elämäni paskin päivä...voisitteko piristää?
Sanokaa mitä vaan...olo on aivan hirveä..laittakaa vaikka hyvä vitsi tai jotain, haluaisin että suunpielet kääntyisivät edes sekunniksi ylöspäin...
Kommentit (52)
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4222205/apua_miten_toimisitte
tuon avauksen tein noin viikko sitten..siitä voi lukea pohjustusta. Minulla oli paha aavistus j olin selkeästi oikeassa. Tänään sain haastemieheltä kirjeen, lapseni isä on hakenut yhteishuoltajuutta, yhen viikonlopun (pe-su) kuukaudessa ja tehnyt minusta olosuhdeselvityksen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Lisäksi ne viikonloput olisivat siis miehen äidin luona (joka haukkui lapselleni että äiti on luuserilehmä, ja lapselleni joka oli tuolloin 3v oli sanonut useita kertoja paskaksi) koska hänellä itsellään ei ole töitä eikä asuntoa..
Olen ihan rikki ja pelkään lapseni turvallisuuden ja kehityksen puolesta :(
Vaikka tilanne on tuo. Niin ole yhteistyökykyinen koska se parantaa sun asemaa! Suostu valvottuihin tapaamisiin joissa alkuun sinä olet mukana ja mahdollisesti jos lapsi kykenee niin ilman sinua.
Tuolla taustalla mun on vaikea uskoa että mies ikinä sais lasta itselleen viikonlopuksi mutta sosiaalitoimi tässä maassa on aika syvältä usein. Onko teillä joku yhteinen ja turvallinen tuttu joka voisi olla sinun sijaan tapaamisessa?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:38"]Vaikka tilanne on tuo. Niin ole yhteistyökykyinen koska se parantaa sun asemaa! Suostu valvottuihin tapaamisiin joissa alkuun sinä olet mukana ja mahdollisesti jos lapsi kykenee niin ilman sinua.
Tuolla taustalla mun on vaikea uskoa että mies ikinä sais lasta itselleen viikonlopuksi mutta sosiaalitoimi tässä maassa on aika syvältä usein. Onko teillä joku yhteinen ja turvallinen tuttu joka voisi olla sinun sijaan tapaamisessa?
[/quote]
Tämä on vaikeaa..sydän särkyy lapsen puolesta. Lapsi tarvitsee myös erityistä tukea koska on perinyt isältään keskittymishäiriön ja mahdollisesti on myös aistiyliherkkyyttä. Ei ole yhteisiä tuttuja, siksi minun on pakko uhrautua lapsen takia niihin menemään, jos ne valvotut tapaamiset onnistuisivat. Ärsyttää kun tiedän että miehen äiti on järjestänyt koko jutun ja yllyttää miestä. Olen aivan neuvoton :(
Tiedän vastaavanlaisia tapauksia ja siksi kehoitin yhteistyöhön. Olen huomannut että joskus se huono vanhempi vain jostain täysin käsittämättömästä syystä pääsee lapsen lähelle ja saa tapaamisoikeuden ja joskus ei. Tuntuu olevan sattumankauppaa :(
Sä voit vain tehdä parhaasi mutta laske se päällimmäisin muuri alas ja esitä. Tee selväksi että sulle on tärkeintä lapsen hyvinvointi ei mikään muu, millään muulla ei ole mitään väliä. Onlo exästä psykologista arviota? Kuinka vanha?
Nro 4
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:49"]Tiedän vastaavanlaisia tapauksia ja siksi kehoitin yhteistyöhön. Olen huomannut että joskus se huono vanhempi vain jostain täysin käsittämättömästä syystä pääsee lapsen lähelle ja saa tapaamisoikeuden ja joskus ei. Tuntuu olevan sattumankauppaa :(
Sä voit vain tehdä parhaasi mutta laske se päällimmäisin muuri alas ja esitä. Tee selväksi että sulle on tärkeintä lapsen hyvinvointi ei mikään muu, millään muulla ei ole mitään väliä. Onlo exästä psykologista arviota? Kuinka vanha?
Nro 4
[/quote]
exä 25v. En tiedä onko arviota, jätin heti kun lapsi syntyi ja hän on ollut sen jälkeen vankilassa. Eniten kauhistuttaa tuo kuolemantuottamus. Miten voin päästää tuommoisen itsekkään, omia etujaan lapsen sijaan ajattelevan ihmishirviöb lapseni elämään? :( kiitos sinulle sanoistasi, arvostan enemmän kuin osaat kuvitella.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:49"]Tiedän vastaavanlaisia tapauksia ja siksi kehoitin yhteistyöhön. Olen huomannut että joskus se huono vanhempi vain jostain täysin käsittämättömästä syystä pääsee lapsen lähelle ja saa tapaamisoikeuden ja joskus ei. Tuntuu olevan sattumankauppaa :(
Nro 4
[/quote]
exä 25v. En tiedä onko arviota, jätin heti kun lapsi syntyi ja hän on ollut sen jälkeen vankilassa. Eniten kauhistuttaa tuo kuolemantuottamus. Miten voin päästää tuommoisen itsekkään, omia etujaan lapsen sijaan ajattelevan ihmishirviöb lapseni elämään? :( kiitos sinulle sanoistasi, arvostan enemmän kuin osaat kuvitella.
Itse asia unohtui kun luin jutun sisällön. Tälle nauroin pari päivää sitten :)
Nro 4
Sosiaalilautakunnan vahvistama sopimus tai käräjäoikeudessa annettu päätös lapsen tapaamisoikeudesta ei toimi. Kenen puoleen voin kääntyä?
Lapsella on oikeus pitää yhteyttä siihen vanhempaansa, jonka luona hän ei asu huolimatta siitä, millaiset keskinäiset välit hänen vanhemmillaan on. Jos vahvistettu sopimus ei vastaa vallitsevaa tilannetta, voidaan aiempaa sopimusta tai päätöstä muuttaa joko uudella sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.
Voimassa olevan vahvistetun tapaamissopimuksen tai oikeuden päätöksen täytäntöönpanoa voidaan vaatia tuomioistuimessa, kun päätöstä tai sopimusta ei ole noudatettu. Käytettävissä olevia pakkokeinoja ovat uhkasakko ja nouto. Täytäntöönpanoon ei kuitenkaan saa ryhtyä, jos 12-vuotias tai sitä nuorempi, mutta riittävän kehittynyt lapsi sitä vastustaa.
Täytäntöönpanon hakijana voi olla joko lapsen lähihuoltaja, joka vaatii lapsen palauttamista luokseen tai tapaava vanhempi, joka vaatii vahvistetun tapaamisoikeuden toteuttamista. Sen sijaan lähihuoltaja ei voi vahvistetusta tapaamisoikeudesta huolimatta vaatia toisen vanhemman velvoittamista tapaamaan lastaan.
Tuomioistuin lähettää pääsääntöisesti vireillä olevan asian ensin täytäntöönpanosovitteluun. Sovittelun avulla pyritään saamaan asianosaiset noudattamaan vapaaehtoisesti päätöstä tai sopimusta. Jos asia ei ratkea täytäntöönpanosovittelussa, täytäntöönpano toteutetaan antamalla täytäntöönpanomääräys, jolla hakijan vastapuoli velvoitetaan luovuttamaan lapsi hakijalle (huollon täytäntöönpano) tai sallimaan lapsen ja tapaavan vanhemman väliset tapaamiset (tapaamisoikeuden täytäntöönpano). Lisäksi täytäntöönpano-oikeudenkäynnissä vahvistetun tapaamisoikeuden ehtoja voidaan muuttaa tai täsmentää joko väliaikaisesti tai vähäisissä määrin myös pysyvästi.
Täytäntöönpanoa haetaan lapsen tai hakijan vastapuolen asuinpaikan käräjäoikeudelta. Täytäntöönpanoa on haettava kirjallisesti ja hakemukseen on liitettävä sopimus tai päätös tapaamisoikeudesta alkuperäisenä tai päätöksen antaneen viranomaisen oikeaksi todistamana jäljennöksenä.
Lapsia koskevissa riidoissa sovinnon löytäminen on kuitenkin keskeisen tärkeää.
Usein sovinto vähentää vanhempien välisiä ristiriitoja ja on siten lapsen edun mukaista.
Vanhemmat voivatkin kääntyä tapaamisoikeuden toteuttamiseen liittyvissä erimielisyystilanteissa myös perheasioiden sovittelijoiden puoleen.
Ei yhteishuoltajuudelle voi olla mitään perusteita. Sä olet hoitanut asiat tähän asti ja isä ei ole edes tavannut lastaan. Valvotut tapaamiset on hyvä asia. Lapsi näkee, että hänellä on isä ja saa tavata hänet. Tuskin mies jaksaa kauaa taistella asiasta, kun alkaa muut asiat kiinnostamaan.
Menkää huomenna lapsen kanssa jätksikioskille hakemaan hyvät pallerot ja sitten naureskelette urakalla :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:49"]Tiedän vastaavanlaisia tapauksia ja siksi kehoitin yhteistyöhön. Olen huomannut että joskus se huono vanhempi vain jostain täysin käsittämättömästä syystä pääsee lapsen lähelle ja saa tapaamisoikeuden ja joskus ei. Tuntuu olevan sattumankauppaa :(
Nro 4
[/quote]
[/quote]
Uskon. Ei tuollaista halua lapsen lähellekään mutta se miten sen esittää vaikuttaa ja paljon. Sun täytyy saada ne uskomaan ettei exän jutuilla ole sulle niin väliä vaan lapsen paras on se ykkösasia. Tämähän on osa totuus, lapsen paras on se ykkönen mutta jos haukut exääsi se voi kääntyä sua vastaan.
Jos homma etenee siihen pisteeseen(mitä ketään ei tietty toivo) että ne edes väläyttää mahdollisuutta tapaamisista niin pyydä jokainen prosessiin osallistuva vakuuttamaan sulle että sun ja lapsen henki on turvattu, ettei se pääse tekemään lapselle mitään. Paha olla näiden juttujen kanssa :( mulla on lähipiirissä isä joka taistelee lapsestaan kun sen narkki äiti saa pitää lapsen koska se on äiti. Täysnarkki, näkee kauas. Lapsi on aliravittu, likainen. Narkit sais laittaa jonnekin saarelle keskenään.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:58"]Ei yhteishuoltajuudelle voi olla mitään perusteita. Sä olet hoitanut asiat tähän asti ja isä ei ole edes tavannut lastaan. Valvotut tapaamiset on hyvä asia. Lapsi näkee, että hänellä on isä ja saa tavata hänet. Tuskin mies jaksaa kauaa taistella asiasta, kun alkaa muut asiat kiinnostamaan.
Menkää huomenna lapsen kanssa jätksikioskille hakemaan hyvät pallerot ja sitten naureskelette urakalla :)
[/quote]
Totta...tuo lohdutti, olen myös sitä mieltä ettei hän saa huoltajuutta. Lapsella on jo kyllä ihminen jota sanoo ja uskoo olevan hänen isä. Mieheni on ollut hänelle kuin isä siitä asti kun lapsi oli vuoden. En tiedä miten asian voisin 4 vuotiaalle selittää. Hänen elämänsä on nyt hyvää ja sitten yhtäkkiä tulee joku narkkari isi kuin puskista ja hämmentää soppaa..
On tänään onnen päivä ei huolesta häivää on tänään onnen päivä ja onnellinen oon!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:54"]http://hauskimmat.com/kuinka-elaimet-syovat-ruokansa-katso-melkein-100-miljoonaa-katselukertaa-saanut-video/
Nro 4
[/quote]
kiitos!! Nauroin vedet silmissä :D
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:49"]Tiedän vastaavanlaisia tapauksia ja siksi kehoitin yhteistyöhön. Olen huomannut että joskus se huono vanhempi vain jostain täysin käsittämättömästä syystä pääsee lapsen lähelle ja saa tapaamisoikeuden ja joskus ei. Tuntuu olevan sattumankauppaa :(
Nro 4
[/quote]
[/quote]
Uskon. Ei tuollaista halua lapsen lähellekään mutta se miten sen esittää vaikuttaa ja paljon. Sun täytyy saada ne uskomaan ettei exän jutuilla ole sulle niin väliä vaan lapsen paras on se ykkösasia. Tämähän on osa totuus, lapsen paras on se ykkönen mutta jos haukut exääsi se voi kääntyä sua vastaan.
Jos homma etenee siihen pisteeseen(mitä ketään ei tietty toivo) että ne edes väläyttää mahdollisuutta tapaamisista niin pyydä jokainen prosessiin osallistuva vakuuttamaan sulle että sun ja lapsen henki on turvattu, ettei se pääse tekemään lapselle mitään. Paha olla näiden juttujen kanssa :( mulla on lähipiirissä isä joka taistelee lapsestaan kun sen narkki äiti saa pitää lapsen koska se on äiti. Täysnarkki, näkee kauas. Lapsi on aliravittu, likainen. Narkit sais laittaa jonnekin saarelle keskenään.
[/quote]
tuo on totta. Yritän pysyä coolina, minulla on aika ensiviikolla asianajajalle jonka kanssa aion kirjoittaa nuo perusteluni, juurikin siksi että siitä tulisi hyvä. Ja minä ajattelen vain ja ainoastaan lasta, hirvittää hänen puolestaan. Kun kirjoitit tuosta narkkiäidistä, monesti olen miettinyt miksi ihmeessä joku täysin lapselle haitaksi oleva saa olla lapsen elämässä. Eihän se bio vanhemnuus tee pelkästään vanhenmpaa. Kyllä siigen tarvitaan paljon muutakin. Sanaa mieltä, johonkin helkkarin kauas kaikki!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:54"]http://hauskimmat.com/kuinka-elaimet-syovat-ruokansa-katso-melkein-100-miljoonaa-katselukertaa-saanut-video/
Nro 4
[/quote]
kiitos!! Nauroin vedet silmissä :D
[/quote]
Eipä samantekijän muutkaan videot huonoja olleet ;)
Nro 4
Mitäs on sattunut?