Käsilaukku ruokapöydälle kylässä, onko ok ?
Olenko nipo kun minua ärsyttää vieraat jotka nostavat käsilaukkunsa tai reppunsa meidän ruokapöydälle tai keittiön tasolle.
Kaksi kyläilemässä ollutta kaveriani on tehnyt tämän viimeisen viikon aikana. Joo tiedän pitäisi sanoa suoraan heille mutta kun yllättivät niin etten kerennyt sanoa mitään kun laukut oli jo pöydällä ja niitä kaiveltiin siinä.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:57"]
Jos siinä ei syödä just, niin ihan sama. Tyhjä päytä on työskentelytila.
[/quote]
Jep ei syöty juuri silloin. Mutta oli kyllä pyyhitty valmiiksi seuraava ruokailua varten. Olisiko sinusta ok laittaa leipä siihen pöydälle jossa on ollut juuri likainen käsilaukku ? Ja sitten vaan syömään hyvällä ruokahalulla. Eipä nämä vieraat kyllä alkaneet pöytää pyyhkimään kun laittoivat käsilaukun pois.
- ap
[/quote]
Siis laitatko sä leivän suoraa pöydälle ilman leipälautasta? Vähän ristiriidassa ton käsilaukkunipotuksen kanssa ;). Ja ei, minun laukkuni ei käy minkään vessan lattialla, eikä edes junan penkillä.
Korkeintaan pieni iltalaukku olisi ok. Normaalit olkalaukut ja reput on taatusti likaisia. Vaikkei nyt vessan lattialle laskisikaan, niin pyöriihän ne nyt vaikka missä.
Minusta ap on neuroottinen. Pidän itseäni hyvin siistinä ihmisenä, mutta en vetäisi tuollaisesta asiasta herneitä. Jos asia noin kovin häiritsee, voihan sen pöydän pyyhkiä uudemman kerran, siihen ei montaa sekuntia mene.
Jos on katettu ruokapöytä, siihen en laukkua nostaisi. Mutta jos on tyhjä pöytä, niin siihen kyllä. Saahan sen pöydän pyyhittyä! Ja kuka nyt leipäänsä suoraan pöydälle laittaa? Meillä ainakin käytetään leipälautasta (tai no minä käytän, mies ei).
Kauppareissulta tullessakin nostetaan kauppakassit monesti pöydälle (helpompi purkaa). Ja sairaana en ole tästä "epähygieenisyydestä" huolimatta juuri koskaan. Vältän yleensä kaikki flunssat ja vatsataudit, jotka esim. työpaikalla jylläävät.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:41"]
Mitenkäs nuo kuninkaalliset naiset menettelevät niiden pienien, hihnattomien iltalaukkujensa kanssa?
Mun käsilaukku ei muuten pyöri missään lattioilla, ei edes kotona.
[/quote]
Kuninkaallisista en tiedä, mutta ainakin tällainen rahvas tavallinen tallaaja laskee iltalaukun syliinsä tai tuolin selkänojaa vasten selän taakse. Kyllähän sen voisi pöydällekin periaatteessa laskea, koska iltalaukku nyt harvemmin pyörii missään lattioilla, mutta yleensä pöydissä on sen verran ahtaasti katettu kaikki että laukku ei oikein kunnolla mahdu siihen lautasten sekaan.
Ap, minunkaan huushollissani ei laiteta laukkuja ruokapöydälle. Alkaa yläcee välittömästi. En ole mikään siisteyshirmu, mutta laukkujen pohjissa on vaikka mitä ällöä. Omakin laukkuni pyörii auton lattialla ja ties missä. Edes ruokaostoskasseja ei huushollissani nosteta pöydälle. Anoppi välillä yrittää, mutta saa huutia.
Ymmärrän kyllä mitä aloittaja tarkoittaa. En itsekään mielelläni nosta käsilaukkuani pöydälle. Minulla on kylläkin farkkukankaasta oleva veska. Ja juustiiinsa eilen pesin. Ensin liotin kun kantokahva oli likainen ja sitten varsinainen pesu. Nyt kuivumassa ja on taas siisti.
Jossakin lääkäriohjelmassa kerrottiin, että käsilaukkujen pohjassa on enemmän bakteereja kuin newyorkilaisessa yleisessä vessassa. Joten ymmärrän ap:n ärtymyksen.
"Mun ukko laittaa pöydälle jopa kenkänsä, käytetyt siis. Se vähän tuntuu jo oudolta. Ukkoni ei edes ole mikään perusjunttiduunari, vaan hienopierutoimari :0"
Mitä te puhutte jostain oikeudenkäynneistä ja lakimiehistä, tuossahan lukee toimari, eikä tuomari..
Ja sitten näillä käsilaukuista vaahtoajilla on tietty jotkut kissanruokakupit keittiön työtasoilla joissa normaali kokki tekee ruoan?
Meillä pöytä on yleisessä käytössä. Ei ole mitään erillistä ruokapöytää. Joku tekee siinä läksyjä, joku laskee vaikka kuitteja, joku kokoaa palapeliä, joskus jotain muita seurapelejä, joskus siinä on ruoka- tai muita kasseja. Kait siihen käsilaukkukin välillä mahtuu.
Ennen ruokailua pöytä tietty pyyhitään ja ruoat tarjotaan lautasilta eikä siitä pöydältä. Jos joku vieras haluaa sen pyyhinnän jälkeen nostaa käsilaukkunsa hetkeksi pöydälle niin siitä vaan. Oman ruokailupaikkansa se lähinnä sotkee :)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:54"]
Mun ukko laittaa pöydälle jopa kenkänsä, käytetyt siis. Se vähän tuntuu jo oudolta. Ukkoni ei edes ole mikään perusjunttiduunari, vaan hienopierutoimari :0
[/quote]
Ei kannattane haastaa oikeuteen...
[/quote]
ei niin, vastassa ois kaupungin vittumaisin & kovapalkkaisin lakimies..... :) täytyy olla kilttinä tyttönä vaan, tosi välistä kuulemma pitääkin olla tuhmana ;) itse saatan kyllä laittaa laukkuni ruokasalin pöydälle, mutta mun laukut eivät koskaan oleilekaan lattioilla, vaan laukkuloillani on aina oma tuolinsa :D vaaleita tai kalliita yksilöitä ei vaan halua laittaa minnekään lattioille....
[/quote]
Siis toimari ei ole tuomari vaan tj eli toimitusjohtaja.
Musta on erikoista jos kylässä kuljetaan käsilaukun kanssa. Laukku jätetään eteiseen..
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:32"]No ei minusta ole ok, ainakaan katettuun pöytään nostella laukkuja, ei tosin muutenkaan. Saattavat välillä käväistä jossain eteisen lattialla, auton lattialla, VESSAN LATTIALLA, kadunreunalla jne.
[/quote]
Voi ei, vessan lattialla. Siellä on sitte pyörinyt ulostekikkareiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 10:09"]
Mun laukut eivät pyöri lattioilla. Kun ne eivät roiku käsivarrellani, niin ne roikkuvat esim. oven kahvasta tai istuvat nätisti tuolilla :) Olin sitten kotona, toimistolla tai kylässä. Ja laitan pöydälle jos haluan sillä hetkellä kaivaa sieltä jotain. Pyydän anteeksi.
[/quote]
Muut eivät voi tietää että pidät laukkujasi näin puhtaina. Eli pöydän omistajaa voi kirpaista sinun käsilaukkusi pöydällä vaikka itse pidätkin sitä puhtaana.