Onko teillä mikroaaltouuni?
Minulle ainakin tärkeä yksin asuvana. Usein pakastan valmiita annoksia pakastimeen.
Kommentit (38)
Ei. Sulatan jäiset kuumassa vesihauteessa. Sulaa tasaisesti, toisin kuin mikron sulatuksessa.
Eikö mikro vie vähemmän sähköä kuin liedellä lämmittäminen?
Tietenkin on. Ja käytän varmasti päivittäin, sillä on nopea sulattaa marjoja aamu- ja iltapalaani.
On mutta hyvin vähäisellä käytöllä. Parempaa tulee kun lämmittääkin ruoat esim. paistinpannulla tai kattilassa.
Ei ole. En osaa mihinkään kaivatakaan, kun olen niin pitkään ilman ollut.
Ei ole. Asun yksin. Pidän hellaa ja uunia riittävänä. En halua pilata mikrolla ruokia tai muutakaan. En halua ikinä mikroa, koskaan. Se on "paholaisen keitin".
On ja on kätevä sekä tosi tarpeellinen. En ymmärrä miten jotkut pärjäävät ilman. Tiedän että on uuni mutta mikro on kätevämpi. Mielestäni ei tarvitse elää metsässä tänä päivänä koska ei ole pakollista eikä tavallaan tarkoituksenmukaista mutta en arvostele kenenkään valintoja elää siellä metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sulatan jäiset kuumassa vesihauteessa. Sulaa tasaisesti, toisin kuin mikron sulatuksessa.
Lihaa ei ainakaan kuulu tuolla tavalla sulattaa. Lihan pinta ehtii lämmetä bakteereille otoisaksi sillä välin kun sisus on vielä jäässä.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on hyvä ajatus, sulatan myös muualla kuin mikrossa mutta lämmitykseen sitä käytän lähes jokainen päivä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikro vie vähemmän sähköä kuin liedellä lämmittäminen?
En usko eikä kaikkea voi lämmittää siinä. Monilla on kiireitä ja helpotus on hyväksi.
Itse kyllä käytän mieluummin mikroa kuin käristän öljyllä/rasvalla annokseni.
Ei se pannulla käristettykään terveellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyttääkö mikro ruuat?
Ei todellakaan.
On ja melko säännöllisessä käytössä.