Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen

Vierailija
10.07.2021 |

ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?

Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä rokotteen saaneillakaan elämä ihan helppoa ole. Minullakin on verenpainetauti, diabetes, kihti ja joulukuussa leikattu syöpä. Haluaisitkohan sinä, hyvä ap, tosissasi vaihtaa roolia kanssani? Ota ihan rauhallisesti, vuorosi tulee kyllä, kun rokotteita saadaan maahan.

En ymmärrä miksi kuvittelet että mua kiinnostaa sun sairauskertomuksesi. Mulle on täysin ok että sairaat ja vanhukset saavat rokotteet ennen minua, se taas ei ole että perusterveet teinit saavat.

Ap

Vierailija
62/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voisit varata netistä ajan, mutta ei, sä roikut jonossa ja äkkäilet ku pikku lapsi 🤦‍♀️

Joo, alkusyksyyn. Ei kiitos.

Ap

Meinaatko, että kiukuttelemalla saat ajan nopeammin?

Vierailija
64/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?

Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.

Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.

Ap

Vierailija
65/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voisit varata netistä ajan, mutta ei, sä roikut jonossa ja äkkäilet ku pikku lapsi 🤦‍♀️

Joo, alkusyksyyn. Ei kiitos.

Ap

Meinaatko, että kiukuttelemalla saat ajan nopeammin?

En. Mistä sait sellaisen käsityksen? Omituista.

Ap

Vierailija
66/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 32 ja sain toisen piikkini jo toukokuussa. Kannattaa soittaa omaan terveyskeskukseen ja kysellä. Mäki sain mun omat aikani ihan tosta noin vaan kun soitin sinne, enkä alkanut ollenkaan sohlaamaan sen virallisen ajanvaraushommelin kanssa.

Vierailija
67/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 32 ja sain toisen piikkini jo toukokuussa. Kannattaa soittaa omaan terveyskeskukseen ja kysellä. Mäki sain mun omat aikani ihan tosta noin vaan kun soitin sinne, enkä alkanut ollenkaan sohlaamaan sen virallisen ajanvaraushommelin kanssa.

Ei saa ainakaan Turussa rokotuksia terkkarista.

Ap

Vierailija
68/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on estänyt rokotteen saamisen Turussa?

Sitä tässä juuri mietin.

Ap

Eikö Turussa hoi itse varata aikaa? Soittaisin kyllä jo asiasta

Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.

Ap

Ai jaa? Katsoin juuri huvikseni Turun rokotustilanteen. Ajanvaraustapoja luvataan kolme: satunnainen jonotussysteemi, sähköinen ajanvaraus tai puhelinpalvelu. https://www.turku.fi/koronarokotus Eli kurkkaapa tuolta eTerveyspalveluista (karmea kirjoitusasu kylläkin...) että olisiko siellä aikoja vapaana.

Ainakin aiemmin kehotettiin nimenomaan pysymään jonossa jos on siihen ilmoittautunut.

Ap

Kokeile jos saat ajan nopeammin toista reittiä, ja jos onnistut niin poistat itsesi jonosta, suositeltiin sitten mitä tahansa. Kummallisesti järjestetty Turussa näköjään.

No on todella. Rokottivat 30-vuotiaisiin asti järjestyksessä, ja viikko ennen kuin oma vuoroni olisi tullut, sekoittivat pakkaan teinitkin. Eli samoista ajoista tuli kilpailemaan tuhansia ihmisiä lisää. Samalla kun tosiaan osa saa jo tehosteita.

En minä varaa aikaa itse kun minulle on se jonosta luvattu. Mitä jos nyt varaisin ajan vaikka elokuun loppuun ja olisinkin saanut sen jonon kautta ensi viikolla?

Ap

Ok, ymmärrän. Jos siis tosiaan menisi sitten noin pitkälle. Aika heikosti hoidettu kyllä nyt tämä asia Turussa. En ole vastaavaa muualta kuullut. Toivotaan että saat ajan ihan pian kuitenkin kaiken odottelun jälkeen.

Vierailija
69/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on estänyt rokotteen saamisen Turussa?

Sitä tässä juuri mietin.

Ap

Eikö Turussa hoi itse varata aikaa? Soittaisin kyllä jo asiasta

Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.

Ap

Ai jaa? Katsoin juuri huvikseni Turun rokotustilanteen. Ajanvaraustapoja luvataan kolme: satunnainen jonotussysteemi, sähköinen ajanvaraus tai puhelinpalvelu. https://www.turku.fi/koronarokotus Eli kurkkaapa tuolta eTerveyspalveluista (karmea kirjoitusasu kylläkin...) että olisiko siellä aikoja vapaana.

Ainakin aiemmin kehotettiin nimenomaan pysymään jonossa jos on siihen ilmoittautunut.

Ap

Kokeile jos saat ajan nopeammin toista reittiä, ja jos onnistut niin poistat itsesi jonosta, suositeltiin sitten mitä tahansa. Kummallisesti järjestetty Turussa näköjään.

No on todella. Rokottivat 30-vuotiaisiin asti järjestyksessä, ja viikko ennen kuin oma vuoroni olisi tullut, sekoittivat pakkaan teinitkin. Eli samoista ajoista tuli kilpailemaan tuhansia ihmisiä lisää. Samalla kun tosiaan osa saa jo tehosteita.

En minä varaa aikaa itse kun minulle on se jonosta luvattu. Mitä jos nyt varaisin ajan vaikka elokuun loppuun ja olisinkin saanut sen jonon kautta ensi viikolla?

Ap

Ok, ymmärrän. Jos siis tosiaan menisi sitten noin pitkälle. Aika heikosti hoidettu kyllä nyt tämä asia Turussa. En ole vastaavaa muualta kuullut. Toivotaan että saat ajan ihan pian kuitenkin kaiken odottelun jälkeen.

En mä jaksa enää odottaa. Olen ilman. Näillä mennään.

Ap

Vierailija
70/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.

Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.

Ap

Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.

Vierailija
71/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.

Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?

Ap

Vierailija
72/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?

Ap

Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.

Vierailija
73/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.

Miten helvetissä tää on mahdollista? Miksi ihmeessä osaa rokotetaan jo toiseen kertaan kun osa odottelee vielä ekaa piikkiä? Mua oikeesti suututtaa tää päivä päivältä enemmän.

Olen 29 v itse.

Toinen rokotus tulee antaa määräajan sisällä ensimmäisestä, joten on selvä, että kakkospiikkejä annetaan sen määräajan sisällä.

Sinä olet ikäsi ja terveydentilasi puolesta vähäisemmän riskin ryhmää kuin kunnassasi edelläsi rokotetut.

Se on toki hämmentävää, miten isoja eroja kuntien välillä on siinä, milloin ne avaavat uusille ryhmille mahdollisuuden rokottautua. Mitta sille ei oikein voi mitään, että rokotetta eivät kaikki saa heti, vaan useimmat joutuvat odottamaan enemmän tai vähemmän.

Onko niin, että et vielä ole päässyt varaamaan aikaa?

Vierailija
74/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.

Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.

Ap

Vierailija
75/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.

Miten helvetissä tää on mahdollista? Miksi ihmeessä osaa rokotetaan jo toiseen kertaan kun osa odottelee vielä ekaa piikkiä? Mua oikeesti suututtaa tää päivä päivältä enemmän.

Olen 29 v itse.

Toinen rokotus tulee antaa määräajan sisällä ensimmäisestä, joten on selvä, että kakkospiikkejä annetaan sen määräajan sisällä.

Sinä olet ikäsi ja terveydentilasi puolesta vähäisemmän riskin ryhmää kuin kunnassasi edelläsi rokotetut.

Se on toki hämmentävää, miten isoja eroja kuntien välillä on siinä, milloin ne avaavat uusille ryhmille mahdollisuuden rokottautua. Mitta sille ei oikein voi mitään, että rokotetta eivät kaikki saa heti, vaan useimmat joutuvat odottamaan enemmän tai vähemmän.

Onko niin, että et vielä ole päässyt varaamaan aikaa?

Kyllä se musta tuntuu aika uskomattomalta että osa odottelee tai on jo saanut kakkosrokotteen kun monet eivät ensimmäistäkään. Jotain on mennyt pahasti pieleen.

Ja ei, en ole vähemmän riskiryhmää kuin itseäni nuoremmat perusterveet ihmiset. En millään mittapuulla.

Katsoin ajanvarauksesta että ensimmäinen vapaa aika alkusyksystä. En varannut.

Ap

Vierailija
76/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kolme, vit**taako? Odotat ihan rauhassa vuoroasi, mitään et menetä.

Vierailija
77/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut kolme, vit**taako? Odotat ihan rauhassa vuoroasi, mitään et menetä.

En odota enää. Miksi olet saanut kolme?

Ap

Vierailija
78/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.

Ap

Eipä sitä pääse reissaamaan ilman, joten ole sit kotonasi.

Vierailija
79/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eipä sitä pääse reissaamaan ilman, joten ole sit kotonasi.

Toistaiseksi ainakin pääsee.

Ap

Vierailija
80/181 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En odota enää. Miksi olet saanut kolme?

Ap

Älä sit odota. Sain ekat kaksi ulkomailla puoli vuotta sitten ja kolmannen vko sitten kesälomalla Suomessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi