Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen naisen suurin haave on äitiys?

Vierailija
15.07.2014 |

Lapsen hankkiminen on epäilemättä osittain biologian ohjaamaa,  mutta jotkut pitävät lapsia elämänsä tärkeinpänä saavutuksena.  Ymmärsitkö jo nuorena,  etteivät lahjasi riitä enempään,  vai onko taustalla kenties jokin lapsuudenaikainen teauma? Voisi kuvitella, että jos ei saa kasvaesaaan tarpeeksi rakkautta,  se "lapselta saatava ehdoton rakkaus" kuulostaa hyvin houkuttelevalta. 

Koetan ymmärtää hurmosmamman motivaatiota. 

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan taas kommentti? Luulen, että jokainen äiti, olipa kuinka hyvin koulutettu tahansa, pitää lapsiaan elämänsä suurimpana saavutuksenaan? Vai meinaatko, että vain "heikkolahjaiset" tekevät lapsia?

Vierailija
2/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkikäteen ajateltuna ovat olleet se suurin saavutus. Työura ei ole lähelläkään sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat elämäni suurin toive. Olen akateemisesti koulutettu nainen, joka tekee koulutustaan vastaavaa työtä. Sain lapset opiskeluaikana, nyt ovat jo aikuisia.

Ap:n asenteellisen aloituksen mukaisesti en ole tai ole ollut mikään hurmosmamma, vaikka olinkin lasten kanssa kotona kymmenen vuotta. En ole takertuja tai kontrolloija, lapseni ovat itsenäistyneet ja pärjänneet hyvin elämässä.

Olen aina pärjännyt opinnoissa ekasta luokasta asti. Silti ensisijaisena haaveenani oli aina äitiys.

Vierailija
4/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tällaisen.. Tai sanotaanko, että se ei ole alunperin ollut suurin haaveeni, mutta elämn varrella on osoittautunut kaikkein tärkeimmäksi osaksi elämääni. Olen ollut koulumenestyjä ja luokan hikareita aina, mutten löytänyt ajoissa suuntaa juuri sille oikealle alalle. Haahuilin kieliopintojen ja matematiikan välillä. Oikeastaan taisin vähän alisuoriutua, kun en lukiosta lähtenyt korkeakoulutukseen (edes yrittämään). Opiskelin tutkintoni samalla, kun sain 2 ensimmäistä lastani.

Olen mielestäni armokas, kiltti, ihmisrakas, organisointikykyinen, pitkämielinen ja positiivinen ihminen, jolla on myös taiteellisia lahjoja. Pidän valtavasti lapsista, myös muista kuin omistani. Olen niitä ihmisiä, joiden syliin vieraat kissat ja lapset kiipeävät kyläpaikoissa. Pidän äitinä olosta, puolisona olosta. Viihdyn kotona, en kaipaa äärimmäisiä elämyksiä, mutta kiinnostun muiden tekemisistä ja myötäiloitsen heidän vauhdissaan.

Vierailija
5/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilin jo lapsena tulevani äidiksi. Hoidin paljon nukkeja, työnsin vaunuissa ja laitoin iltaisin nunkumaan, niillä oli sitterit ja kaikki muut vehkeet. Pesin niiden vaatteita lavuaarissa yms :).

Tapasin mieheni nuorena ja sain esikoiseni 20 vuotiaana. Suurin suruni onkin etten voi saada enempää lapsia.

Lapsena sain myös paljon rakkautaa, meillä oli rakastavat vanhemmat ja minulla 2 velojeä ja 1 sisko. Siskollani ja toisella veljistä ei ole vielä lapsia.

En tiedä miksi pidän niin paljon lapsista, olen kai vähän outo, kun pidän niinpaljon ihan last3n perushoidosta, pukemisesta, nukuttamisesta, rattaiden työntämisestä.

Työkseni olen pph, ehkä se sitten tekee minusta tyhmän, kun en sen vaativampaa työtä tee, mutta tämä on unelma ammattini ja sen avulla kestän myös sen etten omia lapsia lisää saa.

Vierailija
6/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin haave ei ole ollut äitiys, mutta ihmettelen suuresti tätä jatkuvaa äitiyden väheksymistä ja lyttäämistä. Voisiko esimerkiksi aloittaja perustella, miksi äitiys on noin halveksuttavaa, että pitää halveksua sitä, että se voi olla jonkun elämän suurin haave? Millaiset haaveet ovat sinusta hyväksyttäviä?

Vierailija
7/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armokas? Onpa sanaväännös. Tarkoittaako armollista vai mitä?

Mun suurimpana haaveena ei ole koskaan olleet lapset. Olen kai itsekäs introvertti.

Vierailija
8/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosen joka on kaiken muun jo elämässään saanut.

Vierailija
9/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei ole ollut elämäni suurin haave nuorempana. En edes tykännyt lapsista. Minulla on yliopistokoulutus, joten en ole mitenkään heikkolahjainen. En ole toisaalta myöskään mikään vuoden äiti ehdokas. Silti koen, että lapsi on elämäni suurin saavutus. Lisääntymäänhän ihmiset on luonto tarkoittanut. Kaikki muu on loppujen lopuksi merkityksetöntä. Lapsen vuoksi voisin jopa kuolla. Mikään muu elämässä ei tule koskaan olemaan niin rakasta ja tärkeää kuin oma lapsi. Ei sitä voi ymmärtää ennen kuin on oma lapsi. Ketään muuta ei voi yhtä paljon rakastaa kuin omaa lastaan.

Vierailija
10/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:46"]

Armokas? Onpa sanaväännös. Tarkoittaako armollista vai mitä?

Mun suurimpana haaveena ei ole koskaan olleet lapset. Olen kai itsekäs introvertti.

[/quote]

Oho, olipa vaatimaton luonnehdinta itsestäni :D Tarkoitin kylläkin Tarmokas.

5

Vierailija
11/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kaipaisin selitystä käsitteelle hurmosmamma. 

Vierailija
12/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka on vuosia kärsinyt lapsettomuudesta. Siinä vaiheessa, kun lasta ei kuulunut hoidoista huolimatta, olin valmis luopumaan hyvästä työurastani, yliopistopaikastani ja vaikka mistä jos vain saan vaihdossa lapsen. Onneksi ei tarvinnut luopua mistään noista, vaan elämä yllätti ja saimme kauan kaivatun pienokaisen :)

En silti puhu lapsesta saavutuksena. Olen saavuttanut paljon elämässäni, mutta lapsi ei kuulu niihin. Hän on lahja, paras sellainen minkä olen koskaan saanut. Saavutus on jokin joka ansaitaan omalla rehkimisellä, lahja saadaan vaikka sitä ei välttämättä edes ansaitsisi. Välillä koen kyllä että en ole tehnyt elämässäni niin paljon hyvää, että ansaitsisin olla lapseni äiti.

Vierailija
13/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tarmokas tee sinusta yhtään vaatimattovampaa. Mukava kun löytyy noin upeita ihmisiä jotka eivät laita kynttiläänsä vakan alle.

Vierailija
14/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:39"]

Ei tuo tarmokas tee sinusta yhtään vaatimattovampaa. Mukava kun löytyy noin upeita ihmisiä jotka eivät laita kynttiläänsä vakan alle.

[/quote]

En ole tuo vastaaja, jolle kommentoit, mutta voisitko selittää, miksi omien hyvien puoliensa luetteleminen on jotenkin huono asia? Saako itsestään puhuessa sopivaa kertoa vain huonoista puolistaan?

Kyllähän nyt tarmokas ihminen tietää olevansa tarmokas. Minä esim. en ole lainkaan tarmokas, mutta ei mua loukkaa, jos joku toinen on. Vai onko tämä kommentti, jota lainasin, tarkoitettu vain löysäksi AV-vittuiluksi, ts. sanotaan jotain ikävää vain ilkelemisen ilosta?

Vierailija
15/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten kuuluisi olla se elämän suurin haave naisella?

Mä luulen että ihan keskivertonaisella lapset on se ykkösjuttu mitä elämältä toivoo. Eikä se sulje pois muita asioita.

Vierailija
16/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuiluahan tuo on, kuten alapeukutuksista voi päätellä.

Vierailija
17/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Tarja Haloselta kysyttiin, mikä on hänen elämänsä tärkein asia (hän oli tuolloin vielä presidentti) hän vastasi, että tytär Anna. Onko Halonen nyt säälittävä hurmosmamma? 

Vierailija
18/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain osuakseni siihen kohtaan, jonka tiedän provosoivan eniten, vastaan:

normaalin.

Terveisin Freud

Vierailija
19/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksettoman.

Vierailija
20/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:54"]

Mielikuvituksettoman.

[/quote]

Millaiset haaveet ovat parempia ja miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi