Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
141/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Kyllä mäkin nauttisin kesästä, jos voisin lähteä pahinta kuumuutta karkuun vaikka veneilemään tai olla mökillä veden ääressä. Tai vaihtoehtoisesti olisi ilmastoitu omakotitalo jonka pihalla olisi varjoistakin oleskelutilaa jossa vaikka lukea tai neuloa.

Illemmalla voisi sitten nauttia jo pehmenneestä lämmöstä ja grillata jotain. Käydä vaikka saunassa ja istua sen jälkeen ulkona vain pyyhe ympärillä..

Vierailija
142/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa yleinen ihmisten empatian puute kuumasta kärsiviä kohtaan. Tällaisissa erikoisoloissa ihmisten tulisi auttaa toisiaan. Kaikilla ei ihan oikeasti ole varaa mihinkään viilentimiin, eikä Suomessa todellakaan ole läheskään kaikissa työpaikoissakaan sellaisia. Itselläni on tuollainen tosi vanha siirrettävä laite ja se ei ole kovin hyvä, mutta kuitenkin parempi kuin ei mitään joten olen kiitollinen siitäkin. Olen monta vuotta harkinnut ilmalämpöpumppua, mutta aina tulee jotain muuta äkillistä rahanmenoa, enkä pienipalkkaisena yksineläjänä pysty ihan kaikkea hommaamaan heti kun tarvitsen. Minulla on nytkin iso sairaalamaksu maksettavana, juuri kun luulin että pystyisin vihdoinkin ostamaan uuden tiskikoneen, kun tuo vanha hajosi jo talvella. No onneksi tiskit voi sentään tiskata käsinkin. Seuraavaksi mulla varmaan on menossa pyykkikone vaihtoon, sekin on jo vanha ja oikuttelee. Samoin tämä vanha läppärini alkaa olla mennyttä kalua, joten ei tässä nyt ihan lähiaikoina ole varaa mihinkään ilppiin, taaskaan.

Sen päätin, että kun vihdoinkin saan sen ilpin ostettua niin annan tuon vanhan mölytoosan jollekin vähävaraiselle ilmaiseksi, jos se vielä silloin toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

No miksi ihmeessä tulet lukemaan ja pahoittamaan mielesi ketjuun jonka aihe on miten nautit helteestä kun et kerran siitä kykene nauttimaan?

Vierailija
144/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ainoastaan niistä pienistä tuulahduksista parvekkeellani iltaisin. Nyt kylmä mojito kädessä ja koitan rentoutua musiikin avulla.

-hikipelle

Vierailija
145/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin kun saan makoilla ilmastointikoneen viileydessä. Jos olisi kylmä kesä niin en nauttisi tästä yhtään.

Eikö se ole hieman ristiriitaista, että nauttii helteistä sisällä ilmastointikoneen viileydessä (ja sitten nillittää niille, jotka eivät nauti helteistä, koska joutuvat sekä töissä että kotona kärsimään helteestä)?

Ei. Eihän talvipakkasistakaan nautita ympäri vuorokauden ja jätetä huushollia lämmittämättä.

Vierailija
146/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti minä masentuisin siitä, että viettäisin koko kesän sisällä verhot kiinni. Mutta meitä on moneen junaan.

Meinaatko että tuo on valinta?! 

Ei, vaan että itse en siihen pystyisi masentumatta. Onneksi minun ei tarvitse! Kesällä vietän ulkona aikaa niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
147/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa yleinen ihmisten empatian puute kuumasta kärsiviä kohtaan. Tällaisissa erikoisoloissa ihmisten tulisi auttaa toisiaan. Kaikilla ei ihan oikeasti ole varaa mihinkään viilentimiin, eikä Suomessa todellakaan ole läheskään kaikissa työpaikoissakaan sellaisia. Itselläni on tuollainen tosi vanha siirrettävä laite ja se ei ole kovin hyvä, mutta kuitenkin parempi kuin ei mitään joten olen kiitollinen siitäkin. Olen monta vuotta harkinnut ilmalämpöpumppua, mutta aina tulee jotain muuta äkillistä rahanmenoa, enkä pienipalkkaisena yksineläjänä pysty ihan kaikkea hommaamaan heti kun tarvitsen. Minulla on nytkin iso sairaalamaksu maksettavana, juuri kun luulin että pystyisin vihdoinkin ostamaan uuden tiskikoneen, kun tuo vanha hajosi jo talvella. No onneksi tiskit voi sentään tiskata käsinkin. Seuraavaksi mulla varmaan on menossa pyykkikone vaihtoon, sekin on jo vanha ja oikuttelee. Samoin tämä vanha läppärini alkaa olla mennyttä kalua, joten ei tässä nyt ihan lähiaikoina ole varaa mihinkään ilppiin, taaskaan.

Sen päätin, että kun vihdoinkin saan sen ilpin ostettua niin annan tuon vanhan mölytoosan jollekin vähävaraiselle ilmaiseksi, jos se vielä silloin toimii. 

Miksei ihmiset voi olla iloisia että helteenrakastajat kerrankin saavat nauttia? Ihan yhtä hyvin voi kysyä noin.

Vierailija
148/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?

Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.

Vierailija
149/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset voi olla iloisia että helteenrakastajat kerrankin saavat nauttia? Ihan yhtä hyvin voi kysyä noin.

No siinä on juuri se, että niillä helteen rakastajilla on aina mahdollisuus päästä viilentymään. Kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole. Ei työpaikalla eikä kotona. En itse ainakaan tunne ketään, jolla olisi kotona tukalan kuuma yötä päivää ja sanoo nauttivansa siitä. 

Vierailija
150/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?

Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.

Ei hitto :D

Vierailija
151/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä on juuri se, että niillä helteen rakastajilla on aina mahdollisuus päästä viilentymään. Kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole. Ei työpaikalla eikä kotona. En itse ainakaan tunne ketään, jolla olisi kotona tukalan kuuma yötä päivää ja sanoo nauttivansa siitä. 

Ei sillä ole mitään väliä. Pitäisi olla vaan iloinen toisen onnesta.

Vierailija
152/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko ja astmaatikko joten olen elämäni kunnossa tällä kelillä. Iho voi hyvin kun on saanut aurinkoa ja astma ei vaivaa. Minä valitan sitten pakkasilla kun iho on rikki ja henki pihisee.

Minäkin olen atoopikko ja oma ihoni taas ei tykkää, etenkin taipeissa ihottumaa ja muutenkin iho kuiva.

Vierailija
153/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ketjua, täällä pyydettiin kertomaan miten nautit helteistä, ei siitä miten olla kateellinen ja katkera.

Vierailija
154/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alasti sisällä, aurinko paistaa läpi yön ja täällä on tällä hetkellä 30 astetta niin ulkona kuin sisällä. Asun kerrostalossa yksiössä. Ai että mä NAUTIN! Not.

Asutko jossain Rovaniemeä pohjoisempana, jos kerran aurinko paistaa läpi yön? Rovaniemelläkään ei ole enää tähän aikaan heinäkuussa yötöntä yötä. Missä sitä pohjoisempana Suomessa edes on kerrostaloja? Sodankylän kirkonkylässä ja Ivalossa ehkä?

Vierailija
155/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se järvessä uiminen on ihan ilmaista. Puistoon pääsee kerrostaloasujat. Mehujäätä voi tehdä itse halvalla. Grillata voi kertakäyttögrillillä. Ei helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni!

Vierailija
156/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti minä masentuisin siitä, että viettäisin koko kesän sisällä verhot kiinni. Mutta meitä on moneen junaan.

Ei, vaan että itse en siihen pystyisi masentumatta. Onneksi minun ei tarvitse! Kesällä vietän ulkona aikaa niin paljon kuin mahdollista.

Niin viettäisin minäkin jos vaan voisin. Nyt ei pysty edes ulkoilemaan eikä lenkkeilemään kuten normisäällä eikä ole mitään paikkaa mihin mennä vaan olemaan ulos. Partsilla ei voi juoda kuin aikaisen aamukahvin, mutta päivällä/illalla se on kuin pätsi missä ei voi olla yhtään. Taloyhtiön pihalla ei ole mitään oleskelutilaa ja toisaalta vaikka olisikin, niin ei siinä olisi omaa rauhaa ja se ei olisi yhtään varjossa. Lähipuiston on vallanneet juopot/narkit eli sinnekään ei voi mennä ja kauemmas ei vaan kestä kulkea tuossa kuumuudessa.. Ja toisaalta samanlainen meno se voi olla sielläkin.

Vierailija
157/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti seudullani on ihan tajuttoman kuuma. Hikoilen niin kuin esterin perseestä. Tänään tultiin tänne mökille ja vähän helpompi on olla. Täällä puita pilkon, uin, saunon, makoilen riippumatossa ja syön napani täyteen.

Helteetkin on mukavia, kunhan viettää aikaa oikeassa paikassa.

Vierailija
158/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nautin. Meillä ei ole ilmalämpöpumppua, jostain syystä kestän aika hyvin kuumaa. Urheilen salilla, lämpö ei vaikuta, mutta pyöräilen ja suppailen nyt enemmän. Olen riippumatossa ja luen/kuuntelen kirjaa, ajan nurmikkoa, laittelen puutarhaa, käytän lapsia uimassa ja uin itse, käydään jätskillä, grillataan jne.

Vierailija
159/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoja asioita kuin aina koska minulla ei ole kesälomaa. Eli töitä ja normaalia elämää. Liikuntaa harrastan vasta myöhään illalla. Vapaa-aikoina mennään rannalle, ehkä jos ei olisi näin kuuma niin välillä muuallekkin. Töissä on tukalaa (ulkona) mutta kotona mukavat 21-22 astetta. Tosin olen töissä enemmän kuin kotona.

Vierailija
160/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin viettäisin minäkin jos vaan voisin. Nyt ei pysty edes ulkoilemaan eikä lenkkeilemään kuten normisäällä eikä ole mitään paikkaa mihin mennä vaan olemaan ulos. Partsilla ei voi juoda kuin aikaisen aamukahvin, mutta päivällä/illalla se on kuin pätsi missä ei voi olla yhtään. Taloyhtiön pihalla ei ole mitään oleskelutilaa ja toisaalta vaikka olisikin, niin ei siinä olisi omaa rauhaa ja se ei olisi yhtään varjossa. Lähipuiston on vallanneet juopot/narkit eli sinnekään ei voi mennä ja kauemmas ei vaan kestä kulkea tuossa kuumuudessa.. Ja toisaalta samanlainen meno se voi olla sielläkin.

Sinuna harkitsisin jotain viihtyisämpää asuinpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan