Häpeätkö etunimeäsi? Postaa se ketjuun.
Itse häpesin omaani vain lapsena, mutta aloitan:
Saara
Kommentit (225)
Saana, aina vihannut. Lapsuudessa oli niin harvinainen että aina sai tavata uusissa tilanteissa. Ihana äitinikin keksi vittuilla että sehän on kuin Saa-ta-na, vaikka oli itse nimen mulle antanut...
Voi, tässä ketjussa on monta nimeä joita olen ajatellut omalle lapselle, esim. Saara, Maiju ja Elma...
Voi Anna, miksen mä saa sua panna.
Eine. Luokallani oli aikoinaan 3 Tarjaa ja olsiin mieluummin ollut se neljäs Tarja kuin Eine. Lasten ohjelmassa Arja-täti näki peilistään vaikka ketä, mutta ei koskaan Eineä. Kaikki muut Einet olivat 20-30-vuotta vanhempia. Typerä mummuni oli keksinyt tuon nimen. Kosti kai oman nimensä (Reeta) jota inhosi.
Kun matkustin Saksaan, nimestä tuli ongelma, koska ne luulivat sitä artikkeliksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 11:09"]
Yllätyin todella tästä ketjusta! Mä ymmärtäisin häpeän, jos nimi olisi joku Rölle tai Pampula, mutta harmi, ettette tykkää nimistänne, jotka ovat noin kauniita ja ihania nimiä.
[/quote]
Tämä on SUBJEKTIIVINEN asia. Itse olen Mirka ja vihaan sitä. Käytän toista nimeäni.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:30"]
Tiina (varmaan siksi koska kaikki tuntemani Tiinat ovat kamalia)
Marjut (vanhan ajan hieno "erikoinen" väännös Marjukasta tai Marjutasta)
Mirjami (meijeri, mauste, lehmä, maatalo, utare, yms assosiaatiot)
Tämä ketju oli tarkoitettu niille jotka häpeävät OMAA nimeään eikä sinun typerille haukuillesi. Eli oma nimi likoon vain.
Orvokki (kamalan hajuinen ruma kukka, muistuttaa myös kamalaa miehen nimeä, Orvoa)
Päivi (pälvikalju)
Anna (kaikkien nimi on anna)
Outi (outo)
sitten kaikki ne nimet mitä oli kastettu nyt ensimmäisiksi ikinä, Odessat yms. Jaakkojesperit.
[/quote]
Häpeätkö etunimeäSI? Kyseessä siis OMA nimi, jos nyt taas joku tippus.
Mun nimi on Riikka, josta en pidä. En ole kyllä vaihtanutkaan, toinen nimi vielä kauheampi Matilda.
Äitini oli näinkin kekseliäs kun lapsiaan nimesi -.- tässä siis omani ja sisarusteni nimet:
Janika
Janita
Jani
Viimeisen pikkuveljen (15 itseä nuorempi) sain sentään suostuteltua nimeämään Mikaksi. Kyllä...Äitini on aika wt...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:34"]
Äitini oli näinkin kekseliäs kun lapsiaan nimesi -.- tässä siis omani ja sisarusteni nimet:
Janika
Janita
Jani
Viimeisen pikkuveljen (15 itseä nuorempi) sain sentään suostuteltua nimeämään Mikaksi. Kyllä...Äitini on aika wt...
[/quote]
miksi haukut omaa äitiäisi? :(
Sofia. Nykyäänhän se on muotinimi, mutta reilut parikymmentä vuotta sitten se oli hieman outo muiden mielestä :D tarhasta asti kysyttiin, olenko Ruotsalaista sukua... No en ole. Koulussa sama homma, ei uskottu, että olen supisuomalainen. Silloin inhosin tuota nimeä, kun kaikki ihmettelivät. Nykyään oon ihas tavis, kun niin paljon Sofia-nimisiä, onneksi.
Nimeni on Mia ja olen kyllä aina siitä tykännyt. Varsinkin nyt kun on korkealla top10-nimissä sekä Briteissä että Usassa. ja hienoa vielä, että on yhdellä I:llä....
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:49"]
Rosina ----> rusina
[/quote]
No enemmänkin tulee mustalaisen nimi tuosta mieleen kyllä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:30"]Tiina (varmaan siksi koska kaikki tuntemani Tiinat ovat kamalia)
Marjut (vanhan ajan hieno "erikoinen" väännös Marjukasta tai Marjutasta)
Mirjami (meijeri, mauste, lehmä, maatalo, utare, yms assosiaatiot)
Orvokki (kamalan hajuinen ruma kukka, muistuttaa myös kamalaa miehen nimeä, Orvoa)
Päivi (pälvikalju)
Anna (kaikkien nimi on anna)
Outi (outo)
sitten kaikki ne nimet mitä oli kastettu nyt ensimmäisiksi ikinä, Odessat yms. Jaakkojesperit.
[/quote]
Ovatko nuo kaikki omia nimiäsi?
Minusta teidän nimet ovat ihan normaaleja ja kauniita. Ihmettelen syvästi, miksi tällä palstalla haukutaan vähänkin erikoisempia tai trendikkäitä nimiä, kun ei edes omista normaaleista suomalaisista nimistä tykätä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:51"]Nimeni on Mia ja olen kyllä aina siitä tykännyt. Varsinkin nyt kun on korkealla top10-nimissä sekä Briteissä että Usassa. ja hienoa vielä, että on yhdellä I:llä....
[/quote]
Hei, Mia. Luitko sä otsikon oikein?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:51"]Nimeni on Mia ja olen kyllä aina siitä tykännyt. Varsinkin nyt kun on korkealla top10-nimissä sekä Briteissä että Usassa. ja hienoa vielä, että on yhdellä I:llä....
[/quote]
Hei, Mia. Luitko sä otsikon oikein?
[/quote]
Luin kyllä, mutta olen positiivari:D
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 11:10"]Päivi, ei kait tarvitse edes perustella
[/quote] RÄSÄNEN