Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?

Vierailija
11.07.2021 |

Itse olen tottunut että joko tai, ei ne edes maistu hyvältä samalla leivällä. Ehkä mä olen vaan poikkeava, miten te teette?

Lapsen seurustelukumppani on ollut meillä usein yötä tänä kesänä. Aamiaispöydässä ottaa aina useamman leivän ja kaikkiin tulee päälle 3-4 siivua juustoa sekä leikkelesiivu. En voi sille mitään, mutta minusta tuo on ahnehtimista :/ leivänpäällisiä tuntuu menevän tuplasti enemmän yhden vieraan takia.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamiaisleipäpari sisältää paksumman kerroksen erilaisia täytteitä kuin itse leipä on. Ei voita ollenkaan, kostukkeena majoneesipohjainen salaatti, sipulia, valkosipulia, tomaattia, juustoa, leikkeleitä ja salaatinlehti.

Joskus juuston sijasta mozzarella siivuja (tuorejuusto) ja balsamicoa.

Jotkut sanovat brunssiksi.

Vierailija
82/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?

Ilman muuta se juusto tulee päällimmäiseksi sillä kun puristat käsin sitä voi- tai margariinileipää, niin iso edamjuustoviipale tuntuu sormissa mukavammalta kuin kinkkuviipale.

Kommenteista päätellen yllättävän monet syövät edelleen voita margariinin sijasta. Voi on kovaa tönkköä jääkaapista otettuna margariiniin verrattuna.

Aika moni käyttää leivän päälle laitettavasta rasvasta yleisnimitystä voi riippumatta siitä onko se todellisuudessa voita vai margariinia. Minä itse käytän yleensä tuorejuustoa, siinä on jotain makuakin toisin kuin pelkässä rasvassa.

Itse käytän silloin tällöin eri tavoin maustettuja tuorejuustoja etenkin Kantolan voileipäkeksien kanssa. Maksamakkara sopii hyvin näkkileivän kanssa, jolloin siihenkään ei tarvitse lisätä margariiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia on. Oletko köyhä?

Perheen ruokiin on käytettävissä muutama satanen kuussa, niin kyllähän se jossain tuntuu jos vieras syö noin paljon leipiä ja päällisiä. Ap

Leivän syöminen ei pidä nälkää loitolla vaikka siinä olisikin yksi kinkkusiivu. Tehkää jotain ravitsevampaa ateriaa esim. aamupalalle. Keitä vaikka kananmunia, niissä on proteiinia, ei tarvi leipää syödä joka välissä. 

Vierailija
84/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?”

:O Todella outoa... Eihän vain laita vielä kurkkua ja/tai tomaattia siihen päälle? Se olisi jo todella kieroutunutta ja pyytäisim valkotakkiset paikalle!

Olet kusipää, pidä se ilkeä turpasi tukossa.
Mitä kummallista siinä on, jos perheet pyrkivät säästämään ruokakuluissa?

Ja on aivan tavanomaista, että kahvioissakin myydään erikseen juustovoileivät ja erikseen kinkku- tai muut voileivät.

Näin voi tehdä kotonakin, joko juusto voileipä tai leikkele voileipä. Ei molempia samaan leipään.

Kahviloissa myydään myös juusto-kinkkuleipiä. Köyhillä on köyhien murheet.

Vierailija
85/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma aamiaisleipäpari sisältää paksumman kerroksen erilaisia täytteitä kuin itse leipä on. Ei voita ollenkaan, kostukkeena majoneesipohjainen salaatti, sipulia, valkosipulia, tomaattia, juustoa, leikkeleitä ja salaatinlehti.

Eikös brunssiin kuulu muutakin kuin aamiaisleipä? Esim. pannukakkuja, hedelmiä, kakkua ja kuohuviiniä?

Vierailija
86/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?”

:O Todella outoa... Eihän vain laita vielä kurkkua ja/tai tomaattia siihen päälle? Se olisi jo todella kieroutunutta ja pyytäisim valkotakkiset paikalle!

Olet kusipää, pidä se ilkeä turpasi tukossa.
Mitä kummallista siinä on, jos perheet pyrkivät säästämään ruokakuluissa?

Ja on aivan tavanomaista, että kahvioissakin myydään erikseen juustovoileivät ja erikseen kinkku- tai muut voileivät.

Näin voi tehdä kotonakin, joko juusto voileipä tai leikkele voileipä. Ei molempia samaan leipään.

Olin töissä työpaikkakahvilassa, ja siellä olisi tullut lakko samantien jos aamiaisen aikuihin myytävissä voileivissä ei olisi ollut juustoa, lihaa ja kasviksia kaikkia per leipä. Lihattomia tehtiin joskus kokeilumielessä mutta ei niitä kukaan ostanut.

Vierailija
87/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivän syöminen ei pidä nälkää loitolla vaikka siinä olisikin yksi kinkkusiivu. Tehkää jotain ravitsevampaa ateriaa esim. aamupalalle. Keitä vaikka kananmunia, niissä on proteiinia, ei tarvi leipää syödä joka välissä. 

Sinulla ei ehkä pidä, minulla pitää. Syön leipää aamupalana ja töistä kotiin tullessani välipalana. Lounas ja illallinen kunnon lämpimiä ruokia ja iltapalana vihanneksia tai hedelmiä jossain muodossa. Hyvin toimii.

Vierailija
88/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös brunssiin kuulu muutakin kuin aamiaisleipä? Esim. pannukakkuja, hedelmiä, kakkua ja kuohuviiniä?

Pelkkä aamiaisleipä ei voi olla brunssi. Aamiaisleipä on aamiainen. Brunssi on aamiaisen ja lounaan välimuoto, siinä on elementtejä molemmista ja valinnanvaraa.

Vierailija
89/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivälle laitetaan ekana

-voi

-vihannekset kuten kurkku tai tomaatti tai/ja salaatti

-juusto päällimäiseksi

Näin.

Ei ei ei.

-voi

-juusto.

-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.

Sama. Tämä on oikea järjestys♥️♥️♥️

Vierailija
90/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan leivän päälle voita, leikkeleen, juuston ja suola tahi maustekurkkuja. Mutta harvemmin syön leipää muuten kuin itse tekemää aamusämpylää pelkällä voilla. Mutta kun syön niin silloin siinä on päällä vaikka mitä.

Vierailija
91/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurisidonnaista, breakfast+lunch, jotkut britit harrastaa makeita aamupaloja, jotkut taas eivät. Juhlallinen/kutsu brunssille voi tosiaan sisältää myös kaikenlaista erityistä, mutta arkinen ei yleensä koskaan ainakaan alkoholipitoisia juomia. Makeudet ovat toisilla tärkeitä, toisilla taas ei. Joku voi haluta myös puuroa tai jotain muuta lämmintä. Makuasioita.

Vierailija
92/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä teen: reissumies, voi, juusto, meetvursti, paprika ja suolakurkku. Onko ap paha?

Vierailija
93/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin laitan leivälle sekä juuston että leikkeleen. Käyn töissä sen takia, että saan leipäni päälle juuston ja leikkeleen. En ole niin pihi, että pitäisi nuukailla leivän päällysteissä. Inhoan tuollaisia pula-ajalta peräisin olevia "näin on aina tehty" -sääntöjä.

Kauhea tuo ensimmäisen sivun esimerkki lähihoitajakoulusta. Ei vtu. Toivottavasti en joudu koskaan vanhainkotiin, jos siellä ei saa leivälleen juustoa ja leikkelettä.

Vierailija
94/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä aamiaisleipä ei voi olla brunssi. Aamiaisleipä on aamiainen. Brunssi on aamiaisen ja lounaan välimuoto, siinä on elementtejä molemmista ja valinnanvaraa.

Koko ratkaisee ja siksi jotkut sanovat sitä brunssiksi, siis vieraat. Itselle se on aamupala.

Vierailija
95/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kattilallinen kaurapuuroa pöytään. Leipää kuluu vähemmän. Puuron pariksi voi varata mehukeittoa / raejuustoa.

Ehdotan vielä keitettyjä kananmunia leivän päälle, liekö halvempaa kuin leikkele plus juusto?

Ap:lta ratkiis viimeistään tässä kohtaa hermot. Siellä pöydässä hän tehtäs leipiä juustolla ja kinkulla, vedettäs kaurapuuroa oikein kunnon keitolla ja vielä syötäs kananmuna erillään siihen päälle. Vastaus ongelmaan on tarjonnan vähentäminen.

Onko tavoitteena nousta pöydästä nälkäisenä, kun ei laiteta tarjolle juuri mitään vai vaihtaa aineksia huokeimpiin?

Vierailija
96/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?

Ilman muuta se juusto tulee päällimmäiseksi sillä kun puristat käsin sitä voi- tai margariinileipää, niin iso edamjuustoviipale tuntuu sormissa mukavammalta kuin kinkkuviipale.

Kommenteista päätellen yllättävän monet syövät edelleen voita margariinin sijasta. Voi on kovaa tönkköä jääkaapista otettuna margariiniin verrattuna.

Minua taas ihmetyttää, että joku syö margariinia. Hyi.

Vierailija
97/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin paahdetaan leipä. Sen jälkeen siihen sipaistaan pieni kerros voita. Sitten juustosiivu, jotta se sulaa kuuman leivän päälle. Sen jälkeen liha. Savukinkkua, suolalihaa tai metukkaa. Sitten kurkkua ja tomaattia sopivat siivut. Jos mahtuu, ehkä vielä suolakurkku.

Aijai, kuola alkaa valua kun tätä kirjoittaa :D

Vierailija
98/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ratkaisee ja siksi jotkut sanovat sitä brunssiksi, siis vieraat. Itselle se on aamupala.

Ei se aamiaisleipä kyllä muutu brunssiksi vaikka niitä söisi neljä kerralla.

Vierailija
99/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea järjästys;

alahuuli

kieli

ylähuuli ja eikun maiskuttelemaan

Vierailija
100/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko pizzaankin vain joko juustoa tai kinkkua?