Miksi naiset eivät yleensä ole kovin älykkäitä?
En ole eläissäni tavannut kovinkaan montaa älykästä naista, miehiä sen sijaan tapaa melko useinkin.
Naiset ovat toki monesti kouluttautuneita, mutta harhailevat yliopistoissakin lähinnä pseudotieteiden piirissä.
Mikseivät naiset kykene loogiseen ajatteluun eivätkä tahdo pärjätä tieteen saralla? Tietenkin poikkeuksia on, kuten Marie Curie, mutta tämäkin nainen kuoli itse aiheuttamaansa säteilymyrkytykseen.
Missä fiksut naiset siis piilottelevat vai ovatko he vain myytti?
Kommentit (78)
Miksi miehiä on myös todella harvoin siivoojina, tai päiväkodeissa töissä
Luulen todellisen selityksen olevan se, että naiset eivät pääsääntöisesti ole kiinnostuneita mistään älykkäästä. Maailmassa on muutamia huippuja (esim. tutkijoita, kirjailijoita jne.), jotka ovat naisia. Se todistaa, ettei naiseus sinänsä ole este älykkyydelle.
Mutta 90% naisista on kiinnostuneempia omasta itsestään - eityisesti kaikesta turhamaisesta, kuten ulkonäöstään ja vaatteistaan - kuin älyllisistä haasteista. Tämän vuoksi ei synny kriittistä massaa, josta voisi seuloutua huippuja 50-50 tasolle (tarkoitan siis tilannetta, jossa vaikka kovien tieteiden nobelisteista puolet olisi naisia ja puolet miehiä). Muutama älykkönainen ei riitä tuohon.
Miehen on vaikea edes ymmärtää, miten paljon naisilta kuluu ihan arkipäiväisissä tilanteissa aikaa 'itsensä miettimiseen'.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:22"]
Kerronpa miksi tyttöjä kasvatetaan huolehtimaan. Se johtuu siitä, että äidit yleensä hoitavat myös ne ylivertaiset poikalapset, jotka eivät pärjää itse lapsina eikä aikuisina. Sitähän on paljon tutkittu, että nainen pärjää oikein hyvin yksinkin, mutta mies ei.
[/quote]Naisten hyvinvointi on paljolti miesten luomaa. Naiset ylläpitävät hyvinvointia suorittavalla tasolla mutta eivät ole ideoineet sitä.
Nainen saa koko ajan ihailua, parisuhdetta, seksiä ja muita etuja paljon vähemmällä vaivalla, vaikka naisilla ei ole mitään objektiivisia vahvuuksia miehiin nähden.
Tekstisi lähtee aivan väärästä premissistä "kasvatetaan huolehtimaan".
En ollenkaan kyseenalaista tutkimustuloksia siitä, että miehissä on enemmän huippuälykkäitä ja toisaalta tyhmiä, ja että naiset ja miehet ovat keskimäärin eri lailla älykkäitä, vaikka olen hyvinkin radikaali feministi. Näiden tutkimustulosten takaa tulee kuitenkin nähdä se todellisuus jossa ihmiset ovat yksilöitä. Se, jos naiset keskimäärin ovat huonompia matematiikassa, ei tarkoita sitä että niitä naisia jotka oikeasti ovat lahjakkaita matematiikassa ei olisi, tai että jokainen nainen olisi huono matematiikassa.
Voi olla kyse siitä, että AP ei "näe" niitä älykkäitä naisia, jotka eivät pidä älystään numeroa. Minäkin, vaikka olen nainen, en samalla lailla huomaa miettiväni naisista, että "onpas fiksu tyyppi", kun taas karismaattisesta miehestä ajattelen helposti niin jos tyyppi on fiksu. Ehkä kyse on siitä, mitä asioita toisessa ihmisessä huomaa ja mihin kiinnittää huomiota. Jonkinlainen miehinen karisma voi korostaa älykkyyttä, onhan myös tutkimustuloksia siitä, kuinka naisten puheet otetaan vakavammin jos he muuttavat puheääntään matalammaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:32"]
Kerronpa miksi tyttöjä kasvatetaan huolehtimaan. Se johtuu siitä, että äidit yleensä hoitavat myös ne ylivertaiset poikalapset, jotka eivät pärjää itse lapsina eikä aikuisina. Sitähän on paljon tutkittu, että nainen pärjää oikein hyvin yksinkin, mutta mies ei.
[/quote]Naisten hyvinvointi on paljolti miesten luomaa. Naiset ylläpitävät hyvinvointia suorittavalla tasolla mutta eivät ole ideoineet sitä.
Nainen saa koko ajan ihailua, parisuhdetta, seksiä ja muita etuja paljon vähemmällä vaivalla, vaikka naisilla ei ole mitään objektiivisia vahvuuksia miehiin nähden.
[/quote]
Kattia kanssa! Miehet eivät ole "ideoineet hyvinvointia" millään tasolla. Miehet eivät todellakaan pärjäisi ilman naisia, kun taas monet naiset ovat hyvinkin itseriittoisia. Ja mitä tulee hyvinvoinnin käytänteisiin - ne ovat syntyneet kollektiivisesti, perinteiden kautta. Mutta ymmärrän, että sitä on jonkun fallosentrisesti romantisoivan yksilöuskovaisen todella vaikea käsittää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:41"]
[/quote]
Kattia kanssa! Miehet eivät ole "ideoineet hyvinvointia" millään tasolla. Miehet eivät todellakaan pärjäisi ilman naisia, kun taas monet naiset ovat hyvinkin itseriittoisia. Ja mitä tulee hyvinvoinnin käytänteisiin - ne ovat syntyneet kollektiivisesti, perinteiden kautta. Mutta ymmärrän, että sitä on jonkun fallosentrisesti romantisoivan yksilöuskovaisen todella vaikea käsittää.
[/quote]Uskotaan mutta itseriittoisuus/rakkaus on eri asia kuin itsenäisyys.
[/quote]
Tarkoittaa mitä? Sitäkö, että syrjäytyneissä on enemmän miehiä? Sinne ei kuitenkaan kiintiöitä olla hakemassa vaan huipulle eli ei katsota tasa-arvo-ongelmaksi ensinkään. Totta kai jäävät ongelmineen usein myös yksin kun taas kerran naiset loistavat keskinkertaisuudellaan. Mitä osaa suuremmasta keskihajonnasta on noin vaikea ymmärtää?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:41"]
[/quote]
[/quote]
Se on vähän niin kuin James Brownin "It's a Man's world" jossa mies on siis keksinyt ja rakentanut käytännössä kaiken ja todellakin ideoinut kehityksen ja nainen on kotona hoitanut lapsia. Molempia tietty tarvitaan.
Naiset ja miehet ovat erilaisia oppijoita. Miehet eivät pänttää pikkuprinttiä, vaan yrittävät hallita kokonaisuuksia. He pysyvät täten parempaan loogiseen päättelyyn, he osaavat yhdistää lukemansa paremmin aiemmin oppimaansa.
Naiset taas pänttäävät. Yksityiskohtia, kirja kannesta kanteen monta kertaa. Tästä johtuen he vain tietävät kasan nippelitietoa, ja tämä voikin toimia vielä yläaste-lukio -akselilla kun opittavaa on paljon vähemmän ja soveltavuus pienempi. Tästä tuleekin yleinen ajatelma että tytöt olisivat viisaita ja ahkeria. He pärjäävät vielä tässä vaiheessa ulkoa lukemalla.
Mutta kun aletaan puhua haastavemmista tieteistä, fysiikasta, matematiikasta jne, ei tämä enää riitä
Naisen ei todellakaan tarvi olla älykäs tai hauska. Olen pannut merkille, että nainen pääsee kohtuullisen helpolla paljastaessaan typeryytensä, kun taas mies saa niin kovaa pilkkaa niskaansa, että mieluiten ennalta tutustuu asiaan vättääkseen nöyryytyksen. Aidosti hauskoja naisia en ole tavannut koskaan. Hauskoja miehiä sen sijaan jatkuvasti, joille nauraa miehet sekä naiset.
t. ap
Jotta kestäisi miehiä, jotka yleensä on aika tyhmiä ja kapea-alaisia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:37"]Naiset ja miehet ovat erilaisia oppijoita. Miehet eivät pänttää pikkuprinttiä, vaan yrittävät hallita kokonaisuuksia. He pysyvät täten parempaan loogiseen päättelyyn, he osaavat yhdistää lukemansa paremmin aiemmin oppimaansa. Naiset taas pänttäävät. Yksityiskohtia, kirja kannesta kanteen monta kertaa. Tästä johtuen he vain tietävät kasan nippelitietoa, ja tämä voikin toimia vielä yläaste-lukio -akselilla kun opittavaa on paljon vähemmän ja soveltavuus pienempi. Tästä tuleekin yleinen ajatelma että tytöt olisivat viisaita ja ahkeria. He pärjäävät vielä tässä vaiheessa ulkoa lukemalla. Mutta kun aletaan puhua haastavemmista tieteistä, fysiikasta, matematiikasta jne, ei tämä enää riitä Naisen ei todellakaan tarvi olla älykäs tai hauska. Olen pannut merkille, että nainen pääsee kohtuullisen helpolla paljastaessaan typeryytensä, kun taas mies saa niin kovaa pilkkaa niskaansa, että mieluiten ennalta tutustuu asiaan vättääkseen nöyryytyksen. Aidosti hauskoja naisia en ole tavannut koskaan. Hauskoja miehiä sen sijaan jatkuvasti, joille nauraa miehet sekä naiset. t. ap[/quote]
siis kaikki naiset ja kaikki miehet? Kukaan nainen ei voi olla samalla lailla älykäs kuin mies ja hahmottaa kokonaisuuksia, suomenkaan puolesta väestöstä? Melkoista yleistystä!
tätä mieltä mäkin oon. oon hirveän tyhmä mieheeni verrattuna, samoin lähes kaikki naisystäväni verrattuina ukkoihinsa. yleissivistyksemme on toinen toistamme huonompi. eikä heitä tunnu ees haittaavan meiän typeryys. puhumme lastenvaatemerkeistä, lapsista, kodinhoidosta, muista ihmisistä, tunteista ym helppotajuisesta ja tylsästä. huumori laimeaa ja konservatiivista. miehemme sen sijaan puhuvat tekniikasta, politiikasts, taiteesta ym. ja ovat todella hauskoja. pari huumorintajusta älyniekkaa mul on naisystävissä, jotka tosi virkistävää seuraa. ovat kylläkin erittäin vaikeita ihmisiä. pöljemmät kamuni ovat kivoja.
Hassu ketju kun naisten menestymättömyys tai suuntautuminen naisaloille on aina JONKUN MUUN VIKA.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:25"]Hyvännäköiset naiset ratsastaa ulkonäöllä, ei niiden tarvi kehittää itseensä ja ajatteluaan.
[/quote]
Kaunis nainen ei voi ikinä olla älykäs. Jep jep. Näinkö nukutat itsesi uneen, kun aviomiehesi lähti kauniimman ja älykkäämmän naisen mukaan?
Ehkä iso osa miesten älykkyydestä ja menestyksestä johtuu siitä, että pojille kasvatetaan pienestä pitäen individualismia ja sitä asennetta, että menestys tai sen puute johtuu aina itsestä eikä kenestäkään muusta. Tytöille taas opetetaan kollektiivisuutta ja sellaista päätöksentekoa, jossa kaikki otetaan huomioon ja kukaan ei suutu. Miten moiselta pohjalta edes pääsisi nousemaan oman alansa loistavaksi tähdeksi?
Toki tuon eron vuoksi miesten on myös vaikeampi myöntää heikkoutensa ja pyytää apua. Tämän takiahan miehet ovat juuri niitä riskinottajia ja syrjäytyjiä myös, naiset ovat varovaisempia ja konservatiivisempia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:15"]Olen hyvin älykäs nainen, mutta kätken sen. Siis toki valmistuin huippuarvosanoin yliopistosta, mutta olen huomannut, että miehet pelkäävät älykästä naista. Joten tekeydyn tyhmemmäksi kuin olen. Etsin miestä, joka voisi suhtautua minuun tasaveroisesti.
[/quote]
Esität tyhmää, mutta etsit tasaveroisesti suhtautuvaa miestä? Miten olisi, että olisit oma itsesi ja lopetat MIESTEN takia bimboilun. Ei niin epätoivoinen pitäisi olla.
[/quote]
En ole ensinkään epätoivoinen. Olen sinkku, ja kyllästynyt esittämään tyhmempää kuin olen. Älykkyyteni on karkoittanut monta miestä, koska heidän itsetuntonsa ei kestä sitä, että nainen on fiksumpi. Nyt joko löydän miehen, joka kestää älykkyyteni, tai sitten olen yksin. Bimbo en ole ollut koskaan.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:12"]
Ehkä iso osa miesten älykkyydestä ja menestyksestä johtuu siitä, että pojille kasvatetaan pienestä pitäen individualismia ja sitä asennetta, että menestys tai sen puute johtuu aina itsestä eikä kenestäkään muusta. Tytöille taas opetetaan [/quote]
Tytöille taas opetetaan että he ovat täydellisiä ja heidän elämässään kohtaamansa ongelmat johtuvat aina jostain muusta.
En osaa sanoa muuta kuin itsestäni, mutta itseäni on aina koulussa kiinnostanut taideaineet ym missä olen huomattavasti lahjakkaampi kuin mieheni joka on kiinnostunut historiasta, yhteiskuntaopista ja politiikasta ym. Ainakin omalla luokallani tytöt yleensäkin olivat kiinnostuneempia käsitöistä, kuviksesta musiikista ym kuin pojat.
Naiset eivät kovinkaan hyvin pärjää teknisillä aloilla. Siksi niitä harvoin siellä näkyy. Tunneälyltään naiset ovat miehiä älykkäämpiä. Korkeakouluissa, esim matematiikan opettajana naisia on myös erittäin harvassa.