Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy petti, mutta tyttöystävä haluaa pitää lapsen

Vierailija
19.07.2014 |

Käytimme siis pillereitä, luotan että hän otti ne sovitusti. Olen vaimokkeelleni aiemmin sanonut, että jos hän tulee raskaaksi, toivon hänen ottavan abortin. En työ- ja opiskelukiireiltäni todellakaan pysty nyt alkamaan kenenkään täysipainoiseksi ja tasapainoiseksi isäksi, eikä kyllä kiinnostakaan. Noh, naiseni sitten päätti että haluaa pitää lapsen. En tiedä mitä tehdä, tuntuu julmalta sanoa että suhteemme päättyy, jos hän lapsen synnyttää, mutta se on kuitenkin järkevintä. Parempi että hän sitten etsii miehen joka haluaa ottaa isän roolin lapsen elämässä, kuin että minä roikkuisin siinä ollen joko välinpitämätön isä tai valheellisesti "joku setä". Onko ketään joka olisi

Kommentit (424)

Vierailija
321/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:23"]Ap, sun ongelma on nyt siinä, että vaikka lopetat parisuhteen tämän naisen kanssa - ja se on varmasti kaikkien kannalta viisainta - sä et kuitenkaan lakkaa olemasta sen lapsen isä. 

Niin että sun on nyt vain kasvettava aikuisksi ja löydttävä itsestäsi se kyky ja resurssit ryhtyä jonkun isäksi. Vihtoehtoakaan ei ole.

[/quote]

Onhan. Ap muuttaa omaan asuntoon, ei ole yhteydessä lapsen äitiin nyt eikä koskaan. Jos lapsen äiti vaatii isyyden tunnustamista, ap hoitaa sen, maksaa elarit ja jatkaa elämäänsä.

[/quote]

Isä hän on silti. Ei hyvä isä, mutta isä kuitenkin. Sekä paperilla että biologisesti.

[/quote]

Isyys on muutakin kuin elättäjä ja siittiön alkulähde. Isyys on sitä että on läsnä lapsen elämässä hyvinä ja huonoina aikoina. Rakastaa lasta. Olet naiivi.

[/quote]

Olen samaa mieltä, mutta puhuttiinkos nyt siitä? 

Isyyttä on monenlaista.

[/quote]

Ei isän tarvitse olla isä lapselleen sen enempää kuin äidin tarvitsee olla äiti. Äiti voi tehdä abortin, isä ei. Minusta on täysin ymmärrettävää pakata tuossa tilanteessa laukut. Se että apn siittämä lapsi syntyy ei tee apsta isää, vaikka hän sitä biologisesti, jopa paperillakin olisi. Minusta olisi ihan kohtuutonta edes pyytää apta tunnustamaan isyyttä tuossa tilanteessa. Nainen on suostunut ottamaan vastuun ehkäisystä, on suostunut vahinkotapauksessa aborttiin ja kas kummaa mieli onkin muuttunut. Miksi apn tarvitsisi jäädä valehtelevan puolison luokse?

[/quote]

No ei tarvitsekaan, hän voi sen itse päättää. Aivan kuin lapsen äidilläkin on oikeus pitää lapsi. Lapsella on myös oikeus tietää kuka isänsä on. 

Aborttisopimuksia on todella turha tehdä, kun ei tiedä miltä se sitten tuntuu jos raskaaksi tuleekin.

Vierailija
322/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:18"]

Lopusta vahingossa deletoitu lause... kysymys oli onko joku ollut samassa tilanteessa ja mitä on tehnyt silloin?

ap

[/quote]

Tietämässäni tilanteessa ollut kaveri lähti lätkimään mutta tuli katumapäälle kun ne opiskelu- ja työkiireet hellittivät. Ei ollut ihan helppoa huomata, että äidin aviomies oli lapsen isä ja isäksi ryhtyminen vuosia myöhässä ei onnistunutkaan tuosta vain.

Sinua siis neuvoisin, ettet katsoisi vain liian lyhytnäköisesti vaan että antaisit lapsellesi mahdollisuuden olla kanssasi edes jonkinasteisessa yhteydessä. Parisuhteen jatkaminen on ihan itsestäsi kiinni, haluatko jatkaa vai erota. Mutta tunnusta lapsi, maksa elarit ja tapaa edes joskus. Sellaista kiirettä ei olekaan mikä estäisi yhteydenpidon, mutta lapsi -ja ennen pitkää myös sinä- kyllä muistaa sen lopun elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jotta tulevaisuudessa välttyisit näiltä tilanteilta, että olet pökännyt naisen paksuksi, mutta kun ei oikein kuitenkaan inspaisi kantaa mahdollisia seurauksia, mene sellaiseen samanlaiseen nips naps -leikkaukseen, jossa transut käyvät, mutta älä teetä sinne alapäähäsi mítään uuttakaan keinovärkkiä. Kaikki pois vaan eikä mitään uutta tilalle.

Muutos ei ole kohdallasi kovin suuri, koska olethan munaton mies jo nyt.

Tai sitten toinen hyvä lääke olisi pätkä vahvaa köyttä, vähän saippuaa ja jakkara. Tervemenoa.

T. Jätkäshenkilö minäkin.

Vierailija
324/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ap kirjoitti että hän on toivonut aborttia, mutta eihän nainen ole mitään luvannut?

Vierailija
325/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen itse ja päättänyt, etten koskaan halua lapsia.. En voi ymmärtää näitä naisia, jotka syyllistää miestä siitä, että ehkäisy petti ja mies ei olekaan valmis isäksi vaikka asia on aiemmin jo puhuttu selväksi. Onneksi kukaan mies ei voi koskaan minun puolesta päättää, että minun onkin nyt vaan väkisin alettava äidiksi, halusin sitä tai en.Tsemppiä ap, en osaa mitään neuvoja tähän kyllä antaa.

Vierailija
326/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:36"]

Mitä jos miettisit asiaa vielä? Joo tää ei nyt mennyt juuri sinun suunnitelmien mukaan, ja voi tuntua aivan mahdottomuudelta, mutta puhu jonkun tutun kanssa. Naisystävääsi on turha järkyttää millään aborttipuheilla, mutta kannattaa tehdä kuitenkin selväksi että olet nyt todella epävarma isäksi tulosta. Elämässä kuitenkin sattuu odottamattomia asioita ja sinun reaktiosi on hyvin normaali reaktio. Vaikka et nyt haluaisi isäksi ei se tarkoita etteikö sinusta voisi tulla hyvä isä lapselle. Minä olin itse 23-vuotias, kun vaimo tuli yllättäen raskaaksi ja menin ihan paniikkiin. En kokenut olevani millään tavalla valmis, ja kyllä meille erokin siinä tuli, mutta sitten kun aikaa kului ja aluin tottumaan ajatukseen, että kyllä minulle on syntymässä lapsi ja minusta on tulossa isä, halusin tai en, niin siitä se vaan jotenkin sitten sutjaantui. Nyt ollaan kahdeksan vuoden jälkeen edelleen yhdessä vaimon kanssa ja isyys on parasta mitä minulle on tapahtunut. Ja joka tapauksessa tulet aina olemaan sen lapsesi isä, vaikka et haluaisikaan, siitä ei voi mitenkään kieltäytyä, jos lapsen äiti haluaa isyyden tunnustuksen yms. 

[/quote]

Asiallista miehen puhetta!!! Miksi alapeukutettu, musta hienosti kirjoitettu.

Vierailija
327/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:43"]Olen nainen itse ja päättänyt, etten koskaan halua lapsia.. En voi ymmärtää näitä naisia, jotka syyllistää miestä siitä, että ehkäisy petti ja mies ei olekaan valmis isäksi vaikka asia on aiemmin jo puhuttu selväksi. Onneksi kukaan mies ei voi koskaan minun puolesta päättää, että minun onkin nyt vaan väkisin alettava äidiksi, halusin sitä tai en.Tsemppiä ap, en osaa mitään neuvoja tähän kyllä antaa.

[/quote]

Näissä tilanteissa kukoistaa kaksinaismoralismi.

Vierailija
328/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:36"]Kannattaa ap lähteä.sun muija on varmaan ollut kusipää ja jättänyt pillerit salaa pois.Äitiys on monen naisen haave,vaikka muuta olisikin sulle väittänyt.Ehkä se luuli että säkin innostuisit.

[/quote]

34 tarkentaa kirjoituksensa viestiä vielä.Pointti oli siis se että jos ap n naisystävä on valehdellut ja hankkiutunut 'salaa' raskaaksi,niin se osoittaa suurta epäluotettavuutta ja olisi erittäin huono pohja perhe-elämälle.Tiedän tällaisia tapauksia.

Vierailija
329/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:36"]

Kannattaa ap lähteä.sun muija on varmaan ollut kusipää ja jättänyt pillerit salaa pois.Äitiys on monen naisen haave,vaikka muuta olisikin sulle väittänyt.Ehkä se luuli että säkin innostuisit.

[/quote]

Minkälaista porukkaa täällä pyörii? Niin mitä sitten jos tää nainen on näin toiminut, tarkottaako se sitä että lapsen pitäisi jäädä ilman tätä isäänsä kokonaan??? Ei lapsen pitäisi joutua kärsimään äitinsä valinnoista.

Vierailija
330/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eka lapsi oli vahinko ja mies vähän kierrellen ehdotti aborttia. Koki kuten sinäkin, ettei ollut valmis isäksi. Minä ilmoitin etten aborttia tee ja olen valmis muuttamaan pois ja hoitamaan lapsen täysin yksin. Tiedän ettei ketään voi pakottaa kuin elarien maksajaksi. Minä en olis pakottanut edes siihen. Mies kuitenkin ilmoitti heti, että mihinkään et todellakan muuta vaan lapsi hoidetaan yhdessä. Kun se kerran on yhdessa alkuunkin saatu. Onneksi raskausaika on pitkä ja siinä ehdii kelata asioita moneen kertaan. Ei tuota esikoista ole meistä kumpikaan koskaan katunut, ei hetkeäkään. Ja esikoisen jälkeen tehtiin toinen ja kolmas lapsi. Aika nopealla tahdilla vieläpä. Ja ihan miehen aloitteesta.

Joten mitäpä jos et hätäilisi vaan miettisit asiaa ihan rauhassa. Katsoisit ensin mitä se isyys oikein on. Ehkä sä lapsen synnyttyä ja huomaat olevasikin valmis isäksi. Jos taas huomaat että sinusta ei siihen ole niin sitten väistät takavasemmalle. Aika pelottavaahan se tietysti on tulla vanhemmaksi, oli sitten isä tai äiti. Mutta joskus pitää vaan uskaltaa. 

Vierailija
331/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:18"] 

Sanoisin sinulle että kaikista helpointa on olla isä jota tapaa viikonloppuisin, kasvatusvastuuta ei tarvitse ottaa eikä huono omatunto vaivaa (lapsen hylkäämisestä). Lapsikin saa jonkinlaisen isäsuhteen ja erityisesti tytön kohdalla tämä on tärkeää. 

[/quote]

Olen samaa mieltä. En myöskään halua isäksi, mutta jos joutuisin vastaavaan tilanteeseen, pyrkisin tapaamaan lasta esimerkiksi joka toinen viikonloppu. Minulle ei tuottaisi mitään omantunnontuskia olla poissa lapsen elämästä, koska en lasta missään vaiheessa halunnut, mutta monen naisen on mahdotonta ymmärtää ei-toivotun lapsen "hylkäämistä". Se, ettei koskaan tapaa lastaan, voi vaikeuttaa seurustelukumppanin löytämistä tulevaisuudessa.

Suomalainen sterilisaatiolainsäädäntö on barbaarinen, koska se mahdollistaa tällaiset tilanteet. Jokaisen täysi-ikäisen pitäisi saada päättää omasta lisääntymiskyvystään. Etenkään miehille ei ole lmuuta uotettavaa ehkäisyä edes tarjolla.

Vierailija
332/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:42"]

T. Jätkäshenkilö minäkin.

[/quote]

Suomileijonakorun kilinä kuuluu tänne asti. -49

Vierailija
333/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme narinaa. Itse olen aina käyttänyt tuplaehkäisyä, jos lapsen saanti panokaverin kanssa olisi katastrofi. Kun lapsen saanti ei ole ollut katastrofi, mutta vahinko olisi pidetty, on riittänyt yksi ehkäisymenetelmä. Minusta tosi helppoa ja reilua molemmille osapuolille. Nainen voi hoitaa pillerit, kierukan, spermisidin tai muun ha mies kondomit. Kumpikaan ei lisäksi pääse kusettamaan.

Mutta näin käy, kun haluaa paljaalla vedellä. Harmi.

Vierailija
334/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon, sinusta tulee isä. Sinulla on aikaa miettiä miten tahdot asiaan suhtautua.

On mahdollista että sinua on käytetty siitosorina ja nyt saat maksaa elareita. Jos niin on, ikävää sinulle.

Toisaalta tämä on mahdollisuus opetella ajattelemaan muitakin kuin itseään. Onnistuisiko sellainen sinulta?

Vierailija
335/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:55"]

onneksi olkoon, sinusta tulee isä. Sinulla on aikaa miettiä miten tahdot asiaan suhtautua.

On mahdollista että sinua on käytetty siitosorina ja nyt saat maksaa elareita. Jos niin on, ikävää sinulle.

Toisaalta tämä on mahdollisuus opetella ajattelemaan muitakin kuin itseään. Onnistuisiko sellainen sinulta?

[/quote]

Eikös ap sanonut, että haluaa abortin koska elämäntilanne on huono. Miksi tuo on naisten kohdalla vastuullisuutta, mutta miesten kohdalla itsekkyyttä?

Vierailija
336/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:55"]

[/quote]

Sanoisitko näin naiselle, jota on käytetty seksuaalisesti hyväksi? -49

Vierailija
337/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:55"]

[/quote]

Sanoisitko näin naiselle, jota on käytetty seksuaalisesti hyväksi? -49

[/quote] Ei tässä keississä ole käytetty ketään seksuaalisesti hyväksi

Vierailija
338/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:43"]

Olen nainen itse ja päättänyt, etten koskaan halua lapsia.. En voi ymmärtää näitä naisia, jotka syyllistää miestä siitä, että ehkäisy petti ja mies ei olekaan valmis isäksi vaikka asia on aiemmin jo puhuttu selväksi. Onneksi kukaan mies ei voi koskaan minun puolesta päättää, että minun onkin nyt vaan väkisin alettava äidiksi, halusin sitä tai en.Tsemppiä ap, en osaa mitään neuvoja tähän kyllä antaa.

[/quote]

Ja ihan kuten sinulla on oikeus siihen ettet synnytä vastentahtoisesti lasta on jollain toisella naisella oikeus olla tekemättä aborttia. Jos ei ole niin sitten sinäkin synnytätä lapsen miehen pakottamana. 

Vierailija
339/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:13"]

Miksi et käytä kondomia, jos ajattelet noin? Oot kyllä harvinaisen julma ja empatiakyvytön "mies".

[/quote]

Näitä samoja sanoja voidaan varmaan myös soveltaa naisiin, jotka käyttävät vain yhtä ehkäisymuotoa ja tekevät abortin? Miksi vain miehiä syyllistetään jos ei lasta halua?

[/quote]

No jos nainen käyttää jo pillereitä, niin mitä mies käyttää?

Vierailija
340/424 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt kondomia?????? Vastuuseen sinä joudut, lapsi perii aikanaan sinut jos nyt mitään perittävää jää ja elatusmaksut joudut maksamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän