Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle optimilämpötila on 14 astetta. Italialaiselle hieman alle 25 astetta. Eli eipä ihme, etteivät kaikki tästä nauti. Täällä vielä pärjäillään, mutta nyt on muutama todella kuuma päivä tulossa, ja trooppiset yöt. Kun tästä viikosta selviää, pitäisi hieman helpottaa.
Kadehdin ihmisiä, jotka pystyvät nauttimaan näistä (Suomessa melko äärimmäisistä) lämpötiloista. Itsellä on nyt lähes koko elämä tauolla, kun voi tehdä oikein mitään fyysistä. Vähän olen puntteja nostellut, mutta en normaaleja sarjoja, enkä ole käynyt lenkillä. Kunto rapistuu. Mutta toivottavasti tämä on väliaikaista.
Taidanpa sitten olla italialainen. Tässä kolmessakympissäkin vielä jaksaa hyvin urheilla ja touhuta kunhan ei paljoa mene yli. Tuo 14 on todella vaikea ymmärtää, tuollainen välimallihan on ihan kaikkein kamalin. Ennemmin sitten jo vaikka ne pakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että jotkut eivät pysty nauttimaan parhaasta vuodenajasta. Todella säälin teitä. Mutta moni on näköjään päättänyt, että tämä on kamalaa, koska mikään ehdotus ei kelpaa. 😅
Toki pystyn nauttimaan parhaasta vuodenajasta, eli syksystä ja se on pian tulossa. 😁
Jos joku ei pidä jostain niin tuskinpa sitä mieltä millään muiden ehdotuksilla muutetaan. Joku ei vain tykkää kesästä ja ei siinä mitään surullista tai ihmeellistä ole, näähän on vain mielipiteitä.Kyllähän se että joku kärsii, on todella surullista. Ja jos ei ota kokeillakseen joitain viilennys/selviämisvinkkejä, vaan heti tyrmää ne, niin on sekin surullista.
Mä en oikein jaksa olla surullinen niiden puolesta, jotka on itse vapaaehtoisesti lukittautuneet sisään itsemurhayksiöönsä ja sieltä käsin itkee miten on kurja olla. Surkeata mullakin olisi jos en suostuisi ikinä pistämään nokkaani ulos, ihan riippumatta lämpötilasta sisällä tai ulkona. Toki on sitten ne harvat joilla on jalka paketissa tai muuten oikea syy ettei pääse liikkumaan, mutta vaikea uskoa että täällä pelkästään se vähemmistö ruikuttaa.
Tuntuu olevan sellaista väestöä, joiden ei ole pakko käydä esim. töissä.
Mä pistän ILPpiin kovempaa pyyntöä ja nautin, kun köyhät, tyhmät ja liian pihit kärsii kuumuudesta.
Ihanan viileetä. +21 C ja RH% 30. Koiran kanssa täällä naureskellaan kun persaukisilla ei ole varaa jäähdytysteknologiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan sellaista väestöä, joiden ei ole pakko käydä esim. töissä.
Jännä sinänsä, luulisi että tukirahoilla elävälle ei olisi niin väliä vaikka nukkuisi helteen takia vähän huonomminkin kun ei sillä seuraavalla päivällä kuitenkaan ole mitään tavoitetta.
Samoja juttuja teen kuin muulloinkin. Kotona ei ole ilmastointia ja lämpöä sisällä 28-30 astetta. Treenaan ja lenkkeilen ihan normaalisti, välillä saan pääkivun jos en muista pitää huolta elektrolyyttitasapainosta, se on vähän ärsyttävää. Sitten luen kirjaa ja katson leffoja. Välillä käyn uimassa. Alkuun helle oli tosi tukalaa, mutta nyt kun on vähän tottunut, niin on kiva kun kesämekossa voi vaan paukata ulos ilman, että ottaa takkia mukaan. Kotona olen yleensä alasti :D. Tosin ymmärrän kyllä niitä, jotka ei tykkää helteistä, yli 30 asteen lämpötila sisällä hankaloittaa nukkumista, alkuun oli itselläkin vaikeaa. Mutta mä olenkin vilukissa. Olen untuvatakissa jo -5°C pakkasilla. Ahdistaa se jatkuva palelu, mitä Suomessa on suurimman osan vuotta. Kiva, että kerrankin ei tarvitse palella. Kai se on vähän yksilöllistä, miten sietää kylmää tai kuumaa. Mä siedän lämmintä paremmin kuin kylmää. Eli jos pitää valita +30 vai -30 niin ehdottomasti +30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että jotkut eivät pysty nauttimaan parhaasta vuodenajasta. Todella säälin teitä. Mutta moni on näköjään päättänyt, että tämä on kamalaa, koska mikään ehdotus ei kelpaa. 😅
Toki pystyn nauttimaan parhaasta vuodenajasta, eli syksystä ja se on pian tulossa. 😁
Jos joku ei pidä jostain niin tuskinpa sitä mieltä millään muiden ehdotuksilla muutetaan. Joku ei vain tykkää kesästä ja ei siinä mitään surullista tai ihmeellistä ole, näähän on vain mielipiteitä.Kyllähän se että joku kärsii, on todella surullista. Ja jos ei ota kokeillakseen joitain viilennys/selviämisvinkkejä, vaan heti tyrmää ne, niin on sekin surullista.
Eiköhän kaikki kärsivät ole viilennysvinkkejä kokeilleet jo jonkinlaisia, tuskin monikaan huvikseen niitä tyrmää. Monikaan kun ei toimi ihan niin hyvin kuin ehdottaja kokee. Joku keino toimii jollain mutta ei kaikkien kohdalla.
Itse olen kokeillut montaakin vinkkiä mitä täälläkin on ehdotettu ja jos tiedän että se ei toimi niin en aio kokeilla uudelleen vain sen takia että joku vieras ihminen ei tulisi surulliseksi. Kiitos kuitenkin vinkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on ilmalämpöpumppu, naapuri näköjään taas hankkii itselleen melanoomaa. Vähän vankinä sitä ilpinkin kanssa on, en jaksa olla kovin kauan ulkona. Tsemppiä kaikille helteestä kärsiville.
Illalla auringonottaminen on paljon terveellisempää kuin päivällä. Viimeistään kello 18:n jälkeen UV-indeksi on laskenut alle 3:n, jolloin ihon palamisen ja melanoomalle altistumisen riski on jo todella pieni. Eikä siihen vaikuta, vaikka olisi illallakin 30 astetta lämmintä, kun aurinko on kuitenkin matalalla.
Manna Sariini kirjoitti:
Mä pistän ILPpiin kovempaa pyyntöä ja nautin, kun köyhät, tyhmät ja liian pihit kärsii kuumuudesta.
Ihanan viileetä. +21 C ja RH% 30. Koiran kanssa täällä naureskellaan kun persaukisilla ei ole varaa jäähdytysteknologiaan.
Älä yritä valehdella. En usko että sulla on naurava koira. Joku kapinen räkyttävä kirppusäkki vaan.
En edes usko että sulla on ilppiä. Kuulostat vain ihan peräkammarinpojalta jolla on vain liian isoja haaveita..
Uin joka päivä, samalla otan aurinkoa, syön jätskiä miehen kanssa ja grillaan. Perus kesäjuttuja! Mölkkyä on myös mukava pelata:)
Nyt marjat alkaa olla jo kypsiä, niitä myös keräilen. Harmi etten oo vielä sieniä löytäny... pitäisi kohta löytyä ellei oo kuivunu kokoon 😐
Helteestä pitävä kirjoitti:
Samoja juttuja teen kuin muulloinkin. Kotona ei ole ilmastointia ja lämpöä sisällä 28-30 astetta. Treenaan ja lenkkeilen ihan normaalisti, välillä saan pääkivun jos en muista pitää huolta elektrolyyttitasapainosta, se on vähän ärsyttävää. Sitten luen kirjaa ja katson leffoja. Välillä käyn uimassa. Alkuun helle oli tosi tukalaa, mutta nyt kun on vähän tottunut, niin on kiva kun kesämekossa voi vaan paukata ulos ilman, että ottaa takkia mukaan. Kotona olen yleensä alasti :D. Tosin ymmärrän kyllä niitä, jotka ei tykkää helteistä, yli 30 asteen lämpötila sisällä hankaloittaa nukkumista, alkuun oli itselläkin vaikeaa. Mutta mä olenkin vilukissa. Olen untuvatakissa jo -5°C pakkasilla. Ahdistaa se jatkuva palelu, mitä Suomessa on suurimman osan vuotta. Kiva, että kerrankin ei tarvitse palella. Kai se on vähän yksilöllistä, miten sietää kylmää tai kuumaa. Mä siedän lämmintä paremmin kuin kylmää. Eli jos pitää valita +30 vai -30 niin ehdottomasti +30.
Miten huolehdit elektrolyyttitasapainosta? Teetkö itse juoman? Jaa vinkkisi ja kikkakolmosesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki kärsivät ole viilennysvinkkejä kokeilleet jo jonkinlaisia, tuskin monikaan huvikseen niitä tyrmää. Monikaan kun ei toimi ihan niin hyvin kuin ehdottaja kokee. Joku keino toimii jollain mutta ei kaikkien kohdalla.
Itse olen kokeillut montaakin vinkkiä mitä täälläkin on ehdotettu ja jos tiedän että se ei toimi niin en aio kokeilla uudelleen vain sen takia että joku vieras ihminen ei tulisi surulliseksi. Kiitos kuitenkin vinkeistä.
En tule surulliseksi. Se, että jokin on surullista, tarkoittaa samaa kuin säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Miten huolehdit elektrolyyttitasapainosta? Teetkö itse juoman? Jaa vinkkisi ja kikkakolmosesi.
Voi vaikka imeskellä silloin tällöin yhden merisuolakiteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen mutta juon joka päivä kesät talvet lasillisen suolavettä päivässä, 1/2 tl - 1 tl lasilliseen vettä.
Nykyiseen asuntooni muuttaessa pidin huolen siitä, että ikkunat ja parveke ovat sillä puolella, jolle paistaa aamuaurinko. Yöllä tuulettamalla pystyy aika hyvin nukkumaan. Sitten on tukalaa, jos sisälämpötila on viikkokausia yli 30 astetta. Kovin helteisinä päivinä kuljeskelen kaupungilla ilmastoiduissa tiloissa. Käyn vaikka museossa tai elokuvissa. Metsälenkillä on viileämpää kasvillisuuden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saalittavinta naissa on se etta, nama helteen vihaajat kylla lammittavat asuntojaan talvella, mutta kesalla ei saa viilentaa, miksei sitten nauti pakkasesta kunnolla ilman lammitysta?
Esim. tänään: Aamulla klo. 8.00 pyörälenkki, päivällä klo. 15.00 lasten kanssa pyörälenkki ja kohta lähden vielä pururadalle heittämään pienet hölkät.
Yleensä heitän aamulla juoksulenkin tai tunnin kävelylenkin, joskus myöa illalla. Helteet ei vaikuta.
Aamuisin nautin oman pihan terassista ja kun tulee mittari täyteen niin sisälle ilmalämpöpumpun viilennettäväksi. Rannalla ollaan käyty paljon, mutta nyt jokaisella rannalla sinilevää tai järvisyyhyä.
Onhan se tällä palstalla tullut selväksi että se nautinto tuntuu olevan lähinnä sadistista. Iso omakotitalo on viilennetty ilmalämpöpumpulla jäätävän kylmäksi ja sieltä käsin hehkutetaan lisää hellettä vaikka tiedetään että siihen kirjaimellisesti tulee kuolemaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tällä palstalla tullut selväksi että se nautinto tuntuu olevan lähinnä sadistista. Iso omakotitalo on viilennetty ilmalämpöpumpulla jäätävän kylmäksi ja sieltä käsin hehkutetaan lisää hellettä vaikka tiedetään että siihen kirjaimellisesti tulee kuolemaan ihmisiä.
Juu. Just näinhän se on😂
Kyllähän se että joku kärsii, on todella surullista. Ja jos ei ota kokeillakseen joitain viilennys/selviämisvinkkejä, vaan heti tyrmää ne, niin on sekin surullista.