Mies "säästää".... huokaus
Mies kuvittelee säästävänsä hieman kyseenalaisilla tavoilla. Esimerkiksi roskis, kun se on täynnä runttaa ja runttaa ja runttaa, koko painollaan runttaa roskia astiaan kun jätevaunu on ulkona. Olen sanonut sata kertaa, että se vaunu kohta hajoaa ja irtoaa kiinnityksistään, että voisiko vain vaihtaa pussin. Mutta ei, pitää säästää niitä pusseja runttaamalla roskia tiiviiksi. No kohta sitten etsitään uutta jätevaunua kun edellinen on hajonnut.
Hän myös "säästää" panttaamalla tiskikoneen päälle laittamista. Jos sanon, että se on täynnä, sinne ei mahdu enää mitään, laita päälle. Mies huutaa että kyllä sinne mahtuu vielä muutama pikkulusikka, en laita vielä päälle. Ja se säästää kuulemma.
Hän jättää tankkaamisen viime tippaan, kirjaimellisesti. Olen sanonut, että se ei säästä häneltä mitään, se viimeinen bensatippa ei monistu siellä tankissa itsekseen. Mutta pitää ajaa, ja jonain hetkenä on sitten tienposkessa. Onhan se hänen mielestään säästöä, pitää tankata harvemmin. Jooh.
Ja jos kysyn, onko vessapaperia, pitääkö ostaa. Hän vastaa kyllä on! Ja kun tulen kotiin, siellä on yksi rulla jäljellä. Ja kun sanon että eihän ole paperia, olisi pitänyt ostaa. Hän uhmakkaana kertoo olevansa oikeassa, kyllä vessapaperia on. Sitäkään ei voi ostaa, kun pitää säästää ja ostaa vasta kun se on loppunut.
Joo pienet on murheet, mutta ärsyttää. Ja varsinkin siksi, koska se olen minä, joka sen roskisvaunun sitten korjaa tai etsii uuden. Kuten kaiken muunkin tänne. Mies kuvittelee että tämä on joku asuntola, jossa asiat vain korjaantuvat ja hän niitä käyttää.
Sinulta on kädet amputoitu joten et voi viedä roskia itse kun siltä tuntuu? Miksi ylipäätään olet parisuhteen tapaisessa jos se on noin vaikeaa?