Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen naisen suurin haave on äitiys?

Vierailija
15.07.2014 |

Lapsen hankkiminen on epäilemättä osittain biologian ohjaamaa,  mutta jotkut pitävät lapsia elämänsä tärkeinpänä saavutuksena.  Ymmärsitkö jo nuorena,  etteivät lahjasi riitä enempään,  vai onko taustalla kenties jokin lapsuudenaikainen teauma? Voisi kuvitella, että jos ei saa kasvaesaaan tarpeeksi rakkautta,  se "lapselta saatava ehdoton rakkaus" kuulostaa hyvin houkuttelevalta. 

Koetan ymmärtää hurmosmamman motivaatiota. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:54"]

Todella ilkeä ja vittuileva aloitus. Äiti ei ole yhtä kuin heikkolahjainen ja lapset vain täydentävät elämää. Etkö itse voi saada lapsia vai mikä oli aloituksen tarkoitus?

[/quote]

En ole tuon viestin kirjoittaja mutta joidenkin palstalaisen on vaikea ymmärtää, että kaikkien elämän johtotähti ei ole lasten hankkiminen. Eivätkä he siitä syystä ole yhtään sen arvottomampia ihmisiä. Tuo heikkolahjaisuus saattaa tosin tulla mieleen niiden ihmisten kohdalla jotka pitävät omaa elämäntapaansa ainoana oikeana ja eivät omassa pienessä päässään pysty ajatelemaan, että hyvää elämää voi elää monella eri tavalla.

[/quote] Ei tietenkään, mutta tarvitseeko lapsettomien väheksyä ja ilkeillä lapsen saaneille ihmisille? Kummassakaanvei ole mitään pahaa. Kaikkien elämäntavoitteen ei tarvitse olla lapsen saamien, mutta sellaisia ihmisiä joillavon lapsia täytyy voida kunnioittaa.

Tarkoititko tällä "ihmiä jotka pitävät omaa elämäntapaansa ainoana oikeana" minua vai aloittajaa? Jos trkoitit minua, missä kohtaa kirkoitin etten kunnioittaisi lapsettomia yhtälailla kuin lapsellisia?

Vierailija
62/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:46"]

Kun Tarja Haloselta kysyttiin, mikä on hänen elämänsä tärkein asia (hän oli tuolloin vielä presidentti) hän vastasi, että tytär Anna. Onko Halonen nyt säälittävä hurmosmamma? 

[/quote]

Niin minäkin vastaisin - aina ja kaikissa tilanteissa. En siltikään haaveilemalla haaveillut äitiydestä. En olisi ikimaailmassa halunnut äidiksi 20-vuotiaana - hädin tuskin edes kolmikymppisenä. Vieläkin menojalka vipatti... Mutta tunnen naisen, joka halusi äidiksi pienestä pitäen. Poikaystäville hän selvitti heti alkumetreillä, että haluaa lapsen. Pari miestä meni ohi, ennen kuin kolmas sanoi, että sopii.

Itselläni ei ole koskaan tuollaista fiilistä ollut. Pikemminkin tein ensimmäisen lapsen siksi, että niin "kuuluu" tehdä. Onneksi tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:54"]

Todella ilkeä ja vittuileva aloitus. Äiti ei ole yhtä kuin heikkolahjainen ja lapset vain täydentävät elämää. Etkö itse voi saada lapsia vai mikä oli aloituksen tarkoitus?

[/quote]

En ole tuon viestin kirjoittaja mutta joidenkin palstalaisen on vaikea ymmärtää, että kaikkien elämän johtotähti ei ole lasten hankkiminen. Eivätkä he siitä syystä ole yhtään sen arvottomampia ihmisiä. Tuo heikkolahjaisuus saattaa tosin tulla mieleen niiden ihmisten kohdalla jotka pitävät omaa elämäntapaansa ainoana oikeana ja eivät omassa pienessä päässään pysty ajatelemaan, että hyvää elämää voi elää monella eri tavalla.

[/quote] Ei tietenkään, mutta tarvitseeko lapsettomien väheksyä ja ilkeillä lapsen saaneille ihmisille? Kummassakaanvei ole mitään pahaa. Kaikkien elämäntavoitteen ei tarvitse olla lapsen saamien, mutta sellaisia ihmisiä joillavon lapsia täytyy voida kunnioittaa.

Tarkoititko tällä "ihmiä jotka pitävät omaa elämäntapaansa ainoana oikeana" minua vai aloittajaa? Jos trkoitit minua, missä kohtaa kirkoitin etten kunnioittaisi lapsettomia yhtälailla kuin lapsellisia?

[/quote]

Tarkoitin yleensä joitakin palstalaisia mutta jos tuo "Vittuileva aloitus" on sinun kirjoittamasi taidat kuulua samaan joukkoon.

Vierailija
64/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni suurin haave on tällä hetkellä äitiys. Hän käy läpi lapsettomuushoitoja.

Vierailija
65/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:32"]

Lapsen hankkiminen on epäilemättä osittain biologian ohjaamaa,  mutta jotkut pitävät lapsia elämänsä tärkeinpänä saavutuksena.  Ymmärsitkö jo nuorena,  etteivät lahjasi riitä enempään,  vai onko taustalla kenties jokin lapsuudenaikainen teauma? Voisi kuvitella, että jos ei saa kasvaesaaan tarpeeksi rakkautta,  se "lapselta saatava ehdoton rakkaus" kuulostaa hyvin houkuttelevalta. 

Koetan ymmärtää hurmosmamman motivaatiota. 

[/quote]

Noh minä työskentelin lisensiaattityöni parissa, kun lopulta tulin pitkän yrittämisen jälkeen 32-vuotiaana (hedelmällisyyshoitoja 26-vuotiaasta asti)  raskaaksi ja se lapsi, samoin kuin viisi nuorinta sisarustaan ovat kyllä monella lailla minulel "täyttymys".

Tämä siitä huolimatta, että olen väitellyt tohtoriksi, innokas työni suhteen, yhä vielä yli kahdenkymmenen avioliittovuoden jälkeen kovin rakastunut puolisooni, omaan hyviä ystäviä jne.

Mistä ihmeestä ap on muuten saanut pieneen, hupsuun päähänsä, että lapselta saisi automaattisesti jonkinlaisen ehdottoman rakkauden? 

Vierailija
66/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]

Tämä on vauvapalsta, joten suurimmaksi osaksi täällä puhutaan perhe-elämästä. Enemmän täällä on lapsivastaista kirjoittelua, kuin sitä että lasten vanhemmat kertoisivat lapsiperhe-elämän olevan ainoa oikea tapa. Keskustelu menisi vähän hankalaksi, jos joka lauseessa pitäisi muistuttaa että tällä ei ole tarkoitus loukata vapaaehtoisesti lapsettomia. Kuka sitä sitäpaitsi haluaisikaan? Tämähän on vauvapalsta.

Vierailija
67/67 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin haave ei ole = suurin saavutus mutta niin

Mun mielestä äitiys on suurin haave mm.uskovaisilla joilla ei ole tietoa paremmasta/kaikesta, sellaisilla jotka eivät uskalla tai osaa haaveilla suurista asioista ja mm. hieman kehitysvammaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi