Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄH!!! Täytyy väsätä päättötyö uudelleen :(

Vierailija
25.08.2006 |

menee hermot!

Ohjeissa silloin ei lukenut tarkkoja ohjeita ja sen takia joudun tekemään työn uudelleen. MUTTA MUTTA sitä kirjaa ei löydy mistään mistä otin tietoa. Nyt täytyy varmaan tehdä ihan uus juttu. Ei mitään inspiraatiota :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos pamahdat paikalle ilmoittamatta klo 16.15 perjantai-iltana, niin opettajakin on ehkä lähdössä kotiin. Mutta soita ensin sille opettajalle, jonka alaan aiheesi kuuluu ja sovi sen kanssa jokin päivä ja aika, jolloin käytätte vaikka kaksi tuntia päättötyösi parissa. Jos opettaja sanoo sulle, ettei sellaista aikaa löydy, niin sanot että on kerta kaikkiaan löydyttävä, koska muuten sä et saa työtä kasaan etkä valmistu. Tämä motivoi niitä, koska koulu saa rahansa siitä, että porukka sieltä valmistuu.

Ja mistä sä oisit voinut tietää ettei ne aiheet ole yksityiskohtaiset - no siitä, että olisit vaatinut itsellesi ohjausta ja opettaja olisi sen sulle kertonut!!! Ei semmoista asiaa kuin päättötyötä tehdä yksin.

Lakkaa olemasta tassukka.

Vierailija
22/25 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin, jos ette ole tyytyväisiä johonkin saamaanne arvosanaan vaatikaa ihmeessä perustelut, älkää tyytykö, kuten joku kertoi jostain kostosta, vaan menkää selittämään opettajille tilannetta, ja korjatkaa kokemanne vääryydet! En ymmärrä tämmöistä nysväilyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on ala ja aihe? Ja mikä koulu? Usein päättötyöohjeet löytyvät netistä.

Jos ongelmana on vain sun äidinkielentaito (siis ne lauserakenteet), pyydä apua koulun suomenopettajalta. Jos taas lähteiden käyttö, ei auta kun lukea muiden (vaikka ammattikorkeakoulun, niin ovat varmasti enemmän oikein kun opistossa keskimäärin) opinnäytetöitä ja ottaa mallia. Siis jos et kerran ohjausta saa, vaikka pyydät.

Lähteitähän voi käyttää niin, että kertoo omin sanoin, mitä lähde asiasta on sanonut ja pistää lähdeviitteenviitteen perään. Voi myös tehdä harkiten suoria lainauksia, jotka yleensä kursivoidaan ja lähdeviite taas perään.

Vierailija
24/25 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse gradua ja saamani ohjaus on kestänyt yhteensä ehkä 15 min. Aiheen kehittelyyn meni siitä noin 10 minuuttia, sen jälkeen olen kaksi kertaa pyytänyt ohjaajaa vilkaisemaan suunnitelmaa läpi sähköpostina. Vastaus on ollut jotain " ok tämä sopii" . Kaksi kertaa olen myös suullisesti kysynyt juttuja paikan päällä, noin minuutti mennyt.

Keväällä olin sitten palauttamassa eka versiota gradustani niin opettaja lähetti sähköpostin että voi kuule en minä enää ehdi tätä lukea. Sanoin että ok, olisi kiva jos jossain vaiheessa voisi antaa palautetta. No siitä on nyt pian 4kk eikä ole ehtinyt edes selata työtä läpi ilmeisesti. Arvosteluun olen jättämässä syyskuussa...

Ei mua oikein huvita edes " vaatia" ohjausta, kun tuntuu että ohjaaja on niin kiireinen ettei ehdi katsoa päinkään. Enkä ole ainoa joka tästä on kärsinyt, samassa graduseminaarissa moni muukin valitellut samaa. Mutta minkäs teet, paha sitä enää on ohjaajaa vaihtaakaan. Hupaisaa on se, että ohjaaja ylpeilee että kukaan ei ole alle M:n paperia hänen seminaaristaan tehnyt. Kiitos ei kyllä taida kuulua hänelle.

Vierailija
25/25 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ainakin oli ja oli se kova pala kun opponoija pari haukkui työn ihan surkeaksi ja niinpä sitten numero kun muodostui opponoijien ja opettajien numeroista ei saatu hyvää numeroa... syy oli kosto, koska me opponoijina tehtiin kysymysiä heidän töistää tosi paljon, koska oli paljon asioita joita en ymmärretty pätkääkään. Niinpä sitten tuli kostona hylätty ja kahdelta opettajalta K5 ja numeroksi muodostui 3. Kyllä otti päähän...

Meillä ei opponoitu tuollatavalla vaan koko pakka sekoitettiin juuri koston takia tai siis että ei voi sitten itse kostaa huonoksi tai epäreiluksi kokemaansa opponointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan