Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En leperrellyt kumppanin tuttavan vauvalle, mies kysyi myöhemmin, eikö minulla ole äidinvaistoa tai empatiankykyä lainkaan

Vierailija
14.07.2021 |

Törmättiin sattumalta miehen tuttavaan, jolla oli parikuukautinen vauva mukana. Minä nyt vaan en välitä vauvoista ollenkaan ja tein ostokset sillävälin kun mies jutteli tuttunsa kanssa. Myöhemmin ihmetteli asiaa ääneen. En oikein osannut vastata mitään. Olisiko asiaa pitänyt selitellä jotenkin?

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lässyttele muiden lapsille. Oman sisaruksen tai läheisen kaverin lapselle voisin leperrellä, muille en. Se ei kuitenkaan tee minusta vähempää naista tai hoivavietitöntä naista. Haluan omia lapsia. En kuitenkaan jaksa lässyttää randomien lapsille

Vierailija
142/159 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko sinulla Ap empatiakykyä ja äidinvaistoa? Vai oletko kylmä, asiakeskeinen ihminen, joka ei voi sietää lapsia? Näitäkin kun on ja kyllä itsekin seuraisin kumppaniehdokkuutta, että miten suhtautuu lapsiin.

Tämä miestäsi kiinnostaa, jos ei nyt takerruta siihen että leperteleekö vai ei.

(Haen kodinlaittajaa, jotta voin keskittyä uraan ja muihin naisiin)

On muunkin laisia miehiä. Ihan normaaleja, jotka eivät hae naista kodinkoneeksi ja haluavat perustaa perheen jossain vaiheessa. Itellä sellainen jo yli 15v.

Olen tuo aiemman kommentin kirjoittaja ja itse naisena kiinnitin huomiota aikoinaan miehiä tapaillessa, miten he suhtautuivat lapsiin. Luontevasti, lämpimästi, uteliaasti ilolla, positiivisesti? Vai kylmästi, vihamielisesti, inhoten, vältellen? Kertoo ihmisestä hyvin paljon.

Arvaa mitä? Miehille on helppoa toivoa vaikka mitä. Eihän he uhraa omaa kehoaan tai henkeään puristaessaan ulos uutta kansalaista, eivätkä nämä myöskään joudu pelkäämään työpaikkansa puolesta. Naisen suurin uhka on yhä tänäkin päivänä jämähtää kotiin.

No niin toivoo moni nainenkin lapsia, joten on hyvä, jos tällaiset löytävät toisensa.

Taidat olla nuori vielä kun pelko työurasta on noin kova. Mutta voin kertoa, että vaikka 1-3 vuoden poissaololla työelämästä ei ole juuri mitään vaikutusta uraan, jos sellaisen haluat ja olet valmis opiskelemaan ja tekemään töitä.

Työura on tyyliin 40 vuotta pitkä. Suhteellisuudentajua. Vanhempainvapaat vaikka lapsesta, parista, ovat suurimmalla osalla melkein merkityksettömiä työuran kannalta eikä johda kotiin jämähtämiseen.

Minäkin hoidin lapsia 5 vuotta kotona. Ei ollut vakityötä, mihin palata, mutta pääsin edelliseen työpaikkaani määräaikaisiin töihin. Siellä ei oikeasti ollut muuttunut yhtään mikään, ja koska mulla oli työkokemusta paikasta, tiesin ja osasin monet asiat paremmin kuin vakituiset työntekijät. Ja olen ihan vaativissa työtehtävissä. Yliopistokoulutus löytyy. Eipä tuo työelämä nyt niin valtavasti muutamassa vuodessa muutu. Paljon ollaan kehittävinään kaikkea, mutta oikeasti samoja kehitysideoita pyöriteltiin eläkkeellä nykyisin olevan työkaverini mukaan jo 80-luvulla. Eli uudistetaan ja kehitetään, mutta oikeasti arki ja perustyö muuttuu hyvin vähän.

Minulta hävisi äitiysvapaan aikana koko työpaikka. Se oli järkytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on koira mukana, sille kyllä leperrellään... hmph.

Vierailija
144/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan toisten mukulat kiinnosta. Oma lapsi on ihan eri asia.

Juuri näin eikä meillä naisilla ja tytöillä ole mitään hoivaviettiä. Siitä puhuminen on naisten alistamista, ns paikan osoittamista.

Miksi ihmeessä toisten lättynaamat kiinnostaisi? Joskus kyläpaikassa pukattu minulle heti vauva syliin, en ymmärrä miksi ja miksi sitä vauvaa ei tungeta heti miehelle syliin?

Naisilla hoivavietti ja äidinrakkaus iskee vain omaan lapseen ja kaikilla ei edes siihen omaan. Jossakin asiantuntija sanoi että on paljon naisia jotka eivät sovellu äideiksi. Onneksi ihmiset voivat nykyään yleensä valita.

Vierailija
145/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on koira mukana, sille kyllä leperrellään... hmph.

No jos joku tykkää koirista niin se on ihan ok. Ei ihmisen joka ei halua lasta pidä tehdä lasta tänne pilattavaksi hyvä tavaton!

Vierailija
146/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla meni tunteisiin. On paljon huonoja äitejä ja äitimatskua liikenteessä. Olkaa miehet varovaisia!

Mitä ihmettä? Että nainen ei lässytä toisten vauvoille niin kuin merkitsee jotakin?

Se on fakta että hyvin moni mies ei välitä eikä kanna mitään vastuuta omasta lapsestaan.

Vierailija
147/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vauva ei sitä huomioimista ventovieraalta jää kaipaamaan, jos kyseessä satunnainen tapaaminen. Sosiaalisesti tuossa on tärkeää huomioida tuoreet vanhemmat jotenkin. Kysyä vaikka kummalta näyttää lapsi enemmän ja miten on yöt nukuttu.

Te miehet jotka pelkäätte että ei-lepertelevä nainen on lasten vihaaja: lepertely ei kerro, miten nainen suhtautuu omiin lapsiin. Lepertelevä voi olla paska äiti, kylmänoloinen voi olla paras. Ymmärrän mistä ennakkoluulo tulee, mutta älkää ajatelko tunteella tätä asiaa.

Niinpä.. Minua on kiinnostanut vain omat lapseni kuten myös lasten isää.

Vierailija
148/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mies kysy tollasta.

Eikä vauvoissa ole mitään näkemistä.

Nehän on kaikki samannäkösiä.

Vierailija
149/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olit kylmä kuin jääkalikka oikein korostuneesti, niin onhan miehellä oikeus tietää, että onko se sinun suhtautuminen lisääntymiseen ja lapsiin. Jos hän vaikka haluaa perheen ja tykkää lämminsydämisistä, lapsirakkaista naisista.

Ei ole olemassa lapsirakkaita naisia. Meitä kiinnostaa vain omat lapset ja niin on luonto tarkoittanut.

Vierailija
150/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vielä kukaan vastannut kysymykseen?

No, mun mielestä kyllä. Olisi pitänyt vastata, kun mies sulta asiaa kysyi. 

Vierailija
151/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minuakin miehenä ihmetyttäisi. Varsinkin jos mies toivoo saavansa perhettä jonain päivänä. On kuitenkin olemassa paljon naisia, joille on maailman luonnollisin asia kiinnostua vauvoista.

Niin ihan yhtä paljon kuin miehiä. Kai itse muistit leperrellä? Koska muuten nainen näkee että sinusta ei ole isäksi ja avionieheksi, olet vain kylmä pölkky.

Vierailija
152/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä mies ihmetteli, jos hänen muut tuttavansa ja sukulaisensa ovat vauvoille lepertäjiä. En tiedä, onko teillä lapsia suunnitelmissa koskaan. Ehkä mies vähän miettii, haluatko äidiksi koskaan. Haluaako hän isäksi? Toisaalta oma lapsi on kyllä aivan eri juttu kuin vieraat lapset. Eikä kaikki naiset ja äidit todella ole mitään kaikkien vauvojen pusuttajia ja silti rakastavat omia lapsiaan, jos niitä tulee. En itsekään ole mikään vieraiden vauvojen mussuttaja ja ihastuksesta kiljuja, omista lapsistakin tykkäsin enemmän kun raskas vauva-aika alkoi olla takana...Koiranpentuja kyllä sylittelen ja mussuttelen ja haistelen. Mutta en todellakaan vieraita vauvoja. Ehkä kohteliaisuudesta voisi kuitenkin onnitella ja kysäistä jotain uuden vauvan vanhemmilta, vähän rohkaista ja kehua, vaikka ei itse niin välittäisikään. Ehkä täysi torjunta ja mieluummin kaupan kiertely on aika tylyä ja epäkohteliasta. Ahdiataako lasten saaminen tai asian ajattelukaan sinua? Onko sinulla lapsuudesta jotain hankalia kokemuksia?

Mitä ihmettä lässytät?

Onko tuo mies jäänyt lapsena ilman äidin huomiota ja oirehtii siksi aikuisena ahdistumalla muiden ihmisten normaalista käytöksestä? Onko mies isäpuolisomatskua vääristyneen maailmankuvansa vuoksi?

Vierailija
153/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan toisten mukulat kiinnosta. Oma lapsi on ihan eri asia.

Kyllä normaalin tunne-elämän saanut ihminen, eli sellainen joka ymmärtää itseään, pitää myös kaikista lapsista. Suomessa tämä on valitettavasti hyvin harvinaista.

No eikä pidä. Ethän sinä itsekään pidä. Vai täyttyykö sydämesi hellyydestä kaikkien maiden lapsista tai teiniäidin vauvasta?; Tai ravlntolassa ja lentokoneessa karjuvasta taaperosta? Et koskaan harmistu ja ärsyynny toisten lapsista vaan pidät heistä aina?

Vierailija
154/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläm vauvoistam tykkääppi pittääm....normaalim nainen kyllähm vauvoista pittöö,,.,.

Vierailija
155/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt huolestuttavaa ainakin sellaiselle miehelle, joka haluaisi lapsia. Haluaako sinun miehesi?

Siis miksi olisi huolestuttavaa? Onhan se eri asia haluta omia lapsia, kuin olla jotenkin kiinnostunut vieraiden lapsista? Kai se mies sitten kuolasi kaverinsa vauvan naaman, kun se oli niiiiiiiin ihana..? Vai tönötti vaan puhumassa kaverilleen eikä edes vilkaissut vauvaan, kunhan odotti, että nainen olisi jotenkin kiinnostunut?

Mä sanon tähän näin että ikävä kyllä se korrelloi siihen miten suhtautuu omiin lapsiinsa. Minä tapasin miehen joka ei huomioinut muita lapsia ja nyt meillä on lapsi ja ei huomioi sitäkään... voi se jotain viitteitä antaa miten lasten kanssa osaa olla. 

No höpöhöpö.

Vierailija
156/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger?

Ei vauvasta vielä tiedä mutta miehellä mahdollista.

Vierailija
157/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rumahan se on, tulee isäänsä, mutta pääasia kun on terve".

Oli pakko nauraa tälle. :D Mutta onnittelu lapsen saamisesta kuuluu hyviin tapoihin, ei kuitenkaan tarvitse keksiä muita kommentteja söpöydestä, eikä missään nimessä saa koskea vieraisiin lapsiin ilman lupaa tai käsien pesua.

No mutta täällähän oli ketju jossa parjattiin vastasyntyneen äitiä siitä kun pahoitti mielensä kun tullaan tyhjin käsin kylään niin kuin mitään merkittävää ei olisi perheessä tapahtunut. Nyt sitten naisen pitäisi leperrellä ja onnitella ventovieraita vauvasta.

Vierailija
158/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mieheltä kumma kysely. Olisit voinut ap kysyä, että mitä hän tarkemmin kysyykään.

Itse en lässytä edes eläimille.

Vierailija
159/159 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette, että lapsi oppii puhuu jos sille vaan lepertelee ja lässyttää?

Otapa asioista selvää. Toivottavasti itselläsi ei ole lapsia.