Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät on laiskoja

Vierailija
16.07.2014 |

Olen 19-vuotias, teen kahta työtä (ns. Hanttihommia) 7krt viikossa 8-16h päivässä ja sijotan rahani osakkeisiin. En tajua miten ihmiset pystyvät olemaan 30-50 vuotiaana P.A ja velkaa ja valittaa kuinka ei ole rahaa. Kysyttävää? :)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin taas tää sama jankkaava porvoolainen. Sun tyylin tunnistaa jo.

Ole välillä henkevämpi ja raikas.

Vierailija
22/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu omillani, muutan vuoden sisään. Rahat asuntoon on jo tienattu, pitää vain ottaa ne irti sijoituksista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole porvoosta, vaan Hämeenlinnasta

Vierailija
24/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä.

Minä olen todella laiska ja köyhä

Vierailija
25/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelisiko joku minulle että miksi olet köyhä ja miksi et tee asialle mitään? Ja jos et tee niin miksi valitat?

Vierailija
26/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis maksa asumisesta, syömisestä, ehkä muustakaan kulutuksestasi mitään. Oikein hienoa, että olet päässyt tienaamisen makuun, mutta muista, että tuolta osin säästäminen vaikeutuu, kun omat kulut pitää maksaa itse.

Entä ne opiskelut? Oletko ehtinyt lukea pääsykokeisiin työnteon ohella? Oletko tämän kevään yo?

Vierailija
27/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä voi olla vaikka tulot olisi kohtalaiset, mutta jos menot ovat pakosta suuret se ei auta. Ks. Vaikka 4 lapsen yh-äitejä. Se mitä en ymmärrä on he, joilla on järkyttävästi velkaa otettuna. Enkä tarkoita jotain konkurssi juttua.

Ahkerasti on haalittu tavaraa, jota ei kyetä maksamaan. Siinä sitten ollaan sekä köyhiä että velallisia, kun maksun aika koittaa.

Vierailija
28/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:27"]Olen 19-vuotias, teen kahta työtä (ns. Hanttihommia) 7krt viikossa 8-16h päivässä ja sijotan rahani osakkeisiin. En tajua miten ihmiset pystyvät olemaan 30-50 vuotiaana P.A ja velkaa ja valittaa kuinka ei ole rahaa. Kysyttävää? :)

[/quote]

On tainnut koulut jäädä vähiin, jos tuossa iässä teet kahta työtä. No onneksi olen laiska ja rikas

Vierailija
29/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ammattikoulun ja valmistuin sähkömieheksi. Ja tiedän että säästäminem vaikeutuu kun muuttaa omilleen, mutta en usko että joudun huonoon taloudelliseen tilanteeseen silloinkaan. Niin ja jos on 4 lapsen yh. Niin sillon on vaikeaa varmasti, mutta miksi tehdä niin paljon lapsia jos ei ole varaa varmasti huolehtia, vaikka ero tulisi?

AP

Vierailija
30/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina niin yleistettävissä. Kuka meistä on oikeutettu tuomitsemaan köyhät laiskoiksi?

Onko laiskuus kuitenkaan pahasta? Miksi ihmisillä on aikaa murehtia muiden asioita? Saatika märehtiä niitä? Ärsyyntyä itselleen harmittomasta seikasta,että jotkut köyhät saattavat olla laiskoja. 

Vai onko muuten tylsää?Muuten vaan haluat provoilla?Ajattelit kenties,että MINÄ teen töitä niin hitosti,jolloin MINULLA on oikeus päteä köyhille heidän laiskuudestaan ja siitä johtuvasta köyhyydestä.Mitä pahaa köyhyydessä on? Tai laiskuudessa? 

Ihmiset on niin perseestä,yleisesti.

Vierailija
31/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan niin tyhmä, laiskakin joo täytyy myöntää, olen tehnyt siivoushommia, muuhun musta ei taida hirveesti olla ja sillä ammatilla ei rikastu, olen myös aika epäsosiaalinen ja se rajaa mun mahdollisuuksia.

Vierailija
32/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ! Olen täsmälleen samaa mieltä. Mulla oli säästöjä (kesätienestit, rippijuhlien ja ylioppilasjuhlien lahjarahat), kun aloitin opiskelun ja niillä rahoitin elämääni opintotuen lisäksi. Opintojen puolivälissä aloin tehdä töitä, aivan kaikenlaisia hanttihommia mutta myös oman alani töitä. Työt veivät mennessään ja sain vakipaikan ja siitä nopeasti ylennyksen. Koko ajan säästin ja sijoitin nopeasti rahastoihin, hankin vanhempieni avustuksella lapsuudenkotikuntani pankista todella hyvän koron säästötilille jne. Otimme silloisen avomieheni kanssa ison lainan ja ostimme asunnon - jonka sitten tosin kahden vuoden päästä myimme ja onneksemme oli juuri silloin asuntojen hinnat hyvässä nousussa, saimme molemmat 10 000 euron myyntivoitot. Sitten tapasin tulevan aviomieheni, hän on mua jonkin verran vanhempi ja oli jo aikoja sitten ostanut oman asunnon ja ehtinyt jo maksaa lainatkin pois. Muutin hänen luokseen, menimme naimisiin, saimme lapsen ja ostimme isomman asunnon, väliraha hänen asunnon ja uuden asunnon välillä maksettiin minun rahastosijoitukseni lunastamalla mutta muutimme tarkoituksella kauemmas keskustasta, jotta ei tarvinnut paljoakaan realisoida rahastoja - aina tulee elää niin, että on pahan päivän varalle rahaa!

Mulle sitten koittikin jonkinlainen paha päivä, kun jäin työttömäksi puolitoista vuotta sitten, ja olen tehnyt pätkätöitä ja hanttihommia. Tulotaso laski, mutta onneksi meillä on puskurirahastoa, joita olemme realisoineet (mutta ei liikaa!). Kuitenkin sen verran, että voimme lähteä elokuussa ulkomaille koko perheen voimin. 

Ihmettelen, mikseivät pienituloiset sijoita rahastoihin. Helppo tapa tienata. Mä olen tavallisesta duunariperheestä lähtöisin, ja tienannut aina omat rahani, osannut sijoittaa oikein, enkä koskaan, koskaan ole elänyt yli varojeni. Lainaa en ole turhaan ottanut, saati jotain ihme kulutusluottoja tms. Ja vielä sattui niin onnellisesti, että miehellä oli oma asunto, josta lainat maksettu. Ei välttämättä kannata ottaa sitä kaikkein velkaisinta ja köyhintä "unelmien prinssiä" vaan vähän miettiä sitä taloudellistakin puolta, vaikka mitään järkiavioliittoja ei sen ihmeemmin haluaisikaan solmia. Jotain REALISMIA kehiin kuitenkin. 

Velka on se joka kalvaa mieltä, ja mitä vähemmän velkaa sitä onnellisempi on. Raha tuo turvallisuutta. 
Hyvä ap, jatka samaan tapaan!

Vierailija
33/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetteln juuri noin ylimielisen yleistävästi. Oikeasyi. Asiat on vaan näin.

Olet tyhmä ja laiska se on okei kunhan et valita rttä voivoi kun tuet on pienet ja olen köyhä. Mitäs olet laiska ja tyhmä. Tyhmä.

Vierailija
34/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap, ettet sitten parin vuoden päästä marise, että miksi sulla on niin pieni palkka ja raskas työ, kun joku istuu toimistossa ja tienaa paremmin... Monesti nimittäin tuossa vaiheessa amiksilla on ihana fiilis, kun pääsee jo tienaamaan ja toiset vasta opiskelee. Mutta sitten kun ne opiskelevat pääsee töihin, niin niillä saattaa olla ihan eri sfääreissä palkka. Ainakin jos vertaa vaikka jotain lähihoitajaa ja vaikka diplomi-insinööriä, lääkäriä, kauppatieteilijöitä... No, mutta ehkä sähkömiehillä on parempi tilanne. Mutta sitä ihmettelen, että miksi hanttihommia teet, miksei oman alan hommia? Nyt sun olis tärkeetä saada oman alan työkokemusta, kun oot vastavalmistunut!

Vierailija
35/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*taputtaa päätä ja silittää*

Juu, olen laiska, en kiellä ollenkaan. Teen vaan yhtä työtä ja sekin kurjapalkkaisella lastensuojelualalla. Työstä liikenevän ajan laiskottelen kotona, oon lasteni kanssa ja heitä varten, tosin on mulla muutakin elämää. Mutta nautin siitä kun saa olla vaan, lueskella, roikkua netissä, hassutella lasten kanssa. Ottaa vapaapäivänä nautinnolliset päiväunet... Istua portailla kahvikuppi kourassa. No, olen minäkin nyt säästänyt 2 vuotta, ensi keväänä päästään lasten kanssa lomalle. Olemaan ja nauttimaan.

Niin, yh oon ja en lapsia tehdessäni ajatellut, että eroaisin. Enkä naimisiin mennessäni suunnitellut, että mies sairastuu kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja alkaa lääkitä itteään ryyppäämällä. Kaikkea ei vaan aina voi ottaa huomioon. Nuorena sitä ei osaa ajatella, tosin jotkut tunnevammaiset ei sitä tajua vanhempanakaan.

Yksi aikanaan samaan aikaan yläkoulussa ollut oli kaltaisesi ahkera ja säästeliäs ja tavoitteli hyvää toimeentuloa. Kuoli kolarissa 28-vuotiaana, kyydissä ollut kaveri vammautui, en tiedä mitä hänelle tänään kuuluu (tapahtumasta jotan 7 vuotta, en muista). Ei varmaankaan suunnitellut ihan niin...

Vierailija
36/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 33. Hieno teksti, ajattelen juuri samalla tavalla kun sinä. Juuri noin pitää elämässä toimia että jos jää työttömäksi niin on sitä rahapuskuria säästössä vähäksi aikaa. Tekstisi on kuin minun kirjoittama 15 vuoden päästä :)

Vierailija
37/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:25"]Kävin ammattikoulun ja valmistuin sähkömieheksi. Ja tiedän että säästäminem vaikeutuu kun muuttaa omilleen, mutta en usko että joudun huonoon taloudelliseen tilanteeseen silloinkaan. Niin ja jos on 4 lapsen yh. Niin sillon on vaikeaa varmasti, mutta miksi tehdä niin paljon lapsia jos ei ole varaa varmasti huolehtia, vaikka ero tulisi?

AP

[/quote]

Yh:ksi voi joutua monesta syystä. Elämä saattaa yllättää. Missä on sanotu etteikö sinustakin jokus voisi tulla sellainen? Nyt sinulla saattaa olla varaa huolehtia lapsistasi yltäkylläisesti, hups, jotain tapahtuu ja yhtäkkiä oletkin 2 lapsen yh joka ei voi tehdä edes kahta työtä kun sinun on hoidettava lapsiasi illalla.

Köyhyys koskettaa suurimmmaksi osaksi juuri lapsiperheitä ja työttömiä sairaita.

Vierailija
38/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, sijoittaa kannattaa vasta, jos se sijoituksen mahdollinen katoaminen ei ole katastrofi. Eli kannattaako pienituloisen oikeasti sijoittaa rahastoon esim. asuntolainan maksamisen sijaan? Mitäs jos kurssit meneekin siihen malliin, että sijoituksista ei olekaan mitään jäljellä... Voi käydä hyvä tuuri, mutta mitäs jos ei käykään? Eikä sitten satu löytymään vanhempaa puolisoakaan rahoittajaksi?

Vierailija
39/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:12"]

Mitenniin töitä ei ole? Ei aina tarvitse omanalan töitä tehdä. Aina jotain työtä saa kunhan vaan hakee ahkerasti. Ne jotka ei mitään työtä saa ikinä, on syytä katsos peiliin ja miettiä että mikä on vikana. En minäkään tulevaan firmaani palkkaisi lihavaa,tupakoivaa,rumaa ja laiskaa työntekijää.

AP

[/quote]

Myönnät siis rikkovasi lakia tulevaisuudessa? Varmaan kierrät verojakin.

Vierailija
40/58 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa duunari tienaa enemmän kun esim.lääkäri. Lääkäri valmistuu myöhemmin mutta tienaa paremmin. Järkevä duunari on sen ajan tehnyt töitä ja tienannut ja jos siis järkevä duunari niin sijotttanut. Se on sitten 40v lepposta kun voi himmata töissä ja ei ole lainaa ja elää pääomatuloilla. Ei ole sähköhommia nyt mutta vastaavaa on. Haen omanalan töitä työnteon ohessa ja toivon että saisin pian vakituisen työn, jos en saa jatketaan samaa linjaa eli helvetisti töitä ja sijoitusta vielä jonkinaikaa.