Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen
ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?
Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.
Kommentit (181)
Siis, ei oo totta, aattelin heti, että tämä on Turusta. Mikään ei oo ollut yhtä peee järjestelmä kuin tää jono. Ja se, että sinne ei pääse soittamaan tai itse varaamaan, ei ainakaan mulla siis onnistunut vaikka olen yrittänyt kaikki keinot. Nyt tuli heinäkuun loppuun aika ja hei, mä olen kanssa reilusti yli 40 ja ekalle piikille jonottelen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että olen parantumattomasti sairas.
Mitä helvettiä? Miksi olet pahoillasi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis, ei oo totta, aattelin heti, että tämä on Turusta. Mikään ei oo ollut yhtä peee järjestelmä kuin tää jono. Ja se, että sinne ei pääse soittamaan tai itse varaamaan, ei ainakaan mulla siis onnistunut vaikka olen yrittänyt kaikki keinot. Nyt tuli heinäkuun loppuun aika ja hei, mä olen kanssa reilusti yli 40 ja ekalle piikille jonottelen.
No niin, vertaistukea!
En käsitä miten muualla maassa on saatu jo rokotettu kakaroitakin ja Turussa ei saada hommaa toimimaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on estänyt rokotteen saamisen Turussa?
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Eikö Turussa hoi itse varata aikaa? Soittaisin kyllä jo asiasta
Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.
Ap
Eikö Turussa ole nettiajanvarausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole edes kaikkia 70v tai yli 65v riskiryhmäläisiä rokotettu.
Missä asut?
Ap
Pohjois-Suomessa. Ja tarkoitin että tuplarokotettu.
Sä voisit varata netistä ajan, mutta ei, sä roikut jonossa ja äkkäilet ku pikku lapsi 🤦♀️
Ei meillä rokotteen saaneillakaan elämä ihan helppoa ole. Minullakin on verenpainetauti, diabetes, kihti ja joulukuussa leikattu syöpä. Haluaisitkohan sinä, hyvä ap, tosissasi vaihtaa roolia kanssani? Ota ihan rauhallisesti, vuorosi tulee kyllä, kun rokotteita saadaan maahan.
Mun 16 v on jo rokotettu 2 viikkoa sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Olet satunnaisjonossa odottamassa vuoroaan, et suostu tekemään mitään itse saadaksesi ajan nopeammin, ja kiukuttelet täällä, kun ne, jotka ovat itse aktiivisia saavat rokotteensa nopeammin.
Miksi ihmeessä et varaosia itsellesi netistä aikaa rokotukselle, vaikka oletkin jonossa? Näin toimin itse, laiton itseni jonoon, kun oma vuoro tuli (joku sauma saada rokotus ennemmin tai myöhemmin), ja jatkoin vapaan ajan metsästämistä. Kun sain ajan varattua muutaman päivän päästä, poistin itseni jonosta.
Jos ei tee mitään asian eteen, totta kai jää viimeiseksi.
Mitä vittua? Jonossa oleminen on ensisijainen keino saada rokote, siksi olen siinä saatanan jonossa roikkunut jo 2.5 kk. Ensimmäinen vapaa aika netin kautta varattuna on elokuun loppuun, silloin en sitä tietenkään enää ota.
Miten helvetissä voi olla niin että ensin ohjeistetaan jonottamaan ja sitten vingutaan että itse pitää varata tai muuten ei saa? Miten tää homma on ryssitty tällä tavalla?
Ap
Mä en ole turkulainen, mutta meillä oli vastaava systeemi. Mä siis ihan kommentoin tämän Turun ohjeen perusteella:
"ROKOTUSAJAN VOI VARATA KOLMELLA ERI TAVALLA:
1. Ilmoittaudu otanrokotteen.turku.fi-sivustolla (yli 18-vuotiaat turkulaiset)
2. Varaa aika sähköisesti eTerveyspalveluiden kautta
(yli 16-vuotiaat turkulaiset)
3. Soita koronarokotuspuhelimeen
Koronarokotuspuhelin p. 02 266 0159 (ma-pe klo 8-14) "
Puhelimeen pyydetään olemaan soittamatta, jos ei ole pakko, kun se on ruuhkautunut. Mutta ei tuossa nyt missään sanota, etteikö sopisi itse varata aikaa, jos on jonossa.
Tuon jonotuksen on tarkoitus olla sinulle helppo palvelu, kunhan jaksat odottaa vuoroasi:
"Turun kaupunki kannustaa asukkaitaan ottamaan koronarokotteen ja haluaa tarjota helpon ja sujuvan tavan saada rokotusaika. Saatavilla olevat rokotteet määrittävät rokotusaikojen määrän. Kun ajat jaetaan automaattisesti kaikille halukkaille, ajanvarausten hallinnointi on helpompaa, eikä kuntalaisten tarvitse soittaa koronarokotuspuhelimeen tai seurata rokotusaikojen avautumista netissä. Rokotteet tulevat riittämään kaikille halukkaille turkulaisille – kiitos, kun jaksat odottaa omaa vuoroasi."
Nimenomaan on tarkoitus, että käyt rokotteella sitten, kun sinun vuorosi _sattumalta_ tulee. Aikoja ei siis varata missään ilmoittautumisjärjestyksessä. Sulla on vaan käynyt arvonnassa tosi huono tuuri, jos tietosi ovat oikein.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä tuota, että asetat jonkun mystisen takarajan sille, koska otat rokotteen, vaikka olet arvontajonoon ilmoittautunut. Huonolla tuurilla olet ihan viimeinen turkulainen, joka rokotteen saa, jos et siis tee muuta kuin odotat jonossa, joka siis ei ole jono, vaan pooli, josta satunnaisesti valitaan ajan saavat. Jos haluat olla jonossa mutta vaikkapa epäilee numerosi olevan väärä tai kadonnut, voit poistaa itsesi jonosta ja ilmoittautua uudelleen. Jos se jono todella on satunnainen niin kuin annetaan ymmärtää, tällä ei ole vaikutusta rokotusajan saamiseesi.
Turussa tosiaan meni vähän erikoisesti toi homma. Siellä siis on ollut jono, johon kaikkia kehotettiin ilmottautumaan, ja sieltä piti tulla tekstarilla aika kun oma ikäryhmä on vuorossa. Noin 30-vuotiaat vielä saivat tekstarin, mutta sitten ajanvaraus netissä aukesikin yhtäkkiä kaikille ikäryhmille, ja kaikki ajat netistä loppu. Itse sain varattua heinäkuun loppuun ajan, kun ei huvittanut jäädä odottamaan mahdollista tekstiviestiaikaa. 27 v.
Täällä myös 29-vuotias (Riihimäeltä) ja en ole saanut ensimmäistäkään rokotetta :( Ärsyttää. Tuntuu että 20-35-vuotiaat on jätetty ihan täysin oman onnensa nojaan, vaikka juuri tässä ikäryhmässä tartunnat ovat jo pitkään levinneet. Päättäjille oli tärkeää saada vain suuret ikäluokat ja vauraat keski-ikäiset rokotettua.
Onpa outo systeemi Turussa. Helsingissä oli helppoa varata netistä aika heti kun oli oman ikäryhmän vuoro. Ja vapaita aikoja oli vaikka kuinka paljon. 53v.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä rokotteen saaneillakaan elämä ihan helppoa ole. Minullakin on verenpainetauti, diabetes, kihti ja joulukuussa leikattu syöpä. Haluaisitkohan sinä, hyvä ap, tosissasi vaihtaa roolia kanssani? Ota ihan rauhallisesti, vuorosi tulee kyllä, kun rokotteita saadaan maahan.
Mikset itse ottanut rauhallisesti ja antanut omaa rokotettasi jollekin muulle? Noilla spekseillä kannattaisi olla ihan täyskaranteenissa pysyvästi, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ja missä asut? Jopa 18-vuotias lapsenikin on saanut jo ensimmäisen.
No se tässä saatana ihmetyttääkin. Kaikenmaailman teinitkin rokotetaan ennen minua.
Olen 29 v turkulainen.
Turkulaisuus selittää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on estänyt rokotteen saamisen Turussa?
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Eikö Turussa hoi itse varata aikaa? Soittaisin kyllä jo asiasta
Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.
Ap
Eikö Turussa ole nettiajanvarausta
"ROKOTUSAJAN VOI VARATA KOLMELLA ERI TAVALLA:
1. Ilmoittaudu otanrokotteen.turku.fi-sivustolla (yli 18-vuotiaat turkulaiset)
OTAN ROKOTTEEN
2. Varaa aika sähköisesti eTerveyspalveluiden kautta
(yli 16-vuotiaat turkulaiset)
ETERVEYSPALVELUT
3. Soita koronarokotuspuhelimeen
Koronarokotuspuhelin p. 02 266 0159 (ma-pe klo 8-14)
HUOM! 12-15-vuotiaat riskiryhmäläiset voivat varata ajan ainoastaan puhelimitse.
Täysi-ikäinen henkilö varaa itse ajan rokotukseen. Esimerkiksi äiti tai isä ei voi tehdä ajanvarausta täysi-ikäiselle lapselleen."
Ap, lue viimeinen lause.
En kuulu mihinkään riskiryhmään. Ensimmäisen sain maaliskuussa ja toisen huhtikuussa. Arvatenkaan en asu Suomessa.
Ei sitä suotta sanota Suomen perseeksi. Varmaan ne palstan röllit, jotka eivät ole Pietarista tai sen etätoimipisteestä PS:n puoluetoimistosta, ovat Turusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset tuplarokotetut olivat joko iäkkäitä tai riskiryhmäläisiä, eli olisiko aloittaja halunnut vaihtaa paikkaa esim. minun kanssani, koska olen tuplarokotettu ja minulla on MS-tauti? Mieluummin minä olisin terveenä ilman ensimmäistäkään rokotetta.
Ei kiitos. Nyt on tosiaan jo tuplarokotettu muitakin kuin sairaita ja vanhuksia.
Mutta mua ei rokoteta ollenkaan, syytä en tiedä. En tasan vitussa ole missään karanteenissa jos altistun.
Ap
Oletkohan seurannut tiedotteita rokotusjärjestuksestä ja ajoista paikallislehdistä ?Terveyskeskukseen voi myös soittaa varatakseen rokotusajan sinne,missä rokotuksia annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Sä voisit varata netistä ajan, mutta ei, sä roikut jonossa ja äkkäilet ku pikku lapsi 🤦♀️
Joo, alkusyksyyn. Ei kiitos.
Ap
Olen pahoillani, että olen parantumattomasti sairas.