Häpeätkö etunimeäsi? Postaa se ketjuun.
Itse häpesin omaani vain lapsena, mutta aloitan:
Saara
Kommentit (225)
Tuli vielä noista viimeisimmistä ketjun yleisistä kommenteistäa mieleen, että onko täällä muita sellaisia jotka tajunneet oman nimensä oikeasti rumaksi vasta nettikommenttien pohjalta? Mä nimittäin koin todellisen valaistumisen nimeni rumuuden suhteen vasta nettiaikoina, toki jo aika vahvasti lähes 10 vuotta sitten. En nyt sitä minään kauniina nimenä pitänyt sitä ennenkään, mutta en mitenkään erityisen rumanakaan. (Toki olin aina lapsena toivonut että olisin saanut pitää mulle ensin suunnitellun nimen.) Mutta siis kun eka vanhingossa törmäsin muutamaan negatiiviseen kommenttiin nimestäni, niin aloin googlata ihmisten mielipiteitä lisää, ja totesin että varmaan lähes kaikki inhoaa omaa nimeäni. Sitten aloin vasta tajuta miten ruma se on, kun ymmärsin että inhoajia ei ole vain muutamia, vaan nimellä on pakko olla yleisesti lehmänimen yms.yms. maine, koska useammilla oli niin samanlaisia negatiivisia mielikuvia nimestä. Lopullinen niitti oli se kun laittoi ihmiset pienimuotoisesti "äänestämään" nimen rumuudesta. Nimen inhoajaprosentti pysyi tasaisesti n. 80:ssa koko ajan ja siihen jäi, ja siinä se ois varmaan sitten pysynyt suuremmallakin otannalla. Pahapa siinä on sitten enää itselle vakuutella ettei niitä inhoajia nyt oikeasti niin paljon ole. Kukaan ei ollut ikinä uskaltanut tulla mulle suoraan sanomaan että Päivikki on ruma nimi, eikä ollut edes uskaltanut vihjailla siitä mitenkään.
Vagineela Martikainen on nimeni.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:29"]Juuli... Kuulostaa pikkutytön nimeltä :D
[/quote] Ja mua sanoo kaikki lempinimellä Juuli kun en tykkää oikeasta nimestäni :D (Julia)
Ensimmäinen nimeni on Saimi, en pidä ollenkaan. Ja AV:n palstalla tai muiden mielipiteillä tai millään kiusaamisilla ei mitään tekemistä asian kanssa. Olen käyttänyt toista nimeäni yläasteelta lähtien.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:29"]
Juuli... Kuulostaa pikkutytön nimeltä :D
[/quote]
Minunkin nimi on Juuli, enkä tykkää yhtään! Tuntuu vaan joltain halpisversiolta Juuliasta.
Nimeni on Myrsky. Rakastan sitä! Sanovat ihmiset ihan mitä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 04:47"]
Nimeni on Myrsky. Rakastan sitä! Sanovat ihmiset ihan mitä tahansa.
[/quote]
Perusta oma ketju, toi on ihan ohi! Vai eikö Myrsky osaa lukea?
Mä olen Hanni-Mari ja en tykkää.
Nimeni on Heta, enkä lapsena pitänyt siitä ollenkaan. En ollut kenelläkään kuullut samaa nimeä ja ajattelin että vanhempani on itse sen keksinyt ja se tuntui pahalta, koska siskoillani oli kaikilla kauniit, yleiset nimet.
No, nykyään pidän nimestäni :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:31"]
No en varsinaisesti ole hävennyt, mutta onhan tästä kaikenlaista vitsiä väännetty... Anna
[/quote]lauttasaari?
Tiia. Käytän nykyään toista nimeäni. Nyt voisin kyllä taas käyttää tuota Tiiaa, mutta joskus inhosin sitä yli kaiken.
Riikat! Häpeättekö vieläkin vai silloin lapsuudessa? Minä inhosin nimeäni ala-asteella. En nyt muista miksi se oli minusta ihan herveä. Nykyään neutraali suhtautuminen :)
Maija täälläkin, siis Molla-Maija, Maija hi, maija hu, maija he, maija hahaaaaaaa, Maikki, Muija, Pata-Maija, Maijami.. Maija Meikäläinen, Etukortti (yläasteen lempinimi, niissä kun lukee tuo Maija Meikäläinen monesti). Maija on vanhan akan nimi, näin sanoi äidinkielenopettajani lukiossa.
Ihan hirveä nimi, olen nytemmin vaihtanut sen.
Siskoni on Maj eikä ole hänelläkään ollut helppoa. "Ai mIKÄ? MAJA?????".
Pakko todeta, että Saara on mielestäni maailmankaikkeuden kamalin nimi, se on kuin joku kirosana. Terv. Kirsi, joka sekin hyvänä lisänä toptenissä.
Karita.. En vain pidä nimestäni!