Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on sellainen kulttuuri, että asiakkaiden pitäs nöyristellä

Vierailija
16.07.2014 |

kaupan kassaa?

Ihme juttu, kun vähän väliä on juttua mediassa, kuinka ärsyttäviä asiakkaat voi olla kaupan kassan, tori myyjän tms. lentoemännän mielestä.

Tyyliin: "Näin käyttäydyt, jos haluat ola hyvä asiakas"

Eikös sen pitäs olla niinku toisin päin????

Että kaupan kassan pitäs miettiä, miten olla hyvä asiakaspalvelija?

Jotenkin niin tyypillistä suomalaista palvelukulttuuria, että asiakaspalvelijat nipottaa ja narisee asiakkaista koko ajan. Ne kuitenkin sen rahan tuo pöytään ja maksaa sen palkan sille työntekijälle.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:56"]

HERRANJUMALA! Itse asiakaspalvelu ammatissa ja kyllä ottaa päähän kun asiakkaat luulevat olevansa maailman napa, aina oikeassa. Kaikki pitää saada nyt ja heti. Palauttaa kaupapan käytettyjä tavaroita, rahoja takaisin kuukausien päästä kun nettikaupasta löytynyt halvempi yms. Eivät jaksa sekuntiakaan odottaa. Monella ei mitään käytöstapoja!!!!! Mua aina vaan naurattaa kun asioin tollasten tumpeloitten kanssa. :D

[/quote]

Siinäpä sitte työttömänä naureskelet. Nettiostokset on hurjassa kasvussa ja esim. somessa tieto huonosta palvelusta leviää nopeastikin. Yt-neuvottelua neuvottelujen perään ja irtisanomisia ja asiaskaspalvelut ulkoistetaan ulkomaille. 

[/quote]

Lueppa lisäykseni ja kirjoitukseni nettikaupasta. Olen asiakaspalvelun amattilainen ja työssäni hyvä. Asiakkaana miettisinkin että mitä haluan tukea suomalaista kivijalka kauppaa vai ulkomaisia nettikauppoja.

[/quote]

Kyllä se vaan on niin, että asiakkaana minun pitää joka sentti laskea ja ostan sielä mistä halvemmalla ja helpoimalla saan, enkä paljoa tunteile esim. sinun työpaikkasi puolesta. Ammatinvalinta kysymys.

[/quote]

Turha sitten itkeä kun kaupat menevät nurin ja palvelua ei enään saa. :) Valtion kassassakin rupww näkymään kun ostokset tehdään ulkomailta= joka vaikuttaa myös lopulta sinuun :) AINIIN tosiaan olet varmaan jo lukenut kaupanalan YT- neuvotteluista. TOSIAAN se olet sinä joka maksat kun makaan työttömånä kotona :)))))))!!!!!

[/quote]

Mihin minä palveluja tarvitsen ja miten ulkomailta ostaminen tulee vaikuttamaan minuun...Pääoma on jo nyt suomen suurin vientituote. Verkko-ostoistakin verot jää suomeen....Ja meinaatko, että et nyt yhtään syö kuormasta. Työtönkin tuottaa tällä yhteiskunnalle enemmän kuin esim. matalapalkainen kaupan kassa.

[/quote]

Palvelu on aika laaja käsite, sitä et taida ymmärtää. Käytät jokapäiväisessä elämässäsi monenlaisia palveluita. Kyllä huomaa ettet tajua näistä asioista yhtään mitään! En rupea edes väittelemään noin typeriä argumentteja vastaan. :D

[/quote]

Kun et enää pystynyt vastaamaan haukut typeräksi jne. Kukin kykyjensä mukaan. 

[/quote]

Psst, ei se haukkunut sua vaan sun argumentteja typeriksi....

Vierailija
62/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piittaa. En välitä. Minua ei kiinnosta. Minun ei tarvitse.

Suomalaisuuden syvin olemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän myyjää hyvästä palvelusta, kun sellaista saan. Jos et ole kuullut, niin vika on jossain muualla kuin minussa. Emme ole tavanneet tai sitten sinulla on ollut huono päivä. Supermarketin kanssa on aika huonossa asemassa, koska siinä ei kovin pääse pätemään puolin eikä toisin.

Vierailija
64/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:56"]

HERRANJUMALA! Itse asiakaspalvelu ammatissa ja kyllä ottaa päähän kun asiakkaat luulevat olevansa maailman napa, aina oikeassa. Kaikki pitää saada nyt ja heti. Palauttaa kaupapan käytettyjä tavaroita, rahoja takaisin kuukausien päästä kun nettikaupasta löytynyt halvempi yms. Eivät jaksa sekuntiakaan odottaa. Monella ei mitään käytöstapoja!!!!! Mua aina vaan naurattaa kun asioin tollasten tumpeloitten kanssa. :D

[/quote]

Siinäpä sitte työttömänä naureskelet. Nettiostokset on hurjassa kasvussa ja esim. somessa tieto huonosta palvelusta leviää nopeastikin. Yt-neuvottelua neuvottelujen perään ja irtisanomisia ja asiaskaspalvelut ulkoistetaan ulkomaille. 

[/quote]

Lueppa lisäykseni ja kirjoitukseni nettikaupasta. Olen asiakaspalvelun amattilainen ja työssäni hyvä. Asiakkaana miettisinkin että mitä haluan tukea suomalaista kivijalka kauppaa vai ulkomaisia nettikauppoja.

[/quote]

Kyllä se vaan on niin, että asiakkaana minun pitää joka sentti laskea ja ostan sielä mistä halvemmalla ja helpoimalla saan, enkä paljoa tunteile esim. sinun työpaikkasi puolesta. Ammatinvalinta kysymys.

[/quote]

Turha sitten itkeä kun kaupat menevät nurin ja palvelua ei enään saa. :) Valtion kassassakin rupww näkymään kun ostokset tehdään ulkomailta= joka vaikuttaa myös lopulta sinuun :) AINIIN tosiaan olet varmaan jo lukenut kaupanalan YT- neuvotteluista. TOSIAAN se olet sinä joka maksat kun makaan työttömånä kotona :)))))))!!!!!

[/quote]

Mihin minä palveluja tarvitsen ja miten ulkomailta ostaminen tulee vaikuttamaan minuun...Pääoma on jo nyt suomen suurin vientituote. Verkko-ostoistakin verot jää suomeen....Ja meinaatko, että et nyt yhtään syö kuormasta. Työtönkin tuottaa tällä yhteiskunnalle enemmän kuin esim. matalapalkainen kaupan kassa.

[/quote]

Palvelu on aika laaja käsite, sitä et taida ymmärtää. Käytät jokapäiväisessä elämässäsi monenlaisia palveluita. Kyllä huomaa ettet tajua näistä asioista yhtään mitään! En rupea edes väittelemään noin typeriä argumentteja vastaan. :D

[/quote]

Kun et enää pystynyt vastaamaan haukut typeräksi jne. Kukin kykyjensä mukaan. 

[/quote]

Psst, ei se haukkunut sua vaan sun argumentteja typeriksi....

[/quote]

JUURI NÄIN! :)

Vierailija
65/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:46"]

Mitä sitten kun olet asiakaspalvelija ja käy vaikka näin. Esimerkki elävästä elämästä.

M: Huomenta! Maistuisiko kahvi tai tee?

A: Otan kahvia.

M: Laitanko mukaan maitoa tai sokeria?

A: Joo.

M: Laitanko molempia?

A: No EI kun maitoa vaan.

M: Ja tässä maitokahvi, olkaapa hyvä.b *leveä hymy*

A: *hiljaisuus*

Näin käy ihan joka päivä, joka lennolla missä tapaan suomalaisia. Olen aivan kuin ilmaa, minuun ei välttämättä oteta katsekontaktia, minua ei tervehditä, ei kiitetä. Se ei tunnu kivalta. Se oikeastaan tuntuu aika tylsältä ja siksi suomalainen erottuu joukosta vaikka kuinka yrittäisi piiloutua. 

Kai kyse on heikosta itsetunnosta tai yksinkertaisesti tapojen puutteesta ja sosiaalisen kanssakäymisen perustaitojen puutteesta. Minusta tuollaiset "näin olet hyvä asiakas" ovat ihan mielenkiintoista luettavaa. En tietenkään odota nöyristelyä, mutta ihan normaalit "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" riittäisivät.

[/quote]

Kuule...sinä olet töissä ja saat siitä palkan. Enempää et minulle merkitse. Ihan sama tuleeko sinulle pahamieli tai jotain. Yksikertaisesti ei kiinosta, ei mitään sen enempää. 

[/quote]

No sitten sinä vain olet se huonotapainen aasi, ei siinä tosiaan ole mitään sen enempää. Se kai valituksen lähtökohtana juuri onkin, että osa ihmisistä on täysin vailla normaaleja käytöstapoja. Neljällä virkkeellä onnistuit myös osoittamaan täysin tuntemattomalle ihmiselle sen, että sinulla ei ole hallussa edes alkeellisimpia käytöstapojen perusteita. Hyvän käytöksen pohjana on juuri se, että ihmiselle ON väliä sillä, tuleeko toiselle paha mieli vai ei. Ja se koskee kaikkia ihmisiä. Hyvin käyttäytyvä ihminen ei valikoi käyttäytymistään sillä perusteella, onko kohteena kaupan kassa vai suuren firman toimitusjohtaja, anoppi tai yhdysvaltain presidentti. Hyvätapaisen ihmisen käytös on hyvää, aina.

(Disclaimer: Tilanteessa, jossa joku käyttäytyy asiattomasti hyvätapaista ihmistä kohtaan, hyvätapaisen ihmisen ei tarvitse erityisesti pyrkiä siihen, että loukkaajalle tulee hyvä mieli. Mutta tällaisessakin tilanteessa hyvätapainen ihminen hallitsee käytöksensä eikä alennu huonokäytöksisen ihmisen tasolle.)

Vierailija
66/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:04"]

Mitä sitten kun olet asiakaspalvelija ja käy vaikka näin. Esimerkki elävästä elämästä.

Näin käy ihan joka päivä, joka lennolla missä tapaan suomalaisia. Olen aivan kuin ilmaa, minuun ei välttämättä oteta katsekontaktia, minua ei tervehditä, ei kiitetä. Se ei tunnu kivalta. Se oikeastaan tuntuu aika tylsältä ja siksi suomalainen erottuu joukosta vaikka kuinka yrittäisi piiloutua. 

Kai kyse on heikosta itsetunnosta tai yksinkertaisesti tapojen puutteesta ja sosiaalisen kanssakäymisen perustaitojen puutteesta. Minusta tuollaiset "näin olet hyvä asiakas" ovat ihan mielenkiintoista luettavaa. En tietenkään odota nöyristelyä, mutta ihan normaalit "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" riittäisivät.

[/quote]

Mun on oikeesti todella vaikeaa uskoa et tää on totta. Että joka päivä ja joka lento.. Ei edes tervehditä? Kyllä mä käyn kaupassa ja aina edessä oleva tervehtii ja sanoo kiitos. Mulle ne ainakin tulee niin luonnostaan, että tuntuu että niitä vahingossa lipasauttelee silloinkin kun ei pitäis :-D Tuskin se lentokone on sen kummoisempi paikka? Eikö sua oikeesti kiitetä? Vaikuttaa liioittelulta...

[/quote]

Pyydettiin esimerkkiä, minä annoin sen. Liioittelua? Voit kysyä joltain kollegaltani, he ovat nähneet paljon kansallisuuksia ja osaavat varmasti luonnehtia monien eri kulttuurien pääpiirteitä. Poikkeuksia tietenkin on ja ne vahvistavat säännön. Etkö välitä miltä minusta tuntuu? Tiedän sen oikein hyvin, olethan The Asiakas eikä sinunlaisesi tarvitse ottaa huomioon muita.

[/quote]

No tämän takia epäilin, että on liioittelua. Minä arvostan jokaista asiakaspalvelijaa, lue mitä kirjoitin! Nuo käytöstavat tulevat luonnostaan ja lisään vielä tässä ja nyt, että annan hyvin usein myönteistä palautetta ja pyrin huomioimaan eri tavoin. Jos esim on kovat ruuhkat, toivottelen jaksamista, jos on harjoittelija, sanon ettei ole mitään kiirettä, jos tulee jotain ongelmia tms.. Ja Katsopa miten minulle vastasit. Ettei vaan metsä vastais miten sinne huutaa. Mun on edelleen vaikea uskoa, että hyvin käyttäytyvät on poikkeus asiakkaina. Olen itsekin ollut asiakaspalvelutyössä ja en ole moiseen törmännyt.

Vierailija
67/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:21"]

[/quote]

Mun on oikeesti todella vaikeaa uskoa et tää on totta. Että joka päivä ja joka lento.. Ei edes tervehditä? Kyllä mä käyn kaupassa ja aina edessä oleva tervehtii ja sanoo kiitos. Mulle ne ainakin tulee niin luonnostaan, että tuntuu että niitä vahingossa lipasauttelee silloinkin kun ei pitäis :-D Tuskin se lentokone on sen kummoisempi paikka? Eikö sua oikeesti kiitetä? Vaikuttaa liioittelulta...

[/quote]

Pyydettiin esimerkkiä, minä annoin sen. Liioittelua? Voit kysyä joltain kollegaltani, he ovat nähneet paljon kansallisuuksia ja osaavat varmasti luonnehtia monien eri kulttuurien pääpiirteitä. Poikkeuksia tietenkin on ja ne vahvistavat säännön. Etkö välitä miltä minusta tuntuu? Tiedän sen oikein hyvin, olethan The Asiakas eikä sinunlaisesi tarvitse ottaa huomioon muita.

[/quote]

No tämän takia epäilin, että on liioittelua. Minä arvostan jokaista asiakaspalvelijaa, lue mitä kirjoitin! Nuo käytöstavat tulevat luonnostaan ja lisään vielä tässä ja nyt, että annan hyvin usein myönteistä palautetta ja pyrin huomioimaan eri tavoin. Jos esim on kovat ruuhkat, toivottelen jaksamista, jos on harjoittelija, sanon ettei ole mitään kiirettä, jos tulee jotain ongelmia tms.. Ja Katsopa miten minulle vastasit. Ettei vaan metsä vastais miten sinne huutaa. Mun on edelleen vaikea uskoa, että hyvin käyttäytyvät on poikkeus asiakkaina. Olen itsekin ollut asiakaspalvelutyössä ja en ole moiseen törmännyt.

[/quote]

.

Törmää päivittäin moneen moneen otteeseen ja tuo oli vaan lievä esimerkki.

-Asiakaspalvelua 10v.

Vierailija
68/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä valitusta, ettei kaupan kassaa tervehditä. Miksi pitäis, kun kansalaiset eivät tervehdi edes naapureitaan? Onko se kaupan (jossa asioit kenties vain yhden kerran koko elämäsi aikana) kassa joku hyväkin ystäväsi? 

Mutta minusta olisi ihan hyvä miettiä, miksi meille suomalaisille on niin kovin vaikeaa tervehtiä ketään. Miksi on niin vaikea sanoa "kiitos", "ole hyvä", "anteeksi", "eipä mitään" ellei kohde ole joku läheinen? Miksi sulkeudumme vuosi vuodelta ja sukupolvi sukupolvelta yhä enemmän kuoreemme ja samaan aikaan toivomme, että yhteiskunta tai joku jumala palauttaisi meille yhteisöllisyyden? 

En ole vielä koskaan käynyt kaupassa, jossa olisin joutunut henkilökunnan edessä nöyristelemään. Ihan on riittänyt sellaiset 60-luvulla lapsuudessani isin ja äidin opettamat käytöstavat. Jos kuitenkin saan huonoa palvelua, tottakai äänestän jaloillani enkä asioi samassa kaupassa toista kertaa. Mutta todella, todella harvoin olen saanut niin huonoa palvelua, että olisin alkanut boikotoimaan kyseistä kauppaa.

Vierailija
69/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:34"]

Huonolla käytöksellä saa minulta huonompaa palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

[/quote]

Mitä sinä sitten olet tehnyt kun olet ansainnut asiakkaiden töykeyden? Kannattaisiko sitä miettiä ensin ennen kuin lähtee nettiin narisemaan muiden huonosta käytöksestä?

Vierailija
70/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:34"]

Huonolla käytöksellä saa minulta huonompaa palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

[/quote]

Mitä sinä sitten olet tehnyt kun olet ansainnut asiakkaiden töykeyden? Kannattaisiko sitä miettiä ensin ennen kuin lähtee nettiin narisemaan muiden huonosta käytöksestä?

[/quote]

En ole tuon tekstin kirjoittaja mutta asiakkaat usein tuovat oman henkilökohtaisen elämän ongelmat kauppaan joka heijastuu myyjään. Nämä töykeät asiakkaat ovat huonolla tuulella jo astuessaan kauppaan ja myyjällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa! Ja myyjälle on helppo purkaa huonoa pahaa oloa ......

Vierailija
71/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen asiakastyössä. Opin jo varhain ottamaan asiakaspalvelijan ammattiroolin: Hymy, kohteliaat äänenpainot, ripeä palvelu riippumatta siitä, millainen moukka tai jurottaja tulee palveltavaksi.

Ei tullut paha mieli, kun melko kyynisesti lähdin siitä, että minulla ammatin edustajana pitää olla paketti kasassa ja säilytän itsekunnioitukseni kävi miten kävi, mutta toinen osapuoli saattaa tehdä tai sanoa mitä vain.

Silloin tällöin toki myös yllätyin iloisesti, kun syntyikin aito vuorovaikutus tai toinen vastasi yhtä ystävällisesti takaisin. Mutta ne, jotka eivät usko aiemman esimerkin olevan totuudenmukainen, eivät ole tehneet oikeaa asiakaspalvelutyötä.

Suurin osa tilanteista oli rutiininomaisia eli eivät jääneet erityisesti mieleen hyvässä eikä pahassa, koska itse en alun jälkeen edes olettanut toisen reagoivan kohteliaisuuteeni mitenkään.

Noin kolmasosa kohtaamisista oli todella kurjia, ja ilman roolia niitä olisi ollut vaikea kestää. Vastaamattomuus ja se, ettei esim. kiitetä, ei minua enää hetkauttanut. Aggressiivisuus, tahallinen loukkaaminen ja kohtuuttomuus kylläkin.

Ehkä 10% asiakkaista oli aidosti kohteliaita ja muuten miellyttäviä. Valitettavasti nöyristelijöihin en törmännyt.

Vierailija
72/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:08"]Kuule...sinä olet töissä ja saat siitä palkan. Enempää et minulle merkitse. Ihan sama tuleeko sinulle pahamieli tai jotain. Yksikertaisesti ei kiinosta, ei mitään sen enempää. 

[/quote]

Oletko itse jossain töissä?

Vierailija
73/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:02"]

No sitten sinä vain olet se huonotapainen aasi, ei siinä tosiaan ole mitään sen enempää. Se kai valituksen lähtökohtana juuri onkin, että osa ihmisistä on täysin vailla normaaleja käytöstapoja. Neljällä virkkeellä onnistuit myös osoittamaan täysin tuntemattomalle ihmiselle sen, että sinulla ei ole hallussa edes alkeellisimpia käytöstapojen perusteita. Hyvän käytöksen pohjana on juuri se, että ihmiselle ON väliä sillä, tuleeko toiselle paha mieli vai ei. Ja se koskee kaikkia ihmisiä. Hyvin käyttäytyvä ihminen ei valikoi käyttäytymistään sillä perusteella, onko kohteena kaupan kassa vai suuren firman toimitusjohtaja, anoppi tai yhdysvaltain presidentti. Hyvätapaisen ihmisen käytös on hyvää, aina.

(Disclaimer: Tilanteessa, jossa joku käyttäytyy asiattomasti hyvätapaista ihmistä kohtaan, hyvätapaisen ihmisen ei tarvitse erityisesti pyrkiä siihen, että loukkaajalle tulee hyvä mieli. Mutta tällaisessakin tilanteessa hyvätapainen ihminen hallitsee käytöksensä eikä alennu huonokäytöksisen ihmisen tasolle.)

[/quote]

Ohis.

Etkö sinä tajua, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mitä ne hyvät käytöstavat ovat. Miksi kaikkien pitäisi noudattaa juuri niitä sinun sääntöjäsi? Mikä tekee juuri sinusta niin erityisen, että sinulla on oikeus määritellä miten muiden pitäisi käyttäytyä? Jos asiakas on eri mieltä siitä miten kuuluu käyttäytyä, niin mikset anna asian olla? Se, että sinä koet loukkaukseksi jonkun tervehtimättömyyden on vain sinun päässäsi.

Vierailija
74/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

.

-Asiakaspalvelua 10v.

[/quote]

Kuten sanoin, kokemusta on. Ei noin montaa vuotta, mutta jonkun verran ja en väittäis että hyvin käyttäytyvät on poikkeus. Riippuu varmaan miten hyvän käytöksen määrittelee. Itse osaan käyttäytyä, olin kummalla puolella tiskiä hyvänsä.

Se on muuten jännä ilmiö tällä palstalla, että ne, jotka eniten valittaa toisen käytöksestä osoittautuikin ketjun edessä itee omaavansa aika lailla vähemmän viehättäviä piirteitä. Tässäkin ketjussa niitä on ollut. Yksi hyvä esimerkki tuo viesti, joka alkaa haukkumalla toista aasiksi, jonka jälkeen seuraa kunnon litania käytöstapaohjeita muille... 

Vierailija
75/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuon tekstin kirjoittaja mutta asiakkaat usein tuovat oman henkilökohtaisen elämän ongelmat kauppaan joka heijastuu myyjään. Nämä töykeät asiakkaat ovat huonolla tuulella jo astuessaan kauppaan ja myyjällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa! Ja myyjälle on helppo purkaa huonoa pahaa oloa ......

[/quote]

Näinhän sinä haluat kuvitella. Tai sitten sinulla on huono päivä ja sinä tuot sen happaman naamasi töihin. Kyllä, se näkyy. Suoraan sanottuna, ihan näin pelkän nettikirjoituksen perusteella: en haluaisi olla asiakkaasi.

Vierailija
76/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

.

-Asiakaspalvelua 10v.

[/quote]

Kuten sanoin, kokemusta on. Ei noin montaa vuotta, mutta jonkun verran ja en väittäis että hyvin käyttäytyvät on poikkeus. Riippuu varmaan miten hyvän käytöksen määrittelee. Itse osaan käyttäytyä, olin kummalla puolella tiskiä hyvänsä.

Se on muuten jännä ilmiö tällä palstalla, että ne, jotka eniten valittaa toisen käytöksestä osoittautuikin ketjun edessä itee omaavansa aika lailla vähemmän viehättäviä piirteitä. Tässäkin ketjussa niitä on ollut. Yksi hyvä esimerkki tuo viesti, joka alkaa haukkumalla toista aasiksi, jonka jälkeen seuraa kunnon litania käytöstapaohjeita muille... 

Vierailija
77/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luette näitä kommentteja, niin huomaatte varmasti, että vikaa on niin myyjissä kuin ostajissakin.

Kohteliaaat ja fiksut ihmiset osaavat käyttäytyä. He tervehtivät, kiittävät ja katsovat silmiin vastapuolta. Hyvät tavat opitaan yleensä kotona ja/tai koulussa.

Maailmaan mahtuu myös näitä (palsta-) ääliöitä, joiden mielestä muita ihmisiä voi kohdella miten huonosti tahansa. Huonotapaisissa perheissä kasvaneet ihmiset eivät käsitä toimivansa väärin, koska jo heidän vanhempansa käyttäytyivät moukkamaisesti. Huono malli - surkea jälkikasvu.

Saan poikkeuksetta hyvää palvelua, koska käyttäydyn kohteliaasti.

78/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:56"]

[/quote

Tässä juuri oiva esimerkki kaupantyöntekijöiden asenteesta tupeloita kohtaan. En usko monen palauttavan käytettyjä tavaroita. Suurempi ongelma on se, että kaupasta saa niin usein viallista tavaraa.

[/quote]

Voi kuule, kun vaan tietäisit miten ihmiset toimii:D Jotku tilaa netistä jonkun setin, johon kuuluu - sanotaanko nyt vaikka 10 ruuvia. Pakkaus myydään sinetöitynä settinä. Asiakas palauttaa setin osittain käytettynä ja vaatii saada rahat takaisin 4 ruuvista, jotka on jättänyt käyttämättä, koska ei tarvitse niitä. Tai jätetään tilattu tavara lojumaan useaksi kuukaudeksi kotiin ja sitten kiukutaan, kun kauppias ei ota sitä enää tuotepalautuksena vastaan, koska 14vuorokauden vaihto-ja palautusoikeus on jo umpeutunut. Jotku menee jopa Stokkalle palauttamaan tyyliin Anttilasta ostettua paitaa ja vaativat rahoja takaisin:D Ihmiset on ihan vitun urpoja, kun niiden kanssa joutuu enemmän tekemisiin. Luojan kiitos ei tarvitse olla kasvotusten tällaisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
79/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ohis.

Etkö sinä tajua, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mitä ne hyvät käytöstavat ovat. Miksi kaikkien pitäisi noudattaa juuri niitä sinun sääntöjäsi? Mikä tekee juuri sinusta niin erityisen, että sinulla on oikeus määritellä miten muiden pitäisi käyttäytyä? Jos asiakas on eri mieltä siitä miten kuuluu käyttäytyä, niin mikset anna asian olla? Se, että sinä koet loukkaukseksi jonkun tervehtimättömyyden on vain sinun päässäsi.

[/quote]

Toki asian annetaan olla, eihän muutakaan voi tehdä, mutta toivottavasti et oikeasti pidä itseäsi hyväkäytöksisenä jos et vastaa tervehdykseen. Ei ole olemassa yhteiskuntaa, jossa voi toimia ihan omien sääntöjensä ja tapojensa mukaan ja väittää sitten, etteivät muut saisi kokea niitä loukkauksena koska sinä itse olet määritellyt niiden kuuluvan mukamas hyvän käytöksen piiriin. Sinulla on toki oikeus olla töykeä, ja muilla on oikeus tehdä omat johtopäätöksensä sinusta sen perusteella. Please, ethän kuitenkaan lisäänny?!

Vierailija
80/110 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Näinhän sinä haluat kuvitella. Tai sitten sinulla on huono päivä ja sinä tuot sen happaman naamasi töihin. Kyllä, se näkyy. Suoraan sanottuna, ihan näin pelkän nettikirjoituksen perusteella: en haluaisi olla asiakkaasi.

[/quote]

Vai niin. :) minut tavatesaasi muuttaisit mielesi. Olen loistava työssäni ja siksi saanut siitä tunnustusta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä