En osaa suhtautua tuttuun alkoholistiin
Puolisoni parhaan kaverin tyttöystävä on aika pahasti alkoholisoitunut. En tiedä mitä tehdä enkä tiedä onko minulla velvollisuutta yrittää tehdä mitään asialle. Puolisoni kaveria asia ei tunnu häiritsevän, eikä hän ikinä kommentoi tyttöystävänsä juomista tai käytöstä ja tämän tyttöystävän juopotteluun on nyt suhtauduttu ”välttämättömänä pahana” jo useamman vuoden ajan kaveripiirissämme.
Ongelma on ehkä siinä (meissä) että minä ja puolisoni emme voi enää sietää tyttöystävän käytöstä. Kyllähän alkoholismi on sairaus, mutta tunnen muitakin alkoholisteja, eikä kukaan heistä ole koskaan käyttäytynyt niin huonosti kuin kaverimme tyttöystävä.
Koska olemme puolisoni kanssa tosi aikuisia, olemme alkaneet hoitaa ongelmaa välttelemällä alkoholistinaisystävää. Emme kutsu häntä mihinkään ja järjestämme omia menojamme niin, ettei naista tarvitsisi tavata. Ensinnäkin nainen on todella kovaääninen ja kaikkitietävä. Hän arvostelee kaikkia ja kaikkea, tietyssä humaltumispisteessä hän alkaa aukomaan päätä kaikille ympärilläolijoille, tutuille ja tuntemattomille. Jatkuvan ryypiskelyn takia hän ei ikinä muista mitä on puhuttu tai sovittu, eikä myöskään muista mitään omasta käyttäytymisestään. Viimeksi hän kutsui itsensä meille kylään haukkui tarjoamamme ruuat, meni nukkumaan makuuhuoneeseemme, heräili sieltä aamuyöllä ja kömpi vessaan – sammuen pöntölle neljäksi tunniksi. Lisäksi hän tahtoo avautua minulle parisuhteensa ongelmista, kovaäänisesti, vaatien neuvoja. Selkeästi olen hänelle paljon läheisempi kuin hän minulle. Hän myös lähentelee minua oikein kovassa humalassa ja suuttuu jos en halua juoda. En tiedä mitä tehdä. Alkoholistityttöystävä on myös sanonut minun olevan ainoa joka häntä ymmärtää ja kuuntelee. Tahtoisin auttaa mutten osaa.
En uskalla suoraankaan sanoa että tuo käyttäytyminen on aivan hirveää ja tunnen oloni todella ahdistetuksi hänen seurassaan. Puolisoni paras kaveri on aina ollut meille kuin perhettä, ja pelkään aiheuttavani jotain kitkaa heidän ystävyyteensä, jos esim. kiellän naisystävää enää tulemasta meille. Voinko vain luottaa siihen että parhaat kaverit voivat olla parhaita kavereita vaikka heidän naisensa eivät tulisi toimeen keskenään? Viaton en ole itsekään, ja varmasti kännissä rasittava kuten kaikki, mutta en ikinä pystyisi piinaamaan muita ihmisiä tuolla tavalla.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Kommentit (23)
suvaitsevaisuutta yksilönvapauksia kohtaan kirjoitti:
Yleensä päiteiden käyttäjiä karsastavat ovat joko vasemmalla olevia ellei jopa kommunisteja tai sitten uskovaisia tai näiden molempien jälkeläisiä.
Asenteet alkoholiin tai huumausaineisiin on peritty uskonnollisista taustoista tai äärivasemman suvun kasvatuksen summana.
Kyseessähän on hyvät lapset yksilönvapaudet.
Jokainen yksilö on vapaa tekemään, mitä huvittaa. Mutta alkoholisti tuhoaa ympärillään olevat ihmiset.
En ole kommunisti, enkä uskovainen, mutta olen alkoholistin lapsi ja sitä kokemusta ei kenenkään pitäisi kokea. Sinun selityksesi on naiivia puusilmäisyyttä, koska sinä et tiedä siitä mitään, mitä pelko on.
Vierailija kirjoitti:
suvaitsevaisuutta yksilönvapauksia kohtaan kirjoitti:
Yleensä päiteiden käyttäjiä karsastavat ovat joko vasemmalla olevia ellei jopa kommunisteja tai sitten uskovaisia tai näiden molempien jälkeläisiä.
Asenteet alkoholiin tai huumausaineisiin on peritty uskonnollisista taustoista tai äärivasemman suvun kasvatuksen summana.
Kyseessähän on hyvät lapset yksilönvapaudet.
Jokainen yksilö on vapaa tekemään, mitä huvittaa. Mutta alkoholisti tuhoaa ympärillään olevat ihmiset.
En ole kommunisti, enkä uskovainen, mutta olen alkoholistin lapsi ja sitä kokemusta ei kenenkään pitäisi kokea. Sinun selityksesi on naiivia puusilmäisyyttä, koska sinä et tiedä siitä mitään, mitä pelko on.
Kuulostat ihan kollektiiviselta vassarilta tai uskikselta.
Et totisesti ole oikealla.
Amerikassa on vapaus elää ihan miten tahtoo ja ihan miten päin vain ja ihan millä tavoin vain.
Se on vapauden maa ja oikeistolainen maa. Siel o huumeetkin vapautettu.
Jokainen elättää ittensä ja jeesustelut vähemmälle.
Toista on Suomessa kun vassareiden kyttäävät jälkeläiset ja uskisten kyylät vahtii aikuisten ihmisten ryyppäämistäkin. Sen takia meillä ei ole viinejäkään ruokakaupoissa ja sen takia meillä ei voi ostaa alkoa 21-09 välisenä aikana, koska holhous ja uskonnollisuus kummittelee 2021, vaikka Neuvostoliitto meni jo.
Suomen historiassa alko kiellettiin uskisten ja vassareiden taholta