Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "säästää".... huokaus

Vierailija
14.07.2021 |

Mies kuvittelee säästävänsä hieman kyseenalaisilla tavoilla. Esimerkiksi roskis, kun se on täynnä runttaa ja runttaa ja runttaa, koko painollaan runttaa roskia astiaan kun jätevaunu on ulkona. Olen sanonut sata kertaa, että se vaunu kohta hajoaa ja irtoaa kiinnityksistään, että voisiko vain vaihtaa pussin. Mutta ei, pitää säästää niitä pusseja runttaamalla roskia tiiviiksi. No kohta sitten etsitään uutta jätevaunua kun edellinen on hajonnut.

Hän myös "säästää" panttaamalla tiskikoneen päälle laittamista. Jos sanon, että se on täynnä, sinne ei mahdu enää mitään, laita päälle. Mies huutaa että kyllä sinne mahtuu vielä muutama pikkulusikka, en laita vielä päälle. Ja se säästää kuulemma.

Hän jättää tankkaamisen viime tippaan, kirjaimellisesti. Olen sanonut, että se ei säästä häneltä mitään, se viimeinen bensatippa ei monistu siellä tankissa itsekseen. Mutta pitää ajaa, ja jonain hetkenä on sitten tienposkessa. Onhan se hänen mielestään säästöä, pitää tankata harvemmin. Jooh.

Ja jos kysyn, onko vessapaperia, pitääkö ostaa. Hän vastaa kyllä on! Ja kun tulen kotiin, siellä on yksi rulla jäljellä. Ja kun sanon että eihän ole paperia, olisi pitänyt ostaa. Hän uhmakkaana kertoo olevansa oikeassa, kyllä vessapaperia on. Sitäkään ei voi ostaa, kun pitää säästää ja ostaa vasta kun se on loppunut.

Joo pienet on murheet, mutta ärsyttää. Ja varsinkin siksi, koska se olen minä, joka sen roskisvaunun sitten korjaa tai etsii uuden. Kuten kaiken muunkin tänne. Mies kuvittelee että tämä on joku asuntola, jossa asiat vain korjaantuvat ja hän niitä käyttää.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitaanko  wihat molempia sukupuolia kohtaan samalla mittarilla? Vai riippuuko tulkinta sukupuolesta?

Väärä ketju, sorry!

Vierailija
42/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinulla ap ei ole oikeutta itse käyttää tiskikonetta? Etkö osaa vai etkö uskalla laittaa sitä päälle?

Jos puhelimessa kysyt vessapaperin tarvetta, muotoilepa kysymyksesi niin, että "montako rullaa meillä on vc-paperia jäljellä?"

Vie tosiaan itse roskat ennenkuin ukko alkaa moukaroimaan sitä jätevaunua. 

Upea parisuhde, jos toista täytyy koko ajan paimentaa. Ap:n pitää siis alkaa vahdata, ettei mies ehdi lyttäyshommaan?

Mikä siinä on, että kaikki ihan perusteltukin palaute menee joillain niin tunteisiin? Ymmärrän kyllä, jos vaaditaan mahdottomia, mutta nyt ap:n mies todella toimii perusteettomasti ja aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä.

Roskienvientivuorokeskustelut on sit erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo kohta se menee rikki on jatkunut? Useamman vuoden?

Miten pitkä eliniänodote jätevaunulla sinusta on? Kyllä mun vanhempieni kodissa on 30 vuotta ollut sama jätevaunu.

Vierailija
44/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ketju täynnä misandriaa.

Kai te tajuatte teidän käytös lisää naisvihaa pitkässä juoksussa?

Sinä ja sun misandrias. Sinä nyt näät sitä mies v i h a a si vaikka naapurin lehmänkantturan perseessä.

Tuo sinun tekstisi korostaa asennettasi.

Jatka valitsemallasi tiellä, en usko sinun olevan kiinnostunut kasvamaan ihmisenä.

Vierailija
45/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas arkenne raskaan kuuloista. Ihan reippaasti voi laittaa astianpesukoneen päälle tai ostaa vessapaperia itsekin. No, tätä aloitusta nyt ei usko Erkkikään, koska ihan turhaa vastakkainasetteluahan tässä haetaan.

Trollisilla on näköjään tylsä päivä.

Itse olet trolli. Totta kai tässä on vastakkainasettelua, koska juuri tuollaisia arkisia ongelmia parisuhteissa on. Mikä siinä on epäuskottavaa?

Pitäisikö olla sukupuolineutraali ja kertoa puolisosta tekemättä selväksi sukupuolia. Eikö sateenkaaripareilla ole vastaavia ongelmi koskaan? Entä jos ap onkin itsekin mies?

Vierailija
46/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Kai te puolitatte sen tiskikoneen tabletin? Järkyttävää tuhlausta käyttää kokonaista.

Vierailija
47/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin runttailen niitä roskia. Menee niitä tyhjiä roskapusseja hieman harvemmin. Rasittaahan sekin ilmastoa omalta osaltaan tuo " ylimääräinen roskapussi". Näin säästyy ehkäpä pari pussia kuukaudessa vähemmän roska-astiaan meneväksi yhden hengen taloudessa

Valtakunnan tasolla, jos näin meneteltäisiin puhuttaisiin jo suurista määristä.

Muutenkin itse yritän elää entistä ekologisemmin.

Jos haluat säästää luontoa, kiinnitä huomio siihen jätteen syntyhetkeen. Roskia runttaillessa olet myöhässä. Ja jos jätevaunu hajoaa ja on uusittava, se vie luonnonvaroja aika monen roskapussin verran ja sen valmistus, kuljetus ja varastointi tuottaa päästöjä vähän perkeleesti sataan roskapussiin verrattuna.

Ihanaa, että ajattelet ympäristöä, mutta helposti tossa käy niin, että sulle tulee illuusio, että teet jo paljon, vaikka oikeasti vain mahdollistat itsellesi enemmän tilaa jätteille.

Täyteen roskattomuuten en pääse, enkä pyri. Minimoimaan roskaamisen kylläkin. Mutta kyllähän tämänkin joku tekee paremmin epäilemättä.

Roska-astiamme ovat sangen usein täynnänsä litistämättömiä pahvilaatikoita yms. Väärin lajiteltuja mm. muovia bioastiassa. Lisäksi jätteisiin kuulumattomia jakeita viimeksi puutarhatuoli oli tuotu muka muovijätteenä.

Vierailija
48/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama wc-paperin kanssa, miehen mielestä sitä aina on.

Siksi olen ostanut paketillisen ja piilottanut sen vaatehuoneeseen kirppikselle menevien nyssäköisen sekaan. Minulla on aina paperia, mies on muutaman kerran kysellyt, että missä on lisää wc-paperirullia. Olen ihmetellyt, että etkö sinä just toissapäivänä sanonut, että ei tarvitse ostaa lisää, täällä on vielä jäljellä. Mutta ei se opi.

Vierailija
49/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap...

Vierailija
50/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo kohta se menee rikki on jatkunut? Useamman vuoden?

Miten pitkä eliniänodote jätevaunulla sinusta on? Kyllä mun vanhempieni kodissa on 30 vuotta ollut sama jätevaunu.

Kyllä siinä jo aika näkyy. Itse hankkisin kyllä uuden noin vanhan tilalle.

-eri

Vierailija
51/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan nyt neuvon mitä miehet tekee tuossa tilanteessa. Älä ikinä enää laita tiskejä, etkä vie roskia, etkä käy kaupassa. Jos vessapaperi loppuu, pyyhit miehen pyyhkeeseen. Tämä on se toinen tyyli. Eka miesten käyttämä on se että perseilee tahallaan kotityöt niin että niitä ei tarvitse enää tehdä koska toinen nalkuttaa eikä mikään sovi.

Vierailija
52/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä "säästötoimia" helpompaa olisi laittaa palkkapäivänä vaikka 50 (tai 100, 200, 500...) euroa säästötilille ja jatkaa sen jälkeen elämää kuin rahaa ei ikinä olisi ollutkaan. Saisitte aikaan konkreettista säästöä ihan rahallisissakin termeissä ja ei tarvitsisi leikkiä minkään roskapussien tai bensanvenyttämisen kanssa. Jos säästöt on tehty jo etukäteen, niin on havainnollisempaa ja helpompaa kiristää vyötä sitten kuun lopusta kun uusi palkkapäivä häämöttää jo lähitulevaisuudessa.

Vierailija
53/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskista voi suuren osan leikellä pienemmiksi paloiksi, jolloin pussiin mahtuu paljon enemmän. Ei tarvitse runttailla. Kokeilkaa vaikka!

Vierailija
54/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä sua estää käynnistämästä tiskikonetta tai viemästä roskia useammin?

Vessapaperiakin useimmiten jokainen osaa ostaa kun alkaa näyttämään siltä, että rullat alkaa olemaan lopussa.

Niin että ap hoitakoon sitten kaiken koska on liikaa vaadittu että mies veisi ajoissa pussin ulos? Ja jos kysyy toiselta joka on vaikka lähempänä vessaa että onko paperia niin ei sitä sen jälkeen tarvitse itse kai käydä tarkistamassa (tai apn tapauksessa itseasiassa joo). Sun mielestä ap vois senkin hoitaa itse eikä vaivata miestä moisella haastavalla kysymyksellä?

Minun asunnossani vessa on kyllä aika asunnon keskellä ulko-oven lähellä, eikä missään länsisiiven järvilaajennuksen pohjoisosan puutarhapergolassa, niin että erikseen pitäisi huudella vessaa lähempänä olevalle mitä sieltä oikein löytyykään.

Vierailija
55/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on laiska. Yrittää naamioida sen "säästäväisyydeksi".

Sun on vaikeampi sanoa "säästämiseen" mitään kun siihen, että hän sanoisi suoraan "En jaksa".

Vierailija
56/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä sua estää käynnistämästä tiskikonetta tai viemästä roskia useammin?

Vessapaperiakin useimmiten jokainen osaa ostaa kun alkaa näyttämään siltä, että rullat alkaa olemaan lopussa.

Teetkö sinä töissä työsi perseillen vai jätätkö kokonaan hommat tekemättä ja oletat, että kyllä ne työkaverit tekee sinun hommat loppuun? Tunnistan kyllä kaltaisesi työelämästä. Sinunlaiset ei ikinä täytä kopiokoneen paperisäiliötä ja jos joku merkkivalo syttyy, häivyt paikalta ja jätät seuraavan käyttäjän selvittämään asian. Otat viimeisen kupillisen kahvia keittimestä, et sammuta keitintä etkä ikinä missään tapauksessa keitä uutta. Likaiset astiat jätät luonnollisesti lojumaan sinne tänne ja roskat heität tahallaan roskiksen ohi.

Jokainen laiska sottapytty voisi hetken miettiä, miten samanlainen käytös onnistuisi töissä. Jos esimies huomauttaa asiasta, korjaatko käytöstä vai haluatko potkut?

Vierailija
57/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu muuhun, kuin tässä ketjussa tuli esiin minulle uusi termi "riemuidiootti". Minulla ei ole mitään käsitystä mitä se tarkoittaa mutta nauroin sille pitkään.

Vierailija
58/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinulla ap ei ole oikeutta itse käyttää tiskikonetta? Etkö osaa vai etkö uskalla laittaa sitä päälle?

Jos puhelimessa kysyt vessapaperin tarvetta, muotoilepa kysymyksesi niin, että "montako rullaa meillä on vc-paperia jäljellä?"

Vie tosiaan itse roskat ennenkuin ukko alkaa moukaroimaan sitä jätevaunua. 

Upea parisuhde, jos toista täytyy koko ajan paimentaa. Ap:n pitää siis alkaa vahdata, ettei mies ehdi lyttäyshommaan?

Mikä siinä on, että kaikki ihan perusteltukin palaute menee joillain niin tunteisiin? Ymmärrän kyllä, jos vaaditaan mahdottomia, mutta nyt ap:n mies todella toimii perusteettomasti ja aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä.

Roskienvientivuorokeskustelut on sit erikseen.

Täytyy koko ajan paimentaa? Ja ap:n vahdata?

Nythän hän paimentaa miestä ja vahtaa tämän roskiksen moukarointia. Jos ei niin tekisi, ei hän olisi tiennyt kirjoittaa koko asiasta. 

Vierailija
59/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia voi ostaa kyselemättä, mitä väliä parilla eurolla....

Vierailija
60/161 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa siltä kannalta miten sinä voisit tuntea olevasi suhteessa se parempi ihminen, jos mies olisi yhtä erinomainen kuin sinä? 

Eihän tuossa mistään paremmuudesta ollut kyse! Outo tulkinta. Selvästi mies sairaalloisen saita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme