Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?

Vierailija
11.07.2021 |

Itse olen tottunut että joko tai, ei ne edes maistu hyvältä samalla leivällä. Ehkä mä olen vaan poikkeava, miten te teette?

Lapsen seurustelukumppani on ollut meillä usein yötä tänä kesänä. Aamiaispöydässä ottaa aina useamman leivän ja kaikkiin tulee päälle 3-4 siivua juustoa sekä leikkelesiivu. En voi sille mitään, mutta minusta tuo on ahnehtimista :/ leivänpäällisiä tuntuu menevän tuplasti enemmän yhden vieraan takia.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tapana laittaa tummalle leivälle sekä juustoa että leikkeleitä ja vaalealle leivälle leikkeleitä muttei juustoa. Muutenkin minulla on tapana välttää laittamasta ruokaan useampaa hyvin samanväristä elementtiä. Varmaan ainakin osittain tästä syystä myös inhoan sinappia hernekeitossa ja laitan hernekeittoon sen sijaan ketsuppia. On kai olemassa joku nimitys sille ihmistyypille, jolle ruoan visuaalisuus on tärkeää, mutta ei tule se sana nyt mieleeni.

Vierailija
122/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tytti viikari+sanna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?

Ilman muuta se juusto tulee päällimmäiseksi sillä kun puristat käsin sitä voi- tai margariinileipää, niin iso edamjuustoviipale tuntuu sormissa mukavammalta kuin kinkkuviipale.

Kommenteista päätellen yllättävän monet syövät edelleen voita margariinin sijasta. Voi on kovaa tönkköä jääkaapista otettuna margariiniin verrattuna.

Minua taas ihmetyttää, että joku syö margariinia. Hyi.

Ja minua ihmetytää demari joka syö toisten rahoilla.

Mikäli tarkoitat meidän pääministeriä hän ei ole syönyt toisten rahoilla.

Hän maksanut joka ikisen euron ja sentin takaisin.

Ja on itse ollut vain järjestelmän sekasorron kappale.

Siis kiinni jäätyään sanonut maksavansa mutta kuinka paljon? Niitä kuitteja eikä maksukuittiakaan ole näkynyt. Paljonko muuten verottaja vaati korkoja ja summan suuruuden huomioiden ehkä rangaistustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita tarjolle vain toista, jos asia vaivaa. Kaikkea sitä voi ihminen ihmetellä. Räjäyttääkö tajuntasi, jos kerron että näkkileivänkin voi voidella joko reikäpuolelta tai sileältä puolelta?

Vierailija
124/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tapana laittaa tummalle leivälle sekä juustoa että leikkeleitä ja vaalealle leivälle leikkeleitä muttei juustoa. Muutenkin minulla on tapana välttää laittamasta ruokaan useampaa hyvin samanväristä elementtiä. Varmaan ainakin osittain tästä syystä myös inhoan sinappia hernekeitossa ja laitan hernekeittoon sen sijaan ketsuppia. On kai olemassa joku nimitys sille ihmistyypille, jolle ruoan visuaalisuus on tärkeää, mutta ei tule se sana nyt mieleeni.

”Hullu”

Vierailija
125/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia. Oletko sä joku pihi?

Ahneus ja mässäily ovat kuolemansyntejä.

Vierailija
126/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kahvilankin leivissä juustoa ja makkaraa ja vielä kananmunakin ja ehkä jopa vähän vihanneksia. Eikai ne maistu millekään eikä täytä jos ei ole päällisiä. Aterian lisukkeena oleva leipä ei juuri päällisiä kaipaa mutta muuten kyllä.

Vierailija
127/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi laittaa yhdelle leivälle vaikka kaksi viipaletta juusta ja kaksi leikkelettä kuin ottaa neljä leipää joissa kussakin yksi jompaa kumpaa. Neljässä leivässä tulee turhaa hiilaria joka ei ole terveellistä. Juusto ja esim. kinkku on terveellisempiä.

Vierailija
128/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksellä ei ole mitään väliä. Samaan paikkaan menevät järjestyksestä riippumatta. Pidä silmät kiinni niin on aivan sama.

Vierailija
129/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa saattaa olla biologian näkökulmasta taustalla pyrkimys mahdollisimman monipuoliseen ravinnonkäyttöön, sillä monipuolisessa ruoassahan on hyvin vaihtelevasti eri värejä.

Vierailija
130/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juttu tämä nyt on? Itse laitan leipäni päälle vaikka kokolihapihvin, jos huvittaa. Ihan ihme normatiivisia keskusteluja. En saisi laittaa leipäni päälle vaikka salmiakkikarkkeja, kun av-mamma kielsi ;) Get a life ja kaunista kesäiltaa. 

Vierailija
131/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä voileipiä joko aamulla teen kanssa tai iltapäivällä kahvin kanssa. Kotona minulle riittää että se leipä tuoretta ja laitan sen päälle joko edamjuustoa tai jotain lihaisaa leikkelettä. Pyrin vaihtelemaan eri leipälajien kanssa vaikka perinteistä ruisleipääkin menee tasaiseen tahtiin. En laita voileivän mitään kasviksia vaan syön rehut rehuina.

Jos teen uunipellillä lämpimiä voileipiä ohuesta paahtoleivästä tai pitkistä sämpylöistä, niin silloin niihin tulee yleensä majoneesia, sinappia pihvin tai leikkeleen päälle, useita viipaleita juustoa ja toinen pala leipää tai sämpylää kanneksi.

Lämpimän aterian yhteydessä en tavallisesti syö lainkaan leipää, sillä pitäähän sitä perunaa, makaronia tai riisiä olla sen verran että ateriaa ei tarvitse jatkaa leivän syömiselle. Pizza tai kebab pitaleivällä ovat jo itsessään eräänlaisia "voileipiä".

Vierailija
132/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita tarjolle vain toista, jos asia vaivaa. Kaikkea sitä voi ihminen ihmetellä. Räjäyttääkö tajuntasi, jos kerron että näkkileivänkin voi voidella joko reikäpuolelta tai sileältä puolelta?

No, kumpiko on sinusta se oikeampi puoli, jos näkkileipäpaketin kyljessä ei ole käyttöohjeita? Esimerkiksi Leksands Näkkärin kuvassa mainostaa sen reikäpuolta.

Vierailija
133/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan normaalisti vain leikkelettä, sillä en tykkää juustosta.

Miten niin et tykkää juustosta?!

Kuka voi tykätä juustosta pehmeää tahmee kumimaista pilaantunutta maitoa. Varsin jotkut lämpimät voileivät hyi hemmetti sitkeää valuvaa juustoa.

Vierailija
134/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä enkä kipeä mutta tuollaisia mässäilyleipiä en halua syödä enkä sellaisia koskaan syökään. Leivon itse leipää ja siihen riittää aamukahvilla erittäin hyvä tanskalainen voi päällysteeksi eli silloin sen nimikin on voileipä. Kyllä tuollaisilla antimilla lihoo, siinä menee jo yhdellä henkilöllä neljä viisi tai kuusikin lounasta per päivä sen lisäksi, että syö vielä monta välipalaa ja päivällistä, illallista ja jopa iltapalaa. Ei ihme että valitetaan jatkuvasti elintarvikkeiden kalleudesta kun yksi ahmii päivässä viiden hengen sapuskat. 

Ymmärrätkö, että tuollaisen mässäilyleivän voi tehdä vaikka lounaaksi? Jos teet leivän niin miten yhtäkkiä syöt kuusi lounasta sen lisäksi? Omituisia mielleyhtymiä. Itse tein ainakin eilen lounaaksi mässäilyleivän ja päin vastoin olin miinuskaloreilla päivän. 

Eikö ihmiset ole kuulleet esim. Club sandwichistä, BLT:stä, tai Reubenista? Tai edes hampurilaisesta?

Yhden voi tehdä ja se on sitten se lounas. Useammille vaan ei riitä es YKSI. Noita mässäilyleipiä syödään viisi päivässä joskus ehkä enemmänkin. Näkeehän sen kun katukuvaa katselee. Olen kuullut ja nähnyt nuo kaikki mutta ne eivät milläänlailla ole houkuttelevia syötäviä joka päivä. 

Vierailija
135/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa yhdelle leivälle 4 leikkelettä ja Jopa5 juustoa. Sitten valittaa kun on AINA päälliset loppu. Minä en leipää edes syö.

Vierailija
136/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina laitan molempia. Jos jompaakumpaa ei ole, en syö leipää ollenkaan.

Kun aikoinani aloin opiskelamaan lähihoitajaksi, sain noottia, kun suunnittelin ja valmistin kuvitteelliselle vanhukselle aamupalan, johon kuului puuro marjoilla, sekä leipä juustolla, leikkeleellä ja kurkulla. Ja siis noottia tuosta, että ei saa laittaa sekä juustoa että leikkelettä. Kun kysyin miksi, tai mitä jos se vanhus haluaa molempia, niin vastaus oli luokkaa "no kun näin vain kuuluu olla, joko juustoa tai leikkelettä!"

Minusta älytöntä, jos vanhukselle ei suoda jumala*ta sellaista voileipää kuin haluaa.

Vaihdoin alaa kyllä aika pian, en tietenkään tuon takia mutta kuitenkin.

Laitosruuan tulee olla mahdollisimman halpa, vähän suolaa, vähän rasvaa, vähän makkaraa, paljon hiilihydraatteja ja vähän yleensäkään mitään ravintoaineita.

Vierailija
137/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet tanskalaisista voileivistä?

Tanskalainen Voileipä - Resepti | Kotikokki.net

Vierailija
138/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet tanskalaisista voileivistä?

Tanskalainen Voileipä - Resepti | Kotikokki.net

Linkki ei onnistunut, mutta helppo googlata!

Vierailija
139/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia on. Oletko köyhä?

Perheen ruokiin on käytettävissä muutama satanen kuussa, niin kyllähän se jossain tuntuu jos vieras syö noin paljon leipiä ja päällisiä. Ap

No leipä ei kyllä hirveän kallista ole, esim. Iso ruisoalspaketti ja kilon pala halpaa juustoa n. 5 €. Eiköhän siitä riitä höylätä useampikin siivu leipien päälle.

Vierailija
140/162 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan keittokinkkua vinon pinon, en jaksa pelkillä hiilareilla. Myös vihanneksia runsaasti. Juusto on aika kaloripitoista joten sitä siksi vähemmän.