Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen
ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?
Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?
Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.
Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.
Ap
Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.
Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?
Ap
Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.
Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.
Ap
Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tuo Turun järjestelmä, rokotejono. Näin sivusta katsoen ei vaikuta kaikkein toimivimmalta. Ja työllistää turhaan terveydenhuollon henkilöstöä, jos heidän pitää erikseen ilmoitella jonottaville näiden vuoroista.
Nettivarausten luulisi olevan heillekin yksinkertaisempaa, kun asiakas hoitaa homman itse (mikä oli ihan helppoa ainakin täällä Tampereella; näkyville lävähti heti kaikki vapaat ajat usealta päivältä, ja siitä sitten vaan ruksasit itselle sopivimman hetken).
No minä en ainakaan ollut missään rokotejonossa Turussa, varasin sähköisesti ajan toukokuussa täällä mainitulta nettisivulta ja pääsin muutaman päivän päästä rokotukseen. Toinen rokotuskerta on elokuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut kolme, vit**taako? Odotat ihan rauhassa vuoroasi, mitään et menetä.
En odota enää. Miksi olet saanut kolme?
Ap
Älä sit odota. Sain ekat kaksi ulkomailla puoli vuotta sitten ja kolmannen vko sitten kesälomalla Suomessa
Voiko pitää paikkansa? Saitko jonkun oharipiikin (joku missannut käynnin)? Niitä kolmansia rokotuksia vasta suunnitellaan Suomeen. Itsellä tulisi kohta puoli vuotta täyteen.
Kuten sanottua, kaksi ekaa ulkomailla, kolmas Suomessa. Kolmannen piikin sain suomen kansalaisena oman ikäryhmäni mukaisesti. Ja koska asuinmaassani kolmannen piikin olisin saanut, toki Suomessakin.
Eihän tässä ole mitään väärää, minäkin olisin toiminut noin. Moni ajattelee sen sun piikin olleen joltain muulta pois, mutta olisit sä sen saanut vaikka olisi ollut ekakin. Itsekkyys taas näkyy tässä ketjussa niin vahvasti.
Tämä juuri. Miksi mä en olisi ottanut piikkiä Suomessa, kun kesäloma osui sopivasti vaan odottanut paluuta asuinmaahani? Se, että mulle se nyt oli kolmas, ei ole keltään pois. Päinvastoin, turvaanhan mä muitakin pitämällä itseni suojattuna.
Oletko asettanut itsesi koekaniiniksi? Käsittääkseni missään maassa ei vielä esim. Pfizeria tai Modernaa anneta kolmatta kertaa, vastahan ne hakee lupaa USA:ssa. Sinovacia kyllä on annettu esim UAE:ssa, koska sen tehokkuudesta on vahva epäily. Mutta siinäkin tapauksessa olet koekaniini, jos Suomessa olet hakenut 3.rokotuksen muuta rokotetta, ristiin rokottamista ei ole tutkittu kolmannella rokotteella.
Itse sain myös kaksi rokotetta 4 viikon välein jo maalis-huhtikuussa, mutta ainakaan tässä maassa ei kolmatta ole otettu käyttöön, koska edelleen on tutkimukset kesken vasta-ainetasoista ja nyt näyttäisi siltä, että ne pysyvät korkealla paljon pidempään kuin alunperin arvioitiin.
Enkä kyllä uskaltaisi ”omin lupineni” ottaa kolmatta, koska vaikutuksethan kumuloituvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?
Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.
Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.
Ap
Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.
Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?
Ap
Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.
Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.
Ap
Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.
Mistä ihmeestä sä nyt jonkun kostamisen sait pieneen päähäsi? :D Hullua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tuo Turun järjestelmä, rokotejono. Näin sivusta katsoen ei vaikuta kaikkein toimivimmalta. Ja työllistää turhaan terveydenhuollon henkilöstöä, jos heidän pitää erikseen ilmoitella jonottaville näiden vuoroista.
Nettivarausten luulisi olevan heillekin yksinkertaisempaa, kun asiakas hoitaa homman itse (mikä oli ihan helppoa ainakin täällä Tampereella; näkyville lävähti heti kaikki vapaat ajat usealta päivältä, ja siitä sitten vaan ruksasit itselle sopivimman hetken).
No minä en ainakaan ollut missään rokotejonossa Turussa, varasin sähköisesti ajan toukokuussa täällä mainitulta nettisivulta ja pääsin muutaman päivän päästä rokotukseen. Toinen rokotuskerta on elokuun alussa.
Kuulut ilmeisesti johonkin riskiryhmään. Toukokuussa ei ajanvaraus ollut auki vielä edes alaikäisille. Ilman tuota jonoa siis.
Ap
Ja täällä taas kytätään joka päivä rokotusaikataulua, joka on jämähtänyt paikalleen jo kuukausi sitten. Seuraavat rokotteet tulevat paikkakunnalleni EHKÄ tässä kuussa ja kaikki niistä käytetään tehosterokotteisiin. En ole saanut ensimmäistäkään rokotetta ja tällä menolla näyttää siltä, että oma ikäryhmäni saa vasta syksyllä ensimmäisen rokotteen.
Vastaavasti naapurikunnissa rokotetaan yli 18-vuotiaita.
Mun 19-vuotias poikani sai rokotuksen viime maanantaina. Olemme Turun naapurikunnasta. Todella huono systeemi Turussa näyttää olevan. Ei ihme että koronatilanne Turussa on huonontunut viime aikoina ja on siirrytty takaisin kiihtymisvaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä taas kytätään joka päivä rokotusaikataulua, joka on jämähtänyt paikalleen jo kuukausi sitten. Seuraavat rokotteet tulevat paikkakunnalleni EHKÄ tässä kuussa ja kaikki niistä käytetään tehosterokotteisiin. En ole saanut ensimmäistäkään rokotetta ja tällä menolla näyttää siltä, että oma ikäryhmäni saa vasta syksyllä ensimmäisen rokotteen.
Vastaavasti naapurikunnissa rokotetaan yli 18-vuotiaita.
Just tämä on mun mielestä uskomatonta. Ne vähät rokotteet mitä saadaan (miksi niitä edes on vähän), pistetään ihmisiin jotka on jo rokotettu. Käsittämätöntä.
Ja tosiaan, kaiken tämän keskellä ainakin joku aika sitten vanhemmat saivat helposti varata soittamalla ajan alaikäisille jälkeläisilleen. Aikuiset eivät saaneet.
No, nyt saavat tosiaan pitää tunkkinsa. Jessus mitä pelleilyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kiukuttelu ja varaa aika netin kautta. Mikä siinä on niin kauheaa? Alkusyksy on ihan pian.
Entä oletko töissä? Selvitä, rokotetaanko teillä työterveydessä.
Olen töissä täysituntisena sijaisena eli en saa rokotetta. Kaikki muut on rokotettu vähintään kerran. Lakkaan kyllä käyttämästä maskia samaan aikaan kuin muutkin. Muuten on aika epäreilu meno.
Ap
38 olen enkä yhtään piikkiä saanut enkä pyytänyt enkä nenätikkua ottanut saati maskeja pidellyt
Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:
38 olen enkä yhtään piikkiä saanut enkä pyytänyt enkä nenätikkua ottanut saati maskeja pidellyt
Kiitos tiedosta, kiinnostavaa. :D Kaikkea leipä elättää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti naapurikunnissa rokotetaan yli 18-vuotiaita.Just tämä on mun mielestä uskomatonta. Ne vähät rokotteet mitä saadaan (miksi niitä edes on vähän), pistetään ihmisiin jotka on jo rokotettu. Käsittämätöntä.
Ja tosiaan, kaiken tämän keskellä ainakin joku aika sitten vanhemmat saivat helposti varata soittamalla ajan alaikäisille jälkeläisilleen. Aikuiset eivät saaneet.
No, nyt saavat tosiaan pitää tunkkinsa. Jessus mitä pelleilyä.
Ap
No, ne toiset annokset täytyy jollain aikataululla pistää ihmisiin, jotta ne toimii toivotulla tavalla. Muuten sen ekan piikin (mahdollisesti melko vähäinen) teho menee ikään kuin hukkaan. Suomessa jo venytettiin sitä toisen annoksen antamista aika pitkälle verrattuna siihen, mitä valmistajan ohje sanoo. Jos näin ei olisi tehty, et olisi vielä edes ehdolla saamaan rokotetta.
Siitä olen aika samaa mieltä, että Suomessa on ihmeellisen epätasa-arvoisesti jakautuneet nuo rokotteet. Omassa asuinmaassani rokote ei ollut sidottu niin tiukasti kotipaikkaan, ja rokotukset avautuivat aina ikä- tai riskiryhmälle samaan aikaan koko maassa.
mitenhä se rokottautuneisuusprosentti jumii tuola Kinnulassa, muka vasta 21 prosenttia kartan mukaan piikattu, vaikka valtakunnassa keskimäärin 62 prosenttia kerran ja 23,5 pros toisenkin
Minua ihmetyttää, miksi Suomi politikoi itselleen niin vähän rokotteita. Miksi Suomi ei hankkinut lisää, vaan venytti aikataulua ja nyt ihmetellään, kun yksi rokotekerta ei suojaakaan Delta-variantilta. Tanskassa on saman verran asukkaita ja se osti itselleen reilu miljoona rokotetta vastikään Romaniasta, jossa ne olisivat jääneet käyttämättä (ilmeisesti siellä vallalla rokoteskeptisyys) ja nyt Tanskassa aletaan rokottaa jo 12-15- vuotiaita, yli 18- vuotiaat on tuplarokotettu elokuun loppuun mennessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset tuplarokotetut olivat joko iäkkäitä tai riskiryhmäläisiä, eli olisiko aloittaja halunnut vaihtaa paikkaa esim. minun kanssani, koska olen tuplarokotettu ja minulla on MS-tauti? Mieluummin minä olisin terveenä ilman ensimmäistäkään rokotetta.
Ei kiitos. Nyt on tosiaan jo tuplarokotettu muitakin kuin sairaita ja vanhuksia.
Mutta mua ei rokoteta ollenkaan, syytä en tiedä. En tasan vitussa ole missään karanteenissa jos altistun.
Ap
Kyllä se vaan pitää olla jos katanteeniin määrätään. Taitaa vieläkin olla se voimassa että vaikka olisi saanut kaksi annosta rokotetta ja saa tartunnan niin joutuu karanteeniin jos on oireita.
Jos karanteenia rikkoo niin siitä on mahdollista tuomita rikoslain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.
Miten helvetissä tää on mahdollista? Miksi ihmeessä osaa rokotetaan jo toiseen kertaan kun osa odottelee vielä ekaa piikkiä? Mua oikeesti suututtaa tää päivä päivältä enemmän.
Olen 29 v itse.
Toinen rokotus tulee antaa määräajan sisällä ensimmäisestä, joten on selvä, että kakkospiikkejä annetaan sen määräajan sisällä.
Sinä olet ikäsi ja terveydentilasi puolesta vähäisemmän riskin ryhmää kuin kunnassasi edelläsi rokotetut.
Se on toki hämmentävää, miten isoja eroja kuntien välillä on siinä, milloin ne avaavat uusille ryhmille mahdollisuuden rokottautua. Mitta sille ei oikein voi mitään, että rokotetta eivät kaikki saa heti, vaan useimmat joutuvat odottamaan enemmän tai vähemmän.
Onko niin, että et vielä ole päässyt varaamaan aikaa?
Kyllä se musta tuntuu aika uskomattomalta että osa odottelee tai on jo saanut kakkosrokotteen kun monet eivät ensimmäistäkään. Jotain on mennyt pahasti pieleen.
Ja ei, en ole vähemmän riskiryhmää kuin itseäni nuoremmat perusterveet ihmiset. En millään mittapuulla.
Katsoin ajanvarauksesta että ensimmäinen vapaa aika alkusyksystä. En varannut.
Ap
Riskiryhmäläiset ja vanhukset ovat saaneet rokotetta pitkin kevättä ja samalla on heille varattu kakkosrokote noin 3 kk päähän. Itse olen 55 v. toukokuun puolessa välissä rokotettu ja kakkosrokote on elokuun alussa. Harvalla normitallaajalla on vielä 2 rokotetta.
Tämä on niin paikkakuntakohtaista. Mä olen 59v ja sain toisen rokotteeni jo viikko sitten. Tyttäreni on 34v ja saa toisen rokotteensa kahden viikon päästä. Perusterveitä molemmat eli ei kuuluta riskiryhmiinkään. Näin Vantaalla.
Lopeta kiukuttelu ja varaa aika netin kautta. Mikä siinä on niin kauheaa? Alkusyksy on ihan pian.
Entä oletko töissä? Selvitä, rokotetaanko teillä työterveydessä.