Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?
Itse olen tottunut että joko tai, ei ne edes maistu hyvältä samalla leivällä. Ehkä mä olen vaan poikkeava, miten te teette?
Lapsen seurustelukumppani on ollut meillä usein yötä tänä kesänä. Aamiaispöydässä ottaa aina useamman leivän ja kaikkiin tulee päälle 3-4 siivua juustoa sekä leikkelesiivu. En voi sille mitään, mutta minusta tuo on ahnehtimista :/ leivänpäällisiä tuntuu menevän tuplasti enemmän yhden vieraan takia.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Jos hän voi ostaa sitten omat leivänpäälliset, jääkaappiin nimi päälle ja tiedot. Ei ole pakko ottaa vieraaksi lapsen seurustelukumppania tai sano paljonko saa ottaa teillä. Ehkä hän kokee tarvitsevansa (miehenä?) enemmän kaloreita ja suolaa, jos päivä on pitkä. Mutta luultavasti maksat mieluummin vain teidän perheen kulut ja lapsesi.
Hyvä neuvo, jos haluaa tyttärensä jäävän vanhaksipiiaksi.
Siirry halvempiin tuotteisiin jos vieras syö liikaa. Lauantai makkaraa tai vastaavaa. Lisäksi halvinta juustoa, tai laitat tarjolle vain toista.
Vierailija kirjoitti:
Siirry halvempiin tuotteisiin jos vieras syö liikaa. Lauantai makkaraa tai vastaavaa. Lisäksi halvinta juustoa, tai laitat tarjolle vain toista.
Xtran valmiiksi siivutettua edamia kilon paketissa ja jotain halpaa lauantaimakkaraa on hyvä veto!
Tytär töihin että maksaa tämän kosijan sapuskat.
Leivässäkin on mahdollista säätää. Hae vasta illalla punalaputettuja leipiä pakkaseen että saa suuremman alennuksen.
Mä olen koko ikäni lapannut leipäni päälle kasan päällisiä. Miksi en lappaisi?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tapana laittaa tummalle leivälle sekä juustoa että leikkeleitä ja vaalealle leivälle leikkeleitä muttei juustoa. Muutenkin minulla on tapana välttää laittamasta ruokaan useampaa hyvin samanväristä elementtiä. Varmaan ainakin osittain tästä syystä myös inhoan sinappia hernekeitossa ja laitan hernekeittoon sen sijaan ketsuppia. On kai olemassa joku nimitys sille ihmistyypille, jolle ruoan visuaalisuus on tärkeää, mutta ei tule se sana nyt mieleeni.
Tuo lienee jossain määrin myös kulttuurisidonnainen juttu. Useimmille suomalaisille ei ole kovin tärkeää, miltä ruoka näyttää, mutta esim. japanilaisille on.
Leivän päälle kannattaa laittaa ensin 2 murskattua Parapähkinää, sen jälkeen monta kerrosta salaattia, sitten oma paistamaa lihaa, sen päälle juustoa ja ihan päällimmäiseksi avocadoa. Myös luomu porkkanaraaste leivän päällä on ihanaa. Parapähkinöistä saa päivän seleenit. Proteiini on must joka aterialla. Liha on helppo kuullottaa pannulla, sen jälkeen tilkka vettä, mausteet, suola,, pippuri, laaketinlehti. Sitten haudutetaan kannen alla kypsäksi. Paistia voi syödä leivän päällä pitkään. Liemi käytetään kastikkeisiin tai keittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tapana laittaa tummalle leivälle sekä juustoa että leikkeleitä ja vaalealle leivälle leikkeleitä muttei juustoa. Muutenkin minulla on tapana välttää laittamasta ruokaan useampaa hyvin samanväristä elementtiä. Varmaan ainakin osittain tästä syystä myös inhoan sinappia hernekeitossa ja laitan hernekeittoon sen sijaan ketsuppia. On kai olemassa joku nimitys sille ihmistyypille, jolle ruoan visuaalisuus on tärkeää, mutta ei tule se sana nyt mieleeni.
”Hullu”
Olisiko sinulla pokkaa sanoa tuo päin naamaa IRL henkilölle, joka vaikuttaa aivan täysjärkiseltä mutta kertoo kokevansa noin? Jos kyseessä olisi vaikka ystäväsi tai työkaverisi. Pakko-oireisessa häiriössä esiintyy paljon tuon kaltaisia ajatuksia ja toimintoja, mutta sekään ei todellakaan tee kenestäkään ihmisestä hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Hullu”
Olisiko sinulla pokkaa sanoa tuo päin naamaa IRL henkilölle, joka vaikuttaa aivan täysjärkiseltä mutta kertoo kokevansa noin? Jos kyseessä olisi vaikka ystäväsi tai työkaverisi. Pakko-oireisessa häiriössä esiintyy paljon tuon kaltaisia ajatuksia ja toimintoja, mutta sekään ei todellakaan tee kenestäkään ihmisestä hullua.
Anteeksi, unohdin että huumori on täysin tuntematon käsite tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Hullu”
Anteeksi, unohdin että huumori on täysin tuntematon käsite tällä palstalla.
En ole huumorintajuton, mutta tuo ei ollut mielestäni hyvää huumoria. Saat kuitenkin anteeksi.
Eli teet lämpimänkin leivän, toisen juuston kanssa ja toisen leikkeleen kanssa????
Jos on äijässä potentiaalia niin kannattaa sijoittaa muutama leipä että tytär pääsee naimisiin. Jos luuseri niin tarjoilut pois
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaiken muun, mutta että ketsuppia hernekeittoon?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
-vihannekset kuten kurkku tai tomaatti tai/ja salaatti
-juusto päällimäiseksiNäin.
Ei ei ei.
-voi
-juusto.
-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.
Mä en välitä voista, vaan ekaksi tulee salaatti, sitten juusto ja sen päälle kurkkua, mielellään oikein monta viipaletta. Tomaattia en laita leivän päälle, mutta sen sijaan sämpylän väliin oikein mielelläni. Mistähän sekin mahtaa johtua?
No on todellakin. Jos nyt ajatellaan että semmonen 20 g per ateria olis ihan hyvä saada proteiinia, niin yksi hyvä tapa on laittaa kunnolla leivänpäällisiä (vähärasvaista leikkelettä ja juustoa, kananmunaa). Kasviksia toki myös. Monipuolista ja ravitsevaa ruokaa riittävästi!
Vierailija kirjoitti:
Eli teet lämpimänkin leivän, toisen juuston kanssa ja toisen leikkeleen kanssa????
Ei lämpimään leipään laiteta leikkelettä! Oletteko te aivan sekaisin?? :O
Kyllä rasvassa on makua. Voin makua pidetään yleisesti parhaana, mutta hyvänmakuinen rasva leivän päälle on myös laardi. Se ei tarvitse lisäkseen mitään muuta, on niin mehevää ja herkullista.
Ihan normaalia on. Itse laitan kahden kinkku ja juustosiivun lisäksi salaattia ja vähä tomaattia ja kurkkua.
Mies 30v+
Eiköhän teinipojat kyllä ihan normaalisti syö useammankin kuin yhden leivän aamupalalla ja useammalla päällisellä. Kyllä meillä 10-vuotiaan kaveritkin useamman kuin yhden leivän syövät aamupalaksi tai koulun jälkeen. Eikä minusta ole mitenkään epäkohteliasta.