Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karavaanarit! Miksi, siis miksi, ette voi pysähtyä antamaan tietä?

Vierailija
10.07.2021 |

Olen seitsemännessä autossa viidentoista auton letkassa. Plus se letkan ensimmäinen. Ja se ensimmäinen kärrää ja kärrää vaunuaan eteen päin ja eteen päin, vaikka pysähdyspaikkoja on oikeasti muutaman kilometrin välein. Satasen alue.

Mikseivät karavaanarit väistä? Tai näytä vilkkua, kun voi ohittaa, jotta pelkureimmat uskaltaa?

Ja miksei tuo ensimmäinen ylipäätään mene ohi, ja miksi ihmiset eivät pidä turvavälejä, että pääsisi hiljalleen ohi itse?

Miksi!?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun saavutan tällaisen jonon niin ohitan sen joko kerralla tai vaikkapa yksi kerrallaan. Vuoronumero-ohittajat tästä voivat pahastua mutta mitäs eivät itse painu hitaammista ohi vaan jättävät ohituspaikat käyttämättä.

Vierailija
42/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajetaan 80 aluella 85. Mihin siellä takana on kiire?

Tuo on tuttu tilanne. Itse en tietä anna vaikka kuinka valoja väläytellään. 

Parhaat (lue naurettavimpia) ovat nää kun lähdet motarilla vasemmalle ja ohitat useampaa niin kohta joku takanasi väläyttelee valojaan puskurissa kiinni. Olen useamman kerran löysännyt kaasun vaikka olisi 120km lasissa ja hitaasti antanut jonon mennä uudestaan ohi ja siirtynyt sitten oikeelle. On nähty aika hauskan näköisiä naamoja kun kaveri lähtee uudestaan. Ymmärsiköhän mitään?

Tuttu tilanne. Otan välittömästi käyttöön. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun saavutan tällaisen jonon niin ohitan sen joko kerralla tai vaikkapa yksi kerrallaan. Vuoronumero-ohittajat tästä voivat pahastua mutta mitäs eivät itse painu hitaammista ohi vaan jättävät ohituspaikat käyttämättä.

Mihin sulla nuin kiire? meinaatko että säästät montaki sekuntia

Vierailija
44/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä fakta on että suurin osa ihmisistä ei kertakaikkiaan osaa ajaa. Liikenne ruuhkautuu kun ei uskalleta mennä ohi, jäädään köröttämään perään ja väliä ehkä juuri auton mitan verran. Muutama tällainen kasaantuu yhdeksi jonoksi ja siellä vielä rekka edessä niin ei ihan joka paikassa siitä niin vaan ohi pääse.

Jos itsellä tehokas auto joka tarvittaessa liikkuu niin helpottaa tilannetta. Siihen ei vaan aina pysty itse vaikuttamaan, mulla on työautona vanha paku jolla ei todellakaan satasen alueella ole ylämäessä mitään asiaa ohituskaistalle, juuri ja juuri pysyy vauhti yllä kun kaasua painaa varpaat valkoisena.

Vierailija
45/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen matkailuautokuski tai asuntovaunun vetäjä - 85v pappa siis - ei kuule muita väistele!

Vierailija
46/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkailuautolla ajaisin, en kyllä itsekään väistelisi ainakaan päivinä, jolloin on paljon liikennettä. Voin kuvitella kuinka nopeasti pääsisi perille, jos vaikka 5min välein pysähdyt päästelemään väkeä ohi, etenkään kun sellainen laatikko kiihtyy niin hitaasti.

Ja olen samaa mieltä, että toinen auto on aina syypää ruuhkaan. Jos se menisi ohi tai jättäisi välin ongelma poistuisi.

Vierailija
47/108 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voihan v****u oikeesti. Ajan uudella matkailu autolla 110 niin silti k****ät ajaa ohi.

Vierailija
48/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla nuin kiire? meinaatko että säästät montaki sekuntia

Ei minulla välttämättä ole kiire mihinkään. Kun saavutan hitaamman/joukon hitaampia niin miksi ihmeessä jäisin siihen perään nysväämään olemattomilla turvaväleillä kuten he?

Ajansäästö on sitten suhteessa matkan pituuteen.

Monelle ilmeisesti ohittaminen on jonkun sortin etuilua tai jonkun sortin loukkaus. Useimmiten jollekin Corolla- tai Qashqai -kuskille.

Vierailija
49/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain löytyy leveämpi tien kohta tai levähdyspaikka, on ilman muuta siirryttävä tien sivuun ja annettava ison letkan autoja mennä ohi. Se ei kestä kuin muutaman sekunnin.

Ei se, että päästää toiset ohi tarkoita, että niin joutuu edes vähän väliä tekemään. Mutta jos takana on jo iso letka, niin sieltä on hankala lähteä ohittelemaan.

Ilmeisesti moni ajattelee, että ”Minä ajan nyt tässä, eikä Minun tarvitse päästää ketään ohi. Onhan Minulla oikeus tässä ajaa, ajakoot siellä takana vaikka maailman tappiin”.

Hieman pelisilmää ja joustavuutta tiellä hidastelijoilta, kiitos!

Vierailija
50/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos matkailuautolla ajaisin, en kyllä itsekään väistelisi ainakaan päivinä, jolloin on paljon liikennettä. Voin kuvitella kuinka nopeasti pääsisi perille, jos vaikka 5min välein pysähdyt päästelemään väkeä ohi, etenkään kun sellainen laatikko kiihtyy niin hitaasti.

Ja olen samaa mieltä, että toinen auto on aina syypää ruuhkaan. Jos se menisi ohi tai jättäisi välin ongelma poistuisi.

Se syypää ruuhkaan voi olla myös jonon ensimmäinen auto, kuten matkailuauto, joka ei halua väistää senttiäkään mihinkään suuntaan ja antaa tilaa.

Vierailija
51/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syypää ruuhkaan voi olla myös jonon ensimmäinen auto, kuten matkailuauto, joka ei halua väistää senttiäkään mihinkään suuntaan ja antaa tilaa.

Mihin sen pitäisi väistää? Esim bussipysäkille ei saa pysähtyä.

Vierailija
52/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim bussipysäkille. Urpo.

Vierailija
53/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on hankala erityisesti tiellä, jossa ei ole lähettyvilläkään ohituskaistoja tai ei ole ns. leveä tie.

Varsinkin tiellä, jolla ei ole näkyvyyttä hevon p•rsuksen vertaa, vaan tie on mutkikas, on hankalaa ja vaarallista lähteä ohittamaan. Tällaisella tiellä olisi suotavaa, että hidas ajoneuvo päästäisi takana ajavat ohi jossain sopivassa kohti.

Vierailija
54/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on hankala erityisesti tiellä, jossa ei ole lähettyvilläkään ohituskaistoja tai ei ole ns. leveä tie.

Varsinkin tiellä, jolla ei ole näkyvyyttä hevon p•rsuksen vertaa, vaan tie on mutkikas, on hankalaa ja vaarallista lähteä ohittamaan. Tällaisella tiellä olisi suotavaa, että hidas ajoneuvo päästäisi takana ajavat ohi jossain sopivassa kohti.

Mut kun ei näämulkut tajua.

Vierailija
55/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä just kysytään sitä pelisilmää. Jos ajelee jossain maaseudulla, jossa bussipysäkille pysähtyy bussi kerran päivässä, niin takuulla voi siihen hetkeksi pysähtyä. Sehän on vaan järjen käyttöä.

Vierailija
56/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kaveri.

Teiden tukko 😀🎶🎵

Vierailija
57/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas kerran yksi niistä asioista, joka olisi mahdollista saada kuriin jos meillä olisi liikennettä valvova viranomainen partioimassa teitä.  Meillä oli, mutta se katsottiin tarpeettomaksi...

Lakihan edellyttää ja velvoittaa hitaampaa liikennettä antamaan tarvittaessa tietä, jos ohitusmahdollisuuksia ei ole.

Vierailija
58/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kun työt on loppuu, loma alkaa

Minä painan kaasujalkaa

Vaunuun perhe, mukaan grilli

Edessä on loma villi

Letkassa nään vaunun tutun

Pertsan perheen, muistan jutun

Muil' on kiire, meillä ei

”Menkää ohi, jukra hei...”

Karavaanari, karavaanari on kaikkien kaveri

(teiden tukko)

(teiden tukko)

Vaunu painaa yli tonnin

Alamäessä päälle sonnin

Sonni jää tien poskeen

Sonnin päähän paljon koskee

Siili jää renkaan alle

”Vatsa kurnii” huutaa Kalle

Liinat kiinni, ”Hiilet tuokaa...”

Siili grilliin taas on ruokaa...”

Vierailija
59/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim bussipysäkille. Urpo.

Levähdysalueitakin löytyy.  Lisäksi tietä antava saa tilapäisesti ajaa myös pientareen puolella, jos sellainen löytyy.

Vierailija
60/108 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Kun työt on loppuu, loma alkaa

Minä painan kaasujalkaa

Vaunuun perhe, mukaan grilli

Edessä on loma villi

Letkassa nään vaunun tutun

Pertsan perheen, muistan jutun

Muil' on kiire, meillä ei