Köyhät on laiskoja
Olen 19-vuotias, teen kahta työtä (ns. Hanttihommia) 7krt viikossa 8-16h päivässä ja sijotan rahani osakkeisiin. En tajua miten ihmiset pystyvät olemaan 30-50 vuotiaana P.A ja velkaa ja valittaa kuinka ei ole rahaa. Kysyttävää? :)
Kommentit (58)
Voivoi...nuoruus,hulluus ja hölmöys...kyllä maailma vielä suakin opettaa,jos ei muuta,niin hiljaa kävelemään.
Pssst, just noin asia on, mutta Suomessa ei ole soveliasta sanoa sitä ääneen, koska joillekin voi tulla paha mieli.
Minä en ihmettele tai syyttele laiskuutta, mutta ihmettelen miten huonoja taloudenhoitajia jotkut ovat.
Ei paljon tunnu töitä olevan, kun on aikaa laittaa jälleen tämä teksti palstalle.
Täysin totta. Suomessa ei saa olla yritteliäs ja rikas, koska köyhille voi tulla paha mieli. Sitten terveet ihmiset valittavat vielä tukien pienuudesta? Tekisivät töitä nuoresta asti ja säästäisivät eikä valittaisi lapsellisesti.
Suomalaiset köyhät on sitten aika ahkeria esim. Viron köyhiin verrattuna.
Miksi ei olisi aikaa laittaa viestiä? Onhan minulla muutakin elämää kun työ :) Ja töitä saa kunhan vaan hakee paljon eripaikkoihin eritavoilla. Työtä tekevälle pitäisi löytyä jos näyttää asiallisesti ja hoitas työt hyvin. AP
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:27"]
Olen 19-vuotias, teen kahta työtä (ns. Hanttihommia) 7krt viikossa 8-16h päivässä ja sijotan rahani osakkeisiin. En tajua miten ihmiset pystyvät olemaan 30-50 vuotiaana P.A ja velkaa ja valittaa kuinka ei ole rahaa. Kysyttävää? :)
[/quote]
En ole edes nuorempana tehnyt hanttihommia, talouteni on ollut aina turvattu ilman rehkimistä. Nyt vietän mukavaa kotirouvan elämää, se on järjestelykysymys.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:47"]
Miksi ei olisi aikaa laittaa viestiä? Onhan minulla muutakin elämää kun työ :) Ja töitä saa kunhan vaan hakee paljon eripaikkoihin eritavoilla. Työtä tekevälle pitäisi löytyä jos näyttää asiallisesti ja hoitas työt hyvin. AP
[/quote]Suomalaisnuorten ongelma on että kaikki (nekin jotka hädintuskin peruskoulun läpäisivät ) tahtovat tehdä johtotehtäviä vähintään 5000€kk palkalla ja kaikki muu Duuni onkin sitten ihan paskaa ja työkkäri törjeä kun edes esittää mitään muuta.
Toisinkin voi elää, nautin elämästä, hanttihommia ei oleikinä tarvinnut tehdä, kiitos vanhempieni. Raada sinä,minä nautin.
Äitini on ikänsä paiskinut duunia, perkele, että on painanut menemään ja touhunnut. Jäi sairaseläkkeelle vuosi sitten, pikkuriikkisellä eläkkeellä ja selän hermoratojen rappeumalla. Onneksi meni selkä muutenhan se vituttais, kun on niin pirun pieni eläke kun ei pääse mihinkään ja kaupoistakin pitää halvinta ostaa. Lapset auttaa.
Itse olen keskipalkkainen laiskimus, kun kattelin äitini raatamista ja poljentaa päätin ottaa rennommin ja sanoa myös jyrkän EIn yksityisyrittäjyydelle.
Että se siitä sun yleistyksestäsi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:47"]
[/quote]Suomalaisnuorten ongelma on että kaikki (nekin jotka hädintuskin peruskoulun läpäisivät ) tahtovat tehdä johtotehtäviä vähintään 5000€kk palkalla ja kaikki muu Duuni onkin sitten ihan paskaa ja työkkäri törjeä kun edes esittää mitään muuta.
[/quote]
Väitteeseesi törmää usein, mutta onko sillä oikeasti jotain pohjaakin, vai onko kyseessä vain "nykynuoret on ihan paskoja"-tyyppistä ruikutusta?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:40"]
Täysin totta. Suomessa ei saa olla yritteliäs ja rikas, koska köyhille voi tulla paha mieli. Sitten terveet ihmiset valittavat vielä tukien pienuudesta? Tekisivät töitä nuoresta asti ja säästäisivät eikä valittaisi lapsellisesti.
[/quote]
tottakai saa olla, mutta se paha mieli tulee siitä kun haukutaan köyhiä laiskoiksi, kyllä suurin osa köyhistä varmaan tekis töitä jos niitä olisi.
Mitenniin töitä ei ole? Ei aina tarvitse omanalan töitä tehdä. Aina jotain työtä saa kunhan vaan hakee ahkerasti. Ne jotka ei mitään työtä saa ikinä, on syytä katsos peiliin ja miettiä että mikä on vikana. En minäkään tulevaan firmaani palkkaisi lihavaa,tupakoivaa,rumaa ja laiskaa työntekijää.
AP
Asutko jo omillasi? Kuvailitko kesätyötäsi? Ratkaisevampaa tulevan taloutesi kannalta on kyllä se, mitä alaa opiskelet.
Ps. Tämä köyhä/laiska asia ei tarkoita mitään työkyvyttömiä tai muita "poikkeuksia" :)