Ottaisitko miehen, joka torjui sinut lihavampana?
Eli jos sinulla olisi ollut jonkunlaista juttua miehen kanssa, joka kuitenkin valitsi itselleen hoikemman naisen, mutta sitten kuitenkin kiinnostuisi sinusta, kun palaat jonkin ajan kuluttua hoikempana takaisin kuvioihin? Eli mies siis oli kiinnostunut sinusta lihavampanakin, muttei kuitenkaan tarpeeksi. Ottaisitko miehen, josta olit kiinnostunut vai torjuisitko miehen ja etsisit jonkun paremman?
Uudessa miehessä olisi kuitenkin se puoli, että hän ei olisi ollut lainkaan kiinnostunut sinusta pulleampana, koska ei vielä tuntenut sinua.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen laihduttanut 40kg ja erittäin timmissä kunnossa ja kyllähän niitä lähestymisiä on enemmän kuin ennen, mutta en tarvitse miestä. Jostain syystä nyt hoikempana mulla ei edes ole seksihaluja enää kun lihavana mulla oli nymfon seksihalut, mutta silloin taas kukaan ei halunnut panna...
Timmissä? Kutsutko timmiksi sitä roikkuvaa nahkaa? Vai rullaatko sen vyölaukkuun ja kiristät pyykkipojilla, että näyttää muualta timmiltä
Ei kaikilla jää roikkumaan vaikka sulla jäi.
Minulla kyse ei ole ollut painosta, koska olen ollut hälyyttävän alipainoinen ja nyt sitten ylipainoinen. Missään vaiheessa kukaan ei ole ollut kiinnostunut - ulkonäkö on muutakin kuin painoindeksi. Olen vastenmielinen riippumatta painosta, joten en "ottaisi" senkummemmin parempaa kuin huonompaakaan miestä. Koska he eivät ole otettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloituksen tilanteessa ei ole ilmeistä, että mies valitsi toisen naisen painon takia. Jos on "jonkinlaista juttua", niin kyllä se edellyttää sellaista kiinnostusta, että lihavuus ei ole ainakaan mikään kynnyskysymys. Syystä tai toisesta mies halusi yrittää parisuhdetta toisen kanssa, todennäköisesti tähän vaikutti muutkin seikat kuin ulkomuoto. Ja koska homma kariutui tämän naisen kanssa, on luonnollista, että silmät ovat taas auki kiinnostaville naisille. Oletko varma, että mies ei olisi lähestynyt sinua palattuasi kuvioihin, vaikka olisit edelleen lihava?
Tietysti voi tuntua epäromanttiselta olla se "kakkosvaihtoehto", kun mies kokeili ensin suhdetta toisen kanssa, oli syy valintaan mijä tahansa. Toisaalta aikuisten oikeasti emme voi ilman kunnollista tutustumista tietää, kuka sopii kumppaniksemme parhaiten. Ulkopuoliset eivät tiedä, mitä miehen ja tuon naisen välillä oikeasti tapahtui, minkälainen ensivaikutelma miehellä oli naisesta, millaiseksi se osoittautui, oliko nainen mahdollisesti sinua aktiivisempi pariutumisen edistämisessä jne.
Tämä.
Moni kiinnostavakin nainen on menettänyt kiinnostavuutensa silmissäni, koska ovat olleet passiivisia pariutumisen edistämisessä.
Sitten ihmetellään miksi otin jonkun toisen joka on rumempi, lihavampi ja ties mitä...
Hyvät sulle, mutta ei liity tähän tapaukseen. Älä kuitenkaan pidä itseäsi minään pelastajana jos deittailet omasta mielestäsi rumia naisia.
Arvasin, että joku av-mamma lukee tämän näin. Et sitten tajunnut, että tuo -rumempi, lihavampi ja ties mitä- kuvaa tämän yksin jääneen ajatuksia kumppanistani. Itse en valita.
On oma ongelmasi jos et osaa kommunikoida ajatuksiasi kunnolla.
Miksi tällaista edes kysyt? Pitäs olla itsestäänselvyys ignoorata tollanen mies.
Vierailija kirjoitti:
No jos kyseessä olisi vain oma epäilykseni/päätelmäni asiasta, niin sitten voisin ottaa. Kyllähän kaikilla saa olla mieltymyksiä koskien kumppanin ulkonäköä.
Sitten en ottaisi jos mies olisi suoraan sanonut "sori mutta oot liian lihava mulle".
Yleensä ne omat epäilykset/päätelmät eivät ihan tyhjästä tule.
Minusta on ihan ok, että ei halua suhdetta ylipainoisen kanssa - en itsekään halua (olen nainen). Mutta koska laihtuminen on sen verran pitkä prosessi (oletan, ei ole kokemusta - olen itse ollut aina normaalipainoinen), on aloitusviestin kysymys vähän erikoinen: nimittäin miksi jo kerran torjuttu nainen olisi edelleen kiinnostunut juuri tästä miehestä? Yleensä kai voimakkaatkin ihastukset laantuvat ajan myötä, jos ei saatu vastakaikua, ja ne muuttuvat pettymyksen ja surun sekaiseen ylipääsemisen prosessiin. Minun on todella vaikea kuvitella, että ihmisen mieli toimisi niin, että tällaisen kerran läpikäyneenä ihastuisi uudestaan samaan mieheen. Kaipa sellaistakin voisi tapahtua, mutta aika harva ihminen lopulta kolahtaa niin voimakkaasti. Luulisi, että mieli suuntaisi kiinnostuksen jonnekin muualle. Oletettavasti laihtumisen aikana ja sen jälkeen kohtaa paljon uusia ihmisiä., ja olisi kai todennäköisempää, että kemiaa syntyisi jonkun muun kanssa ja ihastuisikin tähän. Luulisi, että se vanha ihastus, joka on jo kerran torjunut, olisi enää sellainen vanha ihastus, jonka kanssa oleminen ei enää tuntuisi samalla lailla ihanalta kuin se olisi tuntunut silloin ihastuneena, vaan olisi enemmänkin jonkinlainen revanssi.
Joten ainakin itse luulisin, että ihanuus ja lumo olisi jo kadonnut, joten olisi aika sama, olisiko vanha ihastus kiinnostunut itsestä nyt myöhemmin laihtuneena vai edelleen lihavana. En usko, että olisi mahdollista sytyttää täyteen roihuun kipinää, jonka päälle on jo kerran heitetty tylysti jäävettä. Joten aika vaisu ja laimea siitä jutusta tulisi. Luulisin näin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kyse ei ole ollut painosta, koska olen ollut hälyyttävän alipainoinen ja nyt sitten ylipainoinen. Missään vaiheessa kukaan ei ole ollut kiinnostunut - ulkonäkö on muutakin kuin painoindeksi. Olen vastenmielinen riippumatta painosta, joten en "ottaisi" senkummemmin parempaa kuin huonompaakaan miestä. Koska he eivät ole otettavissa.
Ikäväähän se sinulle on, mutta tässä oli kysymys nimenomaan painosta. Nainen on kyllä nätti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista edes kysyt? Pitäs olla itsestäänselvyys ignoorata tollanen mies.
Veikkaan että aloituksen tekijä on mies, joka suunnittelee yrittävänsä aiemmin torjumaansa naista. Nyt vähän tunnustelee kannattaako.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kyselen, että en tiedä ignooratako tuo mies vai kaikki miehet. Miestä kuitenkin olisin vailla.
Riippuu minkälaisesta ylipainosta kyse. Kyllä itsekin huomaan, että Tinderissä hyvin ylipainoiset miehet eivät kiinnosta itseäni, vaikka en ole itsekään superhoikka (en tosin merkittävästi ylipainoinenkaan). Eikö sinun kiinnostukseesi vaikuta miehen ylipaino, vai pidätkö ylipainoisista miehistä?
Tähän syssyyn mainittakoon, että en pidä laihoistakaan miehistä, vaan pieni pulleus miehissä ihan tosi ok, musta. Mutta merkittävästi ylipainoiset (kaksoisleuat jne) ei valitettavasti viehätä, vaikka kuinka haluaisi olla avoin.
Eli vaikea tässä kritisoida miehiä joista tuntuu samalta. ;)
Omalta kohdalta näin. Yksi syy miksi en antanut jutun jatkua oli miehen lihavuus. Jos hän laihtuisi niin en silti kiinnostuisi hänestä. Toisaaltaan olen rakastanut ihmistä joka lihoi suhteemme aikana ja sen jälkeen kymmeniä kiloja. Näen hänet yhä sellaisena kuin hän oli kun tapasimme ja häneen rakastuin. Jos kiinnostuisin tästä lihavasta miehestä hänen laihduttuaan niin syy olisi yksinomaan uteliaisuus ja käyttäminen seksiin. En yhäkään kiinnostuisi hänestä sillä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok, että ei halua suhdetta ylipainoisen kanssa - en itsekään halua (olen nainen). Mutta koska laihtuminen on sen verran pitkä prosessi (oletan, ei ole kokemusta - olen itse ollut aina normaalipainoinen), on aloitusviestin kysymys vähän erikoinen: nimittäin miksi jo kerran torjuttu nainen olisi edelleen kiinnostunut juuri tästä miehestä? Yleensä kai voimakkaatkin ihastukset laantuvat ajan myötä, jos ei saatu vastakaikua, ja ne muuttuvat pettymyksen ja surun sekaiseen ylipääsemisen prosessiin. Minun on todella vaikea kuvitella, että ihmisen mieli toimisi niin, että tällaisen kerran läpikäyneenä ihastuisi uudestaan samaan mieheen. Kaipa sellaistakin voisi tapahtua, mutta aika harva ihminen lopulta kolahtaa niin voimakkaasti. Luulisi, että mieli suuntaisi kiinnostuksen jonnekin muualle. Oletettavasti laihtumisen aikana ja sen jälkeen kohtaa paljon uusia ihmisiä., ja olisi kai todennäköisempää, että kemiaa syntyisi jonkun muun kanssa ja ihastuisikin tähän. Luulisi, että se vanha ihastus, joka on jo kerran torjunut, olisi enää sellainen vanha ihastus, jonka kanssa oleminen ei enää tuntuisi samalla lailla ihanalta kuin se olisi tuntunut silloin ihastuneena, vaan olisi enemmänkin jonkinlainen revanssi.
Joten ainakin itse luulisin, että ihanuus ja lumo olisi jo kadonnut, joten olisi aika sama, olisiko vanha ihastus kiinnostunut itsestä nyt myöhemmin laihtuneena vai edelleen lihavana. En usko, että olisi mahdollista sytyttää täyteen roihuun kipinää, jonka päälle on jo kerran heitetty tylysti jäävettä. Joten aika vaisu ja laimea siitä jutusta tulisi. Luulisin näin.
Tämä osa itseasiassa on ehkä se, mikä eniten mietityttää. Voisin kuvitella ihastuvani mieheen täysin, mutta ehkä tämä kuitenkin jäisi alitajuntaan vaivaamaan ja sitten jonkun ajan kuluttua jättäisin miehen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä.
Muutenkin täytyy olla varovainen miestä valitetessa, varsinkin jos pidempää suhdetta miettii.
Valtaosa miehistä on järkyttävän pinnallisia, vaikka itse olisivat kaljuja kaljavalaita.Joo, mutta pointti oli ehkä se, että joku toinen mies, joka ei ole edes tuntenut naista pulleampana ei ole sen parempi. Ensimmäinen mies kuitenkin jollakin tasolla piti naisesta jo pulleampana kun taas joku mies, joka tapaa tämän hoikempana, ei välttämättä olisi edes katsonut naisen suuntaan tämän ollessa pullea.
Miksei tämä mies sitten halunnut pariksi silloin kun nainen oli pulleampi.
Vasta laihduttua ”kelpasi”. 🤨
Koska ulkonäöllä on merkitystä, ja kaikkia ei miellytä lihavuus. Jotkut eivät voi tunta seksuaalista vetovoimaa tai syttyä lihavasta, ja sille ei voi mitään. Miksi tämä on asia, joka aina leimataan pinnalliseksi, ja mitä pidetään ehdottomsti tuomittavana asiana?
Jos joku sanoisi, ettei tykkää silikonirinnoista tai rakennekynsistä naisilla, tai esim. skinityylistä miehillä, tämä olisi suurimman osan mielestä ihan ymmärrettävää. Mutta miksi se, jos ei pysty syttymään lihavasta, on suurimman osan mielestä täysin käsittämätöntä, väärin, tuomittavaa ja pinnallista? Ei sille mitään voi, jos ei tunne seksuaalista halua toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyseessä olisi vain oma epäilykseni/päätelmäni asiasta, niin sitten voisin ottaa. Kyllähän kaikilla saa olla mieltymyksiä koskien kumppanin ulkonäköä.
Sitten en ottaisi jos mies olisi suoraan sanonut "sori mutta oot liian lihava mulle".
Yleensä ne omat epäilykset/päätelmät eivät ihan tyhjästä tule.
No tarkoitinkin sitä, että ei siinä ole mitään väärää, jos haluaa tietyn näköisen kumppanin. Sensijaan on noloa ja junttia sanoa se suoraan.
Naiset harrastaa täsmälleen samaa, ei kelvannut joskus nuorempana mutta kun on pelimieskollit ja villi elämä koluttu läpi niin sitten kyllä kelpaisi rauhallinen ja kiltti mies. Valitettavasti moni mies huolii moisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että aloituksen tekijä on mies, joka suunnittelee yrittävänsä aiemmin torjumaansa naista. Nyt vähän tunnustelee kannattaako.
:D
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaisesta ylipainosta kyse. Kyllä itsekin huomaan, että Tinderissä hyvin ylipainoiset miehet eivät kiinnosta itseäni, vaikka en ole itsekään superhoikka (en tosin merkittävästi ylipainoinenkaan). Eikö sinun kiinnostukseesi vaikuta miehen ylipaino, vai pidätkö ylipainoisista miehistä?
Tähän syssyyn mainittakoon, että en pidä laihoistakaan miehistä, vaan pieni pulleus miehissä ihan tosi ok, musta. Mutta merkittävästi ylipainoiset (kaksoisleuat jne) ei valitettavasti viehätä, vaikka kuinka haluaisi olla avoin.
Eli vaikea tässä kritisoida miehiä joista tuntuu samalta. ;)
Kyse ei ollut mistään sairaanloisesta ylipainoista. Ja itse pidän kyllä kaikenlaisista miehistä mutta satuin vain rakastumaan tähän yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloituksen tilanteessa ei ole ilmeistä, että mies valitsi toisen naisen painon takia. Jos on "jonkinlaista juttua", niin kyllä se edellyttää sellaista kiinnostusta, että lihavuus ei ole ainakaan mikään kynnyskysymys. Syystä tai toisesta mies halusi yrittää parisuhdetta toisen kanssa, todennäköisesti tähän vaikutti muutkin seikat kuin ulkomuoto. Ja koska homma kariutui tämän naisen kanssa, on luonnollista, että silmät ovat taas auki kiinnostaville naisille. Oletko varma, että mies ei olisi lähestynyt sinua palattuasi kuvioihin, vaikka olisit edelleen lihava?
Tietysti voi tuntua epäromanttiselta olla se "kakkosvaihtoehto", kun mies kokeili ensin suhdetta toisen kanssa, oli syy valintaan mijä tahansa. Toisaalta aikuisten oikeasti emme voi ilman kunnollista tutustumista tietää, kuka sopii kumppaniksemme parhaiten. Ulkopuoliset eivät tiedä, mitä miehen ja tuon naisen välillä oikeasti tapahtui, minkälainen ensivaikutelma miehellä oli naisesta, millaiseksi se osoittautui, oliko nainen mahdollisesti sinua aktiivisempi pariutumisen edistämisessä jne.
Jos nyt oletetaan, että se oli ainakin yksi kynnyskysymyksistä.
Vaikea kuvitella, miksi mies lähtisi mihinkään peliin sellaisen naisen kanssa, jota ei pitäisi viehättävänä. Väitän, että sellaiselle miehelle, jolle lihavuus on kynnyskysymys, ei synny mitään "juttua" lihavan naisen kanssa. Tietenkään emme pääse miehen pään sisälle ja saa selville, mikä oli syy siihen, että tämä halusi yrittää parisuhdetta toisen naisen kanssa, mutta toisaalta se ei kerro hyvää ap:n itsetunnosta, ajattelumaailmasta tai suhtautumisesta muihin ihmisiin, jos hän pitää toisen naisen hoikkuutta automaattisesti syynä. Ikään kuin naisessa ei olisi voinut olla muita erityisen viehättävä ominaisuuksia, samanlainen arvomaailma, hyvä huumorintaju, olivat tunteneet pidempään jo entuudestaan, nainen oli suorasukaisempi ja ilmaisi selkeämmin mitä haluaa tai muuta vastaavaa. Epäluuloiset, tuomitsevat ja huonoitsetuntoisetkin ihmiset voivat kehittyä hyviksi kumppaneiksi, mutta tapailun alkuvaiheessa yleensä etumatkaa parisuhteen syntymiseksi saavat sellaisen persoonan omaavat ihmiset, joilla ei noita ominaisuuksia ole.
Ja tosiaan, kuten joku totesi jo aiemmin, tuo mies oli kiinnostunut ap:sta myös tämän ollessa lihava. Ei ole takeita, että hänen tapaamansa uusi mies olisi vilkaissut häneen päin, jos olisivat tavanneet ennen laihtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Moni kiinnostavakin nainen on menettänyt kiinnostavuutensa silmissäni, koska ovat olleet passiivisia pariutumisen edistämisessä.
Sitten ihmetellään miksi otin jonkun toisen joka on rumempi, lihavampi ja ties mitä...
Hyvät sulle, mutta ei liity tähän tapaukseen. Älä kuitenkaan pidä itseäsi minään pelastajana jos deittailet omasta mielestäsi rumia naisia.
Arvasin, että joku av-mamma lukee tämän näin. Et sitten tajunnut, että tuo -rumempi, lihavampi ja ties mitä- kuvaa tämän yksin jääneen ajatuksia kumppanistani. Itse en valita.
On oma ongelmasi jos et osaa kommunikoida ajatuksiasi kunnolla.
Mitä sä nyt yrität. Ihan selkeästi hän kirjoitti niin että siitä tajusi, miten ne lehdelle soittelemaan jääneet olivat katkeria, ei hän itse. Keskity siihen lukemiseen, niin voit ymmärtääkin jotain.
Eri
Ei ole roikkuvaa nahkaa. Mulla ikää 25 vuotta ja laihdutin 3 vuoden aikana.