Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen
ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?
Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on estänyt rokotteen saamisen Turussa?
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Miten sinulle on perusteltu ettet vielä saa rokotetta? Mikä ikäryhmä Turussa nyt on sitten menossa? Kai tiedät että rokotetta ei mitenkään henkilökohtaisesti tulla tarjoamaan? Siitä ei siis tule erikseen mitään ilmoitusta kun on sinun vuorosi, vaan sinun pitää itse aktiivisesti seurata rokotusten ja vuorojen edistymistä asuinkuntasi sivuilta. Näin ainakin omalla kohdalla. Kun kaupungin sivuilla luki että nyt saa oma ikäryhmäni varata ajan, varasin ja kävin piikillä.
Turussa on rokotejono.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Eikö Turussa hoi itse varata aikaa? Soittaisin kyllä jo asiasta
Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.
Ap
Rokotejonossa? Turussa on siis joku tällainen käytössä, ja sieltä tulee sitten sinulle ilmoitus ajasta, vai? Pk-seudulla voi ainakin ihan itse netistä varata itselleen sopivan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Bää bää🐑🐑🐑
Lambit jonottaa omaa lopetuspiikkiä.
I don't give a s*it. Valmis lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Olen rokotejonossa ja sieltä pitäisi se aika saada. Puhelin on niin ruuhkautunut että se on poissa käytöstä.
Ap
Rokotejonossa? Turussa on siis joku tällainen käytössä, ja sieltä tulee sitten sinulle ilmoitus ajasta, vai? Pk-seudulla voi ainakin ihan itse netistä varata itselleen sopivan ajan.
Juu on. Ja helvetin hyvin toimii kun osa tosiaan on saanut jo kaksi, osa ei yhtään.
Odotan ensi viikon vielä ja sitten jatkan elämään täysin normaalisti ilman rokotteita.
Ap
Kiinnostava tuo Turun järjestelmä, rokotejono. Näin sivusta katsoen ei vaikuta kaikkein toimivimmalta. Ja työllistää turhaan terveydenhuollon henkilöstöä, jos heidän pitää erikseen ilmoitella jonottaville näiden vuoroista.
Nettivarausten luulisi olevan heillekin yksinkertaisempaa, kun asiakas hoitaa homman itse (mikä oli ihan helppoa ainakin täällä Tampereella; näkyville lävähti heti kaikki vapaat ajat usealta päivältä, ja siitä sitten vaan ruksasit itselle sopivimman hetken).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Ap
Ai jaa? Katsoin juuri huvikseni Turun rokotustilanteen. Ajanvaraustapoja luvataan kolme: satunnainen jonotussysteemi, sähköinen ajanvaraus tai puhelinpalvelu. https://www.turku.fi/koronarokotus Eli kurkkaapa tuolta eTerveyspalveluista (karmea kirjoitusasu kylläkin...) että olisiko siellä aikoja vapaana.
Ainakin aiemmin kehotettiin nimenomaan pysymään jonossa jos on siihen ilmoittautunut.
Ap
Kokeile jos saat ajan nopeammin toista reittiä, ja jos onnistut niin poistat itsesi jonosta, suositeltiin sitten mitä tahansa. Kummallisesti järjestetty Turussa näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bää bää🐑🐑🐑
Lambit jonottaa omaa lopetuspiikkiä.
I don't give a s*it. Valmis lähtemään.
Ok, hyvä että tiedostat riskit. Aikuinen ihminen on vastuussa omasta elämästään👍
Poikani (25v) Turussa saanut ajan vasta elokuulle. Outoa minustakin, että näin hitaasti etenee.
T. tamperelainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä juuri mietin.
Ap
Ap
Ai jaa? Katsoin juuri huvikseni Turun rokotustilanteen. Ajanvaraustapoja luvataan kolme: satunnainen jonotussysteemi, sähköinen ajanvaraus tai puhelinpalvelu. https://www.turku.fi/koronarokotus Eli kurkkaapa tuolta eTerveyspalveluista (karmea kirjoitusasu kylläkin...) että olisiko siellä aikoja vapaana.
Ainakin aiemmin kehotettiin nimenomaan pysymään jonossa jos on siihen ilmoittautunut.
Ap
Kokeile jos saat ajan nopeammin toista reittiä, ja jos onnistut niin poistat itsesi jonosta, suositeltiin sitten mitä tahansa. Kummallisesti järjestetty Turussa näköjään.
No on todella. Rokottivat 30-vuotiaisiin asti järjestyksessä, ja viikko ennen kuin oma vuoroni olisi tullut, sekoittivat pakkaan teinitkin. Eli samoista ajoista tuli kilpailemaan tuhansia ihmisiä lisää. Samalla kun tosiaan osa saa jo tehosteita.
En minä varaa aikaa itse kun minulle on se jonosta luvattu. Mitä jos nyt varaisin ajan vaikka elokuun loppuun ja olisinkin saanut sen jonon kautta ensi viikolla?
Ap
Kyllä sen saa kun menee vaan ottamaan. Paitsi jos ei osaa aikaa varata. 26v ja 2vk päästä toinen rokote
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen saa kun menee vaan ottamaan. Paitsi jos ei osaa aikaa varata. 26v ja 2vk päästä toinen rokote
Ilmeisesti tosiaan jotkut saavat sen ottamalla, osa jonottaa tyhjää maailman tappiin asti.
Mä alan nyt kallistua siihen että otan itseni pois jonosta ja saavat pitää rokotteensa. Olen perusterve kuitenkin.
Ap
Onko tää nyt joku turkujuttu? Muualla systeemi toimii?
Siis mitä ihmettä. Olet satunnaisjonossa odottamassa vuoroaan, et suostu tekemään mitään itse saadaksesi ajan nopeammin, ja kiukuttelet täällä, kun ne, jotka ovat itse aktiivisia saavat rokotteensa nopeammin.
Miksi ihmeessä et varaosia itsellesi netistä aikaa rokotukselle, vaikka oletkin jonossa? Näin toimin itse, laiton itseni jonoon, kun oma vuoro tuli (joku sauma saada rokotus ennemmin tai myöhemmin), ja jatkoin vapaan ajan metsästämistä. Kun sain ajan varattua muutaman päivän päästä, poistin itseni jonosta.
Jos ei tee mitään asian eteen, totta kai jää viimeiseksi.
Joku valehtelee. Ei kukaan normi parikymppinen ole saanut toista rokotetta!
Tiedän tunteen! Itse liityin jonoon jo toukokuussa ja saan ensimmäisen rokotuksen ensi viikolla.. Onneksi vihdoin tuli se tekstari!
N24 Turusta
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Olet satunnaisjonossa odottamassa vuoroaan, et suostu tekemään mitään itse saadaksesi ajan nopeammin, ja kiukuttelet täällä, kun ne, jotka ovat itse aktiivisia saavat rokotteensa nopeammin.
Miksi ihmeessä et varaosia itsellesi netistä aikaa rokotukselle, vaikka oletkin jonossa? Näin toimin itse, laiton itseni jonoon, kun oma vuoro tuli (joku sauma saada rokotus ennemmin tai myöhemmin), ja jatkoin vapaan ajan metsästämistä. Kun sain ajan varattua muutaman päivän päästä, poistin itseni jonosta.
Jos ei tee mitään asian eteen, totta kai jää viimeiseksi.
Mitä vittua? Jonossa oleminen on ensisijainen keino saada rokote, siksi olen siinä saatanan jonossa roikkunut jo 2.5 kk. Ensimmäinen vapaa aika netin kautta varattuna on elokuun loppuun, silloin en sitä tietenkään enää ota.
Miten helvetissä voi olla niin että ensin ohjeistetaan jonottamaan ja sitten vingutaan että itse pitää varata tai muuten ei saa? Miten tää homma on ryssitty tällä tavalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen! Itse liityin jonoon jo toukokuussa ja saan ensimmäisen rokotuksen ensi viikolla.. Onneksi vihdoin tuli se tekstari!
N24 Turusta
Ehkä ne on unohtanut mun numeron.
Eiköhän tämä sen vahvistanut. Jätän ottamatta.
Ap
Täällä ei ole edes kaikkia 70v tai yli 65v riskiryhmäläisiä rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole edes kaikkia 70v tai yli 65v riskiryhmäläisiä rokotettu.
Missä asut?
Ap
Miten sinulle on perusteltu ettet vielä saa rokotetta? Mikä ikäryhmä Turussa nyt on sitten menossa? Kai tiedät että rokotetta ei mitenkään henkilökohtaisesti tulla tarjoamaan? Siitä ei siis tule erikseen mitään ilmoitusta kun on sinun vuorosi, vaan sinun pitää itse aktiivisesti seurata rokotusten ja vuorojen edistymistä asuinkuntasi sivuilta. Näin ainakin omalla kohdalla. Kun kaupungin sivuilla luki että nyt saa oma ikäryhmäni varata ajan, varasin ja kävin piikillä.