Sisaruksesi voittaa 3 miljoonaa euroa lotossa. Mitä oletat saavasi?
Lahjaverottomana 3999 euroa?
Auton?
Asunnon?
Ei mitään?
Koko potti tasajakoon lähimmille?
Kommentit (84)
Jos joku sisaruksistani voittaisi, ehkä salaa toivoisin vaikka viikonloppumatkaa jonnekin isolla porukalla. Jos itse voittaisin, ostaisin sisarusteni asunnot ja siirtäisin ne testamentissani palautumaan heidän lapsilleen. Sisarukset saisivat elää loppuikänsä ilman vuokria ja lainanlyhennyksiä, uskoisin tämän nostavan kenen tahansa elämänlaatua huomattavasti.
Ei ole sisaruksia mutta jos olisi ja olisimme hyvissä väleissä niin itae maksaisin sisarukseni asuntolainan.
1,0 miljoonaa.
Meillä on isän ja siskon kanssa sopimus, jokainen lottoaa kolme riviä joka viikko ja yli 5 tonnin voitot jaetaan kolmeen pekkaan, pienemmät saa pitää ite.
Ei ole muuten ollut 10 vuoteen vielä paljoa jaettavaa :D En uskalla edes laskea paljonko mennyt yrittämiseen rahaa :D
En odota saavani mitään. Hänellä on lapsia, minulla ei, joten varmaan ihan perheen kesken kuluttaisivat/säästäisivät rahat.
En varmaan edes uskaltaisi kertoa kellekkään voitosta. En haluaisi ympärilleni katkeria ja kateellisia ihmisiä. Omille vanhemmilleni kertoisin ja maksaisin ainakin heidän velkansa pois, jos silloin niiitä vielä olisi ja antaisin jotain ylimäärästä, että voisivat sisartani avustaa. Olllaan siis vielä siskoni kanssa opiskelijoita.
Olen ehkä tylsä suomalainen, mutta lottovoitto menisi omistusasuntoon, autoon ja elämiseen. Pääsisi useammin matkustamaan, ei tarvitsisi senttejä laskea ja voisi ostaa myös kalliimpia juttuja. En jakaisi rahoja ympäriinsä (toki varmaan kummilapset, sisaruksrt ym. saisivat parempia lahjoja, kun ei tarvitsisi budjettia miettiä. Ei siis tietenkään mitään överiä kuten ulkomaanmatkoja täyshoidolla, vaan jotain, mitä hyvätuloiset voisivat muutenkin antaa lahjaksi), enkä hassaisi niitä turhuuksiin vain sen takia, että on millä mällätä
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:04"]En varmaan edes uskaltaisi kertoa kellekkään voitosta. En haluaisi ympärilleni katkeria ja kateellisia ihmisiä. Omille vanhemmilleni kertoisin ja maksaisin ainakin heidän velkansa pois, jos silloin niiitä vielä olisi ja antaisin jotain ylimäärästä, että voisivat sisartani avustaa. Olllaan siis vielä siskoni kanssa opiskelijoita.
Olen ehkä tylsä suomalainen, mutta lottovoitto menisi omistusasuntoon, autoon ja elämiseen. Pääsisi useammin matkustamaan, ei tarvitsisi senttejä laskea ja voisi ostaa myös kalliimpia juttuja. En jakaisi rahoja ympäriinsä (toki varmaan kummilapset, sisaruksrt ym. saisivat parempia lahjoja, kun ei tarvitsisi budjettia miettiä. Ei siis tietenkään mitään överiä kuten ulkomaanmatkoja täyshoidolla, vaan jotain, mitä hyvätuloiset voisivat muutenkin antaa lahjaksi), enkä hassaisi niitä turhuuksiin vain sen takia, että on millä mällätä
[/quote]
ja siiis unohdin sanoa, että asia varmaan toimisi samalla lailla myös toisinpäin
Ollaan puhuttu asiasta ja voittaja tarjoaa ostosmatkan Pariisiin tai Lontooseen :)
Lapset saisivat rahaa säästöön.
Tämä keskustelu saa minut miettimään, haluanko sittenkään lapselleni sisarusta.
En oleta mitään saavani, mutta riippuu sisaruksesta, nuorimmalta en välttämättä saisi mitään jos ei vanhemmat häntä vähän neuvoisi. Minä olen sisaruksista vanhin ja taloudellisesti huonoimmassa asemassa, minä antaisin reilusti rahaa sisaruksilleni jos voittaisin, varsinkin kun kyseessä on noin iso summa. Luulen että ehkä kahdelta keskimmäiseltä sisarukselta voisin saada suuremman summan, ei mun sisaruksista kukaan tietäisi mihin tuollaiset rahat työntäisi, kahdella nuorimmalla ei ole vielä edes perhettä.
Toivon että jos joskus lottoavat, ja voittavat, että pelastaisivat minut ja mieheni velkojen maksulta, parisataa tuhatta riittäisi vallan mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:10"]
Tämä keskustelu saa minut miettimään, haluanko sittenkään lapselleni sisarusta.
[/quote]
Joo, ei kannata. Lottovoittohan se onkin niin järjettömän todennäköistä, että mahdollinen elinikäinen sisarus ystävänä kannattaa unohtaa saman tien.
Eiköhän siinä ole n^x mahdollisuutta mennä muuten pieleen, kuin että toinen niistä voittaa lotossa...
Riippuus sisaruksesta. Yhdellä on niin paljon omia lapsia, etten tietenkään kuvittelisi saavani mitään. Perheettömien kohdalla voisin kuvitella, että minut otettaisiin matkaseuraksi.
En oleta mitään, eli en pettyisi vaikka en saisi mitään. Olisin iloinen puolestaan :)
Ylimielisen ja itserakkaan virneen
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:47"]
Jos joku sisaruksistani voittaisi, ehkä salaa toivoisin vaikka viikonloppumatkaa jonnekin isolla porukalla. Jos itse voittaisin, ostaisin sisarusteni asunnot ja siirtäisin ne testamentissani palautumaan heidän lapsilleen. Sisarukset saisivat elää loppuikänsä ilman vuokria ja lainanlyhennyksiä, uskoisin tämän nostavan kenen tahansa elämänlaatua huomattavasti.
[/quote]
Sisaruksillasi ei taida olla kovin kummoiset asunnot? Vai onko hietä kenties vain 1-2? Paitsi tietenkin jos olet niin epäitsekäs, ettet itse pitäisi juuri yhtään rahaa 3 miljoonasta niin suunnitelmasi voisi toimia...
Tiedän, etten saisi penniäkään. Emme ole missään tekemisissä sisarukseni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:58"]
Hui, todella outoa porukkaa täällä. Se ken kertoo, ettei itse odota saavansa missään tapauksessa mitään, ei varmasti itsekään antaisi euroakaan! Huh, huh... Itselleni anteliaisuus on ihaninta mitä tiedän. Olisi kiva tehdä koko perhe onnelliseksi rahan suhteen suurella voitollani. Suurin osa rahoista siis jakoon ilman muuta. Mitäpä sitä itselle aivan mahdottomia summia panttaamaan.
[/quote] Tietenkin antaisin. Mutta mulla se anteliaisuus onkin yksisuuntaista, en odota vastapalveluksia tai kiitoksia. En myöskään osta mitään lahjoja sen takia, että pitää ostaa jonain tiettynä päivänä jotain, vaan ostan kun löydän jotain joka sopii hyvin lahjan saajalle oli päivä mikä tahansa. En myöskään odottele omaa siivuani toisten perinnöistä, lottovoitoista, huimista bonuksista tai muistakaan äkkirikastumisista.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:58"]
Hui, todella outoa porukkaa täällä. Se ken kertoo, ettei itse odota saavansa missään tapauksessa mitään, ei varmasti itsekään antaisi euroakaan! Huh, huh... Itselleni anteliaisuus on ihaninta mitä tiedän. Olisi kiva tehdä koko perhe onnelliseksi rahan suhteen suurella voitollani. Suurin osa rahoista siis jakoon ilman muuta. Mitäpä sitä itselle aivan mahdottomia summia panttaamaan.
[/quote]
Väärin arvelet, ainakin minun kohdallani.
olettaminen on minun ajatusmaailmastani sama kuin toisen pitäminen itsestäänselvänä. Minä en pidä itsestäänselvänä, että saisin jonkun toisen voitosta jotain. Tulen hyvin toimeen, joten etenkin siskoni kohdalla, en edes haluaisi senttiäkään, ihan vain siksi että siskoni ansaitsisi sen helpon elämän mikä siitä summasta hänelle koituisi. Mutta jos minä voittaisin tuon summan, antaisin rahaa niin sisaruksilleen kuin vanhemmilleni, että isovanhemmileni.
Ei kannata olettaa ihmisistä mitään. Kun itse toimii pyytteettömästi, eikä odota/oleta saavansa vastapalveluksia, on elämä helpompaa. Ei, en ole kynnysmatto tai hyväksikäytettävä reppana, toteutan vain ideologiaa, jonka olen kokenut hyväksi.
45
Jos itse voittaisin, ostaisin sisareni talon. Hän jäisi velattomaksi. Jos hän voittaisi, en odota mitään. Äitini on täytättänyt meillä porukkalottolomakkeet, eli jos voittaa, rahat jaetaan ilman veroseuraamuksia. Isäni lottoamisista en tiedä.
En mitään. Mut ei oo kyllä sisarustakaan.