Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset eivät yleensä ole kovin älykkäitä?

Vierailija
15.07.2014 |

En ole eläissäni tavannut kovinkaan montaa älykästä naista, miehiä sen sijaan tapaa melko useinkin.

Naiset ovat toki monesti kouluttautuneita, mutta harhailevat yliopistoissakin lähinnä pseudotieteiden piirissä.

Mikseivät naiset kykene loogiseen ajatteluun eivätkä tahdo pärjätä tieteen saralla? Tietenkin poikkeuksia on, kuten Marie Curie, mutta tämäkin nainen kuoli itse aiheuttamaansa säteilymyrkytykseen.

Missä fiksut naiset siis piilottelevat vai ovatko he vain myytti?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:12"]

Ehkä iso osa miesten älykkyydestä ja menestyksestä johtuu siitä, että pojille kasvatetaan pienestä pitäen individualismia ja sitä asennetta, että menestys tai sen puute johtuu aina itsestä eikä kenestäkään muusta. Tytöille taas opetetaan kollektiivisuutta ja sellaista päätöksentekoa, jossa kaikki otetaan huomioon ja kukaan ei suutu. Miten moiselta pohjalta edes pääsisi nousemaan oman alansa loistavaksi tähdeksi?

Toki tuon eron vuoksi miesten on myös vaikeampi myöntää heikkoutensa ja pyytää apua. Tämän takiahan miehet ovat juuri niitä riskinottajia ja syrjäytyjiä myös, naiset ovat varovaisempia ja konservatiivisempia.

[/quote]

Taas. Kuka kasvattaa? Miksi aina jonkun muun syy?  Ja miten vaikuttaa esim. tutkitusti suurempaa älykkyyshajontaan miehillä ja sen käytännön ilmentymiin yhteiskunnan huipulla joka alalla sekä saavutuksiin mm. tieteissä. Miksi miehet syrjäytyvät useammin? Taas jonkun muun syy vai onko nyt oma syy?

Vierailija
62/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:15"]Olen hyvin älykäs nainen, mutta kätken sen. Siis toki valmistuin huippuarvosanoin yliopistosta, mutta olen huomannut, että miehet pelkäävät älykästä naista. Joten tekeydyn tyhmemmäksi kuin olen. Etsin miestä, joka voisi suhtautua minuun tasaveroisesti.

[/quote]

Esität tyhmää, mutta etsit tasaveroisesti suhtautuvaa miestä? Miten olisi, että olisit oma itsesi ja lopetat MIESTEN takia bimboilun. Ei niin epätoivoinen pitäisi olla.

[/quote]

En ole ensinkään epätoivoinen. Olen sinkku, ja kyllästynyt esittämään tyhmempää kuin olen. Älykkyyteni on karkoittanut monta miestä, koska heidän itsetuntonsa ei kestä sitä, että nainen on fiksumpi. Nyt joko löydän miehen, joka kestää älykkyyteni, tai sitten olen yksin. Bimbo en ole ollut koskaan.

[/quote]

El Bimbo ist ein Mann!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, yritän nyt havainnollistaa tämän aloituksen järkevyyden siten, että sinäkin ymmärrät:

Tämä on nyt vähän sama kuin minä menisin Kouvolan Takakylän Romuralliin tms. kertomaan, kuinka miehet ovat naisia selvästi yksinkertaisempia ja vähemmän menestyneitä, ovathan lähes kaikki tuntemani naiset fiksuja ja mukavia ihmisiä, miehistä monet sen sijaan umpiluusereita tai ainakin tyhmiä. Siellä sitten päänsä 200 kertaa lyöneet Viina-Jaskat nyökkäilisivät, että juu notta kyllä se näin on oltava, kun heidänkin elämässään tämä pitää paikkansa: itse ovat työttömiä kaljan kittaajia ja vaimo onnistunut rämpimään jonkun koulun läpi jotenkin ja pitämään jonkunlaisen työn.

Huomaatko?

Vierailija
64/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:01"]

tätä mieltä mäkin oon. oon hirveän tyhmä mieheeni verrattuna, samoin lähes kaikki naisystäväni verrattuina ukkoihinsa. yleissivistyksemme on toinen toistamme huonompi. eikä heitä tunnu ees haittaavan meiän typeryys. puhumme lastenvaatemerkeistä, lapsista, kodinhoidosta, muista ihmisistä, tunteista ym helppotajuisesta ja tylsästä. huumori laimeaa ja konservatiivista. miehemme sen sijaan puhuvat tekniikasta, politiikasts, taiteesta ym. ja ovat todella hauskoja. pari  huumorintajusta älyniekkaa mul on naisystävissä, jotka tosi virkistävää seuraa. ovat kylläkin erittäin vaikeita ihmisiä. pöljemmät kamuni ovat kivoja.

[/quote]

Joo, mä oon kans tosi tyhmä. Osaan puhuu vaa vaatteist ja meikeist. Joo ja sit tiijän tosi monii laukkumerkkei. Mut mun ukko on tooosi fiksu. Tietää tosi paljon esimerkiks just remontoinnist ja sellaisist jutuist. Ja sit se kannattaa perussuomalaisia, niit sit mäkin oon äänestäny, eli politiikkaaki ymmärtää tosi hyvin. Kiva ku on niin älykäs mies :)

Vierailija
65/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän kansantajuista luettavaa ap:lle

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/miehen_aivot_naisen_aivot

Vierailija
66/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kokemus perustuu siihen, että hän vetää kaltaistansa seuraa puoleensa. Samasta syystä minä ihmettelen, miksi miehet ovat yleensä niin rumia ja lihavia.

Vierailija
67/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:01"]

tätä mieltä mäkin oon. oon hirveän tyhmä mieheeni verrattuna, samoin lähes kaikki naisystäväni verrattuina ukkoihinsa. yleissivistyksemme on toinen toistamme huonompi. eikä heitä tunnu ees haittaavan meiän typeryys. puhumme lastenvaatemerkeistä, lapsista, kodinhoidosta, muista ihmisistä, tunteista ym helppotajuisesta ja tylsästä. huumori laimeaa ja konservatiivista. miehemme sen sijaan puhuvat tekniikasta, politiikasts, taiteesta ym. ja ovat todella hauskoja. pari  huumorintajusta älyniekkaa mul on naisystävissä, jotka tosi virkistävää seuraa. ovat kylläkin erittäin vaikeita ihmisiä. pöljemmät kamuni ovat kivoja.

[/quote]

Joo, mä oon kans tosi tyhmä. Osaan puhuu vaa vaatteist ja meikeist. Joo ja sit tiijän tosi monii laukkumerkkei. Mut mun ukko on tooosi fiksu. Tietää tosi paljon esimerkiks just remontoinnist ja sellaisist jutuist. Ja sit se kannattaa perussuomalaisia, niit sit mäkin oon äänestäny, eli politiikkaaki ymmärtää tosi hyvin. Kiva ku on niin älykäs mies :)

[/quote]

Olet niin oikeassa! :D Mies on tyhmä kuin saapas mutta tietää että sähköisku sattuu ja osaa käyttää ruuvimeisseliä. Nainen on tyhmä kuin saapas mutta tietää mikä ero on voiteella ja seerumilla ja osaa käyttää pesukonetta. Näistä kahdesta ääliöstä mies on tietenkin fiksumpi, D44!

Vierailija
68/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän näitä Suomen poikia vaivaa kun lukiot tyttöistyneet samaten yliopistot. Tytöt kansoittaa myös lääkiksen, oikiksen, ja monet muut

Vierailija
69/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:04"]En ole eläissäni tavannut kovinkaan montaa älykästä naista, miehiä sen sijaan tapaa melko useinkin. Naiset ovat toki monesti kouluttautuneita, mutta harhailevat yliopistoissakin lähinnä pseudotieteiden piirissä. Mikseivät naiset kykene loogiseen ajatteluun eivätkä tahdo pärjätä tieteen saralla? Tietenkin poikkeuksia on, kuten Marie Curie, mutta tämäkin nainen kuoli itse aiheuttamaansa säteilymyrkytykseen. Missä fiksut naiset siis piilottelevat vai ovatko he vain myytti?[/quote]

Minkälaisten ihmisten kanssa oikein seurustelet?  Ja toisaalta täytyyhän niitä tyhmiä naisia olla, kuka muuten huolisi ne tyhmät miehet.

Vierailija
70/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:15"]Olen hyvin älykäs nainen, mutta kätken sen. Siis toki valmistuin huippuarvosanoin yliopistosta, mutta olen huomannut, että miehet pelkäävät älykästä naista. Joten tekeydyn tyhmemmäksi kuin olen. Etsin miestä, joka voisi suhtautua minuun tasaveroisesti.

[/quote]

Esität tyhmää, mutta etsit tasaveroisesti suhtautuvaa miestä? Miten olisi, että olisit oma itsesi ja lopetat MIESTEN takia bimboilun. Ei niin epätoivoinen pitäisi olla.

[/quote]  ole oma itsesi vaan, kyllä niitä älykkäitäkin miehiäkin on.

Vierailija
71/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät tiedä voivansa lukea hesarin sivuilta ilmaiseksi niin monta uutista kuin haluaisivat, sen viiden mainostetun sijaan. Riittää kun poistaa selaimesta kaikki evästeet.
Miesten älyä hesarin lukeminen ei lisää ollenkaan.

Vierailija
72/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:30"]

Mikähän näitä Suomen poikia vaivaa kun lukiot tyttöistyneet samaten yliopistot. Tytöt kansoittaa myös lääkiksen, oikiksen, ja monet muut

[/quote]Naisilla on paremmat lähtökohdat elämään, koska miesten vahvuudet on tabutettu kulttuurillisesti kuten esim.rotuerot. Tytöt kasvatetaan siis yhtä itsevarmoiksi tai 'paremmiksi' kuin pojat mutta nainen voi rakentaa arvonsa aina kahta eri tietä tai hyödyntää molempia. 

Mies on arvokas ja saa perustarpeensa täytettyä vain saavutusten ja tekemisen kautta. Nainen saa myös arvoa suoriutumisen ja tekemisen kautta mutta naisella on lisäksi synnynnäinen sukupuoliarvo, joka mieheltä puuttuu lähes kokonaan. Nainen voi paeta miehen elämän haasteita kotirouvaksi, äitiyteen ja yleensäkin toteuttaa itseään sukupuolisesti hyvinkin monenlaisista eri lähtökohdista. 

Kun mies saa takkiin elämässä, miehen äiti rakastaa häntä, jos on vielä hengissä. Kun naiselle käy samoin, maailman rakkaus jää vielä jäljelle.

-Mies 29v-

Vierailija
73/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas kokemus, ettei älykkäitä miehiä ole paljoakaan. Luulen tämän kuitenkin johtuvan erilaisesta ajattelutavasta ja siitä, etten ehkä ymmärrä itse erilaista älykkyyttä :) Sitäkin kun on niin monenlaista. Itse en pitäisi älykkyyden mittarina sitä, mille alalle hakeutuu. Älykästä on varmaankin hakeutua sellaiselle alalla mistä itse pitää, ei niinkään sellaiselle mitä joku vauvapalstan aloittaja pitää mittarina älykkyydestä =) Voi olla, että monikin pärjäisi tiedealalla jos kiinnostusta riittäisi. Jokaisella ihmisellä vain mielenkiinnonkohteet ovat erilaisia, se taas tuskin liittyy paljoakaan älykkyyteen :)

Vierailija
74/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo yksi kertoi esittävänsä "tyhmää", eikös tämä ole joku tapa mitata TOISEN henkilön älykkyyttä, sille oli joku ihan oma nimikin jota en nyt muista =)

Vierailija
75/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:04"]En ole eläissäni tavannut kovinkaan montaa älykästä naista, miehiä sen sijaan tapaa melko useinkin. Naiset ovat toki monesti kouluttautuneita, mutta harhailevat yliopistoissakin lähinnä pseudotieteiden piirissä. Mikseivät naiset kykene loogiseen ajatteluun eivätkä tahdo pärjätä tieteen saralla? Tietenkin poikkeuksia on, kuten Marie Curie, mutta tämäkin nainen kuoli itse aiheuttamaansa säteilymyrkytykseen. Missä fiksut naiset siis piilottelevat vai ovatko he vain myytti?[/quote]

Naiset on keskitasoisia, mutta sekä huippuälyköitä että täysiä dorkia on enemmän miehissä. Tosin naispuolinen tyhmyys  on lisääntynyt mielestäni reippaasti sitten oman 80-luvun nuoruuteni. 

Vierailija
76/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tänne av:lle tuollaisia avauksia laitta, koska täällä suurin osa keskustelijoista on naisia, jotka eivät ymmärrä mitään. Ei meillä tyhmillä naisilla ole nyt sulle tähän mitään vastausta antaa. Suosittelen, että siirryt johonkin palstalle, missä liikkuu paljon miehiä ja niitä huippuälykkäitä. Saat sitten itsellesi huippuälykkään vastauksen ja älykästä keskustelua yleensäkin.

Vierailija
77/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat yleensä realistisempia oman älynsä suhteen. Harvalla on hirveän suuri tarve pullistella älykkyydellään. Miehistä taas löytyy tosi paljon todella tyhmiä, jotka luulevat olevansa nerosta seuraavia. Samoin heitä kiinnostaa lähes narsismiin asti tällaiset kysymyksenasettelut, onko joku älykkäämpi kuin joku toinen.

Vierailija
78/78 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa miksi tyttöjä kasvatetaan huolehtimaan. Se johtuu siitä, että äidit yleensä hoitavat myös ne ylivertaiset poikalapset, jotka eivät pärjää itse lapsina eikä aikuisina. Sitähän on paljon tutkittu, että nainen pärjää oikein hyvin yksinkin, mutta mies ei.