Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nautin. Meillä ei ole ilmalämpöpumppua, jostain syystä kestän aika hyvin kuumaa. Urheilen salilla, lämpö ei vaikuta, mutta pyöräilen ja suppailen nyt enemmän. Olen riippumatossa ja luen/kuuntelen kirjaa, ajan nurmikkoa, laittelen puutarhaa, käytän lapsia uimassa ja uin itse, käydään jätskillä, grillataan jne.
No sinäkin varmaan saat ristivedon asuntoosi? Ei minullakaan olisi mitään ongelmaa, jos saisin edes yöllä viileää ilmaa tulemaan asuntooni. Kestän myös helteitä suht hyvin, mutta ei niin ettei tule viileyttä missään välissä ollenkaan. Ei se uimassa käyminen auta siihen, että yölläkin asunto on tukalan kuuma eikä saa nukuttua. Tuo laite huutaa kuin hyeena, joten voin pitää sen yöllä päällä, mutta sitten oltava korvatulpat. Ja kuulen sen mölinän niidenkin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.
No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.
Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..
Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.
Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D
Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?
Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.
Mene kauppakeskukseen jäälatelle. Ja luonnonvesiin uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se järvessä uiminen on ihan ilmaista. Puistoon pääsee kerrostaloasujat. Mehujäätä voi tehdä itse halvalla. Grillata voi kertakäyttögrillillä. Ei helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni!
Ei tässä ole ainuttakaan järveä alta 10km säteellä. Puistot taasen on täynnä jotain mekastavia pössyttelijöitä eli siellä olemisesta on nautinto kaukana (möykkä kuuluu viileämmälläkin kelillä tänne asti). Partsilla on nytkin noin +50 astetta eli siellä ei grillaamiseen tarvitsisi välttis edes kertakäyttögrilliä jolla grillaaminen onkin taloyhtiössä kielletty.
Ja joo, tuollainen kertisgrilli maksaa jonkun 4 euroa (ja mehujäämuotit todnäk suht saman plus sitten se mehu) mutta ei tuollaisiinkaan ylimääräisiin ostoksiin ole varaa, kun on peruspäivärahalla. Se onkin ainoa hyvä juttu, että tällä helteellä ei ole oikeastaan edes nälkä joten kerrankin tämä päiväbudjetti takaa kylläisen olon.
Ja en ole mikään elämäntapatyötön vaan kiitos koronan silppu- ja pätkätöihin tuli normiakin enemmän työttömyyspätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se järvessä uiminen on ihan ilmaista. Puistoon pääsee kerrostaloasujat. Mehujäätä voi tehdä itse halvalla. Grillata voi kertakäyttögrillillä. Ei helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni!
Ei tässä ole ainuttakaan järveä alta 10km säteellä. Puistot taasen on täynnä jotain mekastavia pössyttelijöitä eli siellä olemisesta on nautinto kaukana (möykkä kuuluu viileämmälläkin kelillä tänne asti). Partsilla on nytkin noin +50 astetta eli siellä ei grillaamiseen tarvitsisi välttis edes kertakäyttögrilliä jolla grillaaminen onkin taloyhtiössä kielletty.
Ja joo, tuollainen kertisgrilli maksaa jonkun 4 euroa (ja mehujäämuotit todnäk suht saman plus sitten se mehu) mutta ei tuollaisiinkaan ylimääräisiin ostoksiin ole varaa, kun on peruspäivärahalla. Se onkin ainoa hyvä juttu, että tällä helteellä ei ole oikeastaan edes nälkä joten kerrankin tämä päiväbudjetti takaa kylläisen olon.
Ja en ole mikään elämäntapatyötön vaan kiitos koronan silppu- ja pätkätöihin tuli normiakin enemmän työttömyyspätkiä.
Luulen että elämänasenteellasi on aika vaikea olla tyytyväinen missään säässä.
Asun betonikuutiossa ja silti nautin. Lähden heti aamusta retkeilemään, kävelen metsissä ja pulahtelen metsälampiin. Tai sitten menen saaristoon. Mukana hyvät eväät, aurinkorasva ja kirja.
Kotona viilennän itseäni tuulettimella ja ristivedolla. Ikkunoiden edessä on paksut verhot kiinni päivisin. Käyn kuumassa suihkussa, tämän jälkeen asunnon kuumuus tuntuu viileältä. Yöksi saatan laittaa ison jääkipon tuulettimen eteen ja kylmiä pulloja jalkopäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti minä masentuisin siitä, että viettäisin koko kesän sisällä verhot kiinni. Mutta meitä on moneen junaan.
Meinaatko että tuo on valinta?!
Ei, vaan että itse en siihen pystyisi masentumatta. Onneksi minun ei tarvitse! Kesällä vietän ulkona aikaa niin paljon kuin mahdollista.
Niin viettäisin minäkin jos vaan voisin. Nyt ei pysty edes ulkoilemaan eikä lenkkeilemään kuten normisäällä eikä ole mitään paikkaa mihin mennä vaan olemaan ulos. Partsilla ei voi juoda kuin aikaisen aamukahvin, mutta päivällä/illalla se on kuin pätsi missä ei voi olla yhtään. Taloyhtiön pihalla ei ole mitään oleskelutilaa ja toisaalta vaikka olisikin, niin ei siinä olisi omaa rauhaa ja se ei olisi yhtään varjossa. Lähipuiston on vallanneet juopot/narkit eli sinnekään ei voi mennä ja kauemmas ei vaan kestä kulkea tuossa kuumuudessa.. Ja toisaalta samanlainen meno se voi olla sielläkin.
Sinuna harkitsisin jotain viihtyisämpää asuinpaikkaa.
Voi kun sen voisinkin itse valita, mutta sekin vaatii yllättäen ylimääräistä rahaa.. Ihan kuten helteistä nauttiminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Asun betonikuutiossa ja silti nautin. Lähden heti aamusta retkeilemään, kävelen metsissä ja pulahtelen metsälampiin. Tai sitten menen saaristoon. Mukana hyvät eväät, aurinkorasva ja kirja.
Kotona viilennän itseäni tuulettimella ja ristivedolla. Ikkunoiden edessä on paksut verhot kiinni päivisin. Käyn kuumassa suihkussa, tämän jälkeen asunnon kuumuus tuntuu viileältä. Yöksi saatan laittaa ison jääkipon tuulettimen eteen ja kylmiä pulloja jalkopäähän.
Niin joo ja saatan laittaa myös lakanat pakastimeen hetkeksi ennen nukkumista. Silloin nukahtaa nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin kun saan makoilla ilmastointikoneen viileydessä. Jos olisi kylmä kesä niin en nauttisi tästä yhtään.
Siinähän se vastaus tuli. Helle-intoilija nauttii ilmastointikoneen!!!!!!!!! viileydessä. Jos olisi kylmä kesä, niin ei nauttisi ilmastointikoneestaan. Heureka!!!!!!!!
Et taatusti ajattele asiaa toisinpäin: talvella ulkoilmassa viihtyvältä ei edellytetä jatkuvassa vilussa olemista ja sitä, ettei lämmittäisi taloaan, ku "sehän nauttii viileästä!" Miksei elä jatkuvasti pakkasessa...
Kyllä on typerää argumentointia taas täällä
Minä tykkään lämpimästä, takkatuli talvella, keraamisella tasolla olevan puuhellan lämpö, täämä kesä on unelmien kesä. Töitä teen normaalisti, tänäänkin hitsasin isoilla virroilla ulkona suorassa auringonpaisteessa 6h putkeen koko haalarissa ym. Koko päivän pituus oli 11h, illalla olen ollut uimassa lammessa missä todella lämmintä vettä, saunassakin olisi voinut käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nautin. Meillä ei ole ilmalämpöpumppua, jostain syystä kestän aika hyvin kuumaa. Urheilen salilla, lämpö ei vaikuta, mutta pyöräilen ja suppailen nyt enemmän. Olen riippumatossa ja luen/kuuntelen kirjaa, ajan nurmikkoa, laittelen puutarhaa, käytän lapsia uimassa ja uin itse, käydään jätskillä, grillataan jne.
No sinäkin varmaan saat ristivedon asuntoosi? Ei minullakaan olisi mitään ongelmaa, jos saisin edes yöllä viileää ilmaa tulemaan asuntooni. Kestän myös helteitä suht hyvin, mutta ei niin ettei tule viileyttä missään välissä ollenkaan. Ei se uimassa käyminen auta siihen, että yölläkin asunto on tukalan kuuma eikä saa nukuttua. Tuo laite huutaa kuin hyeena, joten voin pitää sen yöllä päällä, mutta sitten oltava korvatulpat. Ja kuulen sen mölinän niidenkin läpi.
Siis eikö sinulla ole avattavia tuuletusikkunoita, vai miten et saa viileää ilmaa asuntoosi?
Liki kaikki nauttii siis näistä helteistä veden äärellä? Jotenkin ihmetyttää kuinka noin monilla on se mahdollisuus, koska ei Suomessa tosiaankaan kaikki asu vesistöjen ja/tai uimarantojen lähellä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!
Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.
No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.
Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..
Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.
Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D
Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?
Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.
Vaihda ketjua, täällä pyydettiin kertomaan miten nautit helteistä, ei siitä miten olla kateellinen ja katkera.
No jopas se ottaakin koville kultalusikka-kermaperseelle kun joku toteaa sen tosiasian ääneen, että helteistä nauttiminen on mahdollista lähinnä hyväosaisille.
Vierailija kirjoitti:
Liki kaikki nauttii siis näistä helteistä veden äärellä? Jotenkin ihmetyttää kuinka noin monilla on se mahdollisuus, koska ei Suomessa tosiaankaan kaikki asu vesistöjen ja/tai uimarantojen lähellä..
Suomen kartta käteen, niin selviää miten monilla voi olla se mahdollisuus. Suomi on tuhansien järvien maa. Ja mertakin löytyy.
Nautin, koska kerrankin en palele. En käy uimassa, en omista ilmastointia tai edes tuuletinta. Voi pukeutua toppiin ja shortseihin, +20 asteen lämpötilassa en tarkene niillä. Kärsin kylmyydestä (lue alle +15 asteisesta) ja talvisin on hirveät kivut sormissa ja varpaissa, vaikka olen laittanut tuhansia euroja talvivaatteisiin ja merinovilloihin.
Eli kyllä, nautin todella. En kärsi. Pystyn elämään kerrostaloasunnossa +28 hyvin, nukun peitto päällä ja harrastan liikuntaa kotonanikin sujuvasti. Enkä ole hiestä märkä, ellen treenaa tai juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että elämänasenteellasi on aika vaikea olla tyytyväinen missään säässä.
Luule mitä luulet.
Aamulla suihku ja istun/lojun parvekkeella aurinkovarjon alla bikinit päällä päivät ja nautin lämmöstä. Katson partsilla netflixiä, kahvittelen, tupakoin, grillaan, nukun päiväunet patjalla parvekkeen lattialla, katselen taivasta ja kuuntelen lintuja, luen uutiset, unelmoin, välillä suihkepullosta vettä iholle, jos kaipaa hieman viileyttä. Mekko siihen päälle ja skuuttailen kauppaan, torille, kahville kavereiden kanssa tms, lähinnä kuitenkin parvekkeella löhöten ja elämästä nauttien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö sinulla ole avattavia tuuletusikkunoita, vai miten et saa viileää ilmaa asuntoosi?
On avattavat ikkunat tietenkin, mutta en saa ristivetoa. Ikkunat ovat kaikki samalla seinällä. Ja se viileys ei vaan tuu tänne vaikka kuinka ikkunoita availen ja viritän tuulettimia niihin. Pari astetta yön aikana saan asuntoa viilenemään. Tää on se mitä moni ei näytä tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään asu. Kertaakaan en ole tänä kesänä käynyt uimassa (tilaisuuksia olisi toki ollut, ei vaan ole mun juttu) mutta kylmässä suihkussa olen seisonut sitäkin useammin.
Nautin helteistä täysillä, enimmän osan vuotta kun täällä saa palella nenä huurussa ja varpaat jäässä. Älkää ihmiset aina valittako kaikesta!
Saako ilmalämpöpumpullinen anteeksi, että kehtaa sanoa nauttivansa helteestä, jos illalla käy kuitenkin paahtavassa saunassa?
Kyllä on pimahtanutta porukkaa täällä. Ainoa joka saa luvan kanssa mainita nauttivansa helteestä, on ahtaassa loukussa asuva, köyhä, joka ei voi millekään mitään, mutta silti sattuu nauttimaan - mieluiten kaikessa hiljaisuudessa ja nöyrin mielin, aina olisi hyvä muistaa lisätä joka lauseen loppuun "mut kyllähän mä ymmärrän, ettei kaikki oo samanlaisia..."
Sadepäivistä nauttiva saa kuitenkin nauttia kodin kuivuudesta, eikä tarvitse istua jatkuvasti ulkona sateessa. Pakkasista nauttiva saa lämmittää kotiaan. Syysmyrskyistä nauttiva saa pitää jykevät seinät ja katon pään päällä? Jostain syystä logiikka ei ulotu helteisiin ja niistä nauttimiseen. Osaisko joku perustella tarkemmin?
Kuumuus on niin ihanaa. Ei masenna, ei palella uida, ruskettuu ja saa paljon d-vitamiinia ja lisäenergiaa auringosta.