Mies "säästää".... huokaus
Mies kuvittelee säästävänsä hieman kyseenalaisilla tavoilla. Esimerkiksi roskis, kun se on täynnä runttaa ja runttaa ja runttaa, koko painollaan runttaa roskia astiaan kun jätevaunu on ulkona. Olen sanonut sata kertaa, että se vaunu kohta hajoaa ja irtoaa kiinnityksistään, että voisiko vain vaihtaa pussin. Mutta ei, pitää säästää niitä pusseja runttaamalla roskia tiiviiksi. No kohta sitten etsitään uutta jätevaunua kun edellinen on hajonnut.
Hän myös "säästää" panttaamalla tiskikoneen päälle laittamista. Jos sanon, että se on täynnä, sinne ei mahdu enää mitään, laita päälle. Mies huutaa että kyllä sinne mahtuu vielä muutama pikkulusikka, en laita vielä päälle. Ja se säästää kuulemma.
Hän jättää tankkaamisen viime tippaan, kirjaimellisesti. Olen sanonut, että se ei säästä häneltä mitään, se viimeinen bensatippa ei monistu siellä tankissa itsekseen. Mutta pitää ajaa, ja jonain hetkenä on sitten tienposkessa. Onhan se hänen mielestään säästöä, pitää tankata harvemmin. Jooh.
Ja jos kysyn, onko vessapaperia, pitääkö ostaa. Hän vastaa kyllä on! Ja kun tulen kotiin, siellä on yksi rulla jäljellä. Ja kun sanon että eihän ole paperia, olisi pitänyt ostaa. Hän uhmakkaana kertoo olevansa oikeassa, kyllä vessapaperia on. Sitäkään ei voi ostaa, kun pitää säästää ja ostaa vasta kun se on loppunut.
Joo pienet on murheet, mutta ärsyttää. Ja varsinkin siksi, koska se olen minä, joka sen roskisvaunun sitten korjaa tai etsii uuden. Kuten kaiken muunkin tänne. Mies kuvittelee että tämä on joku asuntola, jossa asiat vain korjaantuvat ja hän niitä käyttää.
Kommentit (161)
Nemo saltat sorbius,nisi infanus est🤣
Mä säästän vessapaperissa tilaamalla pari kolme paalia kerrallaan kotiin kuljetettuna.
Minäkin runttailen niitä roskia. Menee niitä tyhjiä roskapusseja hieman harvemmin. Rasittaahan sekin ilmastoa omalta osaltaan tuo " ylimääräinen roskapussi". Näin säästyy ehkäpä pari pussia kuukaudessa vähemmän roska-astiaan meneväksi yhden hengen taloudessa
Valtakunnan tasolla, jos näin meneteltäisiin puhuttaisiin jo suurista määristä.
Muutenkin itse yritän elää entistä ekologisemmin.
Vierailija kirjoitti:
No menipä tämä tunteisiin ihmisillä. Mutta ehkä ei aivokapasiteettinne riittänyt tätä ymmärtämään.
Ehkä suurin osa on vaan trolleja. Muut tulikin sitten jo haukuttua, joten olisko vielä aiheeseen mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sentään selvästi osallistuu kotitaloustöihin. Ja miksi tarvit miehen lausunnon siihen vessapaperin ostoon?
Tätä minäkin vähän ihmettelen. Huvittuneena seuraan, kun ihmiset kulkee siellä kaupassa luuri kädessä ja kyselee joltain kotona olevelta mitä siellä kotona tarvitaan. Mitä te siellä kotona teette, kun ette esim tiedä vessapaperien tilannetta? Mieskö esim aina vaihtaa sen rullan? Tehkää se tilanne katsaus ENNEN kun menette sinne kauppaan pääsettä vähämmällä toisen haukkumisella.
Muistat siis ulkoa aina jokaisen tavaran, kuinka paljon sitä on jäljellä? Ok, mä en ainakaan muista. Esim meillä wc-paperit säilytetään toisessa vessassa, mä käytän yleensä toista vessaa joten en aktiivisesti seuraa paperin kulumista enkä tiedä kuinka paljon sitä siellä toisessa vessassa kuluu.
Joskus voi myös unohtaa mitä piti ostaa, tai mennä kauppaan suoraan töistä jonkun akuutin jutun takia ja sitten ei ole aamulla tajunnut katsoa ostoslistaa läpi.
Sä vaikutat olevan ylpeä siitä ettet ymmärrä että asiat voivat mennä monella eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju täynnä misandriaa.
Kai te tajuatte teidän käytös lisää naisvihaa pitkässä juoksussa?
Niin kun pitäisi edelleenkin vaan kylvää sitä uhriasenetta kuinka nainen on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja sun misandrias. Sinä nyt näät sitä mies v i h a a si vaikka naapurin lehmänkantturan perseessä.
Jotkut ihmiset hakee elämänhallinnan tunnetta päättömistä asioista. Miehesi on semmoinen surullinen tapaus. Eräs ystäväni on myös juuri tuollainen. Elää paskan keskellä, mutta on viimeisen päälle taitellut muovipussit ja pahvit talteen. On kuulemma hyvä systeemi. Itsehän vien roskat tuonne roskikseen/kierrätykseen ihan ilman mitään systeemejä, tiedä sitten onko tämä jotenkin väärin.
