Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
81/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.

Helle on Suomessa harvinaista ja kestää pisimilläänkin muutaman viikon. Talvi ja kylmyys tulee aina ja kestää kuukausia.

Suomessa talot on rakennettu pitämään lämpöä sisällä. Jokaisesta asunnosta löytyy vähintäänkin lämpöpatteri, jolla pääsee kylmää karkuun kotonaan. Jos jokaisesta asunnosta löytyisi yhtä tehokas ilmastointi, eivät helteet olisi niin kamalaa aikaa. Jos haluaa enemmän lämpöä mitä patteri tarjoaa, saa kaupasta 30 eurolla tehokkaan siirrettävän patterin. Samalla hinnalla ei todellakaan saa tehokasta tuuletusta.

Vierailija
82/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin sitä, että eikö teitä helteistä nauttijoita häiritse jatkuva hikoilu, vai ettekö te sitten hikoile juurikaan? Vai onko hikoileminen nimenomaan se juttu, "tietääpä että kerrankin on lämmin"?

Minusta nimittäin hellehikoilu on inhottavaa, tosi likainen olo kun jatkuvasti paikat nihkeänä vähintään.

Tämä. Minä inhoan sitä, kun mikään vaatetus ei estä hikoilua, vaan jatkuvasti on nihkeä olo. Jos vähänkin tekee jotain fyysisesti raskampaa, niin on tuplasoijat tulilla. Ja täytyy käydä useasti päivässä suihkussa, uimassa yms. Vaatteet on nopeasti hiestä nihkeät ja pyykkiä kertyy. Mua ei ollenkaan haittaa viileällä säällä pukeutua lämpöisempiin vaatteisiin, koska silloin ei tule kuitenkaan hiki, vaan on sellainen mukava olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin helteistä ja samalla pidän myös oman taloni viileänä koska yöt tykkään nukkua viileässä.

Liikun ja treenaan ja nautin kesästä, rakastan helteitä ja olen aina ulkona kun vaan mahdollista.

Vierailija
84/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin sitä, että eikö teitä helteistä nauttijoita häiritse jatkuva hikoilu, vai ettekö te sitten hikoile juurikaan? Vai onko hikoileminen nimenomaan se juttu, "tietääpä että kerrankin on lämmin"?

Minusta nimittäin hellehikoilu on inhottavaa, tosi likainen olo kun jatkuvasti paikat nihkeänä vähintään.

Hikoilen enemmän vain silloin kun ratsastan. Tallilla letkutan myös itseni päälle jääkylmää vettä. Kotona heti suihkuun ja uimaan. Hikoilu on normaalia ja kuuluu urheiluun. Jos et halua hikoilla niin ole uimassa tai ilmastoidussa tilassa 👌

Se tunne on muuten paras kun on festareilla +30 ja kaikki vaatteet hiestä märät. Ilta viilenee pikkuhiljaa ja hiki lentää ihmismassa tanssiessa. Aaah kesä!

Vierailija
85/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ! Olen tullut siihen päätelmän,että nämä nauttijat eivät hikoile siis todella hikoile. Minulla valuu hiki silmiin ja nenän päästä , jos teen muuta kuin makaan paikallani . Jos olisin töissä minun olisi pitänyt ottaa lopputili tai palkatonta. En selviäisi 2 bussista ja metrosta ja vielä maski naamalla semi-ilmastoituun toimistoon. Jos joutuu menemään ulos viimeistään silloin loppuu happi.

Enkä ole ryhävalaan kokoinen.

Ilmastointilaitetta ei ole , en ole vielä tajunnut miten se tuuletusikkuna levytetään umpeen poistoputkea varten ja kuinka se enää on silloin siirrettävä.

Ehkä ensi vuonna.

Vierailija
86/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä sanoisi että ihminen nauttii helteestä, jos on valtaosan ajasta sisällä ilmastoidussa eli viileässä talossa. Silloinhan nauttii viileästä.

Vierailija
87/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin helteestä, ihanaa! Eikä ole ilmastointilaitetta, sisällä on kuuma. Illalla ovet vähän auki ja ilman peittoa nukutaan. Kukaan meidän perheessä ei ole ahdistunut vaan kesästä nautitaan, teinit käyvät rannalla jne. 

Joka haluaa vastauksen että MIKSI nautin helteestä. No koska tykkään auringista, paahteesta, lämmöstä ja siitä tunteesta kun kerrankin täälläkin välillä puhaltaa lämmin tuuli!

Miksi tästä pitää tehdä niin hiton iso asia? Miksi mun pitää yhtään kenellekään perustella sitä että tykkään helteestä? Millä oikeudella kukaan siitä vetää herneitä nokkaansa, kysynpä vaan?

Samaa mietin. Alkaa itseäni ahdistaa se, kun pitäisi pitää ns matalaa profiilia ettei kenellekään tule paha mieli jos ei satu helteistä pitämään ja menen itse ääneen sen sanomaan. Jotenkin kamala ajatus, että aina pitäisi myötäillä muita. Minäkin tykkään helteistä ja nautin, kun tarkenee hyvin ja olen ulkona koko päivän. Ei mitään ilmastointia talossa ja ainakin täällä on nyt pilvistä ja tulee, eikä ole yhtään tukalaa. Ärsyttää jankkausta muutenkin ja ei se valituksella parane. Täällä monella vielä pienet murheet jos helle se suurin harmi.

Juuri tämä vähättely ärsyttää mua tässä keskustelussa. "On pienet murheet" yms. Kun oikeasti ihan tutkimustenkin mukaan helle pahentaa monien sairauksien oireita, tekee vanhusten ja pitkäaikaissairaiden olosta tukalampaa, vaikuttaa uneen ja jaksamiseen sekä monelle ei ole kovin kivaa olla töissä tässä paahteessa. Päivystykseen tulee aina piikki hellejaksojen aikaan, eläimet ja luonto kärsii näin pitkästä kuivuudesta yms. Se ei ole ihan pieni murhe monelle marjastajalle, sienestäjälle, viljelijälle, eläinten omistajalle yms.

Vierailija
88/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikoilen enemmän vain silloin kun ratsastan. Tallilla letkutan myös itseni päälle jääkylmää vettä. Kotona heti suihkuun ja uimaan. Hikoilu on normaalia ja kuuluu urheiluun. Jos et halua hikoilla niin ole uimassa tai ilmastoidussa tilassa 👌

Se tunne on muuten paras kun on festareilla +30 ja kaikki vaatteet hiestä märät. Ilta viilenee pikkuhiljaa ja hiki lentää ihmismassa tanssiessa. Aaah kesä!

Sinäpä sen sanoit, hikoilu kuuluu urheiluun. Hiki saa tulla silloin päälle kun itse niin haluan eli yhtä kuin urheilu tai sauna, mutta en halua olla koko ajan hikinen mitä se nyt tässä on monena päivänä ollut.

Vierailija
89/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

-nautin hitaasti ja hartaasti aamukahvin parvekkeella

-istuskelen puistoissa ja rannoilla 

-käyn uimassa

-ihanan ilta-auringon tullessa istun taas parvekkeella ja meditoin, vaivun ajatuksiini tai kuuntelen kuulokkeilla musiikkia.

Ihanaa!

Vierailija
90/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hikoilusta tuli mieleen, kun muistaakseni viime kesänä oli vinkkinä Iltalehdessä tms. siitä kuinka pitäisi syödä ja juoda kuumaa niin kroppa alkaisi jäähdyttää itseään hikoilemalla enemmän. Siis häh, kaikista vähiten haluan hikoilla vielä lisää?!

Vierailija
91/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin helteestä, ihanaa! Eikä ole ilmastointilaitetta, sisällä on kuuma. Illalla ovet vähän auki ja ilman peittoa nukutaan. Kukaan meidän perheessä ei ole ahdistunut vaan kesästä nautitaan, teinit käyvät rannalla jne. 

Joka haluaa vastauksen että MIKSI nautin helteestä. No koska tykkään auringista, paahteesta, lämmöstä ja siitä tunteesta kun kerrankin täälläkin välillä puhaltaa lämmin tuuli!

Miksi tästä pitää tehdä niin hiton iso asia? Miksi mun pitää yhtään kenellekään perustella sitä että tykkään helteestä? Millä oikeudella kukaan siitä vetää herneitä nokkaansa, kysynpä vaan?

Samaa mietin. Alkaa itseäni ahdistaa se, kun pitäisi pitää ns matalaa profiilia ettei kenellekään tule paha mieli jos ei satu helteistä pitämään ja menen itse ääneen sen sanomaan. Jotenkin kamala ajatus, että aina pitäisi myötäillä muita. Minäkin tykkään helteistä ja nautin, kun tarkenee hyvin ja olen ulkona koko päivän. Ei mitään ilmastointia talossa ja ainakin täällä on nyt pilvistä ja tulee, eikä ole yhtään tukalaa. Ärsyttää jankkausta muutenkin ja ei se valituksella parane. Täällä monella vielä pienet murheet jos helle se suurin harmi.

Juuri tämä vähättely ärsyttää mua tässä keskustelussa. "On pienet murheet" yms. Kun oikeasti ihan tutkimustenkin mukaan helle pahentaa monien sairauksien oireita, tekee vanhusten ja pitkäaikaissairaiden olosta tukalampaa, vaikuttaa uneen ja jaksamiseen sekä monelle ei ole kovin kivaa olla töissä tässä paahteessa. Päivystykseen tulee aina piikki hellejaksojen aikaan, eläimet ja luonto kärsii näin pitkästä kuivuudesta yms. Se ei ole ihan pieni murhe monelle marjastajalle, sienestäjälle, viljelijälle, eläinten omistajalle yms.

Juuri näin.

Vierailija
92/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osaa (minä mukaan lukien) ärsyttää enemmän se asenne, että "nyt kuuluu nauttia!", "talvella on sitten kylmä" ja helteestä oikeasti kärsivien ihmisten (myös luonto ja eläimet kärsii näin pitkästä paahteesta) vähättely. 

Vierailija
93/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ihminen hikoilee. Tietysti se lisää pyykin määrää talveen verrattuna. Sinänsä hikoilu ei häiritse sen suuremmin.

Vierailija
94/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia taas, jos jollain on talo viileä niin he muka ei nauti helteistä, heh heh. Fiksut osaa pitää talon viileänä, on eri asia NAUTTIA helteistä kuin KÄRSIÄ niistä. Unohtamatta sitä asiaa että itsekin viileää tilaa 359 neliötä omistava olen kaiket päivät ulkona koska nautin auringosta ja kuumasta, yöt haluan nukkua viileässä oli kesä tai talvi.

Vierailija
95/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventää kesän kuumuus köyhän elämää, ihana ajaa pyörällä helmat hulmuten, käydä rannalla ilman väenpaljouksia aamulla aikaisin. Syödä mitä sattuu. Olla siivoamatta. Järkkäillä kukkia ja kasveja takapihalla, seurailla kasveja, puita, pohtia, tuleeko sade, tuleekohan ukkonen. Valoisat yöt sopii huonosti nukkuvalle. Lemmikeille voi keräillä vihreää heinää ja voikukkia, tuntea kesän joka aistilla. Käyttää ohuita kesämekkoja, olla paljain jaloin, ruskettua pavuksi.

Tiedostan, että olen etuoikeutettu. Olen väistyvää sukupolvea enkä ole näkemässä, kuinka maapallon ja ilmaston tuho muuttuu helvetiksi seuraaville sukupolville. Olen pahoillani, että minulle tämä pitkä kuuma kesä on nyt hyvä.

Vierailija
96/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa hevosillakin olla kuuma hölkötellä ihminen selässä näillä helteillä.

Vierailija
97/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoni oli läpimärkä kun tulin ulkoa. Kävin keskustassa ja se oli virhe!

Vierailija
98/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alasti sisällä, aurinko paistaa läpi yön ja täällä on tällä hetkellä 30 astetta niin ulkona kuin sisällä. Asun kerrostalossa yksiössä. Ai että mä NAUTIN! Not.

Vierailija
99/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla tykkään käydä. Lenkkeily on vaihtunut uimiseen. Vaihdetaan välillä eri rantaan niin tulee vaihtelua. Avovedet virkistää. Huomenna viilenee ehkä jo.. marraskuussa sataa vaakatasossa räntää naamaan, silloin on taas synkkää pimeää ja lohdutonta.

Vierailija
100/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osaa (minä mukaan lukien) ärsyttää enemmän se asenne, että "nyt kuuluu nauttia!", "talvella on sitten kylmä" ja helteestä oikeasti kärsivien ihmisten (myös luonto ja eläimet kärsii näin pitkästä paahteesta) vähättely. 

Niinpä. Miksi pitäisi nauttia nyt koska talvella on kylmä, kun ei se kylmyys minua haittaa vaan kuumuus? Ei minua talvella okseta, huimaa tai ole veto pois.