Pese kaikki meikit pois ja katso itseäsi peilistä luonnonvalossa - siltä sinä oikeasti näytät
Ja sinun on turha kehuskella itseäsi anonyymilla keskustelupalstalla nimityksellä "kaunis nainen", jos olet kaunis ainoastaan silloin, kun olet meikannut itsesi sellaiseksi.
Kommentit (95)
No itse asiassa en näytä. Se on peilikuvani, oikeasti kasvoni eri puolet ovat siis päinvastoin.
Mutta mitä meikkiin tulee, niin näytän kyllä aika samalta ilman ja meikin kanssa. Väritän vain hiukan kulmia ja laitan ripsivärin, iholle ei koskaan tarvinnut sutata yhtään mitään. Ja ihan kaunis nainen olen.
Taisi aloittajalta unohtua rantaviltti kun on noin paljon hiekkaa pimpissä.
Vierailija kirjoitti:
Peili vääristää kasvojen piirteet. Peilikuva ei ole aito ja luonnollinen omakuva.
Juuri näin. Peilikuvassa näyttää paremmalta kuin oikeasti.
En ole nähnyt meikattua naista koko kesänä. Kuka nyt helteellä meikkaa?
Jos joku on omasta mielestään kaunis, niin mitä se muka on ap:lt pois? Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Tämä aloituksen täytyy olla provo.
...
0/5
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on mies.
Peilikuva kertoo totuuden silloin kun olen meikannut.
Peilikuva vääristää silloin kun katson siihen luonnonvalossa ilman meikkiä.
Valokuva kertoo totuuden silloin kun näytän siinä hyvältä.
Valokuva vääristää silloin kun näytän rumalta ja hirveältä.
T. Av-mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peili vääristää kasvojen piirteet. Peilikuva ei ole aito ja luonnollinen omakuva.
Ai nytkö peili vääristääkin? Mammojen mielestä tähän asti peilikuva on kertonut totuuden koska valokuvissa ollaan niin rumia. Eli onko se sittenkin niin, että ne rumat valokuvat kertovat totuuden?
Peilikuva on peilikuva. Kyse ei ole mielipiteestä, peilissä asia näkyy ”väärinpäin” väistämättä. Onko vaikea ymmärtää?
Valokuvan suhteen taas asia vaihtelee. Puhelimella ei voi ottaa kovin läheltä kuvaa, koska taas kasvonpiirteet vääristyvät. Tämä selitetään ihan kuvaesimerkkien kautta poliisinkin sivulla, passihakemukseen ei kelpaa läheltä otettu selfie koska kasvojen mittasuhteet ovat vääristyneet. Tässäkään kyse ei siis ole mielipiteestä vaan faktasta (polttoväli jne).
Muutaman metrin päästä otettu valokuva lienee todenmukaisin.
Tasainen luonnonvalo on itseasiassa hyvä. Kirkas keinovalo ja ylä-tai sivuvalo korostaa kasvojen varjoja.
Meikkaan aina, päivällä ja myös yöllä. Lähinnä värivoide, peite aine silmiin, kulmat ja poskipuna. En ole koskaan luomun näköinen. Pidän itsestäni juuri tälläisena. Se mistä en pidä itselläni, enkä myöskään toisilla, on tekoripset ja irtokynnet. Minusta ne eivät kaunista ketään. Olkaa onnellisia te, keiden ei tarvitse meikata.
Vierailija kirjoitti:
Odotettavissa melkoisia puolustuspuheita ja "naurua". Naisten on vaikea myöntää itselleenkään, että ovat aivan taviksia ilman kaikkia kommervenkkejä, joita naamaansa piirtävät.
Voi poikaparka, kyllä minä sen tiedän. Itse asiassa tiedän olevani suorastaan ruma, meikillä vähän siistimmän näköinen.
Meikkaamisesta on tullut sosiaalinen normi, siksi minäkin meikkaan. Mielenkiintoista on myös, että tälläkin palstalla te miehet haukutte suomalaisia naisia laittautumattomuudesta ja käskette ottaa oppia vaikka itänaapurista, mutta sitten toisaalta laittautuminen herättää teissä tuollaista raivon puhinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on mies.
Eli se hiekka on siis esarin alla
En ole juurikaan meikannut koronan aikana, koska maski peittää kasvot. Mielestäni olen ilman meikkiä nuoremman, freesimmän näköinen, tosin huomaamaton hiirulainen. Kesällä iho päivettyy ja on tasainen. Talvisin ihoni on läikikäs ja ruma.
Vierailija kirjoitti:
Peilikuva kertoo totuuden silloin kun olen meikannut.
Peilikuva vääristää silloin kun katson siihen luonnonvalossa ilman meikkiä.
Valokuva kertoo totuuden silloin kun näytän siinä hyvältä.
Valokuva vääristää silloin kun näytän rumalta ja hirveältä.
T. Av-mamma
Olet ketjun ainoa, joka väittää noin, miksi allekirjoitit mielipiteesi yleisemminkin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on saanut noin paljon alapeukkuja? Mikä ei pitänyt paikkaansa? Otsikko? Avausviesti?
Siksi varmaan, että täytyy olla aika erityisen toope, jos tällaisen luulee olevan uutinen.
Olen meikannut 5v sisällä ehkä viisi kertaa. Olen kaunis enkä pelkästään itseni mielestä ja minulla on mielenkiintoiset piirteet, ei mitkään pieni- ja harmaasilmäiset ja turpeat muodottomat kasvot perunanenällä.
Millään näillä ei silti ole mitään arvoa ilman sitä, että päässä liikkuu jotain ja sen puutteen näkee valitettavan useista silmistä.
Jos sekä peilikuva että valokuvat vääristää, niin millä perusteella pystytte sanomaan olevanne kauniita?
Vierailija kirjoitti:
Odotettavissa melkoisia puolustuspuheita ja "naurua". Naisten on vaikea myöntää itselleenkään, että ovat aivan taviksia ilman kaikkia kommervenkkejä, joita naamaansa piirtävät.
Minä en ole kaunis ilman meikkiä. En silti käytä meikkiä muulloin kuin viihteelle mennessä. Minun ei tarvitse olla kaunis. Se ei ole velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos sekä peilikuva että valokuvat vääristää, niin millä perusteella pystytte sanomaan olevanne kauniita?
Valokuva ei vääristä, kunhan se ei ole liian läheltä otettu. Lisäksi videokuva on hyvä, siinä tulee eleetkin esille toisin kuin still-kuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen saunapuhtaana, ilman meikkiäkin kaunis vaikka nyt en tiedäkään yhtään mihin viittaat
Rumuuden myöntäminen on naiselle kova paikka ja veikkaan, että ikäsi alkaa kolmosella ykkösen sijaan.
Ai nytkö peili vääristääkin? Mammojen mielestä tähän asti peilikuva on kertonut totuuden koska valokuvissa ollaan niin rumia. Eli onko se sittenkin niin, että ne rumat valokuvat kertovat totuuden?