Säästäähän tuo miestä, kun menetät hermosi, viet roskat, tankkaat ja ostat lisää paskapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt pitäisi kuvata naista lapsen tasolle typistettynä viattoman uhrina, joka on tahdoton olento vailla vastuuta siitä miten häntä kohdellaan. Anteeksi nyt vaan, mutta ei kannata tulla minulle huutelemaan ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia sitä arvoistaan kohtelua. Ap on ihan omilla valinnoillaa, arvioillaan ja päätöksillään päättänyt ryhtyä miehelle äidiksi.
Asuin joskus 8 ihmisen kanssa, joten ymmärrän miestäsi noissa säästökohteissa. Roskiksen tyhjennys on kallista. Jos sinne saa tilaa edes runttaamalla niin toki se tehdään. Inhosin viimeksi kämppiksenä asuessa kun asunnon omistaja ei ikinä litistänyt pahveja, muoveja, ei mitään. Roskis piti viedä päivittäin kun sinne ei mahtunut. Siistillä ruttauksella olisi saanut mahtumaan muutaman päivän roskat.
Vessapaperia on 1 rulla. Kerkeät/mies kerkeää varmaan käymään kaupassa kun rulla on loppu? Riippuen toki vessassa käynneistä niin rulla voi kestää noin viikonkin.
Silti ymmärrän myös aloittajaa. Teet vain niin, että jos jotain menee miehen toimesta rikki niin odotat hänen sen korjaavan. Niin tekee jokainen vastuullinen aikuinen. Jos mitään ei tapahdu niin opettele elämään sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ääliöltä toi sun äijä. Kannattaa punnita suhteen hyvät ja huonot puolet aika tarkkaan et kannattakko tuollaista jäädä katselemaan.
Mies tuo varmaan sen verran pätäkää taloon, että esim mahdollistaa kivan kodin, johon hänellä ei yksin olisi varaa?
Mitä helkkarin miesvihaa tuo aloitus muka on? Puhutaan piheydestä. Sitä sairastavat monet naisetkin. Yhden rouvan kanssa meni välit poikki kahden euron hammasharjan takia. Hyvä niin, ei se niin arvokasta aikaa ollutkaan.
Tosin tässä ap:n tapauksessahan mitään säästöä ei tapahdu, vain kuviteltua säästöä. Miehellä tuntuu olevan jäykkä toimintamalli, jonka kokee hyväksi ja turvalliseksi, muttei mitään käryä tosiasioista.
Ai mistäkö tiedän? Mä uusin juuri meille jätevaunun. Ei ollut halpa juttu, piti rempata vähän sitä kaapistoakin, kun nykykaapistot on surkeita. Niin, siinäkin säästettiin, ei ostettu kalleinta. Kohta se erotus on mennyt erilaisiin korjauksiin ja parannuksiin. Sellaista "säästöä" siis.
Lähinnä tässä on säästetty järkeä.
Kuinka kauan tuo kohta se menee rikki on jatkunut? Useamman vuoden?
Niin siis sinulla ap ei ole oikeutta itse käyttää tiskikonetta? Etkö osaa vai etkö uskalla laittaa sitä päälle?
Jos puhelimessa kysyt vessapaperin tarvetta, muotoilepa kysymyksesi niin, että "montako rullaa meillä on vc-paperia jäljellä?"
Vie tosiaan itse roskat ennenkuin ukko alkaa moukaroimaan sitä jätevaunua.
Hauskoja nämä pihit visukintut, kaveri vei autonsa huoltoon tyhjä kanisteri mukana mihin huoltomiehen piti autosta laskea vanhat öljyt, kaveri vei vanhat öljyt kotiin, tämä vain siksi ettei kaverin tarvinnut maksaa öljynkäsittelymaksua huollon yhteydessä.🤣
Tankkas autoonsakin aina 5 litraa polttoainetta, oli extriimiä kylliksi olla kyydissä riittääkö polttoainen perille saakka.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin runttailen niitä roskia. Menee niitä tyhjiä roskapusseja hieman harvemmin. Rasittaahan sekin ilmastoa omalta osaltaan tuo " ylimääräinen roskapussi". Näin säästyy ehkäpä pari pussia kuukaudessa vähemmän roska-astiaan meneväksi yhden hengen taloudessa
Valtakunnan tasolla, jos näin meneteltäisiin puhuttaisiin jo suurista määristä.
Muutenkin itse yritän elää entistä ekologisemmin.
Jos haluat säästää luontoa, kiinnitä huomio siihen jätteen syntyhetkeen. Roskia runttaillessa olet myöhässä. Ja jos jätevaunu hajoaa ja on uusittava, se vie luonnonvaroja aika monen roskapussin verran ja sen valmistus, kuljetus ja varastointi tuottaa päästöjä vähän perkeleesti sataan roskapussiin verrattuna.
Ihanaa, että ajattelet ympäristöä, mutta helposti tossa käy niin, että sulle tulee illuusio, että teet jo paljon, vaikka oikeasti vain mahdollistat itsellesi enemmän tilaa jätteille.
Onpas arkenne raskaan kuuloista. Ihan reippaasti voi laittaa astianpesukoneen päälle tai ostaa vessapaperia itsekin. No, tätä aloitusta nyt ei usko Erkkikään, koska ihan turhaa vastakkainasetteluahan tässä haetaan.
Trollisilla on näköjään tylsä päivä.
Tulkitaanko wihat molempia sukupuolia kohtaan samalla mittarilla? Vai riippuuko tulkinta sukupuolesta?