai ei halua katkaista uraputkea.

Vierailija
407/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna. Jos isä ei lasta halua,  ei varmaan ole niin haitallista kuin jos äiti ei sitä halua. Tuntuu pahalta ajatella vastasyntynyttä, jota äiti ei halua. Olen itse kokenut olevani ei-haluttu ja epämiellyttävä juuri äitini puolelta. Olen kolmas lapsi ja ennen ajattelin, että olisi parempi jos en olisi koskaan syntynytkään. Aina kärsinyt itsetunto yms. ongelmista.

Olen tehnyt abortin vahinkoraskauden vuoksi. En kadu sitä. En koskaan halunnut lapsia, mutta kuinka ollakaan tulin raskaaks yli kolmekymppisenä, kun ehkäisy petti. Mies innostui isäksi tulemisestaan, ja oli heti selvä, että tämä lapsi on tervetullut. Ja minusta,  vastoin oletusta, tuli hyvä äiti tälle lapselle sekä seuraavalle suunnitellulle lapselle. Ja näiden lasten myötä olen saanut elämääni enemmän onnea ja iloa kuin olisin koskaan voinut toivoa. Ja näin lapsellisena vasta ymmärtää elämän tarkoituksen. Säälittää oikeasti ihmiset, joilla ei ole lapsia. Mutta jos ei tiedä, mitä se voi olla, ei sitä myöskään kaipaa. 

No, tämän litanian tarkoitus on sanoa,  että tyttöystäväsi on varmasti onnellinen lapsestaan. Ja koska suhteenne ei ole tuon tiiviimpi, onneksi, tulee hän varmasti pärjäämään ilman sinuakin. 

Uskon, että jokainen saa sen minkä ansaitsee. Sinä et vielä ansaitse lasta, olet niin täynnä itseäsi. Ikäähän sinulla jo on ihan riittävästi, mutta henkistä valmiutta puuttuu. Toivottavasti ymmärrät, mitä menetät. Ja kaikilla ei käy yhtä onnekkaasti kuin minulla, tilaisuus vanhemmuuteen ei välttämättä toistu. Syntyvä lapsi on kuitenkin se kaikkein arvokkain, toivon tyttöystävällesi kaikkea hyvää ja menestystä äitinä! Se ei ole ylivoimaista,  päin vastoin, lapsi antaa niin paljon, että sen voimalla pystyy mihin vaan!

Vierailija
408/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:56"]Lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna. Jos isä ei lasta halua,  ei varmaan ole niin haitallista kuin jos äiti ei sitä halua. Tuntuu pahalta ajatella vastasyntynyttä, jota äiti ei halua. Olen itse kokenut olevani ei-haluttu ja epämiellyttävä juuri äitini puolelta. Olen kolmas lapsi ja ennen ajattelin, että olisi parempi jos en olisi koskaan syntynytkään. Aina kärsinyt itsetunto yms. ongelmista.

Olen tehnyt abortin vahinkoraskauden vuoksi. En kadu sitä. En koskaan halunnut lapsia, mutta kuinka ollakaan tulin raskaaks yli kolmekymppisenä, kun ehkäisy petti. Mies innostui isäksi tulemisestaan, ja oli heti selvä, että tämä lapsi on tervetullut. Ja minusta,  vastoin oletusta, tuli hyvä äiti tälle lapselle sekä seuraavalle suunnitellulle lapselle. Ja näiden lasten myötä olen saanut elämääni enemmän onnea ja iloa kuin olisin koskaan voinut toivoa. Ja näin lapsellisena vasta ymmärtää elämän tarkoituksen. Säälittää oikeasti ihmiset, joilla ei ole lapsia. Mutta jos ei tiedä, mitä se voi olla, ei sitä myöskään kaipaa. 

No, tämän litanian tarkoitus on sanoa,  että tyttöystäväsi on varmasti onnellinen lapsestaan. Ja koska suhteenne ei ole tuon tiiviimpi, onneksi, tulee hän varmasti pärjäämään ilman sinuakin. 

Uskon, että jokainen saa sen minkä ansaitsee. Sinä et vielä ansaitse lasta, olet niin täynnä itseäsi. Ikäähän sinulla jo on ihan riittävästi, mutta henkistä valmiutta puuttuu. Toivottavasti ymmärrät, mitä menetät. Ja kaikilla ei käy yhtä onnekkaasti kuin minulla, tilaisuus vanhemmuuteen ei välttämättä toistu. Syntyvä lapsi on kuitenkin se kaikkein arvokkain, toivon tyttöystävällesi kaikkea hyvää ja menestystä äitinä! Se ei ole ylivoimaista,  päin vastoin, lapsi antaa niin paljon, että sen voimalla pystyy mihin vaan!

[/quote]

Niin kukas tässä oli täynnä itseään?

Vierailija
409/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:56"]Lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna. Jos isä ei lasta halua,  ei varmaan ole niin haitallista kuin jos äiti ei sitä halua. Tuntuu pahalta ajatella vastasyntynyttä, jota äiti ei halua. Olen itse kokenut olevani ei-haluttu ja epämiellyttävä juuri äitini puolelta. Olen kolmas lapsi ja ennen ajattelin, että olisi parempi jos en olisi koskaan syntynytkään. Aina kärsinyt itsetunto yms. ongelmista.

[/quote]

Niin kukas tässä oli täynnä itseään?

[/quote]

En minä täällä neuvoja kysy, olen niin täynnä itseäni, koska olen niiiin onnellinen ja tyytyväinen elämääni:)

Anteeksi, etten ollut nöyrempi;)

Vierailija
410/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paneskelee miehen kanssa joka on selvästi etukäteen ilmoittanut ettei halua lasta, niin mitä järkeä on hankkiutua raskaaksi? Ainoa asia millä pystytte kiusaamaan ja uhkailemaan "isiä" on elatusmaksut. Harvinaisen säälittävää.

Vierailija
411/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:05"]

Jos paneskelee miehen kanssa joka on selvästi etukäteen ilmoittanut ettei halua lasta, niin mitä järkeä on hankkiutua raskaaksi? Ainoa asia millä pystytte kiusaamaan ja uhkailemaan "isiä" on elatusmaksut. Harvinaisen säälittävää.

[/quote]

Hmm... ehkä naiset kilahtaa tästä, koska alitajuisella tasolla ne tajuaa, että ottavat itse aikamoisen vastuun harrastaessaan seksiä (etenkin kun se tehdään ilman tuplaehkäisyä). Siinä missä nainen voi tehdä abortin, voi mies lähteä vain kävelemään ja lapsi jää naisen syliin synnytyslaitoksella. Tyhmä nainen siis jos käy vain vähän sinne päin panemassa, muttei ole valmis kantamaan yksin vastuuta

Vierailija
412/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tuli 80-luvulla raskaaksi ehkäisyn petettyä. Isä hoki äidille, että telkkarissakin sanottiin, että nainen päättää, mutta samaan hengenvetoon jatkoi, että jos äiti ei hanki aborttia, hän heittää äidin pihalle. Abortin äiti teki pelkästään isän painostuksesta. Sen jälkeen äiti ei enää sietänyt isän kosketusta. Yhdessä he ovat vieläkin, mutta välit ovat viileät. Olin silloin kyllin vanha ymmärtämään, sillä vanhemmat eivät säästelleeet sanojaan lastenkaan läsnäollessa. Äiti kertoi asiasta minulle myöhemmin enkä hänen puheitaan epäile, sillä isä on kyllä tunnekylmä ja itsekäs paskiainen.

Itse epäilin kerran tulleeni vahingossa raskaaksi ja tuskailin asiaa miehelleni. Mies sanoi, että turha se on enää rypistellä, jos paskat on housuissa. Sanonta on kyllä hölmö, mutta osoitti, että mies kyllä kantaa vastuunsa.

Vierailija
413/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:23"]

[/quote]

[/quote]

Nyt ei ole ihan varmaa onko kyseessä trolli vai vihainen femakko :D

[/quote]

Feministinä olen ehdottomasti sitä mieltä, että yhdessä on sovittu pillerit ehkäisyksi ja koska ne pettivät (tai "pettivät") niin abortti on ihan oikea vaihtoehto. 

Ap, tilanteesi on kyllä ikävä. 

Vierailija
414/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:38"]

Mun äiti tuli 80-luvulla raskaaksi ehkäisyn petettyä. Isä hoki äidille, että telkkarissakin sanottiin, että nainen päättää, mutta samaan hengenvetoon jatkoi, että jos äiti ei hanki aborttia, hän heittää äidin pihalle. Abortin äiti teki pelkästään isän painostuksesta. Sen jälkeen äiti ei enää sietänyt isän kosketusta. Yhdessä he ovat vieläkin, mutta välit ovat viileät. Olin silloin kyllin vanha ymmärtämään, sillä vanhemmat eivät säästelleeet sanojaan lastenkaan läsnäollessa. Äiti kertoi asiasta minulle myöhemmin enkä hänen puheitaan epäile, sillä isä on kyllä tunnekylmä ja itsekäs paskiainen.

Itse epäilin kerran tulleeni vahingossa raskaaksi ja tuskailin asiaa miehelleni. Mies sanoi, että turha se on enää rypistellä, jos paskat on housuissa. Sanonta on kyllä hölmö, mutta osoitti, että mies kyllä kantaa vastuunsa.

[/quote]

Jos taas mies vaatii naista synnyttämään, mutta nainen haluaa abortin, on mies silloinkin tunteeton mulkku. Näin se ainakin yleensä näyttää menevän.

Vierailija
415/424 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha paasata kortsuista, jos toinen on sanonut syövänsä pillereitä. Parisuhteessa toisen sanaan tulee voida luottaa. Eli jos nainen sanoo, että syö pillereitä, niin miehen on voitava luottaa siihen.

Ehkäisyn käyttäminen myös tarkoittaa sitä, ettei lasta haluta juuri sillä hetkellä ainakaan. Eli jos vahinko käy, niin molempien mielipide kuullaan. Jos nainen haluaakin sitten lapsen ja mies ei, niin nainen hoitakoon kaiken yksin, eikä miehen tarvitse kantaa vastuuta asiasta, koska hän ei lasta halunnut. Jos taas miehelle sopii, että lapsi saa tulla, edetään asiassa yhdessä.

Ikävää tässä on toki se, että jos nainen ei halua lasta, mutta mies haluaa, niin harva nainen synnyttää sen ja antaa sitten miehelle 100% vastuun.

T: nainen 40 vee, joka on seurannut liian monesti vierestä, kun mies pakotetaan isäksi ehkäisyn "vahingossa petettyä"

Vierailija
416/424 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:39"]

Steriloit itsesn nipsnaps niin ei tarvii moisii murehtia.

[/quote]

En ole ap. Mutta ei se ole nii helppoa "nips naps" oli mies tai nainen. Itse olen 24-vuotias nainen ja haluaisin steriloida itseni, mutta lääkärit ei suostu tähän koska olen nuori.. Koska mieli "voi muuttua, kun olet vanhempi". Olen tiennyt aina että en halua ikinä omaa biologista lasta. Vielä olisi vähintään kuusi pitkää vuotta odotettavana, että saan streiloida itseni. 

Omasta mielestä lapsen tulee olla aina toivottu ja rakastettu. Ja on uskallettava katsoa totuutta silmiin, kaikista ei ole vanhemmiksi, on uskallettava myöntää se. Tässäkin maassa on ihan riittävästi ei toivottuja lapsia, jotka ei saa lapsena huomiota, niitä pahoipidellään ja huostaanotetaan. Miksi tehdä lasta jos sitä ei oikeasti halua?

Omassakin kaveripiirissä on tämänkaltaisia lapsia, jotka on ansaitsi paremmat vanhemmat. Lastenhoito ei kiinnosta, eikä lapsen kanssa haluta olla. Lapset hoidossa isovanhemmilla/päiväkodissa, vaikka vanhemmilla ei olisi muuta kun aikaa.. Mutta kun ei kiinnosta.. Omasta mielestä surullista sivustakatsottavaa. :(

Vierailija
417/424 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämmät on sellaisia..tahallaan pamautti itsensä paksuksi

Vierailija
418/424 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ole mies ja sano rehellisesti ettet pysty olemaan isä ainakaan vielä mutta et pakota tai hauku naistasi. Se on tyttöystäväsi päätös pitääkö hän lapsen vai ei. Olen tehnyt abortin muiden ihmisten vuoksi ja koska tillanne oli monimutkainen. Päätös oli " järkevä" mutta kadun sitä vieläkin vaikka tiedän että maailma olisi kaatunut jos olisin lapsen pitänyt. Mietin aina joka marraskuu kuinka lapseni olisi nyt tietyn ikäinen ja miltä hän näyttäisi. En tiedä annanko itselleni koskaan oikeasti anteeksi. Abortti on jotain mitä miehet eivät pysty ymmärtämää, joten he eivät voi siitä myöskään päättää.

Vierailija
419/424 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi voiko soittaa

Vierailija
420/424 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"]Moi voiko soittaa
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi