Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
121/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökillä, jossa on ilp. Saunomme rantasaunalla ja uimme.

Vierailija
122/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin on vaan yksinkertaisesti mukavaa. En minä osaa sen kummemmin selittää miksi. Ihan normijuttuja teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepas te puuhakkaita, ulkoilua ja uimista ja pyöräilyä aamusta iltaan. Ettekö te käy töissä ollenkaan?

Itsekin nauttisin varmaan helteestä jos voisin itse valita päivieni rytmin eikä tarvitsisi istua työpaikalla, jossa ei ole ilmastointia.

Kysyttiin kyllä miten nautit. VAikka työstäni pidänkin, ei se mikään nautinto sentään ole.

Vierailija
124/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepas te puuhakkaita, ulkoilua ja uimista ja pyöräilyä aamusta iltaan. Ettekö te käy töissä ollenkaan?

Itsekin nauttisin varmaan helteestä jos voisin itse valita päivieni rytmin eikä tarvitsisi istua työpaikalla, jossa ei ole ilmastointia.

Mä en käy töissä touko-syyskuun välissä. Normaalivuosina ollaan Jäämerellä kesäkuukaudet. Nyt on ollut vähän viivettä reissussa, ehditään elokuuksi, jos rajoitukset sallivat. Tosiaan ärsyttää tämä sisällä kökkiminen helteiden vuoksi. Päivärytmi on vapaampi kuin töissä ollessa, mutta yökyöpeliksi en kykene muuttumaan.

Vierailija
125/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti eletään. Meillä täysin varjoton eteläpiha joten terassilla tänään lämpö 50 astetta.

Aamulla kävin uimassa klo 7, ehdin huolehtimaan kasvihuoneesta ja raivaamaan vähän kukkapenkejä, pesin 2 konerllista pyykkiä (siivottiin onneksi jo eilen). Poimin myös marjoja ja keitin vähän hilloa. Tein lounaan ja vaihdoin lakanat 3 makkariin. Kävin kaupassa.

Klo 14.30 tuli 3 lastenlasta 3-6v joiden kanssa on riehuttu sisällä, leikkipuistossa ja uima-altaalla. Laitoin ruuan ja paistoin lettuja jälkkäriksi. Nyt parhaillaan menossa nukahtamisrumba. Kohta ehdin siivoamaan keittiön ja laittamaan pyykit kaappiin.

Normipäivä, en kärsi helteestä - päinvastoin!

Vierailija
126/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä -ja välillä kotonakin- nautin lämmöstä touhuten milloin mitäkin. Varsinkin mökillä riittää hommia koko ajan. Nestettä ja uimataukoja riittävästi, niin johan kelpaa nautiskella.

Vierailija
127/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja asioita mitä muulloinkin. Päivällä tuli vedettyä 74km pyörälenkki ympäri Helsinkiä. Sitten kotiin, jossa ilmastointi (ilmalämpöpumppu) pitää lämpötilan mukavan viileänä (+23c, saisi toki viileämmäksi halutessaan). 

Vierailija
128/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina nauttinut kunnon kuumuudesta ja auringosta, tuntuu vaan niin hyvältä. Etelänlomiakin tuli ennen wanhaan harrastettua mutta viime vuosina en enää ole kehdannut joten ihanaa että nyt saa nauttia +30°C lämmöstä Suomessakin.

Olen kylläkin terve, sporttinen keski-ikäinen, en epäile etteikö esim. huonokuntoisella vanhuksella voisi olla toinen ääni kellossa.

Vierailija
129/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, etteikö helteestä nauttijat hikoile.

Omasta puolestani voin todeta, että ei, minä en juurikaan hikoile. Vähän tulee nenän alle ja levälleen pisaroita, mutta nekin johtuu maskista, sitä kun pitää töissä pitää. Kainalot tai päänahka ei ole hikisiä vaikka tässä touhuilen. On ihanaa kun kerrankin on niin lämmin, ettei tarvitse palella.

Me ollaan erilaisia, ja jokaisella erilainen lämmönsietokyky. Siedän lämpöä hyvin, kylmyyttä en.

Ei se ole keneltäkään pois, jos mä en kärsi tästä helteestä.

Vierailija
130/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Vierailija
131/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin, meillä on talo sisältä viileä ja katettuja terasseja joihin käy tuulenvire. Pyöräilen, uin, otan aurinkoa , paljuilen, teen pihahommia jne. Ihanaa mä nautin!!!

Miksi sulla on se viilennys? Etkö nauti helteestä?

Vierailija
132/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti minä masentuisin siitä, että viettäisin koko kesän sisällä verhot kiinni. Mutta meitä on moneen junaan.

Meinaatko että tuo on valinta?! 

Vierailija
133/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä "hirmuhelteissä" keskipäivän aikaan pitää kyllä vetäytyä auringosta pois mutta nautin ihanista lämpimistä illoista ja öistä kaupungilla. Ja hulmuavat kesämekot <3

Vierailija
134/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja astmaatikko joten olen elämäni kunnossa tällä kelillä. Iho voi hyvin kun on saanut aurinkoa ja astma ei vaivaa. Minä valitan sitten pakkasilla kun iho on rikki ja henki pihisee.

Vierailija
135/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viikon olen tarponut hillasuolla hyttysten ja paarmojen syöttinä. Olen tällaista ”hentoista ja herkästi palelevaa naistyyppiä” (reumalääkärin sanat), joten helle sopii minulle tosi hyvin. Toki olen lomalla, joten voin tehdä juuri sitä mitä haluan ja jaksan. Töissä oleville myötätunnot ja tsempit.

Vierailija
136/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kyl. Parasta on kun saa olla vähissä vaatteissa ja käydä uimassa/kastautumassa usein. Silloin mun naama on kokoajan näin :)

Sit ku pitää olla jossain ilman uimista ja verhoutuneena peittävimpiin (=kuumempiin) vaatteisiin tai vaikka bussissa kun arska paistaa vielä naamaan ni kyl mun naama sit on näin :(

Mut siis valitan kyl kuumuudesta välillä ja sit ku tulee yks viileempi päivä väliin ni oonki yhtäkkiä näin :'( Eli kai se kuumuus ja helle on mun juttu.

Ja kyl mul on a/c kotona ja mökillä.

Vierailija
137/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Vierailija
138/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä "hirmuhelteissä" keskipäivän aikaan pitää kyllä vetäytyä auringosta pois mutta nautin ihanista lämpimistä illoista ja öistä kaupungilla. Ja hulmuavat kesämekot <3

Se kesämekkokaan ei pahemmin hulmua vaan se on muutenkin liimautunut hionneeseen ihoon kiinni :-(

Ja meitä tosiaan on joka junaan, koska vaikea keksiä mitä nautinnollista on lämpimässä illassa/yössä ja kaupungissa.. Mitä siellä edes tekee.

Vierailija
139/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-ikäisenä ja tosi rajuista kuumista aalloista kärsivänä en huomaa mitään eroa normiolotoilaani. Lohdullista, että muutkin hikoilevat.

Vierailija
140/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän