Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten lapset

Vierailija
16.07.2014 |

Onko teillä ollut sellaista tilannetta, että teidän ei annettu hoitaa disartenne tai veljienne vauvoja ollenkaan tai että ei pyydetty hoitamaan? Onko teillä siskonne tai puolisonne sisko hoitanut vauvaanne? mulla velji on sitä mieltä, et jokaisen pitää itse hoitaa omat lapsensa tai sitten antaa ammattilaisen hoitaa esim päiväkodeissa. Eli en näillä näkymin vaikka hälle jälkikasvua joskus tulisikin, luultavasti pääse hoitamaan. Entä muilla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa veljeni lasta juuri ollenkaan, koska lapsen äiti ei anna lasta muulloin kuin oikeuden määrääminä ajankohtina veljelleni hoitoon. Lisäksi lapsi on todella usein kipeä, kun isälle pitäisi mennä. Vähän eri tarina, mutta koen asiasta suurta surua, samoin kuin muu suku.

Vierailija
2/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut ja he ovat hoitaneet sekä minun että toistensa lapsia.

Sain vaikutelman että olet jotenkin ainoana sisaruksista jäänyt ilman mahdollisuutta hoitaa sisarusten lapsia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidetaan sisarusten lapsia puoliin ja toisiin suht usein :) hyvä näin, kun isovanhemmat (varsinkaan appivanhempani) ei ihan niin innoissaan lastenhoidosta ole..

Minuakin jarruttaa tuo "itse olen lapset tehnyt niin itse ne pitää hoitaakin"-aate enkä kehtaa kovin usein hoitajia kysellä ("akkujen lataukseen" tmv, jos on pakko lääkärin tmv takia niin tottakai pyydän), olisi kiva jos joku joskus itse tarjoutuisi niin en kokisi aina kovin vaivaavani muita..

Vierailija
4/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:40"]

Olen hoitanut ja he ovat hoitaneet sekä minun että toistensa lapsia.

Sain vaikutelman että olet jotenkin ainoana sisaruksista jäänyt ilman mahdollisuutta hoitaa sisarusten lapsia? 

[/quote]

no kun en ole jostain syystä päässyt kaverienkaan lapsia hoitamaan. hoitokokemusta tosin mulla jonkun verran on kun hoidin nuorempia serkkujani mummon kanssa lapsena. mikähän siinäkin on, kun mummo tai äiti yms ihan mielellään antas minun hoitaa lapsia mutta nuoremmat ei oikein anna hoitaa? kouluaikoina olin yksinäinen ja kiusattu ja olen vähän erikoinen ihminen. onkohan se siihen sitten syynä?

Vierailija
5/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyykö asperger tähän?

Vierailija
6/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:45"]

liittyykö asperger tähän?

[/quote]

mistä niin päättelit? veljelläni ei ole lapsia eikä edes tyttöystävää. mutta aavistelen että jos käytökseni on sen verran kulmikasta eikä sosiaalisuus ole vahvinta aluettani, niin ikävä kyllä joutuu sopeutumaan ajatukseen, että ei ne lapset ole minun juttu. pitää keksiä jotakin muuta. hyväksyin tän asian parikymppisenä enkä vauvoja kaivannutkaan ja olin jotenkin helpottunut kun niitä mulle ei tyrkytetä. mut nyt kun biologinen kello tikittää niin itekin kaipais vauvaa mut en jaksas hoitaa omaa vauvaa 24 tuntia vuorokaudessa mutta muutkaan ei anna edes vähän aikaa.

Vierailija
7/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko pidellä vauvaa?

Vierailija
8/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se asperger yksistään tähän vaikuta, meidän lähisuku ymmärtää asseja hyvin ja on meillä lähisuvussa muitakin erikoisia mutta mulla on muita, fyysisiäkin terveydellisiä rajoitteita ja minua kohtaan on koko lähisuvulla, mukaanluettuna myös veljellä minuun jotenkin sellainen asenne että minun ei tarvitse eikä minun pidä rasittaa itseäni.

Vierailija
9/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:50"]

osaatko pidellä vauvaa?

[/quote]

osaan ja oon pidelly monta kertaa, mutta luulen että moni ajattelee että en jaksas pidellä ainakaan pitkiä aikoja. antaisitteko itse vauvan sellaiselle jolla vaikea ihottuma, huono fyysinen kunto, verenpaine huomattavan koholla ja sairaalloinen ylipaino?

Vierailija
10/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 00:50"]

osaatko pidellä vauvaa?

[/quote]

osaan ja oon pidelly monta kertaa, mutta luulen että moni ajattelee että en jaksas pidellä ainakaan pitkiä aikoja. antaisitteko itse vauvan sellaiselle jolla vaikea ihottuma, huono fyysinen kunto, verenpaine huomattavan koholla ja sairaalloinen ylipaino?

[/quote]

pöus vielä se että ollu elämän aikana useita hoitojaksoja usean eri erikoissairaanhoidon osastoilla ja useita seurannassa olevia fyysisiä vaivoja? ja jos henkilö tunnetasolla etäinen ja ollut etenkin lapsena vaikeasti kasvatettava?

as sinällään ei estäs, näin luulen. mutta ne muut vaivat...

Vierailija
11/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on sanottu myös että jos ei anneta hoitaa niin ajatellaan minun parasta. esim vauvan kakka kuulemma voi minua oksettaa, voin säikkyä vauvan huutoa ja olla liian heikko nostamaan vauvaa. mutta leikkiä kuulemma saisin vauvan kanssa ja sylissä pitää hetken aikaa. onko teidänkin mielestä näin parempi ja helpompi että en sotkeentus hoitotoimiin mutt sylissä pitäsin ja leikittäsin? se nimittäin minullekin on ihan riittävä tapa olla vauvan seurassa.

Vierailija
12/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukapa muutenkaan antas vauvaansa sellaisen hoitoon joka ei ole käytökseltään eikä henkisesti ihan aikuisen tasolla, olipa vauva kuinka sitten sisarusten lapsi tahansa. ehkä leikittää ja sylissä pitää saan joo vähän aikaa, näin uskon mutta varsinaiset hoitotoimet hoitaa joko vauvan omat vanhemmat tai jos vahtijaa tarvitaan niin ammattilainen. yhellä minun kaverillakin sisarten lapsia on vaikka kuinka mut ei hän niitä hoitanu ole, on vaan ollu niitten kanssa.

Vierailija
14/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko hoitaa jos ei pyydetä hoitamaan. Jos ei pyydetä hoitamaan, niin ei pidä tyrkyttäytyäkään. Sylissä voi pitää ja leikittää. on minun kaveritkin millä ei ole aspergeria, ihan vaan olleet vauvan lähellä ja seurassa yms mutta ei ne hoitaneet ole, kun itse niitte vauvojen vanhemmat on hoitaneet vauvansa eikä oo kavereitani siihen edes pyydelty. noilla kavereillani ei edes ole aspergeria diagnoosina vaan tavallisia ovat mutta herkkiä ja rauhallisia ja aika lailla myös vetäytyviä. joillakin jotakin pientä vaivaa mutta ei mitään isompia.

Vierailija
15/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tarvitse vauvalle hoitajaa, ja isomman lapsen kanssa voi olla niin että vanhemmilla on huolta ja huono omatunto, jos jättävät vilkkaan lapsen lapsiin tottumaton ja ehkä huonokuntoisen sukulaisen vaivoiksi. Ja jos lapsi on jo päiväkodissa tms. päivän, ei välttämättä kovin usein halua edes antaa hoitoon muualle.  Meillä on kaksi lasta, joista kumpikaan ei vauva-aikana ole juuri ollut missään hoidossa, kuopus ei yhtään ja esikoinen oli yhden illan mummolassa alle puolivuotiaana, sielläkin oli kaksi lapsiin tottunutta ja hyväkuntoista isovanhempaa hoitamassa. Esikoinen on nyt esikouluikäinen ja ollut yökyläilyillä ja hoidossa vain sellaisissa paikoissa, missä kaksi hyväkuntoista ja lapsiin tottunutta ihmistä paikalla, niin uskomme ettei käy heille liian raskaaksi.

Se on varmaan ihan hyvä, jos saat pitää sylissä ja leikittää lapsia. Ei se hoitaminen niin oleellista ole, vanhemmat voi itse tehdä sen ja voit vaikka auttaa jos se siihen tilanteeseen sopii. Ehkä haluaisit sitä vastuuta tavallaan, mutta jos itsekin pelkäät vähän että et ehkä jaksakaan, niin parempi että lasten vanhemmat on mukana touhussa niin kaikille jää hyvä mieli.

Vierailija
16/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 01:20"]

Ei kaikki tarvitse vauvalle hoitajaa, ja isomman lapsen kanssa voi olla niin että vanhemmilla on huolta ja huono omatunto, jos jättävät vilkkaan lapsen lapsiin tottumaton ja ehkä huonokuntoisen sukulaisen vaivoiksi. Ja jos lapsi on jo päiväkodissa tms. päivän, ei välttämättä kovin usein halua edes antaa hoitoon muualle.  Meillä on kaksi lasta, joista kumpikaan ei vauva-aikana ole juuri ollut missään hoidossa, kuopus ei yhtään ja esikoinen oli yhden illan mummolassa alle puolivuotiaana, sielläkin oli kaksi lapsiin tottunutta ja hyväkuntoista isovanhempaa hoitamassa. Esikoinen on nyt esikouluikäinen ja ollut yökyläilyillä ja hoidossa vain sellaisissa paikoissa, missä kaksi hyväkuntoista ja lapsiin tottunutta ihmistä paikalla, niin uskomme ettei käy heille liian raskaaksi.

Se on varmaan ihan hyvä, jos saat pitää sylissä ja leikittää lapsia. Ei se hoitaminen niin oleellista ole, vanhemmat voi itse tehdä sen ja voit vaikka auttaa jos se siihen tilanteeseen sopii. Ehkä haluaisit sitä vastuuta tavallaan, mutta jos itsekin pelkäät vähän että et ehkä jaksakaan, niin parempi että lasten vanhemmat on mukana touhussa niin kaikille jää hyvä mieli.

[/quote]

tämä ei ole ajankohtaista nyt kun mun veljellä ei oo vaimoa eikä edes tyttöystävää nyt. mut mietin vaan et millaistahan se tulevaisuudessa olis. ehkä lasten varsinainen hoito ei ole minun juttu. mutta kaiken ikäisten kanssa voi tulla hyvin toimeen ja tavata kaiken ikäsiä, ihan pieniäkin lapsia jo.

oikeastaan toivon, ettei veli menis yhtään lasta tekemään. en halua lähisukuumme sitä riesaa että siellä olis välillä käymässä joku pentu ja saisin tuntea itseni tyhmäksi kun öiti vaan hössöttäs ja neuvos minuakin sen ollessa läsnä niinku joku tyhmä olisin enkä varmasti menis sinne vanhemmille sillon kun siellä on se pentu. en muutenkaan tykkää jos on paljon ihmisiä paikalla.

Vierailija
17/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerrottu että vaikeamminkin autistinen nainen on saanut hoitaa sisarustensa lapsia, yhdessä jonkun toisen aikuisen kanssa. eli ei asperger todellakaan syy olisi siihen etteikö saisi vaan se on kiinni ihan siitä, onko ihminen joka haluaa, hoitaa, tottunut lapsiin ja osaako lapsen kanssa luontevasti olla. Ei siinä diagnoosit mitään merkitse.

Vierailija
18/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Eikös tää keskustelu ole käyty jo pariinkin kertaan täällä?

Vierailija
19/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 01:46"]

Mulle on kerrottu että vaikeamminkin autistinen nainen on saanut hoitaa sisarustensa lapsia, yhdessä jonkun toisen aikuisen kanssa. eli ei asperger todellakaan syy olisi siihen etteikö saisi vaan se on kiinni ihan siitä, onko ihminen joka haluaa, hoitaa, tottunut lapsiin ja osaako lapsen kanssa luontevasti olla. Ei siinä diagnoosit mitään merkitse.

[/quote]

ehkä se vaikeasti autisti ei hermostu neuvoista vaan uskoo kun sanotaan?

Vierailija
20/46 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 02:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 01:46"]

[/quote]

ehkä se vaikeasti autisti ei hermostu neuvoista vaan uskoo kun sanotaan?

[/quote]

sen takia ne antaa sen hoitaa kun se ei hermostu vaan se antaa ihmisten opastaa ja ottaa neuvoja vastaan. itsenäisesti sekään ei hoitas mutta ohjattuna kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi