Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka mielestä lapsettomuushoidot julkisella puolella tulisi lopettaa:

Vierailija
17.07.2014 |

Välillä törmää näihin ihmisiin, joiden ajatusmaailman mukaan lapsettomuudesta kärsivien pitäisi itse maksaa hoitojensa hinnat, eikä "maksattaa veronmaksajilla". Ääripään mielestä taas lapsettomuushoidot kokonaisuudessaan tulisi lopettaa, koska luonnonvalinta ja maailma on jo ylikansoitettu.

Ok. Mites, kun raskaus ja synnytys ei ole sairaus, niin eikö näidenkin hoitojen rahoittaminen veronmaksajien rahoilla tulisi lopettaa? Eli jokainen maksakoon raskausseurannat ja synnytykset itse, kokonaiskustannuksineen. Keskivertosynnytyksen todelliset kulut ovat useissa tuhansissa euroissa (kymppitonneissa, jos hankala synnytys), eli kannattanee alle keskituloisten alkaa säästellä jo hyvissä ajoin ennen ehkäisyn poisjättöä.

Ja sitten tullaan luonnonvalintaan ja ylikansoitukseen. Ylikansoitustahan ei aiheuta yksistään syntyvyys, vaan kuolleisuus, joka länsimaissa on loistavan sairaanhoidon ja hygienian takia pudonnut todella paljon verrattuna entisaikoihin. Eli jos olet ylikansoituksesta huolissasi, niin ethän sitten itse käy lääkärissä? Kuolemaan johtavat sairaudet ovat myös luonnonvalinta ja luonnon oma tapa karsia lajikantaa. Eli siis lapsettomuushoitojen yhteydessä lopetamme sitten varmaan mm. syöpähoidot, jotta päästetään luonnonvalinta toimimaan ja saadaan kivasti katkaistua tämä maapallon ylikansoitus, josta nämä lapsettomuushoitojen vastustajat ovat niin huolissaan.

Kuulostaako enää yhtään niin järkevältä? Juu, ei minustakaan. Mites, jos kaikki hoidatetaan omat vaivamme ja ollaan rutisematta siitä, että joku muukin hoidattaa vaivaansa. Jokainen työssäkäyvä kuitenkin niitä veroja maksaa ja kasvattaa sitä yhteistä pottia, josta mahdollistetaan ilmainen peruskoulutus, raskauden seuranta, turvallinen synnytys, syöpien ja muiden vakavien ja ei-vakavien sairauksien hoito, lapsettomuustutkimukset- ja hoidot jne.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:08"]

Välillä törmää näihin ihmisiin, joiden ajatusmaailman mukaan lapsettomuudesta kärsivien pitäisi itse maksaa hoitojensa hinnat, eikä "maksattaa veronmaksajilla". Ääripään mielestä taas lapsettomuushoidot kokonaisuudessaan tulisi lopettaa, koska luonnonvalinta ja maailma on jo ylikansoitettu.

Ok. Mites, kun raskaus ja synnytys ei ole sairaus, niin eikö näidenkin hoitojen rahoittaminen veronmaksajien rahoilla tulisi lopettaa? Eli jokainen maksakoon raskausseurannat ja synnytykset itse, kokonaiskustannuksineen. Keskivertosynnytyksen todelliset kulut ovat useissa tuhansissa euroissa (kymppitonneissa, jos hankala synnytys), eli kannattanee alle keskituloisten alkaa säästellä jo hyvissä ajoin ennen ehkäisyn poisjättöä.

Ja sitten tullaan luonnonvalintaan ja ylikansoitukseen. Ylikansoitustahan ei aiheuta yksistään syntyvyys, vaan kuolleisuus, joka länsimaissa on loistavan sairaanhoidon ja hygienian takia pudonnut todella paljon verrattuna entisaikoihin. Eli jos olet ylikansoituksesta huolissasi, niin ethän sitten itse käy lääkärissä? Kuolemaan johtavat sairaudet ovat myös luonnonvalinta ja luonnon oma tapa karsia lajikantaa. Eli siis lapsettomuushoitojen yhteydessä lopetamme sitten varmaan mm. syöpähoidot, jotta päästetään luonnonvalinta toimimaan ja saadaan kivasti katkaistua tämä maapallon ylikansoitus, josta nämä lapsettomuushoitojen vastustajat ovat niin huolissaan.

Kuulostaako enää yhtään niin järkevältä? Juu, ei minustakaan. Mites, jos kaikki hoidatetaan omat vaivamme ja ollaan rutisematta siitä, että joku muukin hoidattaa vaivaansa. Jokainen työssäkäyvä kuitenkin niitä veroja maksaa ja kasvattaa sitä yhteistä pottia, josta mahdollistetaan ilmainen peruskoulutus, raskauden seuranta, turvallinen synnytys, syöpien ja muiden vakavien ja ei-vakavien sairauksien hoito, lapsettomuustutkimukset- ja hoidot jne.

[/quote]

Täysin naurettava vertaus. Synnytys on pakollinen jos lapsia tähän maailmaan halutaan. Mutta se kyllä pitäisi jokaisen maksaa itse.

Lapsettomuushoidot ovat kuin kauneusleikkauksia. Mitään tekemistä terveyden kanssa vaan ainoastaan halutaan jotain mitä ei ole. 

Lapsettomuushoidot pitää ehdottomasti lopettaa julkisella puolella

Vierailija
62/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei varorahoilla voi hankki lasta niin minkä ihmeen takia verorahoilla pitäisi vanhuksia hoitaa? miksi ihmiset eivät itse hoida suvun/perheen vanhuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:42"]

Hoidoissa on järkeviä ja ei niin järkeviä, ei kaikkea voi laittaa samaan kasaan.

"Mites, kun raskaus ja synnytys ei ole sairaus, niin eikö näidenkin hoitojen rahoittaminen veronmaksajien rahoilla tulisi lopettaa? Eli jokainen maksakoon raskausseurannat ja synnytykset itse, kokonaiskustannuksineen."

Sopii minulle, mutta itse näkisin kuitenkin perustelluksi, että kun se lapsi ollaan jo maailmaan tuomassa eikä sitä voi estää, niin pyritään neuvola- ja muilla varhaisen tuen palveluilla ehkäisemään tulevia ongelmia, joiden  hoitaminen tulisi paljon kalliimmaksi. Jos jokainen perhe maksaisi itse näistä, syntyisi kiusaus säästää, mistä sitten kaikki veronmaksajat joutuisivat maksamaan kalliisti jälkikäteen.

"Ylikansoitustahan ei aiheuta yksistään syntyvyys, vaan kuolleisuus, joka länsimaissa on loistavan sairaanhoidon ja hygienian takia pudonnut todella paljon verrattuna entisaikoihin. Eli jos olet ylikansoituksesta huolissasi, niin ethän sitten itse käy lääkärissä?"

Minusta jokaisella syntyneellä ihmisellä on ihmisarvo, eli en näe kuolleisuuden kasvattamista eettiseksi keinoksi laskea väkilukua. Sen sijaan syntyvyyden alentaminen on hyvä keino. Ilmeisesti sinusta jo elävillä ihmisillä ei ole niin väliä, kunhan niitä ihania vauvoja saadaan tehdä lisää keinolla millä hyvänsä?

[/quote]

No miksemme sitten laske samantien syntyvyyttä laittamalla juomaveteen e-pillereitä?

[/quote]

Koska emme elä diktatuurissa, ja koska tuosta olisi paljon haittaa, kun miehet saisivat itselleen kuulumattomia hormoneita.

[/quote]

Niin, perustelet tämän sillä, että emme elä diktatuurissa, mutta olisit silti kieltämässä lapsettomuushoidot. Pientä kaksinaismoralismia havaittavissa ;)

[/quote]

Se että kielletään lapsettomuushoidot ei tarvkoita että eletään diktatuurissa. 

Vierailija
64/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko minä valittaa kun minun verorahani käytetään sinun sukulaisvanhuksen hoitoihin?

Vierailija
65/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:05"]

Ettekö tajua, että Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia. Lisää lapsia, koska nykyisellä väestön ikääntymisvauhdilla meidän lapsemme eivät kykene ylläpitämään tätä tulevaa vanhusten määrää. Halvinta se on vaikka lapsettomuushoidoilla. Jos menee vaikka 10 000e verovaroja per hoidoilla tullut kersa, niin hyvä.

Toinen vaihtoehto on ottaa pakolaisia. Juu. Mutta toki kotouttaminen ja muut maksavat yhtälailla. Toki mamut hankkivat aina paljon enemmän lapsia kuin kantasuomalaiset, ja heitä tarvitaan myös tulevaisuuden talkoissa. Hyvä, että ollaan saatu heitä tänne kylmään pohjolaan. Kaikki lapset ovat tervetulleita. Täydentäköön nämä kaksi ratkaisua toisiaan!

Sulassa sovussa.

[/quote]

Suurin osa nytkään syntyvistä lapsista ei tule ikinä maksamaan veroja niin paljon kuin he kuluttavat. Joten tuo ei ole pätevä argumentti. 

Nyt jos joutudaatn vielä maksamaan siitä että joku tulee raskaaksi niin sinne meni hyödyt. Varsinkin kun siinä menee muitakin resursseja kuin rahaa. Nekin lääketieteelliset resurssit pitäisi kohdistaa paljon järkevimpiin asioihin

Vierailija
66/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:48"]

Valmiita ihmisiä hoidetaan verovaroin.

Jollei saa omaa tehdyksi, ottakoon adoptiolapsen. Kodittomia lapsia maailmassa kyllä piisaa. Ja adoptiolasten vanhemmathan sanovat rakastavansa lapsiaan kuin nämä olisivat heidän biologisia lapsiaan. Vai valehtelevatkohan he?

Vai onko se pakko olla omista geeneistä? Jos on, miksi? Ei kai vain sen takia, että se nyt olisi niin hirmu kivaa?

[/quote]

Niin tämä muuten unohtukin; lapsettomien syyllistäminen siitä, etteivät hoitojen sijaan ota ottolasta.

Miksi ihmiset ylipäätään haluavat mielummin oman, kuin adoptiolapsen? Jos tehtäisiin sitten samantin laki, että kukaan ei saa jättää ehkäisyä pois, ennenkuin jokaikinen orpolapsi on adoptoitu. Sitten vasta lisää tekemään.

[/quote]

Haluaisitko sinä diktatuurin, jossa poliisilla on oikeus valvoa ihmisten lääkkeidensyöntiä?

[/quote]

Haluatko sinä diktatuurin, jossa valtio voi päättää saatko sinä lapsia vai et, siis kieltämällä lapsettomuushoidot?

[/quote]

Ei lapsettomuushoitoja kielletä, jos niiden verorahoitus lopetetaan. Yksityinen puoli palvelee edelleen. 

[/quote]

Oi että te olette niin hauskoja :) "kun minä en tätä palvelua tarvitse, niin se pitää lopettaa". No, onneksi sentään meidän aikuisten maailmassa ei ajatella ihan näin yksinkertaisesti ;)

[/quote]

Sinun ajatusmaailmallasi kaikki hoidot mitä kukaan haluaa pitää järjestää ilmaiseksi. Saako kuka tahansa tehdä kauneusleikkauksia koska tahansa valtion piikkiin? 

Vierailija
67/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:21"]

jos ei varorahoilla voi hankki lasta niin minkä ihmeen takia verorahoilla pitäisi vanhuksia hoitaa? miksi ihmiset eivät itse hoida suvun/perheen vanhuksia.

[/quote]

Koska ne vanhukset ovat jo olemassa ja heillä on ihmisarvo. Niitä lapsia ei ole olemassa, joten mitään pahaa ei tapahdu, vaikka olematonta ei saatettaisi olevaksi.

Vierailija
68/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:22"]

saanko minä valittaa kun minun verorahani käytetään sinun sukulaisvanhuksen hoitoihin?

[/quote]

Se että joku on minulle sukua ei liity tähän asiaan mitenkään.

Vierailija
69/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:11"]

Lapsen saaminen muiden rahoittamana ei ole ihmisoikeus.

[/quote]

Entä onko lapsen saaminen niin, että elätyttää itsensä ja lapsen verorahoilla ihmisoikeus? Tätä kun tapahtuu jatkuvasti, että hankitaan lapsia kun ei huvita mennä töihin. Miksi ette näistä ole vaahtoamassa?

[/quote]

Koska niille ei mitään voi. Jos joku tekee lapsia niin se on sitten myöhäistä. Jätätkö lapsen kuolemaan nälkäänsä?

Vierailija
70/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot ovat kuin kauneusleikkauksia. Hieno vertaus. Maksakaa ite tai tutkikaa muita vaihtoehtoja.

Vierailija
71/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajan kotouttaminen maksaa valtiolle huomattavasti vähemmän kuin lapsen kasvatus aikuiseksi. Siinä vaiheessa kun lapsi ilmoitetaan maksuttomaan peruskouluun, maahanmuuttaja maksaa jo veroja, mikäli kotoutus on onnistunut.

Vierailija
72/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:12"]

Jos lapsia ei luonnolisesti tule niin ei todellakaan pitäisi maksaa. Maailmassa on myös 100 miljoonaa orpoa, mieluummin maksaisin että he ja potentiaaliset vanhemmat löytäisivät toisensa.

[/quote]

Miksi et itse ottanut orpoa, vaan hankit oman?

[/quote]

Olen vela

Vierailija
73/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:13"]

teidän verorahoilla? luulenpa, että lapsettomuushoidoissa käyvä on käynyt pitkään töissä ja maksanut veronsa moitteettomasti, jolloin voisi vaikka ajatella, että hän itse maksaa hänen verorahoistaan ko. hoidot. niin helppoa se on, me maksamme veroja jotta meillä olisi kunnollinen hyvinvointivaltio, me maksamme veroja jotta me saamme hoitoja joita tarvitsemme. kyllä ääni muuttuisi monen teistä kellossa jos oma kohtu ei lapsia soisi.

[/quote]

Todella harva on maksanut ne veroissa. Se että ei voi saada lapsia ei ole mikään ongelma. Se ei tuota kipua eikä haittaa normaaliin elämään. 

Vierailija
74/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jonka mielestä lapsettomuushoitojen antaminen julkisella puolella tulisi lopettaa. Imetän tässä samalla esikoistani, ja on kyllä sellainen siunaus, että mielelläni minun verovarojani annan siihen, että jollekin aidosti lasta haluavalle suotaisiin tilaisuus kokea tämä sama onni :) Jos jonkun tässä pitäisi jotain itse maksaa, ne olisivat esim. rattijuopot, väkivaltarikolliset ja raiskaajat, joiden tulisi korvata vastapuolen kaikki hoito terapiat mukaan lukien, tarvittaessa omatkin hoidot - mutta harvoinpa tuolla sakilla sellaiseen olisi varaa.

Vierailija
75/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsettomuutta voi hoitaa tiettyyn rajaan saakka, mutta ainoastaan privaatisti. En minäkään ole elämässäni saanut kaikkea tahtomaani, mutta yhteiskunnan ei tarvitse niitä puutoksia kustantaa.

Vierailija
76/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoinen elämän alkuun saattaminen ja vastaavasti elämän ylläpitäminen vastoin luontoa ovat arveluttavaa. Toisaalta, jokainen käyttää rahansa tahtonsa mukaan. En keksi ainoatakaan perustelua sille, miksi lapsettomuushoidot pitäisi mennä verovaroista tai julkisen puolen henkilöstöä sidotaan antamaan näitä hoitoja.

Vierailija
77/87 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä rakennetaan verovaroin? Ne jotka haluavat ajella autolla, voivat myös kustantaa autotiensä. Jos ei pysty, niin ei tarvitse ajaa autollakaan. Monet asiat eivät tule luonnollisesti ja tukea ei huomaa kun itse sitä tarvitsee. Jos se ei koske itseää, niin silloin se tuntuu turhalta.

Vierailija
78/87 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopisi oikein hyvin, että lasten hankinta myös luonnollisin keinoin hoidettaisiin omakustanteisesti. Mainio idea, ap.

Vierailija
79/87 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:12"]

Jos lapsia ei luonnolisesti tule niin ei todellakaan pitäisi maksaa. Maailmassa on myös 100 miljoonaa orpoa, mieluummin maksaisin että he ja potentiaaliset vanhemmat löytäisivät toisensa.

[/quote]

Miksi et itse ottanut orpoa, vaan hankit oman?

[/quote]

En jaksa lukea ketjua, mutta miksi oletat että kyseinen vastaaja on "hankkinut" oman? Ja lapsen saaminen ei todellakaan ole minkäänlainen "oikeus". Elämä ei vaan aina mene niinkuin haluaisi. Lapsettomuus ei ole oikeasti minkäänlainen sairaus, ihminen voi ihan hyvin elää ilman lapsiakin. Vaikka vauvakuumeiset tahattomasti lapsettomat osaa kyllä nähtävästi olla typeryyteen asti itsekeskeisiä niin että tämä keskustelu on ihan turha, ei näillä ole järkeä sen vertaa että kykenisivät kunnolliseen keskusteluun tai pohdiskeluun asiasta.

Vierailija
80/87 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yhtään mitään lapsettomuushoitoja yhtään kenellekään! Tiesittekö että maailmassa on yli 7 MILJARDIA ihmistä ettei ihmiset ainakaan sukupuuttoon kuole. Adobtoikoon vaikka afrikkalaisia nälkälapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän