Karavaanarit! Miksi, siis miksi, ette voi pysähtyä antamaan tietä?
Olen seitsemännessä autossa viidentoista auton letkassa. Plus se letkan ensimmäinen. Ja se ensimmäinen kärrää ja kärrää vaunuaan eteen päin ja eteen päin, vaikka pysähdyspaikkoja on oikeasti muutaman kilometrin välein. Satasen alue.
Mikseivät karavaanarit väistä? Tai näytä vilkkua, kun voi ohittaa, jotta pelkureimmat uskaltaa?
Ja miksei tuo ensimmäinen ylipäätään mene ohi, ja miksi ihmiset eivät pidä turvavälejä, että pääsisi hiljalleen ohi itse?
Miksi!?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkailuautolla ajaisin, en kyllä itsekään väistelisi ainakaan päivinä, jolloin on paljon liikennettä. Voin kuvitella kuinka nopeasti pääsisi perille, jos vaikka 5min välein pysähdyt päästelemään väkeä ohi, etenkään kun sellainen laatikko kiihtyy niin hitaasti.
Mitä se sinua haittaa? Sinullahan ei ole kiire mihinkään.
Kuka niin sanoi? Vai voinko mäkin sanoa että mitä sua haittaa ajaa perässä, kun sulla ei ole kiire?
Et voi.
Niin, sitten säkään et varmaan voi päättää mun puolesta onko mulla kiire vai ei. Kaksinaismoralismi on aina jees kun se hyödyttää itseä?
Kyllä voin.
Ärsyttäähän ne, mutta miksi ajatte alitehoisilla autoilla millä ei pääse ohi?
T: Eilen yhdellä ohituksella kaksi täyspitkää tukkirekkaa ja karavaanari
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän tollo.
Jos sinulla on ap kiire, mikset mennyt aikaisemmin? Minuakin tympii kassajonossa olla hitaampien tai turhuuksia ostavien ihmisten takana. Koita kuroa menettämäsi aika kiinni juoksemalla kävelyn sijaan tai ahmimalla ruokapöydässä. Helposti onnistuu, jos vain viitsisit edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ap kiire, mikset mennyt aikaisemmin? Minuakin tympii kassajonossa olla hitaampien tai turhuuksia ostavien ihmisten takana. Koita kuroa menettämäsi aika kiinni juoksemalla kävelyn sijaan tai ahmimalla ruokapöydässä. Helposti onnistuu, jos vain viitsisit edes yrittää.
Et tainnut huomata että kusin autonovesi kahvaan parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pidätyskyvyn puutteesta kiireesi johtuikin. Silloinhan voisit pysähtyä itsekin pissille etkä kiirehtisi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pidätyskyvyn puutteesta kiireesi johtuikin. Silloinhan voisit pysähtyä itsekin pissille etkä kiirehtisi kotiin.
En voi, se on sinun hommasi.
Minä annan aina ohitusmerkkiä kun on paikka ja hidastankin helpottaakseni ohittamista. Jos ei ole paikkoja ohittaa pysähdyn hetkeksi esim bussipysäkille. Minua potuttaa jono joka kertyy taakse ja teen kohtuullisuuden puitteissa kaikkeni että sitä ei synny.
Ihana ketju. Kaikki huutavat alinopeudesta muistamatta sitä, että liikennemerkillä osoitetaan SUURIN SALLITTU ajonopeus. Suurimmalla osalla Suomen teistä on näin. Sitä hiljempaakin saa ajella esimerkiksi sillä karavaanarin yhdistelmällä.
Käykääpä ajamassa Ruotsissa. Liikenne sujuu paremmin ja pelkästään kohteliaamman liikennekulttuurin vuoksi. Mielelläni annan tietä kohteliaalle kulkijalle, mutta en kyrpäotsaiselle perseilijälle.
Tätä ketjua lukiessa tekisi mieli melkein ostaa asuntoauto tai alkaa muuten vaan köröttelemään alinopeutta. Usein näkee tiellä jonoja jonkun hitaamman perässä, ja kun tulee tyhjä suora niin kukaan muu ei silti lähde ohittamaan paitsi minä jonon perältä. Toisena ajava auto ajaa hissukseen karavaanin perässä, eikä kukaan muukaan sen vuoksi uskalla lähteä ohi vaikka tilaa olisi. Miksi? Osaako joku vastata?
Toki on tilanteita jolloin ei oikeasti ohi pääse helposti, mutta en nyt tarkoita niitä.
Vierailija kirjoitti:
No saitko? Orkun siis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Eilen yhdellä ohituksella kaksi täyspitkää tukkirekkaa ja karavaanariNo saitko? Orkun siis...
Kyllä. Heppi kovettuu aina kun kuulen turbon vihellyksen. Olen autoseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Eilen yhdellä ohituksella kaksi täyspitkää tukkirekkaa ja karavaanariNo saitko? Orkun siis...
Bi-turbo seksuaali, luulen...
Miksi ei aseteta selkeästi näitä alimmainen nopeus merkkejä, kun laki sellaisen sallii.. Suomessa moottoritien vieressä ja läheisyydessä menee löhes aina vanha tie, jota voi körrötellä hissukseen eikä tulla sinne moottoritielle aiheuttamaan liikennevaaraa. Kilometrejä siitä ei juurikaan tule lisää ja saa ajaa hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, jos se ei enää ole ihan yleinen tapa.
Kun lapsuudessani reissasimme kaikki kesät tila-auto-asuntovaunuyhdistelmällä, oli ihan perushuttua antaa tietä .
Ennen rekkakuskitkin tajusivat antaa tietä, nykyiset lippispäiset homoräkänokat eivät tajua. Siksipä aionkin vihata heitä täällä aivan avoimesti.
Tämän ymmärrän. Niillä on nykyään siellä piirturikortit, eikä niitä voi enää huijata niinku niitä vanhoja paperilätkiä aikanaan. Ne ei voi pysähdellä yhtään turhaan tai menee työpaikka alta, kun työaika ei riitä ajamaan kaikkea mitä piti. Kyllä sä rekasta pääset ohi satasen alueella. 80 alueella ei edes tarvi, kun ne ajaa rajotinta vastaan noin 85-90.
SUomessa on varsin paljon mutkaisia teitä joilla ei pääse turvallisesti näistä hinaajista ohi. Hinaaja ei tarkoita tässä laivaa.
8-tie on täyttä tuskaa. Ohituskaistoja ei ole, vastaantulevaa liikennettä ihan pirusti ja rekkoja vielä enemmän. Harvassa on ohituspaikat, vaikka on suora tie.
Mutta jos se sun reitti on tiedossa etukäteen ja tiedät faktat, niin lähde ajoissa! Se nyt vaan on tosiasia, että ne rekkakuskit tekee työtä ja ilman niitä ei kaupassa olis tavaraa jne. Eniten ärsyttää nää lomailijat, jotka ajaa sitä 80 siellä satasen alueella ja kiihdyttää, kun huomaa, että joku haluaa ohi. Niinku mikä pointti??
Höpöhöpö. Suomeen voisi VALLAN HYVIN tulla käytäntö, jossa raskas liikenne ei saisi ajella ruuhka-aikoina missään. Rekat liikkuisi pe-su välisenä aikana vain ilta- ja yöaikaan, jolloin henkilöliikenne helpottuisi huomattavasti. Kaupat on nykyisin auki aikasesta aamusta yömyöhään, joten tavaran toimitukseen tuo ei vaikuttaisi mitään. Euroopassa tuollaisia rajoituksia taitaa joissain maissa ollakin.
Salli mun nauraa🤣
Tajuatko yhtään kuinka paljon sitä tavaraa liikkuu kumipyörien päällä? Kuinka paljon rekkoja tien päällä kulkee? Voit ihan alkuun mennä vaikka Vuosaaren apsille istumaan päiväksi ja laskeskella niitä. Saatat olla eri mieltä "hyvästä ideastasi". Ja se on vaan yks satama mistä niitä kärryjä ja kontteja tulee. Ruokaa ja tavaraa jota sinäkin kulutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bi-turbo seksuaali, luulen...
:D
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota, että pitäisi näyttää vilkulla, että nyt voi ohittaa. Kuka oikeasti lähtee ohittamaan jos ei ITSE näe tuleeko sieltä joku vastaan? Minä en yhteenkään kanssa-autoilijaan luota niin paljon, että ottaisin riskin, että olen mahdollisesti vaikka vahinkovilkun väläytyksen vuoksi vastaantulijan keulassa.
Oikeassa olet. Itse olen nuorempana kerran tehnyt sen virheen. että lähdin pimeällä tiellä ohittamaan täyspitkää yhdistelmää sen näyttäessä ohitusmerkkiä, enkä huomannut edessä olevaa mäennyppylää. Nyppylän takaa tietenkin alkoi loistamaan vastaantulijan valot, mutta siinä vaiheessa kun ne näin oli jo liian myöhäistä. Painoin jarrut pohjaan, mutta jäisellä tiellä auto lähti sivuluisuun. Hellitin jarrun, suoristin ja ohjasin auton mahdollisimman lähelle yhdistelmää, mutta tie oli liian kapea meille kaikille kolmelle. Onneksi vastaantulija teki oikean ratkaisun ja ajoi lumiseen ojaan eikä keulaani. Ilman hänen nopeata ratkaisuaan en tässä tätä kirjoittaisi. Ohitusmerkin antanut rekkakuski painoi tässä vaiheessa kaasun pohjaan ja jatkoi matkaa luistaen tilanteesta, tosin yksiselitteisesti minun vikanihan se oli.
Onneksi ojassa oli paksu hanki, joten vastaantulijalle ei myöskään käynyt mitään ja hänen autonsakin sai vain pari naarmua, mutta helposti olisi henki voinut lähteä useammalta ihmiseltä. Opin sentään kerrasta enkä luota ohitusmerkkeihin jos en itse näe tietä. Toivottavasti joku oppii tästä tekstistä, ettei tarvitse sitä yhtä virhettä tehdä, mikä voi helposti olla kohtalokas.
Niin, sitten säkään et varmaan voi päättää mun puolesta onko mulla kiire vai ei. Kaksinaismoralismi on aina jees kun se hyödyttää itseä?